Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárlopás megelõzési ötletek


  • Lezárt topik Lezárt topik
326 hozzászólás a témában

#21
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.628 hozzászólás

Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne.. szerintetek egy 185 cm-magas 85 kg-os fickóhoz milyen MTB méretek passzolnak..

Ez a kérdés itt OFF-topiknak számít vagyis nem témába illõ de adok egy linket ami segít.
http://kerekpar-merettablazat
A megjelenõ oldal végén figyeld a megjegyzést!

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#22
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Átlagos vázméret adatok 185 cm magassághoz [mm]:
Keréktengely táv: 1040
Felsõcsõ hossz az üléscsõ tengelyétõl a kormány- (fej) csõ tengelyvonaláig: 560
Vázméret üléscsõ hossz (a hajtókar tengelytõl a nyeregcsõ kezdetéig): M, 22 inch
Ez utóbbi méret a legváltozatosabb, hiszen az országútin 560 az ideális, monti szabásún pedig ennél általában centikkel rõvidebb.
A kerékméret másodlagos, ált. a vázat követi, ill. a leglényegesebb a váz mérete.
A biztos persze, ha egy régebbi, általa (elégedetten) használt bringát lemérsz, ha már õ maga kizárt, hogy kipróbálja elõre.
Montisok javítsatok, ha kell!

#23
vendég_Nem regisztrált_*

vendég_Nem regisztrált_*
  • vendég
Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne csak hogy szerintetek egy 185 cm-magas 85 kg-os fickóhoz milyen MTB méretek passzolnak, ajándékba lenne a bicaj de nem tudom milyenek lennének a ,,megfelelõ,,, paraméterei (váz, kerékátmérõ stb) .. Segítségeteket elõre is köszönöm!

#24
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.921 hozzászólás
szerintem megfontolandó lehet akár 2 db u lakat használata is (nekünk 2 bringához van 2 u lakat, 1 lánc, meg egy sodrony én ezekbõl válogatok, általában 1-nél többet, fõleg ha tudom, hogy 5 percnél hosszabb idõre hagyom magára a paripát)

A két u lakat nem is túl nehéz ( a láncnál mindenképpen könnyebb), és már egy u lakatot is macera levágni, de kettõvel nagyobb esélyel neki sem állnak.

Sodrony kerékre, nyeregre kiváló, vagy a kávézó terasza mellé, lánc meg szerintem akkor hasznos, ha mondjuk melóhelyen, vagy suliban bent tudod hagyni, mert amúgy dögnehéz.

#25
szakacsze

szakacsze

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Eddig az öcsém meg én is sodronyt használtunk, most már vettem két olcsó citadel láncot, ez is elég masszívnak tünik, persze kiegészítésként lesz u lakat is.
A lánc jobb több helyre lehet lakatolni vele, az olasz lánc azért érdekel mert -mivel ott gyártják és nincs is annyira messze meg síeléskor keresztülmegyünk rajtuk- hátha jóval olcsóbban lehetne erõs lánchoz jutni.

#26
AGA

AGA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
A mûanyag nem esztétika miatt van rajta hanem, hogy ne verje/karcolja/törje az alkatrészt/vázat/festést rommá.

Amúgy szerintem is U-lakat kell neked. Abból szinte a teljes termékpaletta megtalálható itthon bármelyik boltban.

Cirmi&Malac

Unfixedgears stereocyclist, with brakes ;)


#27
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.275 hozzászólás

Sziasztok
Lehet hogy nem teljesen a témához tartozik de vki a criticalmass.hu-n írta hogy neki...



esetleg egy itthon is kapható Citedel/Abus/Kryptonite lánc? van elég sok jó minõségû itthon is elérhetõ darab.
nekem a vastagabb Citadel bevált :)

#28
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
miert nem veszel U-lakatot?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#29
szakacsze

szakacsze

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Sziasztok
Lehet hogy nem teljesen a témához tartozik de vki a criticalmass.hu-n írta hogy neki egy ilyen van:
Link
(ha az oldaon a lánc képére klikkeltek akkor nagyobban is meg lehet nézni, nem bírom közvetlenül idelinkelni)
Elég masszívnak tünik, de MO-n nincsen leglábbis még nem láttam. Aki olaszban dekkol utána nézhetne hogy mennyiért vesztegetik ezeket.
Tetszik hogy nincs rajta mûanyag, ami más márkák lánc+integrált lakat megoldásainál gyakori, persze tudom hogy csak esztétikai szerepet lát el de ha lefeszegetik megsérül akkor elég rosszul néz ki.

Az öcsémtõl már 2 kerékpárt elloptak sajnos, most erõsebb láncos lakatokat próbálok szerezni.

#30
hoy

hoy

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Tán Balu1-tõl olvastam kb.: ha kivesszük az elsõ kereket, akkor a bringa olyanná válik, mint amitõl valaki megválni igyekszik.
Találtam egy fain parfümboltocskát és most elképzeltem magammat, ahogy az ajándékot áhitattal választgatva ott forgolódok egy elsõ kerékkel a hónom alatt :))
Mert ugyebár ott sem merem pl. letenni. Még ott felejtem.




Esetleg csak a gyorszárat vidd a parfümboltba ;-)

#31
vendég_Ispán_*

vendég_Ispán_*
  • vendég

de van

nem is kevés....


A beidézett soraid alatt van még egy témához kapcsolódó mondatom.

Egy másik közérdekû, amit a múltkor kifelejtettem:

'95-'05 között elég gyakori volt az olyan ÚJautólopás, melyet úgy követtek el, hogy a vásárló a kézhez vételtõl számított 2 héten belül egyik reggel nem találta a parkolóban az autóját. Ezek voltak az akkori legkönnyebb autólopások. Az adásvételiben ugye rögzítik a vevõ személyi adatait, köztük az állandó lakcímét, ahol minden valószínûség szerint gyakran fog esténként parkolni az autó. A tolvajnak, akik azonosak vagy közeli ismerõsei a márkakereskedés egyik szervizosztályos kollégájával, semmi más dolga nincs, mint elmenni a számítógépre felvitt címre, egy mozdulattal kivenni a ködlámpa vagy külsõ visszapillantó mögé elõzõleg gondosan elhelyezett kitöltött forgalmi engedélyt és slusszkulcsot, az egyben riasztó-kp. zár távirányítójával, majd egy másik mozdulattal kinyitni, beszállni, indítani és elegánsan távozni a helyszínrõl.

A kerékpárok témájához ez úgy kapcsolódik, hogy megteheted azt szivességet az eladónak, hogy azt címedet írod az adás-vételire, ahol a kerékpárt tárolni is fogod. Ha tisztességes az eladó - no problemo. Ha tolvajjal van dolgod és ez a vétel orán nem derült ki számodra, (és házudvarban, lépcsõházban, pincében tartod) akkor tettél neki egy szivességet, hogy hová menjen a legközelebbi akció során...

#32
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Tán Balu1-tõl olvastam kb.: ha kivesszük az elsõ kereket, akkor a bringa olyanná válik, mint amitõl valaki megválni igyekszik.
Találtam egy fain parfümboltocskát és most elképzeltem magammat, ahogy az ajándékot áhitattal választgatva ott forgolódok egy elsõ kerékkel a hónom alatt :))
Mert ugyebár ott sem merem pl. letenni. Még ott felejtem.

#33
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

- Használt vétel kapcsán még mindig: olyan nincs, hogy egy 100 + + ezres 2-3 éves kerékpár papírjai nincsenek meg. )


de van

nem is kevés....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#34
papabear

papabear

    vendég

  • fórumtag
  • 197 hozzászólás
Nagyon jó és igaz, amit Ispán leírt, remélem mindenki jól észbevéste.
Bringát szigorúan lakásban tárolni, ha nem megoldott, a jó minõségû lakat mellé legalább az elsõ kereket mindig kivenni, magaddalvinni: elgurulni már nem tudnak vele és bajos hozzá újabb kereket szerezni, inkább otthagyják, néznek másikat.
Hegyibringás = Kerekes Jeti

#35
vendég_Ispán_*

vendég_Ispán_*
  • vendég
Beleolvastam, de nem olvastam el minden hozzászólást, így ha volt akkor bocs.
Szándékom segítõ és összefoglaló.

Ha kis- vagy nagyértékû a biciklid - tökmindegy. A lényeg, hogy kedves a szívednek, ezért ahhoz, hogy ne nézzék trombitának, a következõket javaslom tenni.

- Bárhová is mész vele, fél szemed mindig rajta legyen. Ha suliba jársz vele és nyilvános tárolóban hagyod, esélyeid orosz rulett 3 tölténnyel 6 lövetû revolverben.
- Majdnem mindegy milyen zárad van. A profi nem is hinnéd milyen gyorsan semlegesíti. ha nem tudja kinyitni, elvágja. Ha nem tudja elvágni, kinyitja. Amatõrök ellen 5 percre, ha beugrasz valahová, a semminél jobb a huzagolt drótkötélbõl készült zár. Az erõvágó azonban ott is gyõz.
- Ha bérház lépcsõházában, pincéjében, nem elzárt területen lévõ garázsban tartod rövidebb-hosszabb határidõvel biztosan nem lesz már a tied. Megoldás: A lakótéren belül tárold. A bicikli tolvajok többsége nem kocáztat egy betörést egy kerékpárért.
- Ha használtan veszel kerékpárt, ne feledd az adásvételit. Ha kifogásokkal jön, hagyd, mert majdnem biztosan enyveskézzel van dolgod. Ha fut a dolog, akkor miután ráírta a nevét, címét, sz. ig. számát udvariasan kérd el tõle a sz. ig.-át és vesd össze azt az adásvételin általa írottakkal. Ha egyezik, O.K. Ha nem, használd a képzelõ erõd.
- Használt vétel kapcsán még mindig: olyan nincs, hogy egy 100 + + ezres 2-3 éves kerékpár papírjai nincsenek meg. Ne dõlj be a „rokonságtól ajándékba kaptam dumának”. Ez nem feltétlenül kizáró ok, ha hajlandó kérésedre egy olyan papírt aláírni, melyben nyilatkozik, hogy a bicikli saját tulajdonát képezi, idegenkezûség kizárva stb.-stb.
- Én a sporton kívül is szoktam néha használni a kerékpáromat. Eddig bank, posta, bevásárlóközpont, sportintézmény, könyvtár stb. 95%-ban elértem, hogy mindig szem elõtt tudtam lezárva hagyni a kerékpárom. Nem kell hozzá más, mint tiszteletteljes megfontolt stílus, udvarias érvelés, tiszta kerékpár, felelõsségvállalási szándék, ha bárki panaszt tesz és rövid idõ. A maradék 5%-ban a biztonsági õr aláírt egy részletes dokumentumot, miszerint õ személy szerint teljes körû anyagi felelõsséget vállal azért, hogy a lezárt kerékpár akkor is ott lesz, amikor visszajössz.
- Kerékpárcsalit tolvajfogás céljából kitenni csak óvatosan. Bármit csinálsz vagy csináltok az illetõvel önbíráskodásnak minõsül, s te ill. ti fogjátok húzni a rövidebbet. Ha csak az illetõ lakásán nem találnak egy 10 ++ db bizonyíthatóan lopott kerékpárból álló gépjármû parkot, a védve szolgálók ténykedésébõl te nem profitálsz. Ha minden áron csali biciklit akartok kitenni, akkor intézzétek úgy, hogy ha „kapás van”, akkor az elkövetõt részetekrõl semmilyen bizonyítható fizikai agresszió ne érje. Természetesen a tolvaj menekülés közben a kapkodása és idegessége miatt számos elhamarkodott döntést hozhat, melynek következtében nem vehet észre egy betonfalat, egy virágágyást stb., mellyel ilyenkor nagy eséllyel összeütközhet.
Ha netán megtörténne mindez, neked több (!) tanúval kell tudnod bizonyítani, hogy részetekrõl rásegítésrõl szó sincs.

Ha segítettem, hát örülök. :-)

#36
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.628 hozzászólás

Azért megnézném azt a c.....t amelyik ekkora erõvágóval mászkál... :D:D:D

Itt<- találsz ilyesmit.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#37
laller

laller

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Azért megnézném azt a cigányt amelyik ekkora erõvágóval mászkál... :D:D:D na azzal ütném agyon!

Eredeti szerzõ Franciÿ Üzenet megjelenítése
Hi!

Cycling Plus magazine:Tested Locks
Warren Rossiter
May 2007-ban jelent meg, sajnos online nem elérhetö,és nem fényképeztem le az ujságot

A legjobbak az Abus Granit X-Plus 108x230 ,és a Kryptonite NY Fahgettaboudit U-Lock voltak.

Mit is jelent a "legjobb" ?

Ez azt jelenti hogy mindkettöt levágták 3 percen belül,egy 30ezer Forintos(100 font) akkus flexel.

És a "legjobb" láncok még ennél is gyengébbek:

Abus City X-Plus : http://www.almax-sec...yblackxplus.wmv


Abus Granite : http://www.almax-sec...abusgranite.wmv


Oxford Monster : http://www.almax-sec...fordmonster.wmv


Datatool Python : http://www.almax-sec...atoolpython.wmv


English Superlink : http://www.almax-sec...nglishchain.wmv


Squire MC4/6 : http://www.almax-sec...s/squiremc4.wmv


Kryptonite Fahgettaboutit http://www.almax-sec...rgetaboutit.wmv


Ezek motor zárásra tervezett láncok,a két ABUS 15 és 20as skála besorolásu.

#38
KaLeun

KaLeun

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
A kis falumban él egy lecsúszott emberke, aki a rendszerváltozás óta többnyire segélyekbõl él. Tapasztalataim szerint, minden faluban él pár ilyen. Hobbija a cigányokkal "üzletelés", lopás és infó átadása (pl. hol élnek egyedülálló öregek). Az utóbbi pár évben több tucatszor lebukott, hétvégi házakat pakolt ki az üzletfeleivel és a rendõrök elkapták, több biciklit találtak nála, néha bicaj lopás közben kapták el. Néhány heves vérmérsékletû helybéli többször is elpáholta már, de semmi eredménye. Az utóbbi egy hónapban legalább 6-7 szer kapták el (a rendõrök), legtöbbször bicikli lopásközben vagy már lopott géppel kerekezett haza vagy épp 3 bicajt találtak nála. Rendõrök mindig beviszik, de egybõl jön is haza még benn se tartják.
Titok nyitja az állítólagos sárga cédula.

#39
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Az az erõvágó sem egy picike darab...
Egy megfelelõen edzett anyagot nagy keresztmetszet mellett így, kézi erõvel gondolom senki sem csippent el, szerintem elõbb kicsúszik egy akármekkora ollóból, pláne, ha a láncszem szögletes. Az is igaz viszont, hogy ezeknek a brutál láncoknak a használata az átlag kerékpárosnál ritka.

#40
vendég_Jaky_*

vendég_Jaky_*
  • vendég

Hi!

Cycling Plus magazine:Tested Locks
Warren Rossiter
May 2007-ban jelent meg, sajnos online nem elérhetö,és nem fényképeztem le az ujságot :(

A legjobbak az Abus Granit X-Plus 108x230 ,és a Kryptonite NY Fahgettaboudit U-Lock voltak.

Mit is jelent a "legjobb" ?

Ez azt jelenti hogy mindkettöt levágták 3 percen belül,egy 30ezer Forintos(100 font) akkus flexel.

És a "legjobb" láncok még ennél is gyengébbek:

Abus City X-Plus : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/abuscityblackxplus.wmv


Abus Granite : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/abusgranite.wmv


Oxford Monster : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/oxfordmonster.wmv


Datatool Python : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/datatoolpython.wmv


English Superlink : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/englishchain.wmv


Squire MC4/6 : http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/squiremc4.wmv


Kryptonite Fahgettaboutit http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/kryptoniteforgetaboutit.wmv


Ezek motor zárásra tervezett láncok,a két ABUS 15 és 20as skála besorolásu.


Nem tudom a 2 ABUS-on kívül a többi videó mennyire kamu, de ha jobban menézitek a csaj kezében a láncot, az ugyebár szögletes szemekbõl áll, most konkrétan a granit power chain verzióról beszélek. Namármost amit viszont a csóka macerál, az a kinagyított videón (mert voltak olyan hülyék, hogy kinagyították) még a legnagyobb jóindulattal sem szögletes szemekbõl áll. Arról nem beszélve, hogy egy 9 kilós lánc szemeinek nem ilyen kis nyeszlett szoprán hangja van. Hogy a gyerek nem a 60 ezer forintos granit power chain-t vágja, az fix! Vagyis az ABUS láncok vágási videói kamuk, legalábbis a GPC videója!