Naaaaa! Ideideide a B4 racinget nekem is... ;D ;D ;D ;D Nagggyyyon fincsiiiii! ;D ;D
Jöhetne még info róla....
zOrg:
Kicsit OFF volt az Új szám2-ben egy kérdésem, válaszolnál rá itt?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek v1.
Indította
Major
, 2001. július 19. 23:28
#1
vendég_Charon_*
Írta 2002. június 21. - 09:59
#2
Írta 2002. június 20. - 20:17
"Szerén(y)ke és Lukrécia" ezt ajánlja frírájdra (is):
Hope Mini 185/165 pizzákkal... és az erõ veled van ;D
Hope Mini 185/165 pizzákkal... és az erõ veled van ;D
#3
Írta 2002. június 20. - 20:14
#4
Írta 2002. június 20. - 19:29
b
Én minden gondolkodás nélkül a Formula B4 racinget venném, nem mellõzendõ szempontként felhoznám, hogy a (sok helyen inkompetenciával és marketing-miatt-eredménymásítással vádolt) német Bike magazin tárcsaféktesztjében a B4 Racing igencsak Super értékelést kapott, a kistestvérével együtt, de a mezõnybõl csak õk ketten... Szóval májerfaktor milliószor több, mint az XT-nél, a teljesítmény (mivel alapból 185-ös tárcsával jön) k*va jó, és szvsz a legszebb fék, plusz nem kismillió van belõle az országban...
Az XT mellett szól, hogy vehetsz hozzá 203-mas tárcsát, és brutálabb lesz. De ez szerintem elhanyagolható.
Mondom mindezt én, a nagy Formula-hívõ
GerMan-nak:
Az úszó nyereg -> a nevében is benne van: csak a egyik oldalon fix a nyereg. A másiknak egy kis "holtjátéka" van. Ha húzod a fékkart, a fix nyereg nem mozdul, csak a másik, ami viszont folyamatosan hozzáér a tárcsához (így menet közben is súrol), és fékezéskor HOZZÁNYOMJA a tárcsát a fix házhoz. Azon a fékpofát mechanikusan lehet állítani (imbusszal).
Én minden gondolkodás nélkül a Formula B4 racinget venném, nem mellõzendõ szempontként felhoznám, hogy a (sok helyen inkompetenciával és marketing-miatt-eredménymásítással vádolt) német Bike magazin tárcsaféktesztjében a B4 Racing igencsak Super értékelést kapott, a kistestvérével együtt, de a mezõnybõl csak õk ketten... Szóval májerfaktor milliószor több, mint az XT-nél, a teljesítmény (mivel alapból 185-ös tárcsával jön) k*va jó, és szvsz a legszebb fék, plusz nem kismillió van belõle az országban...
Az XT mellett szól, hogy vehetsz hozzá 203-mas tárcsát, és brutálabb lesz. De ez szerintem elhanyagolható.
Mondom mindezt én, a nagy Formula-hívõ
GerMan-nak:
Az úszó nyereg -> a nevében is benne van: csak a egyik oldalon fix a nyereg. A másiknak egy kis "holtjátéka" van. Ha húzod a fékkart, a fix nyereg nem mozdul, csak a másik, ami viszont folyamatosan hozzáér a tárcsához (így menet közben is súrol), és fékezéskor HOZZÁNYOMJA a tárcsát a fix házhoz. Azon a fékpofát mechanikusan lehet állítani (imbusszal).
#5
Írta 2002. június 19. - 17:23
Hamár az ember tárcsaféket fesz, az rengeteg kiadással jár, magán a féken kívül is (agy, ...). Így hamár belevág valaki szerintem tuti olajost vegyen - ez az én véleményem. Sõt elöl legyen inkább egy nagyon fasza tárcsa, hátul meg V, minthogy 2 bovdenes. Viszont a bovdenesbõl királyság az Avid, utána meg a Hayes. Ha mégis bovdenes kéne (pl.: nem akarod kidobni a rózsaszín Paul fékkarod ;D, vagy nincs a vázon hátul Vfékszem.. ), akkor csak az elõbb említett 2 típus jöhet szóba. És tekintve KillerTomot, aki FRozik, neki végülis elég lesz az Avid is, akár elõre is. Többet tud jóval mint egy V fék, de azért az XTvel ne hasonlítgassuk (fékerõben is lehet, hogy közel hasonlóan teljesít, de az adagolásban tuti elmarad). És az megint más kérdés, hogy még drága is!!....
#6
Írta 2002. június 19. - 10:49
Ja, es ajanlom figyelmedbe WES hozzaszolasat / http://www.mtbreview...uct_20522.shtml / aki azert kicsit kozelebb all a DH hoz / stinky + boxxer/ mint elozo baratunk.Vagy ott van Alex hozzaszolasa, aki szinten valami freerider lehet a Stinky + SuperT nyergeben.
#7
Írta 2002. június 19. - 10:26
Mar bocs, de ha jol neztem, akkor ez a bizonyos DEV elegge CC -s. Legalabbis Trek 6700 -as az nem eppen egy DH bringa.
Azert megkerdeznem toled, hogy DH versenyeken miert nem latni Avid tarcsafeket?? Kicsit fura, ha veri az XT -t, Hayes -t fekeroben, es megsem kell senkinek...
CC -seknek jo, dualra folosleges, freeride -ra is megfelel, de szerintem DH -ra nem jo, foleg ha azt nezzuk, hogy csak egy oldalrol nyom, es ezaltal a fektarcsat elegge megfesziti egy komolyabb temponal.
Amugy a fekereje tenyleg jo, ezzel nem is vitatkozom, mert joparat probaltam mar, sot a haveromnak is ilyen van, de nekem jobban tetszik az XT. Teljesen mas a huzasa is.
Azert megkerdeznem toled, hogy DH versenyeken miert nem latni Avid tarcsafeket?? Kicsit fura, ha veri az XT -t, Hayes -t fekeroben, es megsem kell senkinek...
CC -seknek jo, dualra folosleges, freeride -ra is megfelel, de szerintem DH -ra nem jo, foleg ha azt nezzuk, hogy csak egy oldalrol nyom, es ezaltal a fektarcsat elegge megfesziti egy komolyabb temponal.
Amugy a fekereje tenyleg jo, ezzel nem is vitatkozom, mert joparat probaltam mar, sot a haveromnak is ilyen van, de nekem jobban tetszik az XT. Teljesen mas a huzasa is.
#8
Írta 2002. június 19. - 05:52
#9
Írta 2002. június 19. - 04:55
#10
Írta 2002. június 19. - 04:33
van Avid 200mm tarcsaval is..
de LCS az AVID drotost barom egyszeru uzembe helyezni /konnyebb mint egy V -feket /+ szerszam nelkul lehet centerbe loni a fekbetetet..szerszam nelkul f.betet csere mi kell meg ?
Fekero meg veri sok hidrat kozottuk az xt is .. a "szenesites" majd kiderul..??.. arrol nincs tapasztalat , de en kozepso lanckerekes vagyok nem izgulok miatta ..
de itt egy olvsni valo lehet mindent nem de a szamokat asszem mindenki erti..
http://www.mtbreview...uct_78260.shtml
de LCS az AVID drotost barom egyszeru uzembe helyezni /konnyebb mint egy V -feket /+ szerszam nelkul lehet centerbe loni a fekbetetet..szerszam nelkul f.betet csere mi kell meg ?
Fekero meg veri sok hidrat kozottuk az xt is .. a "szenesites" majd kiderul..??.. arrol nincs tapasztalat , de en kozepso lanckerekes vagyok nem izgulok miatta ..
de itt egy olvsni valo lehet mindent nem de a szamokat asszem mindenki erti..
http://www.mtbreview...uct_78260.shtml
#11
Írta 2002. június 19. - 01:54
#12
Írta 2002. június 19. - 01:42
abban azért nem lennék teljesen biztos, hogy nem lukasak az F1-es fékek viszont nem is fémbõl vannak a belsõ hûtést meg minden tisztességes 100ló fölötti autóban megtalálod.
viszont ha az alaphelyzetet nézzük a deore esetében bármelyik szempontból érdemes lukakat tenni rá pluszban.
viszont ha az alaphelyzetet nézzük a deore esetében bármelyik szempontból érdemes lukakat tenni rá pluszban.
#13
Írta 2002. június 19. - 01:40
Akármennyi a lyuk, a felület biztosan csökken, a tömeg is, de hogy mi éri meg, arra biztos vannak szép hosszú, hülye képletek, amikhez nem sokan konyítunk...
#14
Írta 2002. június 19. - 01:03
country: 6-7 mm, vagy vastagabb tárcsák esetén (sz.gépkocsik) nagyobb felületet kapnak, ha lyukat fúrnak a tárcsába, 2mm alatt kisebb lesz biztosan!
lcs: F1-en asszem belsõ hûtést alkalmaznak... nem kell lyuk...csak gyengítené a cuccost!
lcs: F1-en asszem belsõ hûtést alkalmaznak... nem kell lyuk...csak gyengítené a cuccost!
#15
Írta 2002. június 19. - 00:46
Ezért írtam, hogy másodsorban , de amekkora tárcsák abban vannak, a súly már azért ott is számít, fõleg a keréken, bár tudom az nem szószerint a kerék része, úgy gondolom.
De pl a forma 1-eseken nem lukas, akkor hogy is van ez?
De pl a forma 1-eseken nem lukas, akkor hogy is van ez?
#16
Írta 2002. június 19. - 00:43
nem vitatkozni akarok csak kérdezek, hogy akkor monnyuk egy porsche féktárcsái miért luggaltak?
#17
Írta 2002. június 19. - 00:17
nem tom mér félsz ba*zakodni vele (egyébként a drótossal többet kell, de mindegy), de flakjackettel és egy jó karral már XT árban van, én ezért nem vennék. :-/
#18
Írta 2002. június 19. - 00:09
Nem is tudtam hogy van avid 185-be. De tudom hogy az avid nemjó Dh-ra mert megsül.. Avid tárcsával fogod használni?
#19
Írta 2002. június 18. - 23:57
Sziasztok ....
Regota nezegetem a disk fekeket , de sokaig ugy gondoltam felesleges.
Ugye most lett egy kis felesleges penzem , es gyorsan meggondoltam magam.
A hidraolikus nekem kilove, nincs idom , se kedvem jatszani vele ..de sok szepet jot hallottam az Avid mech-rol..
..szal bevasaroltam Avid mech.ball bearing 185mm disk fekbol + jon hozza Avid Flack jacket kabel is. Ha minden OK jovo het kozepen betudok szamolni az elso tapasztalatokrol .
Regota nezegetem a disk fekeket , de sokaig ugy gondoltam felesleges.
Ugye most lett egy kis felesleges penzem , es gyorsan meggondoltam magam.
A hidraolikus nekem kilove, nincs idom , se kedvem jatszani vele ..de sok szepet jot hallottam az Avid mech-rol..
..szal bevasaroltam Avid mech.ball bearing 185mm disk fekbol + jon hozza Avid Flack jacket kabel is. Ha minden OK jovo het kozepen betudok szamolni az elso tapasztalatokrol .
#20
Írta 2002. június 18. - 23:44
Szerintetek mi éri meg jobban lejtõzésre? Deore bowdenes vagy magura julie hidraulikus tárcsa? Tudom igazán egyikse de melyik jobban??? Mert árban csak 1-2 ezer különbség van. ???