Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpáros turizmus fejlesztései...
#21
Írta 2008. március 18. - 23:16
#22
Írta 2008. március 18. - 01:04
Akkor te küldtél a témával kapcsolatban kérdõívet a munkahelyemre (Hotel Villa Pax Balatonalmádi)? Nem tom, hogy végül is átment-e a válaszom...
Nem nem én voltam. Valami kérdõives dolgot nekem is bekéne vinnem a dologba, csak igazából kb egy hónapom van arra h megírjam, mert még sehol sem tartok. Vagyis de. A bevezetésnél
#23
Írta 2008. március 15. - 11:58
Ne félj, igaza volt!
Sõt! Sokszor már sértõnek érzem a balkáni népekre nézve, hogy hozzájuk hasonlítanak minket.
OFF: Hosszú évekig éltem külföldön. Három lehetõségem is volt, hogy végleg maradjak. Olaszország korrupt volt, Amerika mûanyag, Anglia meg egyszerûen hányás. Mi a rosseb hozott mindig haza? Itt szopok évek óta, tizedannyi pénzzel, mint amihez hozzászoktam, próbálom a kölkeimet emberré nevelni, tanulni, megõrizni a saját értékeimet. De mi vonz ehhez a kurva országhoz? Sok helyen kerestem a választ, talán még Ady versei vittek a legközelebb hozzá, de még mindig nem tudok felelni, ha valaki megkérdezi: Te tulajdonképpen mi a f.szt keresel itt?
Szal hálás lennék, ha valaki elmondaná!!!
Innentõl ON és ígérem, hogy máskor nem fogok délelõt beba..ni, vagy ha igen, akkor elkerülöm a billentyûzetet!
#24
Írta 2008. március 15. - 10:40
Huszonöt évvel ezelõtt egy osztrák kollégám ezt mondta egy sör mellett, meló után: "Burgenlandtól keletre már minden Balkán." Akkor nagyon haragudtam rá. Ma meg már félek, hogy igaza volt...
Ne félj, igaza volt!
Sõt! Sokszor már sértõnek érzem a balkáni népekre nézve, hogy hozzájuk hasonlítanak minket.
#25
Írta 2008. március 15. - 07:23
Meg azon, hogy azok az összegek, amik a kerékpáros fejlesztésekre fordíthatók, ténylegesen arra fordítódjanak. Úgy értem, ha van 100 Ft bringaút (vagy tároló vagy akármi) építésére, akkor hozzuk ki a legjobb minõséget, ami 100 forintból kijön. Ne építsünk egy kétszer hosszabb vagy látványosabb szart, és ne egy festékcsíkot húzzunk egy parkoló mellé 10 forintért, a maradék kilencvenet pedig ne öntsük a nagy magyar lyukaszseb alapba, hogy majd onnét jól kilophassuk.
Estleg nem kellene minden kerékpáros turistát csórónak vagy (ha külföldi) fejõstehénnek nézni.
Huszonöt évvel ezelõtt egy osztrák kollégám ezt mondta egy sör mellett, meló után: "Burgenlandtól keletre már minden Balkán." Akkor nagyon haragudtam rá. Ma meg már félek, hogy igaza volt...
#26
Írta 2008. március 14. - 17:59
Sziasztok! Ebben a témában írom a szakdolgozatomat. Ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni...
Szerintetek mit lenne érdemes Magyarországon fejleszteni a kerékpárturizmus javulásához??
Akkor te küldtél a témával kapcsolatban kérdõívet a munkahelyemre (Hotel Villa Pax Balatonalmádi)? Nem tom, hogy végül is átment-e a válaszom... Az elsõ végére írtam egy komplett esszét. Arról úgy tûnt, hogy nem sikerült visszaküldenem. A másodikban már csak összegzésre volt türelmem. Sztem az sem ment át... Aztán ott hagytam a fõnöknõmnek egy összetett mondatot, hogy küldje el napközben, ha tudja. Bocsika.
Mindegy, majd ebben a topikban úgyis megírom apránként ha idõm engedi. Addig is egy rövid sztori:
Néhány éve egy hazai multinak szerveztünk amolyan outdoor csapatépítést, illetve annak a montis részét. Én kísértem õket (20-30 ember), egy partner bringakölcsönzõ gépeivel. Mikor megérkeztünk egy adott helyre az erdõben, ahol találkozni kellett a sziklamászós csapattal, a bringásaim 90%-a nem lefektette, vagy letámasztotta a bicajt, hanem eldobta vagy jobb esetben elengedte. Félreértés ne essék, õk ennek a bizonyos (amúgy jónevû) cégnek a közép- és felsõvezetõi voltak. Tehát értelmes emberek.
Mellesleg még mindig jobb hozzáállással, mint az átlagvendég a balatoni bringakölcsönzõkben. Szóval abban, hogy a bringakölcsönzõsök nagyrészt csak hányadék vasakkal tudnak szolgálni, amire egy külföldi fel sem hajlandó ülni, nem csak a hiányzó tõkéjüknek van szerepe...
#27
Írta 2008. március 14. - 11:15
Nos, az ilyen õrültekre komolyan felkészültek a szálláshelyek. Svájcban egy ún. "wellness központban" még az 5*-os szállodában sem lepõdtek meg a pucérseggel érkezõ bringáson. Miért is? Ja, mert fizetõ vendég!!!
Azért ebben az irányban már itthon is pozitív változás tapasztalható néhány éve.
zoozoo!
A weboldalt ha felvállalod, szerintem sokak szemében szent leszel! HIdd el, ezt nem csak úgy mondom, hiszen van néhány külhoni bringás ismerõsöm, akik túráznak itt-ott a világban, de elõre, mindent neten intéznek.
Erdõtörvény!?
Bia 25 TT.
Erdõ közepén, sûrû rengetegben, megy a túrázó nagy-nagy kedvel.
Jön arra egy erdész, fene nagy dízellel, mert jó idõben jó levegõn bizony ez kell.
Gyalogos szuszog, nehezen megy dolga, felefelé Õt senki sem tolja.
Erdszünk - ki erdõ gazdája - hátulról közelít, ablakán kikiáltva gyalogost így szólít:
"Mi a f.sz van apám, nem tudsz lehúzódni!?" - kérdi kedvesen,
s a gázralépve, képünkbe a nedves sarat szórja rendesen.
Voltunk úgy tizen ott, ennél az esetnél. Szerencse, hogy el tudott húzni az emelkedõn a paraszt, mert elültettük volna az erdõbe szargombának.
Szóval a fejekben kell rendet tenni. Igen. Aki ezt vállalja, le a kalappal elõtte!
#28
Írta 2008. március 13. - 15:34
#29
Írta 2008. március 13. - 11:51
Ezt pont most találtam egy honlapon:
"Az elképzelés szerint módosítják az erdõtörvényt is, amely lehetõséget ad az eddigi, a kerekeseket megkötõ szabályok oldására. Mindez a kerékpározás szélesebb elterjedését, a kerékpáros turizmus fellendülését szolgálja - emelte ki a miniszter"
#30
Írta 2008. március 05. - 20:18
és akkot folytathatnánk ott, hogy az erdõkerélpározás törvényi szabályozása ne a tiltás legyen...Hogy mit lehetne fejleszteni kerépáros infrastruktúrában?!
Hát azt lehetne sorolni!
Pl.: az illetékes minisztériumoknál egy kiadós agymosás keretében - nem a reklámra utalok:) - esetleg tudatosítani, hogy ha már úthálózat fejlesztésben gondolkodnak, akkor igenis kalkulálják be elõre a kerékpárútháûlózatot is, s mondjuk egyszerre csinálják a közút és a kerékpárút kivitelezését, mert így még olcsóbb is. Akkor nem kell sírni, hogy milyen drága a kerékpárút építése!
A másik: ha már van egy új Dunahíd - Dunaújváros - és villogunk, hogy milyen szép kerékpár út is megy át rajta - mert így van - akkor esetleg annak a szép kerékpárútnak valahonnan-valahova kéne taratnia, nem pedig a semmibõl a semmibe! (És nem ez az egyetlen ilyen példa!) Mert valóban jól néz ki, de könyörgöm, az észak-déli irányú 51-es fõközlekedési úton csak 10 évente teker egy eltévedt délafrikai kerékpáros! Amúgy senki sem merészkedik rá! (mert legközelebb onnan lehet felhajtani a bringaútra!)
Ha a környezõ országokban szétnézünk - pl. Szlovákia - az elmúlt két-három évben nagyon szép fejlesztéseket csináltak kerépáros úthálózat terén. Ilyen Poprad-Svit közötti út felujítása. Kövezett, szegélyel, lámpákkal!!! terelõvonallal, és pihenõhelyekkel! Államat elhagytam! (Sorolhatnám még.) Nálunk erre nem igen fordítanak figyelmet, de ide tartozik az állagmegóvás, felujítás is.
Nincsen gazdája a kerékpár utaknak, ez abból is látszik, hogy ha építkezés van a környéken, az elsõk között foglalják el a kerékpár utakat, úgy, hogy nem biztosítanak a kerékpárosoknak alternatívát a biztonságos közlekedésre. (Lsd. BIKEMAG, Pixel cikke Dániáról.)
Persze ide tartozik, hogy az említett északi szomszédainknál kitûnõen jelzettek a kerékpár úthálózatok, jelzések rendes, szabványos, egyforma táblákon vannak kitéve, keresztezõdésekben, hágókon, elágazásokban, stb. Mindig tudtam merre járok, milyen messze vagyok a tervezett uticélomtól, milyen magasan vagyok, és így tovább. Ja, és nem csak a Tátra térségében, elég a gömöri-tornai részre gondolni, a magyar határtól 30-40 km-re! (pl. Filipka-hágó)
Rendszerezett website, ahol könnyen elérhetõ - és külföldi számára is könnyen megtalálható - minden infó, szállás, árak, szervizek, hol lehet biztonságosan elhelyezni ezeken a helyeken a bicót, melyek a bringabarát helyek, stb...
Ilyen van Szlovákiában is, Horvátországban, Olaszban, avagy a tengeren túlon. Ez pl. csak munkás, de nem jár egetrengetõ költséggel.
Na, abbahagyom.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31
Írta 2008. március 05. - 20:18
Hihetetlen, hogy az olaszoknál, franciáknál, belgáknál stb kerékpáros versenyzõk nemzeti hõsök. (Itthon meg egy "buzigatyás majom, aki feltart, de nem fékezek, legfeljebb beborul az árokba...") Kemény iparág alakult a kerékpározás köré egyes országokban, olyan szintû az érdeklõdés a sport, vagy szabadidõ töltés e formája iránt.
Szakdogád anyagához érdemes lenne felvenni pár külföldi szervezettel a kapcsolatot, ha már õk elõttünk járnak pár évtizeddel
Zsizsi! Ezen ne múljon, összedobok egy ilyen site-ot, ha kell. Utánanézek ezeknek a portáloknak ötletmerítésképpen.
#32
Írta 2008. március 05. - 19:25
Hát azt lehetne sorolni!
Pl.: az illetékes minisztériumoknál egy kiadós agymosás keretében - nem a reklámra utalok:) - esetleg tudatosítani, hogy ha már úthálózat fejlesztésben gondolkodnak, akkor igenis kalkulálják be elõre a kerékpárútháûlózatot is, s mondjuk egyszerre csinálják a közút és a kerékpárút kivitelezését, mert így még olcsóbb is. Akkor nem kell sírni, hogy milyen drága a kerékpárút építése!
A másik: ha már van egy új Dunahíd - Dunaújváros - és villogunk, hogy milyen szép kerékpár út is megy át rajta - mert így van - akkor esetleg annak a szép kerékpárútnak valahonnan-valahova kéne taratnia, nem pedig a semmibõl a semmibe! (És nem ez az egyetlen ilyen példa!) Mert valóban jól néz ki, de könyörgöm, az észak-déli irányú 51-es fõközlekedési úton csak 10 évente teker egy eltévedt délafrikai kerékpáros! Amúgy senki sem merészkedik rá! (mert legközelebb onnan lehet felhajtani a bringaútra!)
Ha a környezõ országokban szétnézünk - pl. Szlovákia - az elmúlt két-három évben nagyon szép fejlesztéseket csináltak kerépáros úthálózat terén. Ilyen Poprad-Svit közötti út felujítása. Kövezett, szegélyel, lámpákkal!!! terelõvonallal, és pihenõhelyekkel! Államat elhagytam! (Sorolhatnám még.) Nálunk erre nem igen fordítanak figyelmet, de ide tartozik az állagmegóvás, felujítás is.
Nincsen gazdája a kerékpár utaknak, ez abból is látszik, hogy ha építkezés van a környéken, az elsõk között foglalják el a kerékpár utakat, úgy, hogy nem biztosítanak a kerékpárosoknak alternatívát a biztonságos közlekedésre. (Lsd. BIKEMAG, Pixel cikke Dániáról.)
Persze ide tartozik, hogy az említett északi szomszédainknál kitûnõen jelzettek a kerékpár úthálózatok, jelzések rendes, szabványos, egyforma táblákon vannak kitéve, keresztezõdésekben, hágókon, elágazásokban, stb. Mindig tudtam merre járok, milyen messze vagyok a tervezett uticélomtól, milyen magasan vagyok, és így tovább. Ja, és nem csak a Tátra térségében, elég a gömöri-tornai részre gondolni, a magyar határtól 30-40 km-re! (pl. Filipka-hágó)
Rendszerezett website, ahol könnyen elérhetõ - és külföldi számára is könnyen megtalálható - minden infó, szállás, árak, szervizek, hol lehet biztonságosan elhelyezni ezeken a helyeken a bicót, melyek a bringabarát helyek, stb...
Ilyen van Szlovákiában is, Horvátországban, Olaszban, avagy a tengeren túlon. Ez pl. csak munkás, de nem jár egetrengetõ költséggel.
Na, abbahagyom.
#33
Írta 2008. március 05. - 18:40
Igaz, ehhez képest szép, h pl. az Õrségben a szomszéd faluban van egy "kántri kláb", és miattuk több bringás húz el nyári napokon a házunk elõtt, mint autós
#34
Írta 2008. március 05. - 18:25
Mielõtt minden mondatod új hozzászólásba írnál kérlek olvasd át figyelmesen a fórumszabályzatot/etikettet és gy.i.k.-et.
(15 percen belül módosíthatod a hozzászólásod, például - a "Módosítás" feliratú gombra kattintva.)
köszi
#35
Írta 2008. március 05. - 18:16
kerékpáros túráztatás?
pl. nyáron toltam egy 4 napos túrát. bécs-budapest. jöttek ilyen 60 éves Hansok meg Heidik.
hasonló mûködik Zalakaros környékén is. csak ott rövidebb túrák mennek a környéken
Bizony a külföldi idõsebb korosztály pedig igényelné is szerintem. Lehetõségük pedig nemsok van ilyenre. Nem sok szervezett "túráztatásról" hallotam.
#36
Írta 2008. március 05. - 18:11
Jellemzõ a bácsikákra hogy egyik falu kocsmájából a másikba rendszeresen a fõút közepén közlekednek. No de komolyra fordítva a szót, valóban hasznos dolog, a falvak közötti kerékpár út...
#37
Írta 2008. március 05. - 18:08
pl. nyáron toltam egy 4 napos túrát. bécs-budapest. jöttek ilyen 60 éves Hansok meg Heidik.
hasonló mûködik Zalakaros környékén is. csak ott rövidebb túrák mennek a környéken
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#38
Írta 2008. március 05. - 18:04
Nálunk most településeket összekötõ kerékpárutakat csinálnak, ez pl jó
#39
Írta 2008. március 05. - 17:41
Szerintetek mit lenne érdemes Magyarországon fejleszteni a kerékpárturizmus javulásához??