Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
317 hozzászólás a témában

#1
Máté85

Máté85

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás
Sziasztok, keresnék 29es kerékszettet, nincs valami jó tipp hogy mit vegyek, a keret kb 200ezer ft amiből a legjobbat szeretném kihozni. Apróba van karbon reynolds 250ért nem tudom hogy az megéri e az árát. A reynolda honlapján egy értékelés van ami szerint 60 km alatt eltört az agyban a csapágy...

CUBE... your life!!!


#2
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 481 hozzászólás
Nos meggyógyult. Megpróbáltam hátha kézben ki tudom ütni a csapágyakat. Kézben nem sikerült. Viszont valamennyit mozdult, mert eltűnt a kotyogás. Azóta stabilan jó.

#3
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Én úgy tudom igen.

A saját szememmel láttam olyat, hogy az X1700-as kerékre (az is 350-es) került rá a 240-es agy szabadonfutója.  

 

Igen, jó lett rá. Még egy 54-es ratchetre "fáj a fogam" hozzá :-)



#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs
Nekem az fsa hajtomu tavtartoja volt ilyen hullamos alatettel, par tekeres utan mindig elkezdett kattogni a hajtomu - erdekes modon, ha erosen tekertem semmi, porgetve sem, csak bizonyos fordulatnal es nyomateknal. Rahuzni sem tudtam, csak lelazitva es visszahuzva lett jo par tekeresig... jo volt megszabadulni tole.

Az eloirt nyomatekkal van befeszitve?

arn módosította - 2019. szeptember 06. - 10:59


#5
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 481 hozzászólás

Vettem egy Mavic Allroad Elite kerék szettet. A hátsó kikotyogósodik hamar. Valószínű a QRM Auto nincs a helyzet magaslatán. Még csak belenéztem. Egy hullámos alátét lenne hivatott a csapágyakat előfeszíteni. Majd szét kapom nem törött-e.
Meglazítom a tengelyt majd újra meghúzom, akkor jó pár kilométerig.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel?

Szétkaptam. A QRM Auto-ban lévő hullámos alátétnek semmi baja. A csapágyakban érzek egy kis holtjátékot, ami okozhatja nagy valószínűséggel a kotyogást. Vettem csapágyat (hülye ritka méret, emiatt drága). Majd ha lesz kedvem, kicserélem.



#6
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Én úgy tudom igen.

A saját szememmel láttam olyat, hogy az X1700-as kerékre (az is 350-es) került rá a 240-es agy szabadonfutója.  


  • zscs kedveli ezt

#7
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Sziasztok!

 

Adott egy DT M1700 Spline Two hátsó kerék amiben 350-es agy van. Na ennek a keréknek a szabadonfutója (shimano 11s) áttehető-kompatibilis-e az XR1501-es kerék szabadonfutójával?  Ebben 240-es agy van. 



#8
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 481 hozzászólás
Vettem egy Mavic Allroad Elite kerék szettet. A hátsó kikotyogósodik hamar. Valószínű a QRM Auto nincs a helyzet magaslatán. Még csak belenéztem. Egy hullámos alátét lenne hivatott a csapágyakat előfeszíteni. Majd szét kapom nem törött-e.
Meglazítom a tengelyt majd újra meghúzom, akkor jó pár kilométerig.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel?

#9
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

nézegetek egy használt fulcrum red power hp szettet. mivel nem vagyok képben a gyári kerekekkel, meg kell kérdeznem a nagyérdeműt, hogy mi erről az általános tapasztalás/vélemény? ha nem látszik leharcoltnak, mennyit szabad adni érte?

 

Olyanom van, szerintem abszolút jó ár érte ha minden adaptert tartalmaz, a tubelessesíthetőségével kapcsolatban vannak kétségeim, de nem akarok hülyeséget írni, mert legalább két verzió van belőle, az újabb a szélesebb felnis. Az enyém 21-es, arról láttatok képet a másik topicban, én azt mondom rá, hogy nekem mindenesetre nem akarta...

Különben elégedett vagyok vele.


  • Kisherceg kedveli ezt

#10
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.485 hozzászólás

nézegetek egy használt fulcrum red power hp szettet. mivel nem vagyok képben a gyári kerekekkel, meg kell kérdeznem a nagyérdeműt, hogy mi erről az általános tapasztalás/vélemény? ha nem látszik leharcoltnak, mennyit szabad adni érte?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Két országúti kerékszett között vacillálok:

cero ar24 evo ~1500g, 212€

dt 350, dt 460 ~1600g, 288€

A súlykülönbség a két szett között nem érdekel igazán, az izgat, hogy a dt megéri-e a felárat(+76€). Finomabban futhat-e a 350-es agy, tartósabb lehet-e a dt felni. Jelenleg még nem váltanék tubelessre, de lehet a jövőben országúton is kipróbálnám. A reviewek szerint a cero-val ez nagyon könnyű, a dt-nél már nem ennyire egyértelmű a beszámolók szerint (ereszt az illesztésnél, illetve levegő nélkül -tej betöltésnél- leugrik a felni belső pereméről a felni közepére)

A kerekeket egy 2016-os specialized roubaix sl4-ben használnám, a gyári első kerékről mostanra tűnt el a fékfelület, így valami jobbra szeretném cserélni. Hivatalos gyári kerékszettek között nem találtam semmi igazán jót 70-100k huf környékén, mondjuk a campagnolo kerekeket alapból kizártam a hátsó kerekeik fűzésmintája számomra túl ronda.

Szerintem tedd át ezt a kérdést az országúti topikba, ott éppen kerekekről megy a témázás. De még egy gondolat ehhez: ha shimano vagy sram rendszert használsz és több vagy mint 70kg, akkor fontos lehet az hátsó agy kazettatestének anyaga. ha ez sima alu akkor sanszos, hogy beeszi magát a sor a kazettatestbe és elég szopó szerelni. Ha lehet akkor válassz acél kazettatestes agyat. Campa rendszernél általában nem gond, ott vastagabbak a bordák. Illetve ha 2 év alatt elfékeztél egy kereket akkor én amellett döntenék, amit könnyebb - felnit - beszerezni, hogy 2 év után ne legyen már eldobós egy amúgy jó kerék.



#12
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

Két országúti kerékszett között vacillálok:

cero ar24 evo ~1500g, 212€

dt 350, dt 460 ~1600g, 288€

A súlykülönbség a két szett között nem érdekel igazán, az izgat, hogy a dt megéri-e a felárat(+76€). Finomabban futhat-e a 350-es agy, tartósabb lehet-e a dt felni. Jelenleg még nem váltanék tubelessre, de lehet a jövőben országúton is kipróbálnám. A reviewek szerint a cero-val ez nagyon könnyű, a dt-nél már nem ennyire egyértelmű a beszámolók szerint (ereszt az illesztésnél, illetve levegő nélkül -tej betöltésnél- leugrik a felni belső pereméről a felni közepére)

A kerekeket egy 2016-os specialized roubaix sl4-ben használnám, a gyári első kerékről mostanra tűnt el a fékfelület, így valami jobbra szeretném cserélni. Hivatalos gyári kerékszettek között nem találtam semmi igazán jót 70-100k huf környékén, mondjuk a campagnolo kerekeket alapból kizártam a hátsó kerekeik fűzésmintája számomra túl ronda.



#13
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Már nem, nagyon meg kell nézni mikor rendeled!

Monti vagy road? A bike-components oldalon nagyon szépen fent vannak a tartozékok (road kerekekhez még adják azért). 


karakoram módosította - 2018. október 24. - 21:11


#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

ize... a dt adja a hatso kerekehez a qr adaptert is minden esetben?



#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

ilyenkor jön az, hogy vidd el egy (megbízható) boltba és kérj tőlük részletes kárfelmerést a várható javítások költségeire vonatkozó becsléssel kiegészítve. azt lobogtatva már legalább lesz mire hivatkozni a másik féllel/biztosítóval csatázva, illetve kézbe véve jobban meg tudják mondani, menthető-e a felni, mint mi képről. szerintem.

 

nah megvolt a boltos kor is... arra jutottak sajnos, mint en. nem lehet ezt sima centirozassal helyrehozni - az egyik oldal kulloi mar szet vannak huzva, a masik oldal meg laza, es meg igy sem egyenes.

 

mit lehet meg tenni? pl ha szetfuzom az egesz kereket, de legalabbis lelazitom, nem lehet kicsit megegyengetni a felnit, aztan utana egyenletesebben athuzni a kulloket? korabban probalkoztam ilyesmivel (felrobbant belso miatt serult a felni), de eleg felemas lett az eredmeny.

 

elobb vennek masik kerekszettet, csak giantesen az elso qr15os, a hatso meg qr... ilyeneket ma mar nem nagyon arulnak.



#16
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás

Ha jelenleg olyan, mint a linkelt képen, akkor abban 9 mm-es gyorszár van. Az zavar, hogy nem lehet ráhajtani a gyorszárat, hanem tekergetni kell? De ha tényleg olyan tengelyed van, mint a képen, s 9 mm-es papucsú villában használod, akkor inkább örülj neki, hogy ilyen. Ezen a képen látni, hogy mekkora a különbség:

 

1062128d1459918115t-heres-how-convert-15

 

innen van

 

 

Ha meg vastagabb, "átütős" tengely van az elsőkerekedben, s azt szeretnéd nem átütős villában használni, akkor porvédő kupakot kell cserélned az agyon. Erre nézelődj, hogy pontosan melyik kell rá:

dtswiss.com/en/support/conversion-charts/end-cap-solution-mtb-front/

wheelbuilder.com/product.php?productid=17500

 

 

Egyértelműbb lett volna, ha nem máshonnan linkelsz képet, hanem készítesz egy normális képet az agyról, s azt feltöltve valahova linkeled itt.

Rossz képet linkeltem most készíttetem képeket hogy miről lenne szó ezt szeretném sima 5mm gyorszára mind a 2 kereket csak nem tudom milyen átalakítót vegyek hozzá az első kerék  Fox 32 F120 RLCFox 32 F-Series Fit RLC lett kiszedve !

 

411m1800.jpg

203IMG_20180918_144318.jpg912IMG_20180918_154849.jpg282IMG_20180919_190756.jpg


statik módosította - 2018. szeptember 20. - 14:54


#17
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás

Ha jelenleg olyan, mint a linkelt képen, akkor abban 9 mm-es gyorszár van. Az zavar, hogy nem lehet ráhajtani a gyorszárat, hanem tekergetni kell? De ha tényleg olyan tengelyed van, mint a képen, s 9 mm-es papucsú villában használod, akkor inkább örülj neki, hogy ilyen. Ezen a képen látni, hogy mekkora a különbség:

 

1062128d1459918115t-heres-how-convert-15

 

innen van

 

 

Ha meg vastagabb, "átütős" tengely van az elsőkerekedben, s azt szeretnéd nem átütős villában használni, akkor porvédő kupakot kell cserélned az agyon. Erre nézelődj, hogy pontosan melyik kell rá:

dtswiss.com/en/support/conversion-charts/end-cap-solution-mtb-front/

wheelbuilder.com/product.php?productid=17500

 

 

Egyértelműbb lett volna, ha nem máshonnan linkelsz képet, hanem készítesz egy normális képet az agyról, s azt feltöltve valahova linkeled itt.



#18
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Nem rendőr kell hozzá, hanem biztosító. Elismeri, hogy ő volt a hibás és aláírja a papírt akkor a biztosító fizet, ennyi.

 

egy diplomatat nem kenyszerithetnek szinte semmire, es ezzel tisztaban is vannak. a birsagokat nem szoktak befizetni, nem hogy egy csorival foglalkozzanak. en leirtam nekik mindent, innentol rajtuk mulik.



#19
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mar irtam reggel a giant helyi kepviselojenek, hogy legyen vmi "hivatalos". azt irtak, ha nekem kell fizetni, akkor javitanak eloszor, amugy a kerekcseret javasoljak. 395eur.

 

ezt az osszeget meglobogtatom, aztan megnezem hogy regalnak. ha negativan, akkor meg tudom en is csinalni. de szerintem kiszedem a villat is, es vegig nezek mindent, mert ez nem eppen az a szogu terheles, amire terveztek, lehet a villanyak vagy a vaz is kapott, ha mar a kerek igy elgorbult. hasznaltam en ezt a kerekszettet 35os gumival eleg durva helyeken, sose volt benne egy mmnyi nyolcas sem.

 

az a gond, hogy rajtuk mulik, hogy fizetnek e vagy sem... a rendorseg semmit se tud veluk csinalni, nem veletlenul szaguldoznak ugy a kovetsegi rendszamokkal. szerintem ennel jobban nem erdemes belemenni, mert csak en huzom a rovidebbet, hiaba vagyok a karvallottja.

Nem rendőr kell hozzá, hanem biztosító. Elismeri, hogy ő volt a hibás és aláírja a papírt akkor a biztosító fizet, ennyi.



A sebesség mindent megold.

 


#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

ilyenkor jön az, hogy vidd el egy (megbízható) boltba és kérj tőlük részletes kárfelmerést a várható javítások költségeire vonatkozó becsléssel kiegészítve. azt lobogtatva már legalább lesz mire hivatkozni a másik féllel/biztosítóval csatázva, illetve kézbe véve jobban meg tudják mondani, menthető-e a felni, mint mi képről. szerintem.

 

mar irtam reggel a giant helyi kepviselojenek, hogy legyen vmi "hivatalos". azt irtak, ha nekem kell fizetni, akkor javitanak eloszor, amugy a kerekcseret javasoljak. 395eur.

 

ezt az osszeget meglobogtatom, aztan megnezem hogy regalnak. ha negativan, akkor meg tudom en is csinalni. de szerintem kiszedem a villat is, es vegig nezek mindent, mert ez nem eppen az a szogu terheles, amire terveztek, lehet a villanyak vagy a vaz is kapott, ha mar a kerek igy elgorbult. hasznaltam en ezt a kerekszettet 35os gumival eleg durva helyeken, sose volt benne egy mmnyi nyolcas sem.

 

az a gond, hogy rajtuk mulik, hogy fizetnek e vagy sem... a rendorseg semmit se tud veluk csinalni, nem veletlenul szaguldoznak ugy a kovetsegi rendszamokkal. szerintem ennel jobban nem erdemes belemenni, mert csak en huzom a rovidebbet, hiaba vagyok a karvallottja.


arn módosította - 2018. szeptember 18. - 16:05