Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpáros turizmus fejlesztései...

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
38 hozzászólás a témában

#21
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás
Hát, lehet hogy itt jobb helyen keresgélsz, mint a hoteleknél kérdõívekkel... Elég nagy ugyanis a közöny szerintem.

#22
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

Akkor te küldtél a témával kapcsolatban kérdõívet a munkahelyemre (Hotel Villa Pax Balatonalmádi)? Nem tom, hogy végül is átment-e a válaszom...



Nem nem én voltam. Valami kérdõives dolgot nekem is bekéne vinnem a dologba, csak igazából kb egy hónapom van arra h megírjam, mert még sehol sem tartok. Vagyis de. A bevezetésnél :)

#23
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás

Ne félj, igaza volt!
Sõt! Sokszor már sértõnek érzem a balkáni népekre nézve, hogy hozzájuk hasonlítanak minket.:(


OFF: Hosszú évekig éltem külföldön. Három lehetõségem is volt, hogy végleg maradjak. Olaszország korrupt volt, Amerika mûanyag, Anglia meg egyszerûen hányás. Mi a rosseb hozott mindig haza? Itt szopok évek óta, tizedannyi pénzzel, mint amihez hozzászoktam, próbálom a kölkeimet emberré nevelni, tanulni, megõrizni a saját értékeimet. De mi vonz ehhez a kurva országhoz? Sok helyen kerestem a választ, talán még Ady versei vittek a legközelebb hozzá, de még mindig nem tudok felelni, ha valaki megkérdezi: Te tulajdonképpen mi a f.szt keresel itt?
Szal hálás lennék, ha valaki elmondaná!!!
Innentõl ON és ígérem, hogy máskor nem fogok délelõt beba..ni, vagy ha igen, akkor elkerülöm a billentyûzetet!:)

#24
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Huszonöt évvel ezelõtt egy osztrák kollégám ezt mondta egy sör mellett, meló után: "Burgenlandtól keletre már minden Balkán." Akkor nagyon haragudtam rá. Ma meg már félek, hogy igaza volt...


Ne félj, igaza volt!
Sõt! Sokszor már sértõnek érzem a balkáni népekre nézve, hogy hozzájuk hasonlítanak minket.:(

#25
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás
Hogy min változtatnék még? Hát azon a "fõthözragatt" hungaroparaszt átlagmentalitáson, amelyik hanyatt veti magát, ha meghallja, hogy egy bicikliér' több százezer forintot is elkérnek, amikor a Tescoban tizenötér' is van. (Közben visszasírja a régi szép kommunista idõket...) Azon viszont nem csodálkozik, hogy egy dévú matiz (újabban Chevrolet:) ) és egy autó ára között is hasonlóak az arányok.

Meg azon, hogy azok az összegek, amik a kerékpáros fejlesztésekre fordíthatók, ténylegesen arra fordítódjanak. Úgy értem, ha van 100 Ft bringaút (vagy tároló vagy akármi) építésére, akkor hozzuk ki a legjobb minõséget, ami 100 forintból kijön. Ne építsünk egy kétszer hosszabb vagy látványosabb szart, és ne egy festékcsíkot húzzunk egy parkoló mellé 10 forintért, a maradék kilencvenet pedig ne öntsük a nagy magyar lyukaszseb alapba, hogy majd onnét jól kilophassuk.

Estleg nem kellene minden kerékpáros turistát csórónak vagy (ha külföldi) fejõstehénnek nézni.

Huszonöt évvel ezelõtt egy osztrák kollégám ezt mondta egy sör mellett, meló után: "Burgenlandtól keletre már minden Balkán." Akkor nagyon haragudtam rá. Ma meg már félek, hogy igaza volt...

#26
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás

Sziasztok! Ebben a témában írom a szakdolgozatomat. Ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni...

Szerintetek mit lenne érdemes Magyarországon fejleszteni a kerékpárturizmus javulásához??


Akkor te küldtél a témával kapcsolatban kérdõívet a munkahelyemre (Hotel Villa Pax Balatonalmádi)? Nem tom, hogy végül is átment-e a válaszom... Az elsõ végére írtam egy komplett esszét. Arról úgy tûnt, hogy nem sikerült visszaküldenem. A másodikban már csak összegzésre volt türelmem. Sztem az sem ment át... Aztán ott hagytam a fõnöknõmnek egy összetett mondatot, hogy küldje el napközben, ha tudja. Bocsika.

Mindegy, majd ebben a topikban úgyis megírom apránként ha idõm engedi. Addig is egy rövid sztori:

Néhány éve egy hazai multinak szerveztünk amolyan outdoor csapatépítést, illetve annak a montis részét. Én kísértem õket (20-30 ember), egy partner bringakölcsönzõ gépeivel. Mikor megérkeztünk egy adott helyre az erdõben, ahol találkozni kellett a sziklamászós csapattal, a bringásaim 90%-a nem lefektette, vagy letámasztotta a bicajt, hanem eldobta vagy jobb esetben elengedte. Félreértés ne essék, õk ennek a bizonyos (amúgy jónevû) cégnek a közép- és felsõvezetõi voltak. Tehát értelmes emberek.
Mellesleg még mindig jobb hozzáállással, mint az átlagvendég a balatoni bringakölcsönzõkben. Szóval abban, hogy a bringakölcsönzõsök nagyrészt csak hányadék vasakkal tudnak szolgálni, amire egy külföldi fel sem hajlandó ülni, nem csak a hiányzó tõkéjüknek van szerepe...

#27
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Valóban igaz, amit zoozoo írt, érdemes megfontolni! Csak kiemelném, hogy pár éve teljesült egy régi álmom, és egy hátizsákkal, meg egy bankkártyával körbetekertem Olaszországot, Franciaországot és Svájot, az Alpok "mentén".
Nos, az ilyen õrültekre komolyan felkészültek a szálláshelyek. Svájcban egy ún. "wellness központban" még az 5*-os szállodában sem lepõdtek meg a pucérseggel érkezõ bringáson. Miért is? Ja, mert fizetõ vendég!!!
Azért ebben az irányban már itthon is pozitív változás tapasztalható néhány éve.

zoozoo!
A weboldalt ha felvállalod, szerintem sokak szemében szent leszel! HIdd el, ezt nem csak úgy mondom, hiszen van néhány külhoni bringás ismerõsöm, akik túráznak itt-ott a világban, de elõre, mindent neten intéznek.

Erdõtörvény!?
Bia 25 TT.
Erdõ közepén, sûrû rengetegben, megy a túrázó nagy-nagy kedvel.
Jön arra egy erdész, fene nagy dízellel, mert jó idõben jó levegõn bizony ez kell.
Gyalogos szuszog, nehezen megy dolga, felefelé Õt senki sem tolja.
Erdszünk - ki erdõ gazdája - hátulról közelít, ablakán kikiáltva gyalogost így szólít:
"Mi a f.sz van apám, nem tudsz lehúzódni!?" - kérdi kedvesen,
s a gázralépve, képünkbe a nedves sarat szórja rendesen.

Voltunk úgy tizen ott, ennél az esetnél. Szerencse, hogy el tudott húzni az emelkedõn a paraszt, mert elültettük volna az erdõbe szargombának.
Szóval a fejekben kell rendet tenni. Igen. Aki ezt vállalja, le a kalappal elõtte!

#28
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Hiszel a mesékben?:D


#29
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Köszönöm szépen a válaszokat.
Ezt pont most találtam egy honlapon:
"Az elképzelés szerint módosítják az erdõtörvényt is, amely lehetõséget ad az eddigi, a kerekeseket megkötõ szabályok oldására. Mindez a kerékpározás szélesebb elterjedését, a kerékpáros turizmus fellendülését szolgálja - emelte ki a miniszter"

#30
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Hogy mit lehetne fejleszteni kerépáros infrastruktúrában?!
Hát azt lehetne sorolni!
Pl.: az illetékes minisztériumoknál egy kiadós agymosás keretében - nem a reklámra utalok:) - esetleg tudatosítani, hogy ha már úthálózat fejlesztésben gondolkodnak, akkor igenis kalkulálják be elõre a kerékpárútháûlózatot is, s mondjuk egyszerre csinálják a közút és a kerékpárút kivitelezését, mert így még olcsóbb is. Akkor nem kell sírni, hogy milyen drága a kerékpárút építése!
A másik: ha már van egy új Dunahíd - Dunaújváros - és villogunk, hogy milyen szép kerékpár út is megy át rajta - mert így van - akkor esetleg annak a szép kerékpárútnak valahonnan-valahova kéne taratnia, nem pedig a semmibõl a semmibe! (És nem ez az egyetlen ilyen példa!) Mert valóban jól néz ki, de könyörgöm, az észak-déli irányú 51-es fõközlekedési úton csak 10 évente teker egy eltévedt délafrikai kerékpáros! Amúgy senki sem merészkedik rá! (mert legközelebb onnan lehet felhajtani a bringaútra!)
Ha a környezõ országokban szétnézünk - pl. Szlovákia - az elmúlt két-három évben nagyon szép fejlesztéseket csináltak kerépáros úthálózat terén. Ilyen Poprad-Svit közötti út felujítása. Kövezett, szegélyel, lámpákkal!!! terelõvonallal, és pihenõhelyekkel! Államat elhagytam! (Sorolhatnám még.) Nálunk erre nem igen fordítanak figyelmet, de ide tartozik az állagmegóvás, felujítás is.
Nincsen gazdája a kerékpár utaknak, ez abból is látszik, hogy ha építkezés van a környéken, az elsõk között foglalják el a kerékpár utakat, úgy, hogy nem biztosítanak a kerékpárosoknak alternatívát a biztonságos közlekedésre. (Lsd. BIKEMAG, Pixel cikke Dániáról.)
Persze ide tartozik, hogy az említett északi szomszédainknál kitûnõen jelzettek a kerékpár úthálózatok, jelzések rendes, szabványos, egyforma táblákon vannak kitéve, keresztezõdésekben, hágókon, elágazásokban, stb. Mindig tudtam merre járok, milyen messze vagyok a tervezett uticélomtól, milyen magasan vagyok, és így tovább. Ja, és nem csak a Tátra térségében, elég a gömöri-tornai részre gondolni, a magyar határtól 30-40 km-re! (pl. Filipka-hágó)
Rendszerezett website, ahol könnyen elérhetõ - és külföldi számára is könnyen megtalálható - minden infó, szállás, árak, szervizek, hol lehet biztonságosan elhelyezni ezeken a helyeken a bicót, melyek a bringabarát helyek, stb...
Ilyen van Szlovákiában is, Horvátországban, Olaszban, avagy a tengeren túlon. Ez pl. csak munkás, de nem jár egetrengetõ költséggel.

Na, abbahagyom.

és akkot folytathatnánk ott, hogy az erdõkerélpározás törvényi szabályozása ne a tiltás legyen...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#31
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás
Támogatással sokminden javulna - itt elsõsorban nem az anyagiakra gondolok, hanem a fejekben való rend teremtésre a kerékpárról, kerékpározásról.

Hihetetlen, hogy az olaszoknál, franciáknál, belgáknál stb kerékpáros versenyzõk nemzeti hõsök. (Itthon meg egy "buzigatyás majom, aki feltart, de nem fékezek, legfeljebb beborul az árokba...") Kemény iparág alakult a kerékpározás köré egyes országokban, olyan szintû az érdeklõdés a sport, vagy szabadidõ töltés e formája iránt.
Szakdogád anyagához érdemes lenne felvenni pár külföldi szervezettel a kapcsolatot, ha már õk elõttünk járnak pár évtizeddel :)

Zsizsi! Ezen ne múljon, összedobok egy ilyen site-ot, ha kell. :) Utánanézek ezeknek a portáloknak ötletmerítésképpen.
"Nice boys don't play rock and roll"



#32
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Hogy mit lehetne fejleszteni kerépáros infrastruktúrában?!
Hát azt lehetne sorolni!
Pl.: az illetékes minisztériumoknál egy kiadós agymosás keretében - nem a reklámra utalok:) - esetleg tudatosítani, hogy ha már úthálózat fejlesztésben gondolkodnak, akkor igenis kalkulálják be elõre a kerékpárútháûlózatot is, s mondjuk egyszerre csinálják a közút és a kerékpárút kivitelezését, mert így még olcsóbb is. Akkor nem kell sírni, hogy milyen drága a kerékpárút építése!
A másik: ha már van egy új Dunahíd - Dunaújváros - és villogunk, hogy milyen szép kerékpár út is megy át rajta - mert így van - akkor esetleg annak a szép kerékpárútnak valahonnan-valahova kéne taratnia, nem pedig a semmibõl a semmibe! (És nem ez az egyetlen ilyen példa!) Mert valóban jól néz ki, de könyörgöm, az észak-déli irányú 51-es fõközlekedési úton csak 10 évente teker egy eltévedt délafrikai kerékpáros! Amúgy senki sem merészkedik rá! (mert legközelebb onnan lehet felhajtani a bringaútra!)
Ha a környezõ országokban szétnézünk - pl. Szlovákia - az elmúlt két-három évben nagyon szép fejlesztéseket csináltak kerépáros úthálózat terén. Ilyen Poprad-Svit közötti út felujítása. Kövezett, szegélyel, lámpákkal!!! terelõvonallal, és pihenõhelyekkel! Államat elhagytam! (Sorolhatnám még.) Nálunk erre nem igen fordítanak figyelmet, de ide tartozik az állagmegóvás, felujítás is.
Nincsen gazdája a kerékpár utaknak, ez abból is látszik, hogy ha építkezés van a környéken, az elsõk között foglalják el a kerékpár utakat, úgy, hogy nem biztosítanak a kerékpárosoknak alternatívát a biztonságos közlekedésre. (Lsd. BIKEMAG, Pixel cikke Dániáról.)
Persze ide tartozik, hogy az említett északi szomszédainknál kitûnõen jelzettek a kerékpár úthálózatok, jelzések rendes, szabványos, egyforma táblákon vannak kitéve, keresztezõdésekben, hágókon, elágazásokban, stb. Mindig tudtam merre járok, milyen messze vagyok a tervezett uticélomtól, milyen magasan vagyok, és így tovább. Ja, és nem csak a Tátra térségében, elég a gömöri-tornai részre gondolni, a magyar határtól 30-40 km-re! (pl. Filipka-hágó)
Rendszerezett website, ahol könnyen elérhetõ - és külföldi számára is könnyen megtalálható - minden infó, szállás, árak, szervizek, hol lehet biztonságosan elhelyezni ezeken a helyeken a bicót, melyek a bringabarát helyek, stb...
Ilyen van Szlovákiában is, Horvátországban, Olaszban, avagy a tengeren túlon. Ez pl. csak munkás, de nem jár egetrengetõ költséggel.

Na, abbahagyom.

#33
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nincs kerékpáros infrastruktúra, se összefüggõ bringautak, se bringaszállítás (sõt, személyszállítás) vonaton, meg nyista bringapályák, sõt, nyista hegyek.
Igaz, ehhez képest szép, h pl. az Õrségben a szomszéd faluban van egy "kántri kláb", és miattuk több bringás húz el nyári napokon a házunk elõtt, mint autós :)

#34
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
kispapp87:
Mielõtt minden mondatod új hozzászólásba írnál kérlek olvasd át figyelmesen a fórumszabályzatot/etikettet és gy.i.k.-et.
(15 percen belül módosíthatod a hozzászólásod, például - a "Módosítás" feliratú gombra kattintva.)

köszi
"In idem flumen bis non descendimus"

#35
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

kerékpáros túráztatás?
pl. nyáron toltam egy 4 napos túrát. bécs-budapest. jöttek ilyen 60 éves Hansok meg Heidik.

hasonló mûködik Zalakaros környékén is. csak ott rövidebb túrák mennek a környéken


Bizony a külföldi idõsebb korosztály pedig igényelné is szerintem. Lehetõségük pedig nemsok van ilyenre. Nem sok szervezett "túráztatásról" hallotam.

#36
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
igen, az nemrossz. Siófokon is csináltak egy bringautat le közel Ádándig, a Sió-csatorna mellett. Sokan meg rámennek kocsival. Hiába tettek be oszlopokat, kivették õket.
Jellemzõ a bácsikákra hogy egyik falu kocsmájából a másikba rendszeresen a fõút közepén közlekednek. No de komolyra fordítva a szót, valóban hasznos dolog, a falvak közötti kerékpár út...

#37
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
kerékpáros túráztatás?
pl. nyáron toltam egy 4 napos túrát. bécs-budapest. jöttek ilyen 60 éves Hansok meg Heidik.

hasonló mûködik Zalakaros környékén is. csak ott rövidebb túrák mennek a környéken

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#38
FreeRaz

FreeRaz

    vendég

  • fórumtag
  • 218 hozzászólás
Hali
Nálunk most településeket összekötõ kerékpárutakat csinálnak, ez pl jó :)

#39
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Sziasztok! Ebben a témában írom a szakdolgozatomat. Ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni...

Szerintetek mit lenne érdemes Magyarországon fejleszteni a kerékpárturizmus javulásához??