Jelentkezz be Regisztrálj
Az óvodától az egyetemig
#241
Posted 2010. June 30. - 18:00
Race, no Rest!
#242
Posted 2010. June 21. - 16:12
(kalával egyetértek így belegondolva...emelt érettségi kötelezõvé tétele, és akkor emelhetnék is a ponthatárokat.)
azt viszont nem értem, hogy miért kellene mindenkinek brutális mennyiségû lexikális tudást megtanulnia, és hogy ez miért lenne jó. nálunk volt, aki ezt csinálta esszéírás helyett és egy dolgozatra 2-3 A/3-as, apróbetûs oldalnyi lexikális tudást seggelt be...de csak beseggelte, és az összefüggésekrõl fingja nem volt - anélkül meg sz*rt se ér az egész.
#243
Posted 2010. June 21. - 15:57
a követelmények leszállítása és a lexikális tudás háttérbe szorítása szerintem hatalmas pofára esést fog eredményezni a közeljövõben, ahogy lassan többségbe kerülnek a kvázi analfabéta generációk...
Egyetértek.
A sebesség mindent megold.
#244
Posted 2010. June 21. - 15:17
#245
Posted 2010. June 21. - 14:25
szerintem is-is. jogra járok, és tanultam gimiben deriválni, és szerintem jól van ez így. és kitiltanám az évszámos atlaszt, sõt, bármilyen atlaszt is az érettségirõl...
a követelmények leszállítása és a lexikális tudás háttérbe szorítása szerintem hatalmas pofára esést fog eredményezni a közeljövõben, ahogy lassan többségbe kerülnek a kvázi analfabéta generációk...
#246
Posted 2010. June 21. - 14:22
Két félév matekom volt. Matemtikai alapok és Biomatek. Kellemetlen, de túl vagyok rajta szerencsére.
Más tárgyból is sûrítenek mondjuk...amit korábban több fél éven át vettek, most egy-két hónap alatt adják le. Nem is kérik számon annyira szigorúan, mert ennyi idõ alatt lehetetlen lenne annyit megtanulni.
Meg az értelmetlen tantárgyak még az idegesítõek. Amire szükség lenne, abból meg kevés van.
Izomtéridõninja-geológus!
#247
Posted 2010. June 21. - 14:09
szóval ugyanannyit ér az a töritudás, amiben tudsz egy valag évszám-esemény párost, mint az a fizika/matek, ahol beseggeled a képleteket/törvényeket, de fingod nincs a mögöttes tartalomról.
deriválni pedig azért kellene tudni egy leendõ jogásznak/bölcsésznek is, mint amiért egy leendõ mérnöknek megtanulni pl. verset elemezni vagy éppen mesélni a Rákóczy-szabadságharcról - ha nekem az alapmûveltséghez kell tartozzanak ezek, amiknek soha az életben nem fogom hasznát venni a munkám során, akkor fordítva miért nincs így? mûveletlen tahó vagyok, ha hirtelen egy versrészletet nem tudok, vagy nem tudom, mikor uralkodott Mátyás király - miközben meg az emberek 50%-nak két szám kivonása komoly probléma számológép nélkül, hát még ha három számot össze kell szorozni...és akkor arra fogják, hogy a matek az reáltárgy, meg soha nem ment a matek...igenis ugyanúgy az alapmûveltség egy bizonyos szintû matematikai tudás, mint minden más.
a Közgázon és a BME-n, ahol a matek a felvételi tárgy, a kutyát se érdekli, hány Ady-verset tudsz, de legalább elvárják, hogy készségszinten tudj deriválni-integrálni. (megtanítani nem tanítják.) és tényleg gyász, hogy 1. év végére a leendõ mûszaki értelmiség 30-40%-a nem tud két olyan alapvetõ matematikai mûveletet, amelyikre a további tanulmányaik épülnek, és ezért külön elõkészítõt kell tartani meg "Bevezetõ matematika" tárgyat...
szóval vagy fel kellene emelni magasra a ponthatárt az ilyen helyeken ésvagy kötelezõ emelt matek, vagy az analízisoktatást már gimiben elkezdeni. mert ameddig egy mindenbõl 3-assal, meg egy nyelvvizsgával lazán bent vagy a BME-n vagy a legtöbb közgazdaságtudományi szakon (kivéve Corvinus, ott a név nagyon felviszi), addig marad ez ah elyzet..
a deriválás pedig nem egy nagy kunszt, pont annyira nehéz, mint pl. a szorzás.
#248
Posted 2010. June 21. - 12:28
csak majd annak is kell deriválnia, aki nem emelt szinten érettségizett.
nekem már hót mindegy, csak könnyebb lett volna...
Ha fél/egy évben nyomják le akkor az tényleg kellemetlen és értelmetlen.
Remélem azért vannak még (régen voltak) tisztességes egyetemek ahol még megkövetelnek 6-8 félév matekot , így szépen eloszlik a terhelés, csak az 5-6 féléves szigorlat a kellemetlen a végén
#249
Posted 2010. June 21. - 12:23
sima matekon mi a"+"'!-nak deriváljak? Most õszintén. Ennyi erõvel közép törin (ugyanúgy, ahogy emeltem) elvenném azt atlaszt, aztán majd visszakapná mindenki az esszéíráskor. Szerintem lenne elég nagy pislogás... Szvsz ezért létezik emelt ill. közép szint.
Japánban ha jól tudom simán középiskolai anyag a komplex szám, a derivált meg lehet hogy általános iskolai
Az is vicces, hogy helyesírási szabályzat használható (de jó is lett volna majd 20 évvel ezelõtt) a magyar írásbelin.
#250
Posted 2010. June 21. - 11:13
nekem már hót mindegy, csak könnyebb lett volna...
Izomtéridõninja-geológus!
#251
Posted 2010. June 21. - 11:03
#252
Posted 2010. June 21. - 08:17
#253
Posted 2010. June 21. - 00:05
de majd be kell pótolnom "hobbi" szinten legalább...
Izomtéridõninja-geológus!
#254
Posted 2010. June 20. - 23:50
most a keresztféléves vizsgán (télen kórházban voltam) úgy írtam pár pont híján (elméletet nem néztem át) hibátlan írásbelit, hogy elõtte nap is vizsgáztam, arra készültem és csak elõzõ nap este néztem át a 12-es füzeteket meg a Bolyai-sorozatos példákat végigoldottam...gyakorlatra/elõadásra nem jártam kereszten, elsõ félévben meg inkább söröztünk/kajáltunk elõadás+gyak helyett, nagyon rossz volt mindkettõ és uncsi.
szóval ennyit számított az a fél év gimiben - és aki bejárt órára akkor gimiben, és ott megértette az egészet, annak az elsõ féléves matekkal nem volt gondja se a BME-n, se a Corvinuson.
#255
Posted 2010. June 20. - 23:14
viszont kötelezõvé tenném a középszintû matekérettségiben legalább a deriválás számonkérését
nekünk pl. nem is tanították...pedig hasznát vettem volna, és akkor nem csak úgy ültem volna egyetemen, és pislogok hogy mivan'.
Izomtéridõninja-geológus!
#256
Posted 2010. June 20. - 23:02
VIK-en ez így a matek elsõ évben, de pl. közgazdászoknál, ahol sok számítás van mátrixokkal/sok parciális deriválás, ott azok a részek hangsúlyosabbak. aztán van még a diff.geometria/diff.egyenletek (ez matek3 néven fut általában), meg egy kis statisztika/val.szám (matek4) - van, ahol matek3 nincs, nincs rá szükség a szakmai anyaghoz, de matek4 meg komolyan van. szóval a szakmai tárgyak matekos igényét teljes mértékben lefedik, jó is az elõtanulmányi rend, nem azzal van a baj egy adott tárgyban, hogy a matematikai háttértudás hiányzik/kevés...
viszont kötelezõvé tenném a középszintû matekérettségiben legalább a deriválás számonkérését (ez érthetõ és algoritmikus dolog), emelt szinten pedig az integrálszámítást - amelyiken egyetemen matek kell, ott bizony ezekkel kezdik, és a többi tárgyban is (fizika, stb) evidensnek veszik, hogy a diák legalább deriválni készségszinten tud. a kötelezõ emelt matek bevezetésével meg a nevesebb egyetemeken (közgázon, bme-n be kellene vezetni, sürgõsen) se lenne problémás a matematikaoktatás...de ameddig 1-2 nyelvvizsgával, átlagos matek-és fizikatudással bárkit bármilyen mérnökkarra felvesznek...
#257
Posted 2010. June 19. - 21:27
meg is halnék 5 félévnyi matekom lenne..:S:D
Azért 5 félév alatt jobban meg lehetne érteni a dolgot ha szépen szétosztva adagolnák be. Persze nálunk ez azért nem megy mert, a gyakorlatokon van nagy hangsúly.
#258
Posted 2010. June 19. - 21:25
A sebesség mindent megold.
#259
Posted 2010. June 19. - 21:14
#260
Posted 2010. June 19. - 21:12
SZE-n matek1 anyaga pont ez. plusz differenciál egyenletek.
matek2-n újra elõjön az integrálás.. (ott értettem meg igazán, addig csak a begyakorolt típus példák mentek..)
Ezzel szemben például Debrecenben a matek az 5 félévig tartó tárgy...