Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek v1.

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
646 hozzászólás a témában

#1
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Naaaaa! Ideideide a B4 racinget nekem is...  ;D ;D ;D ;D Nagggyyyon fincsiiiii!  ;D ;D
Jöhetne még info róla....

zOrg:
Kicsit OFF volt az Új szám2-ben egy kérdésem, válaszolnál rá itt?

#2
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
"Szerén(y)ke és Lukrécia" ezt ajánlja frírájdra (is):

Hope Mini 185/165 pizzákkal... és az erõ veled van  ;D

#3
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
OFF

b!
Privát ment...

ON


#4
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
b

Én minden gondolkodás nélkül a Formula B4 racinget venném, nem mellõzendõ szempontként felhoznám, hogy a (sok helyen inkompetenciával és marketing-miatt-eredménymásítással vádolt) német Bike magazin tárcsaféktesztjében a B4 Racing igencsak Super értékelést kapott, a kistestvérével együtt, de a mezõnybõl csak õk ketten... Szóval májerfaktor milliószor több, mint az XT-nél, a teljesítmény (mivel alapból 185-ös tárcsával jön) k*va jó, és szvsz a legszebb fék, plusz nem kismillió van belõle az országban...
Az XT mellett szól, hogy vehetsz hozzá 203-mas tárcsát, és brutálabb lesz. De ez szerintem elhanyagolható.

Mondom mindezt én, a nagy Formula-hívõ :)

GerMan-nak:

Az úszó nyereg -> a nevében is benne van: csak a egyik oldalon fix a nyereg. A másiknak egy kis "holtjátéka" van. Ha húzod a fékkart, a fix nyereg nem mozdul, csak a másik, ami viszont folyamatosan hozzáér a tárcsához (így menet közben is súrol), és fékezéskor HOZZÁNYOMJA a tárcsát a fix házhoz. Azon a fékpofát mechanikusan lehet állítani (imbusszal).

#5
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
Hamár az ember tárcsaféket fesz, az rengeteg kiadással jár, magán a féken kívül is (agy, ...). Így hamár belevág valaki szerintem tuti olajost vegyen - ez az én véleményem. Sõt elöl legyen inkább egy nagyon fasza tárcsa, hátul meg V, minthogy 2 bovdenes. Viszont a bovdenesbõl királyság az Avid, utána meg a Hayes. Ha mégis bovdenes kéne (pl.: nem akarod kidobni a rózsaszín Paul fékkarod  ;D, vagy nincs a vázon hátul Vfékszem.. ), akkor csak az elõbb említett 2 típus jöhet szóba. És tekintve KillerTomot, aki FRozik, neki végülis elég lesz az Avid is, akár elõre is. Többet tud jóval mint egy V fék, de azért az XTvel ne hasonlítgassuk (fékerõben is lehet, hogy közel hasonlóan teljesít, de az adagolásban tuti elmarad). És az megint más kérdés, hogy még drága is!!....

#6
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Ja, es ajanlom figyelmedbe WES hozzaszolasat / http://www.mtbreview...uct_20522.shtml  / aki azert kicsit kozelebb all a DH hoz / stinky + boxxer/ mint elozo baratunk.Vagy ott van Alex hozzaszolasa, aki szinten valami freerider lehet a Stinky + SuperT nyergeben.


#7
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Mar bocs, de ha jol neztem, akkor ez a bizonyos DEV elegge CC -s. Legalabbis Trek 6700 -as az nem eppen egy DH bringa.
Azert megkerdeznem toled, hogy DH versenyeken miert nem latni Avid tarcsafeket?? Kicsit fura, ha veri az XT -t, Hayes -t fekeroben, es megsem kell senkinek...
CC -seknek jo, dualra folosleges, freeride -ra is megfelel, de szerintem DH -ra nem jo, foleg ha azt nezzuk, hogy csak egy oldalrol nyom, es ezaltal a fektarcsat elegge megfesziti egy komolyabb temponal.
Amugy a fekereje tenyleg jo, ezzel nem is vitatkozom, mert joparat probaltam mar, sot a haveromnak is ilyen van, de nekem jobban tetszik az XT. Teljesen mas a huzasa is.



#8
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
KI?

#9
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
jahh..... Lcs a DEV  irasa szinte neked lett cimezve..

#10
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
van Avid 200mm tarcsaval is..


de LCS az AVID drotost  barom egyszeru uzembe helyezni /konnyebb mint egy V -feket /+ szerszam nelkul lehet centerbe loni a fekbetetet..szerszam nelkul f.betet csere mi kell meg ?


Fekero meg veri sok  hidrat kozottuk az xt is .. a "szenesites" majd kiderul..??.. arrol nincs tapasztalat , de en kozepso lanckerekes vagyok  nem izgulok miatta  ..

de itt egy olvsni valo lehet mindent nem de a szamokat asszem mindenki erti..



http://www.mtbreview...uct_78260.shtml



#11
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
végül is igen

#12
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
abban azért nem lennék teljesen biztos, hogy nem lukasak az F1-es fékek viszont nem is fémbõl vannak a belsõ hûtést meg minden tisztességes 100ló fölötti autóban megtalálod.

viszont ha az alaphelyzetet nézzük a deore esetében bármelyik szempontból érdemes lukakat tenni rá pluszban.

#13
Morty_Mike

Morty_Mike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 529 hozzászólás
Akármennyi a lyuk, a felület biztosan csökken, a tömeg is, de hogy mi éri meg, arra biztos vannak szép hosszú, hülye képletek, amikhez nem sokan konyítunk...

#14
Morty_Mike

Morty_Mike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 529 hozzászólás
country: 6-7 mm, vagy vastagabb tárcsák esetén (sz.gépkocsik) nagyobb felületet kapnak, ha lyukat fúrnak a tárcsába, 2mm alatt kisebb lesz biztosan!

lcs: F1-en asszem belsõ hûtést alkalmaznak... nem kell lyuk...csak gyengítené a cuccost!

#15
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
Ezért írtam, hogy másodsorban ;), de amekkora tárcsák abban vannak, a súly már azért ott is számít, fõleg a keréken, bár tudom az nem szószerint a kerék része, úgy gondolom.
De pl a forma 1-eseken nem lukas, akkor hogy is van ez? :)

#16
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
nem vitatkozni akarok csak kérdezek, hogy akkor monnyuk egy porsche féktárcsái miért luggaltak?

#17
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
nem tom mér félsz ba*zakodni vele (egyébként a drótossal többet kell, de mindegy), de flakjackettel és egy jó karral már XT árban van, én ezért nem vennék. :-/

#18
MG

MG

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 970 hozzászólás
Nem is tudtam hogy van avid 185-be. De tudom hogy az avid nemjó Dh-ra mert megsül.. Avid tárcsával fogod használni?

#19
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
Sziasztok ....


Regota nezegetem a disk fekeket , de sokaig ugy gondoltam felesleges.
Ugye most lett egy kis felesleges penzem  :P, es gyorsan meggondoltam magam.
A hidraolikus nekem kilove, nincs idom , se kedvem jatszani vele ..de sok szepet jot hallottam az Avid mech-rol..

..szal bevasaroltam Avid mech.ball bearing 185mm disk fekbol + jon hozza Avid Flack jacket kabel is. Ha minden OK jovo het kozepen betudok szamolni az elso tapasztalatokrol .



#20
PowerUser

PowerUser

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Szerintetek mi éri meg jobban lejtõzésre? Deore bowdenes vagy magura julie hidraulikus tárcsa? Tudom igazán egyikse de melyik jobban??? Mert árban csak 1-2 ezer különbség van. ???