Megnéztem 5x az esést, és nem értem, mi történt. Szándékosan fellökte a csapattársát? Vagy le akart söpörni egy lódarazsat a hátáról? Vagy...?
(Aztán este majd megnézem végig, most csak erre voltam kíváncsi, merthogy közvetlenül mellettem zuhantak el, még éreztem is az eleső bringás szelét a combomon, nagyon megijedtem.)
Nekem egyértelműnek tűnik: a jobb oldali srác előzékenységből int a mögötte haladóknak hogy balra megy a haladás. Közben a kormánya szabad és nem veszi észre hogy a csapattársa olyan közel van hogy az véletlenül beleakad a kéz nélküli kormányba. (első hiba: ilyen sűrű bolyban nem hagyjuk ennyi ideig szabadon a kormányt. Második hiba: ne lefele a kézzel hanem fel, különben senki sem látja. Harmadik hiba: teljesen fölösleges a boly közepén fejszint alatt bármit inteni, mert hátul úgysem látják. Negyedik hiba: nem figyel a társára hogy az milyen messze van tőle és hogy bármikor ha kileng, neki annyi) Az ilyenkor ugye könnyen billen, el is veszíti a jobboldali az egyensúlyát egy pillanatra, de mivel a bal keze még mindig a társa háta mögött van, a hirtelen reakciója (hogy kezet a kormányra és korrigáljon) egy sajnálatos előre-rántásba torkoll, mellyel beleakad a társa kezébe, evvel azonnal megrántva azt és mivel az erősen fogja a kormányt, azonnal a földre rántja evvel a mozdulattal.
A bal oldali srác meg úgy tűnik nem tud eléggé kerülni, így még az is rájuk farol. Nem egyértelmű hogy őmiatta ment e beljebb a peches eleső vagy nem, de ott is lehetett egy kis nyomás kívülről befelé, hogy az betonon maradjon (hibája: ha a szélén előzök és nem férek el, saját pechem ha a fűre kell hajtanom, nem szabad az előzendőt akadályoznom. Nekem úgy tűnik hogy ezért kavarodott bele ő is, mert bal oldalon már nem volt helye az elesőt kikerülnie.)
Ez mutatja hogy mennyivel veszélyesebb ha montisok állnak így össze, pld országútisokkal szemben: hirtelen ideges mozdulatok, előzgetések, túlzott fékezések, nem szabad ilyenkor. Az erdőben más, ott folyamatos az akadály, lehet cikázni, persze ott is ésszel. Lásd korábban a fékező előzgetőt, ilyenkor ha be van ragadva a pakk nem nagyon értem mit kell ennyit ficánkolni, elég veszélyes.
Még talán annyit hogy elkerülhetetlen időnként hogy ilyenkor valami miatt hirtelen valaki ránt, fékez, dől, stb, mert nem mindenkinek ugyanolyan az egyensúlyérzéke. Én ilyenkor az esés ellen úgy védekezem, hogy bikaszilárdan fogom a kormányt két kézzel, a karjaim meg kicsit kifelé hajlítom: így ha netán valaki nekemjön oldalról, nem sodor mindkettőnket ki vagy a kormányt ki a kezemből, hanem neki olyan mintha egy képzeletbeli, puha falnak dőlne neki, ami felfogja de nem engedi eldőlni. Általában ilyenkor tudnak még korrigálni és nincs esés.
Erre lehet persze azt mondani hogy a befeszítés veszélye hogy nem enged egy lazább dőlésnek ami esetleg nem lenne esés, de mivel úgy tapasztalom hogy ha nem feszítek, könnyebben kidöntenek engem is az egyensúlyomból és beindul a dominó effektus, mivel én is oldalra kényszerülök és előbb utóbb így valaki elesik. Ráadásul szerintem mindenkinek elsődleges szempont hogy ő maga ne essen el egy ilyen helyzetben, mivel evidens hogy ez mögötte is esésbe torkollhat.
Edited by Uluwatu, 2015. May 18. - 15:54.