Jelentkezz be Regisztrálj
Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#3381
Posted 2011. March 24. - 18:32
#3382
Posted 2011. March 24. - 18:24
#3383
Posted 2011. March 24. - 18:22
#3384
Posted 2011. March 23. - 22:07
nice, lehet valakinek kéne
én spec. nem tudnék dönteni. grav. droppert meg a nyerget a mûanyagba és úgy talán:)
ezt viszont szó nélkül.
alakul valami hasonló, de pszt!: )
#3385
Posted 2011. March 23. - 17:45
#3386
Posted 2011. March 23. - 15:46
#3387
Posted 2011. March 21. - 07:13
#3388
Posted 2011. March 21. - 01:28
#3389
Posted 2011. March 20. - 23:19
#3390
Posted 2011. March 20. - 16:16
#3391
Posted 2011. March 20. - 15:58
#3392
Posted 2011. March 17. - 01:38
#3393
Posted 2011. March 15. - 19:04
Egy fix pont van a vázon, az a középcsapágyház. Aztán van a lábunk, a teljes lábhosszból, a combcsonthossz (ez a neve? ) / térd-föld távolság arányából elég jól kiszámítható, hogy hol legyen a nyereg. De ez csak a nyereg helyzete, amit el lehet érni ezerféle nyeregvázcsõszög-nyeregcsõ párosítással, ráadásul lehet a nyerget még elõre-hátra is tologatni. Tehát ebbõl az jön le, hogy nincs egy tökéletes nyeregvázcsõszög, csak egy olyan van, ami X nyeregcsõtípussal az átlag embereknek megfelel. Ha nincs egy bizonyos nyeregvázcsõszög, akkor nincs értelme "A felsõcsõhossz"-ról sem beszélnünk, mert az csak a nyeregvázcsõszöggel együtt értelmezhetõ, mivel a nyeregvázcsõszög változás cm-ekkel változtatja a geometria táblázatok felsõcsõhosszát, míg ez a középcsapágyhoz képest nem változik (vagy pont fordítva, attól függ honnan nézzük). Az igazi az lenne a vázaknál, ha megadnák a fejcsõ és a nyeregvázcsõ tetejének helyzetét a középcsapágyhoz képest. Innen már rendesen lehetne számolgatni, hogy kinek mi a jó (egyébként a klasszikus vázaknál egy kis matek segítségével most is ki lehet számolni).
Vissza az eredeti kérdéshez. Miért meredekebb a nyeregvázcsõszöge a kisebb vázaknak és miért ugyanolyan hosszú a felsõcsöve a valóságban? Nem tudom. Max azt tudom elképzelni, hogy az alacsonyabb embereknek a combcsontjuk és a kezük lesz arányaiban mérve rövidebb (de nem hiszem ). Ráadásul, ha komolyabban belegondolunk akkor õket még az uci szabály is nehezebb helyzetbe hozza azzal, hogy nem tudják az optimális helyre tenni a nyergüket és emiatt hátrébb kell ülniük, ami rövidebb felsõcsõhosszt igényelne (lehet ezt a klasszikus geometriát megalkotók nem tudták kiszámolni? ; valószínû, hogy amikor megalkották ezt akkor még nem volt ez a szabály ). Egy okot tudok, hogy miért lenne jobb a kisebb vázaknál a meredek nyeregvázcsõszög, tételezzük fel, hogy a kisebb vázakon ugyanolyan hátranyúlású nyeregcsövet használnak, mint a nagyokon. Ekkor már elõfordulhat, hogy a kis vázakon túl hátul lesz a nyereg és ezt a szöggel lehet csak korrigálni, ( (nyeregvázcsõ + nyeregcsõ hossz ) x (cos ny.csõszög) - a hátranyúlás = a nyereg horizontális helyzete a középcsapágyhoz képest) ebbõl látszik, hogy a hátranyúlás egyre jelentõsebb lesz, ahogy a váz mérete csökken.
Kb. ennyi.
A sebesség mindent megold.
#3394
Posted 2011. March 15. - 14:05
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3395
Posted 2011. March 15. - 12:19
ez kb olyan,mikor a trek azt mondta,h armstrongnak sem készítettek egyedi bringát. vlmivel meg kell magyarázni a gyártási költségek kordában tartását.
Én is jobban örülnék egy egyedi bringának, de nekem tetszik a Cervelo ötlete és szerintem létezõ problémára adnak megoldást. Ha a jelenlegi vázamat egyel kisebbre cserélném, néhány milliméterrel lenne rövidebb az egész, ha a nyerget ugyanabba a pozícióba állítanám, mint most. Ha érdemi változást akarnék elérni, még egy mérettel kéne lejjebb mennem.
#3396
Posted 2011. March 15. - 11:56
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3397
Posted 2011. March 15. - 10:51
A Cervelo amúgy pont azt mondja (és lehet, hogy ez csak duma), hogy az õ koncepciójuk pont azért jó, mert nem szükséges egyedi vázat készíteni és mégis lehet valakinek tökéletes kerékpárja. Mindig kihangsúlyozták, hogy a csapatok (régen a CSC, most a Test Team) sem egyedi vázakon mennek.
ez kb olyan,mikor a trek azt mondta,h armstrongnak sem készítettek egyedi bringát. vlmivel meg kell magyarázni a gyártási költségek kordában tartását.
#3398
Posted 2011. March 15. - 10:33
Én úgy tudom, hogy ennek a Cervelo az atyja. Õk úgy magyarázzák, hogy a hagyományos vázaknál hiába rövidebb a felsõcsõ, ha az egyre kisebb vázaknál egyre meredekebb a szög, mivel ilyenkor a nyeregnek is hátrébb kell kerülnie és tulajdonképpen a nyereg és kormány közti távolság alig változik.
Múltkor pont nézegettem (azt hiszem) a colnago geometriáját és azon mosolyogtam, hogy a két egymás melletti méretnek a nyeregvázcsõszögváltozással együtt pont egyforma hosszú a felsõcsöve.
A sebesség mindent megold.
#3399
Posted 2011. March 15. - 09:56
A Cervelo amúgy pont azt mondja (és lehet, hogy ez csak duma), hogy az õ koncepciójuk pont azért jó, mert nem szükséges egyedi vázat készíteni és mégis lehet valakinek tökéletes kerékpárja. Mindig kihangsúlyozták, hogy a csapatok (régen a CSC, most a Test Team) sem egyedi vázakon mennek.ilyenkor azért örülök,h nem tudok angolul. jó régen még azt mondták,h a kerékpár olyan,mint a méretre készült öltöny. most 1 ilyen konfekció tákolmány bizonyára a te méreted lesz. tudom,h költséges a gyártása,de ne vezessék már meg az embert olcsó marketing dumával.
#3400
Posted 2011. March 15. - 09:49
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.