Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Please log in to reply
5968 replies to this topic

#3381
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Feltöltött kép

#3382
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

Váltóporn

Feltöltött kép


Hmm, szép. Bambusz bringára jól menne. :D

#3383
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Váltóporn

Feltöltött kép

#3384
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

nice, lehet valakinek kéne


én spec. nem tudnék dönteni. grav. droppert meg a nyerget a mûanyagba és úgy talán:)

Feltöltött kép
ezt viszont szó nélkül.
alakul valami hasonló, de pszt!: )

#3385
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
erre nem is kell felni? :D

#3386
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
alkatrész porn:
Feltöltött kép
fekete campa sheriff NOS agypár az ebay-en...

#3387
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
dogosen neznek ki, de tenyleg marha retro az a gd :)

#3388
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts
[quote name='Rebell-78']nice, lehet valakinek kéne
ÁÁÁ dehogy!Gyönyörû!

#3389
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
nice, lehet valakinek kéne
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#3390
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
etalon...

#3391
lewike

lewike

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts
Ez de gyönyörû
Carbonnal a mosógép is tovább él.

#3392
WD-40

WD-40

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts
Feltöltött kép
r ó h l o f f o s s t r a p a g é p - nem fos, a lánc kicsit igénytelen : D
Feltöltött kép

#3393
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Akkor egy kis vázméretezés. :)
Egy fix pont van a vázon, az a középcsapágyház. Aztán van a lábunk, a teljes lábhosszból, a combcsonthossz (ez a neve? :) ) / térd-föld távolság arányából elég jól kiszámítható, hogy hol legyen a nyereg. De ez csak a nyereg helyzete, amit el lehet érni ezerféle nyeregvázcsõszög-nyeregcsõ párosítással, ráadásul lehet a nyerget még elõre-hátra is tologatni. Tehát ebbõl az jön le, hogy nincs egy tökéletes nyeregvázcsõszög, csak egy olyan van, ami X nyeregcsõtípussal az átlag embereknek megfelel. Ha nincs egy bizonyos nyeregvázcsõszög, akkor nincs értelme "A felsõcsõhossz"-ról sem beszélnünk, mert az csak a nyeregvázcsõszöggel együtt értelmezhetõ, mivel a nyeregvázcsõszög változás cm-ekkel változtatja a geometria táblázatok felsõcsõhosszát, míg ez a középcsapágyhoz képest nem változik (vagy pont fordítva, attól függ honnan nézzük). Az igazi az lenne a vázaknál, ha megadnák a fejcsõ és a nyeregvázcsõ tetejének helyzetét a középcsapágyhoz képest. Innen már rendesen lehetne számolgatni, hogy kinek mi a jó (egyébként a klasszikus vázaknál egy kis matek segítségével most is ki lehet számolni).
Vissza az eredeti kérdéshez. Miért meredekebb a nyeregvázcsõszöge a kisebb vázaknak és miért ugyanolyan hosszú a felsõcsöve a valóságban? Nem tudom. Max azt tudom elképzelni, hogy az alacsonyabb embereknek a combcsontjuk és a kezük lesz arányaiban mérve rövidebb (de nem hiszem :) ). Ráadásul, ha komolyabban belegondolunk akkor õket még az uci szabály is nehezebb helyzetbe hozza azzal, hogy nem tudják az optimális helyre tenni a nyergüket és emiatt hátrébb kell ülniük, ami rövidebb felsõcsõhosszt igényelne (lehet ezt a klasszikus geometriát megalkotók nem tudták kiszámolni? :D ; valószínû, hogy amikor megalkották ezt akkor még nem volt ez a szabály ). Egy okot tudok, hogy miért lenne jobb a kisebb vázaknál a meredek nyeregvázcsõszög, tételezzük fel, hogy a kisebb vázakon ugyanolyan hátranyúlású nyeregcsövet használnak, mint a nagyokon. Ekkor már elõfordulhat, hogy a kis vázakon túl hátul lesz a nyereg és ezt a szöggel lehet csak korrigálni, ( (nyeregvázcsõ + nyeregcsõ hossz ) x (cos ny.csõszög) - a hátranyúlás = a nyereg horizontális helyzete a középcsapágyhoz képest) ebbõl látszik, hogy a hátranyúlás egyre jelentõsebb lesz, ahogy a váz mérete csökken.
Kb. ennyi. :)


A sebesség mindent megold.

 


#3394
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts
bár monti (ahol elvileg nem is annyira számít pár mm) de amig olvasgattam az mba-t minden szám uccsó oldalán bemutatták egy egy pro racer gépét. pl a ryan treborn (kona cx, cc menõ) olyan geóju és méretû váza volt amilyen a mesében sincs.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3395
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

ez kb olyan,mikor a trek azt mondta,h armstrongnak sem készítettek egyedi bringát. vlmivel meg kell magyarázni a gyártási költségek kordában tartását.


Én is jobban örülnék egy egyedi bringának, de nekem tetszik a Cervelo ötlete és szerintem létezõ problémára adnak megoldást. Ha a jelenlegi vázamat egyel kisebbre cserélném, néhány milliméterrel lenne rövidebb az egész, ha a nyerget ugyanabba a pozícióba állítanám, mint most. Ha érdemi változást akarnék elérni, még egy mérettel kéne lejjebb mennem.

#3396
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
biztos Serottaeknak is az a velemenye hogy ugyanaz a geometria passzol mindenkinek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3397
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,348 posts

A Cervelo amúgy pont azt mondja (és lehet, hogy ez csak duma), hogy az õ koncepciójuk pont azért jó, mert nem szükséges egyedi vázat készíteni és mégis lehet valakinek tökéletes kerékpárja. Mindig kihangsúlyozták, hogy a csapatok (régen a CSC, most a Test Team) sem egyedi vázakon mennek.


ez kb olyan,mikor a trek azt mondta,h armstrongnak sem készítettek egyedi bringát. vlmivel meg kell magyarázni a gyártási költségek kordában tartását.

#3398
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Én úgy tudom, hogy ennek a Cervelo az atyja. Õk úgy magyarázzák, hogy a hagyományos vázaknál hiába rövidebb a felsõcsõ, ha az egyre kisebb vázaknál egyre meredekebb a szög, mivel ilyenkor a nyeregnek is hátrébb kell kerülnie és tulajdonképpen a nyereg és kormány közti távolság alig változik.


Múltkor pont nézegettem (azt hiszem) a colnago geometriáját és azon mosolyogtam, hogy a két egymás melletti méretnek a nyeregvázcsõszögváltozással együtt pont egyforma hosszú a felsõcsöve.


A sebesség mindent megold.

 


#3399
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

ilyenkor azért örülök,h nem tudok angolul. jó régen még azt mondták,h a kerékpár olyan,mint a méretre készült öltöny. most 1 ilyen konfekció tákolmány bizonyára a te méreted lesz. tudom,h költséges a gyártása,de ne vezessék már meg az embert olcsó marketing dumával.

A Cervelo amúgy pont azt mondja (és lehet, hogy ez csak duma), hogy az õ koncepciójuk pont azért jó, mert nem szükséges egyedi vázat készíteni és mégis lehet valakinek tökéletes kerékpárja. Mindig kihangsúlyozták, hogy a csapatok (régen a CSC, most a Test Team) sem egyedi vázakon mennek.

#3400
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
gyönyörû a BMC csak nem illik abba a környezetbe
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.