Jelentkezz be Regisztrálj

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#2541
Posted 2012. June 05. - 23:05

jó bb30 excenter: Eccentric for BB30 « BEER Components
egyébként nemrég linkeltem egy specialized cruxot, abban is ez van
#2542
Posted 2012. June 05. - 22:16

Nekem volt Pompetamine
Iszonyú vacak egy váz szerintem. Hosszú és lapos, bénán kezelhetõ, és nagyon idétlenül ráz a támvilla felõl.
Mondom ezt úgy, hogy kb a 15-16. biciklim az évek alatt. El is adtam, sosem szerettem. Helyette valóban nekem is egy Cannondale CaadX épül excenterrel a BB30 helyén.
Nagy szerencsével kevés pénzért hozzájutottam a vázhoz.
A 73/73,5°-os vázszögekre nem mondanám, hogy laposak, de legalább normális hosszúságú. Ez lesz a 16., ha az elsõ 3 és 2 kerekûeket nem számolom.

#2543
Posted 2012. June 05. - 21:29

gondolom valami mechanika szoritja a vaz csovehez magat a menetet tartalmazo egyseget.
tudna valaki linkelni egy jonak velt "excenter adaptert"?!
valahol olvastam hogy kilazulhat ha tulhuzzak mert maga a vaz nyulik meg az adott reszen. ez mennyire igaz?
#2544
Posted 2012. June 05. - 20:34


Iszonyú vacak egy váz szerintem. Hosszú és lapos, bénán kezelhetõ, és nagyon idétlenül ráz a támvilla felõl.
Mondom ezt úgy, hogy kb a 15-16. biciklim az évek alatt. El is adtam, sosem szerettem. Helyette valóban nekem is egy Cannondale CaadX épül excenterrel a BB30 helyén.
Nagy szerencsével kevés pénzért hozzájutottam a vázhoz.
#2545
Posted 2012. June 04. - 21:24

Inkább elvi kérdés volt, nem igazán van szükségem több bringára. Mondjuk olyat, mint a másik topicban körbenyálazott Salsa, vagy a 270e Ft-os acél Ritchey, nyilván nem engedhetnék meg magamnak... (Az utolsó kitételt csak azért tettem hozzá, nehogy valaki ezekkel jöjjön, különben nem dobnék egy olyat se vissza...)
Láttam a bejegyzésedet amúgy az országútis topicban, szerintem nagyon frankó bringád van.
Tolli:
Gratula hozzá.
Mondjuk 2010-ben jó dolgokat csinált a Kona, nekem egy 2010-es Explosif-ra fáj a fogam. (Tolópapucsos, acél.) Abban csak a kerékszetteket kéne cserélgetni a felhasználás jellegétõl függõen... (Tudom, hogy nem 622-es.)
McGywer:
Ja, az(ok) is. De tényleg egy kézen meg lehet számolni az ilyeneket.
#2546
Posted 2012. June 04. - 20:51

asszem a topik történetében az elsõ szerelvény ami tetszik
mongy stevens amúgy is kis libling a kona után
csak az a kályhacsõ nem kellene a nyereg alá.
#2547
Posted 2012. June 04. - 20:47

Ez nem olyan rossz 4kiló fogyáron
asszem a topik történetében az elsõ szerelvény ami tetszik
mongy stevens amúgy is kis libling a kona után

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2548
Posted 2012. June 04. - 20:40

Tolli:
Csak részben értek egyet. Ha valaki igényes SS-t akar építeni, az sajnos bizony nem olcsó. Már az SS-specifikus alkatrészek beszerzése sem egyszerû, míg a váltós rendszerek elemei bárhol megtalálhatók.
Elárulnád egyébként, hogy konkrétan milyen CX vázra építkeztél? Mert én még nem nagyon láttam olyat, ami egyszerre:
- 622-es kereket fogad
- patkónál erõsebb fék felszerelését lehetõvé teszi
- valamiféle effektív láncvillahossz állítási lehetõséggel rendelkezik
- hi-ten acélnál jobb anyagból készült
- nem 29"-er monti geometriájú.
(Jó, mondjuk Surly Karate Monkey, de az se scandium, hanem acél.)
On-One Pompino vagy Pompetamine?
#2549
Posted 2012. June 04. - 19:37

Elárulnád egyébként, hogy konkrétan milyen CX vázra építkeztél? Mert én még nem nagyon láttam olyat, ami egyszerre:
- 622-es kereket fogad
- patkónál erõsebb fék felszerelését lehetõvé teszi
- valamiféle effektív láncvillahossz állítási lehetõséggel rendelkezik
- hi-ten acélnál jobb anyagból készült
- nem 29"-er monti geometriájú.
(Jó, mondjuk Surly Karate Monkey, de az se scandium, hanem acél.)
Árban nem tudom meddig nyúlnak a a lehetõségek, de BB30-as CX vázat lehet találni, abba bele lehet tenni egy BB30/Shimano excenteres adaptert (így olyan lesz mint egy Cannondale Bad Boy középrész). Egy ilyen váznál a többi kritérium már stimmelni fog

http://forum.bikemag...tml#post1165195
Ilyen mini v-féket pár ezer forintért is lehet kapni, nem csak 20 000-ért.
Egyébként a nemrégen linkelt CX bringámmal a HHH legtöbb terepét "simán" bejárom. Kihívás van vele rendesen, hülyének néznek a hegyekben

#2550
Posted 2012. June 04. - 19:14

Nem építkeztem, hanem az egyetlen, 2010-es modellévben vásároltam egy Kona Major One-t.
#2551
Posted 2012. June 04. - 18:10

#2552
Posted 2012. June 04. - 18:00

Csak részben értek egyet. Ha valaki igényes SS-t akar építeni, az sajnos bizony nem olcsó. Már az SS-specifikus alkatrészek beszerzése sem egyszerû, míg a váltós rendszerek elemei bárhol megtalálhatók.
Elárulnád egyébként, hogy konkrétan milyen CX vázra építkeztél? Mert én még nem nagyon láttam olyat, ami egyszerre:
- 622-es kereket fogad
- patkónál erõsebb fék felszerelését lehetõvé teszi
- valamiféle effektív láncvillahossz állítási lehetõséggel rendelkezik
- hi-ten acélnál jobb anyagból készült
- nem 29"-er monti geometriájú.
(Jó, mondjuk Surly Karate Monkey, de az se scandium, hanem acél.)
#2553
Posted 2012. June 04. - 09:08


Egy korábbi hozzászólóhoz hasonlóan én is "fejszellõztetésre" használom az SS CX-emet (nyáron 23-as, télen 34-es gumival), a 42 x 18-as áttétellel Zalaegerszeg környékén mindent megmászok vele, mert vagy nem meredek, vagy nem hosszú, általában 15-17%-ig tartósan, afelett pedig sprint üzemmódban rövid távon lehet mászni vele és 30 fölött is lehet haladni vele. Nyilván nem olyan hatékonyan, mint egy váltóssal.
Igaz a "SS-ezzen, aki rá van szorulva" megjegyzés is


#2554
Posted 2012. June 03. - 10:57

De egy ilyen trekkingszerû egysebist nagyon jól ki tudnék használni. Akár munkába járni (bár ahhoz kicsit drága, és sárvédõ sem ártana rá néhanapján), de ezekkel a CX gumikkal tán még a belsõbárándi löszvölgyet is bírná, ahová egy 26"-os "dirt" egysebissel szoktam járni hétköznap esténként. (Igaz, azon van teló is, a traktornyomokhoz nem árt.) De egy Velencei-tó körre is simán jó. Sõt, ha lenne ilyenem, azzal mentem volna a Velence 10X-re tegnap, ennek hiányában kénytelen voltam egy - szintén egysebis - Mongoose Maurice-al indulni... De azzal voltam múlt vasárnap a Balaton keleti medencéjét is kerülni, oda pedig jobb lenne egy ilyen trekking-forma, mint a Maurice. Akár valami rendesebb Cr-Mo vázzal is.
Komolyabb terepre meg ott a váltós monti, amire esetleg lehet kopasz gumit is rakni hosszabb túrákhoz. (Igaz, akkor meg a sárvédõ-csomagtartó rögzítés a probléma, arra tényleg jobb egy "valódi" trekking.)
#2555
Posted 2012. June 03. - 09:45

trekking meg nálam nem arrról szól.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2556
Posted 2012. June 03. - 09:43

#2557
Posted 2012. June 03. - 08:18

nálam a trekking arról szól, hogy eltekerek a gyerekkel a játszótérre, az asszonnyal tekergek pár 10km-et a dunaparton. ezen feladatokhoz nem sok csomag kell. a nyereg (és a kormány is) mondjuk tényleg ronda, de mindenhol azt olvasom, milyen kényelmes, ha beülöd, cserélni meg nem egy nagy mutatvány. a láncfeszítõ külön öröm, mert lenne minek a helyére csavarozni a váltót (ss-ezzen, aki rászorul ) szóval igen, vannak furcsaságok, de mondjuk egy cx gépet sem tudok értelmezni, ebben viszont látok fantáziát.
agyváltót, akárhogy is meresztem a szemem, egy darabot nem tudok felfedezni a képen.
akartam moindani, hogy ez a bringa római partra van kitalálva

az agyváltót azért gondoltam mert a trekking kerékpár és az ss fogalmait nem tudta párosítani az agyam, pedig láttam, hogy nincs váltóbovdenezése, meg furánbak tûnt az az "agyváltó is"

#2558
Posted 2012. June 03. - 07:58


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2559
Posted 2012. June 03. - 00:35

terepgumis, de nem monti, van rajta egy nagyfater nyereg, ugyanakkor nemhogy elõre, de még hátra sem teszel csomagtartót, sõt.. sárvédõ szem sincs se a vázon, se a villán
viszont van agyváltó, láncfeszítõvel......
2 napos útra már nem szívesen indulnék el ezzel titán trekkingel

#2560
Posted 2012. June 02. - 23:04

félelmetes.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.