Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázméret, vázméretezés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
519 hozzászólás a témában

#61
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

off

ezt a 2 fogalmat tisztázd már magadban lécci.

 

amúgy azt nem írtad mekkora fehérnépnek vettél 18-as bringát, mert pl ha 150 centis nem csoda ha szédül egy akkora vasparipán.

 

Acélrugós villa, a másik levegős. Így megfelel? :)

 

172cm-es hölgynépnek.



#62
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

. Ez olajos villa, azonnal megindul. A levegősnél van egy kis letapadás, ami ilyenkor előny lenne.

off

ezt a 2 fogalmat tisztázd már magadban lécci.

 

amúgy azt nem írtad mekkora fehérnépnek vettél 18-as bringát, mert pl ha 150 centis nem csoda ha szédül egy akkora vasparipán.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#63
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Úgy emlékszem újra beállítottam a kormányt, de most jobban megnézem. Azt sem gondolnám, hogy új biciklin kotyog a csapágycsésze, de ezt is megnézem. A villa blokkolható, akkor is mozog néhány millimétert, szóval ilyen szempontból nem ér semmit a blokkolás. Ez olajos villa, azonnal megindul. A levegősnél van egy kis letapadás, ami ilyenkor előny lenne.



#64
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A kormány új fordul mint a vaj.


Menet közben/elengedve? Attól hogy egy picit túl van húzva/szorul emelésnél még úgy tűnhet hogy könnyen fordul (ert könnyen fordul, a hatás nagyon kicsi, azért jelentkezik csak menet közben, főleg alacsony sebességnél). Nem nyikorgó túlhúzásra gondoltam, az rögtön feltűnne :)

Amit érzek, az inkább a villa mozgása, mivel olajos és azonnal megindul.


Ha le lehet blokkolni akkor az kizárja ezt a tényezőt.

A csapágycsészén nem gondolom, hogy ujjal megérezném az elmozdulást.


Pedig ha kotyog akkor kéne érezni is.

<100km-en kizárt, hogy a csésze kikopott.


Jaja, ez általános észrevétel volt a teljesség kedvéért, új biciklin ez értelemszerűen nem tényező.

#65
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A kormány új fordul mint a vaj. Szorulás kizárt. Behúzott fékkel mozgattam előre-hátra és jónak néz ki. Amit érzek, az inkább a villa mozgása, mivel olajos és azonnal megindul. A csapágycsészén nem gondolom, hogy ujjal megérezném az elmozdulást. <100km-en kizárt, hogy a csésze kikopott.



#66
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Esetleg ötlet, hogy mit kellene változtatni?

 

Ha amúgy minden méret/beállítás stimmel és nem egyszerűen "ideges" ahhoz képest amihez szokott (pl. trekking/városi) akkor még azt meg lehet nézni hogy a kormánycsapágy rögzítő csavar nincs e túlhúzva. Ezt jól el kell találni a kotyogás és szorulás között, ha szorul akkor idegesnek tűnhet, miközben csak arról van szó hogy a kormány nehezebben fordul el eleinte, de ahogy legyőzte a kezdeti súrlódási ellenállást erősebben kimozog. Ez menet közben úgy nyilvánul meg hogy balra-jobbra "húz" a kormány, elengedett kormánynál egyértelmű (nehéz egyenesbe/egyensúlyba tartani, ahová elindul oda erősen eltendál). Ha nem sikerül úgy beállítani hogy se ne kotyogjon, se ne szoruljon akkor csapágy/csésze kopás miatt irány a szervíz. A kotyogást behúzott első fékkel lehet érezni, az ujjad rakd a fejcső és csapágycsésze/védőkarika találkozásához, a kettőnek nem szabad egymáshoz képest elmozdulnia amikor előre-hátra mozgatod a biciklit.



#67
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az asszonynak az Intersport-ban vettünk saját márkás bringát. A váz 18"-os, a stucni 90mm, alátét 20mm, a nyeregcső kilátszó részétől a nyereg teteje (nyeregcsővel párhuzamosan mérve) 20cm-nél van. Nincs nagyon kihúzva a nyereg, a földtől mérve a stucni közepe és a nyereg teteje 95cm (egy szintben vannak). Ránézésre jó neki ez a méret, kényelmesnek is találja. Viszont azt mondja fél, hogy elesik, mert valahogy az eleje nem stabil. (Rock Shox Dart 2 van benne, Ardent 26x2.25 gumi 2.1 bar nyomáson).

 

Valami kivetnivalót láttok a fent leírtakban? Esetleg fotó a vázról többet mondana? Mit, milyen sorrendben nézzek, hogy megállapítsam mi a probléma? Esetleg ötlet, hogy mit kellene változtatni?



#68
sov

sov

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

17-es lenne jó a magasságodhoz, de az meg picit rövid, 19-es kellemesen fekvős, de az meg zacsipaskolós lesz, meg terepen amúgyis jobban kezelhető az alacsonyabb váz.

 

Köszönöm! 

 

Jól gondoltam, hogy két szék közé esek. A kisebb lesz akkor.. Aztán meglátjuk. Köszi! 



#69
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Jó estét urak, 

 

Bár vissza olvastam, és gondolom 200x kérdezték már,mégis szeretnék biztosra menni vázméret ügyében.

 

26-os "vagányabb" geometriájú MTB-ről szeretnék áttérni egy túrásabb, gyorsabb 29-es bringára. 

CUBE-ot szeretnék venni, 29-es ugye, talán LTD-t.. 

 

176cm vagyok.. 17", 19", 21" méretekben látom neten. Melyik legyen? 19"? 
(Persze igyekszem mindre ráülni valahol) 

 

Előre is nagyon köszönöm, remélem jó helyre írtam!  :rolleyes:

17-es lenne jó a magasságodhoz, de az meg picit rövid, 19-es kellemesen fekvős, de az meg zacsipaskolós lesz, meg terepen amúgyis jobban kezelhető az alacsonyabb váz.


  • sov kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#70
sov

sov

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Jó estét urak, 

 

Bár vissza olvastam, és gondolom 200x kérdezték már,mégis szeretnék biztosra menni vázméret ügyében.

 

26-os "vagányabb" geometriájú MTB-ről szeretnék áttérni egy túrásabb, gyorsabb 29-es bringára. 

CUBE-ot szeretnék venni, 29-es ugye, talán LTD-t.. 

 

176cm vagyok.. 17", 19", 21" méretekben látom neten. Melyik legyen? 19"? 
(Persze igyekszem mindre ráülni valahol) 

 

Előre is nagyon köszönöm, remélem jó helyre írtam!  :rolleyes:


sov módosította - 2014. január 08. - 20:19


#71
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Nekem az evansnal 58as meretet javasoltak a 185cm/89-90 labhosszhoz. Szvsz neked erdemes lenne 60assal probalkozni.

Köszönöm a választ! Én is erre jutottam. Valamikor ki kellene menni osztrákokhoz próbálni.


eddie1978 módosította - 2013. november 14. - 18:11


#72
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az országútisban nem válaszoltak erre:
 
Üdv,Úgy néz ki kb egy év kínlódás, gondolkodás, spórolás után, amint lehet rendelni, lövök egy ilyet. Jelenleg egy R1000 CAAD4 vázas 2001 évjáratú épített bringám van. Mérete ebbõl a táblázatból a 60 méretû. Voltam vele BG mérésen. Mindent rendben találtak Bringalandék. Nyereg 4mm fel, illetve javasoltak egy 120->110mm stucnicserét, mert hajlékonyságom egy betontömbével vetekszik (azóta nyújtok). Elméletileg ez a méretem (vagy nagyon közel van hozzá).CX-nél arra jutottam sok olvasgatás után, hogy az országútival egyezõ méret kell. Ebben erõsítsetek meg ti is. Az 58-as méret szerintem kicsi lenne.Köszönöm a válaszokat!Ja 191cm vagyok 91cm belsõ lábhosszal, 79 kg. Már nem vagyok pocakos:) A Competitive cyclist fit calculatort megcsináltam, az is 60cm körül adja ki a nekem való méretet.Ebben a mérésemben lehet 1cm eltérés simán, de azért megadja az irányt:Measurements-------------------------------------------Inseam: 91Trunk: 71Forearm: 38Arm: 68Thigh: 60Lower Leg: 60Sternal Notch: 160Total Body Height: 191The Competitive Fit (cm)-------------------------------------------Seat tube range c-c: 58.9 - 59.4Seat tube range c-t: 60.8 - 61.3Top tube length: 59.6 - 60.0Stem Length: 12.2 - 12.8BB-Saddle Position: 89.3 - 91.3Saddle-Handlebar: 58.3 - 58.9Saddle Setback: 4.9 - 5.3The Eddy Fit (cm)-------------------------------------------Seat tube range c-c: 60.1 - 60.6Seat tube range c-t: 62.0 - 62.5Top tube length: 59.6 - 60.0Stem Length: 11.1 - 11.7BB-Saddle Position: 88.5 - 90.5Saddle-Handlebar: 59.1 - 59.7Saddle Setback: 6.1 - 6.5The French Fit (cm)-------------------------------------------Seat tube range c-c: 61.8 - 62.3Seat tube range c-t: 63.7 - 64.2Top tube length: 60.8 - 61.2Stem Length: 11.3 - 11.9BB-Saddle Position: 86.8 - 88.8Saddle-Handlebar: 60.8 - 61.4Saddle Setback: 5.6 - 6.0Majd lemérem mégegyszer ellenõrzésképpen.


Nekem az evansnal 58as meretet javasoltak a 185cm/89-90 labhosszhoz. Szvsz neked erdemes lenne 60assal probalkozni.

#73
hobez

hobez

    új vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

m-es rövid lesz, l-es hosszú szvsz.

Köszi!

 

Ok, de gondolom stucnival lehet játszani... 

 

Szerinted?



#74
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok,

 

lenne egy kérdésem, elég sürgős lenne:

 

most akarok venni egy 650 B Wilier 401 XB-t, és nem igazán tudom eldönteni melyik méret lenne nekem a jó:

 

M-es: 435 mm-es ülőcsőhossz, 577 mm-es vízszintes felső-csőhossz, 115 mm-es fejcsőhossz, 420 mm-es láncvillahossz

 

L-es: 480 mm-es ülőcsőhossz, 605 mm-es vízszintes felső-csőhossz, 130 mm-es fejcsőhossz, 420 mm-es láncvillahossz

 

A magasságom 179 cm, átlépési magasságom 84-5 cm

 

Köszi a gyors választ!

m-es rövid lesz, l-es hosszú szvsz.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#75
hobez

hobez

    új vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Sziasztok,

 

lenne egy kérdésem, elég sürgős lenne:

 

most akarok venni egy 650 B Wilier 401 XB-t, és nem igazán tudom eldönteni melyik méret lenne nekem a jó:

 

M-es: 435 mm-es ülőcsőhossz, 577 mm-es vízszintes felső-csőhossz, 115 mm-es fejcsőhossz, 420 mm-es láncvillahossz

 

L-es: 480 mm-es ülőcsőhossz, 605 mm-es vízszintes felső-csőhossz, 130 mm-es fejcsőhossz, 420 mm-es láncvillahossz

 

A magasságom 179 cm, átlépési magasságom 84-5 cm

 

Köszi a gyors választ!



#76
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Halló!

 

Adott egy Cube WLS Bringa 18' -as méretben, barátnőm 165 cm. Rövidebb stucnival vajon ez még korrigálható? Csak azért bátorkodom reménykedni mert hogy ugye ez női geometria, vagy ez teljesen mindegy? Logikus lenne nekem hogy azokat máshogy is méretezik. 

(egyébként ez lenne az: http://apro.bikemag....ls-l194007.html

sajnos az évjáratot nem találtam, pedig kerestem, hogy esetleg a felsőcső-hossznak utána járjak-.)

 

Köszi!

 

(mondjuk a 18" az elég egzakt dolog, mert még ha L lenne a méret megjelölés akkor helytálló lenne az okfejtésem. 

2007-es, gyári komplett gép van a képen.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#77
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Halló!

 

Adott egy Cube WLS Bringa 18' -as méretben, barátnőm 165 cm. Rövidebb stucnival vajon ez még korrigálható? Csak azért bátorkodom reménykedni mert hogy ugye ez női geometria, vagy ez teljesen mindegy? Logikus lenne nekem hogy azokat máshogy is méretezik. 

(egyébként ez lenne az: http://apro.bikemag....ls-l194007.html

sajnos az évjáratot nem találtam, pedig kerestem, hogy esetleg a felsőcső-hossznak utána járjak-.)

 

Köszi!

 

(mondjuk a 18" az elég egzakt dolog, mert még ha L lenne a méret megjelölés akkor helytálló lenne az okfejtésem. 


rothar módosította - 2013. november 06. - 20:23


#78
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Az országútisban nem válaszoltak erre:

 

Üdv,

Úgy néz ki kb egy év kínlódás, gondolkodás, spórolás után, amint lehet rendelni, lövök egy ilyet. Jelenleg egy R1000 CAAD4 vázas 2001 évjáratú épített bringám van. Mérete ebbõl a táblázatból a 60 méretû. Voltam vele BG mérésen. Mindent rendben találtak Bringalandék. Nyereg 4mm fel, illetve javasoltak egy 120->110mm stucnicserét, mert hajlékonyságom egy betontömbével vetekszik (azóta nyújtok). Elméletileg ez a méretem (vagy nagyon közel van hozzá).
CX-nél arra jutottam sok olvasgatás után, hogy az országútival egyezõ méret kell. Ebben erõsítsetek meg ti is. Az 58-as méret szerintem kicsi lenne.

Köszönöm a válaszokat!

Ja 191cm vagyok 91cm belsõ lábhosszal, 79 kg. Már nem vagyok pocakos:) A Competitive cyclist fit calculatort megcsináltam, az is 60cm körül adja ki a nekem való méretet.

Ebben a mérésemben lehet 1cm eltérés simán, de azért megadja az irányt:

Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 91
Trunk: 71
Forearm: 38
Arm: 68
Thigh: 60
Lower Leg: 60
Sternal Notch: 160
Total Body Height: 191


The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 58.9 - 59.4
Seat tube range c-t: 60.8 - 61.3
Top tube length: 59.6 - 60.0
Stem Length: 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position: 89.3 - 91.3
Saddle-Handlebar: 58.3 - 58.9
Saddle Setback: 4.9 - 5.3


The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 60.1 - 60.6
Seat tube range c-t: 62.0 - 62.5
Top tube length: 59.6 - 60.0
Stem Length: 11.1 - 11.7
BB-Saddle Position: 88.5 - 90.5
Saddle-Handlebar: 59.1 - 59.7
Saddle Setback: 6.1 - 6.5


The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 61.8 - 62.3
Seat tube range c-t: 63.7 - 64.2
Top tube length: 60.8 - 61.2
Stem Length: 11.3 - 11.9
BB-Saddle Position: 86.8 - 88.8
Saddle-Handlebar: 60.8 - 61.4
Saddle Setback: 5.6 - 6.0

Majd lemérem mégegyszer ellenõrzésképpen.



#79
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ebbe hátul 10mm-es gyorszáras kerék megy, tehát 10x135mm?



#80
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

mivel most 105 ös stucnid van, ez meg 90-eshez van kitalálva kb ugyanott leszel. mindjárt direktebb lesz a kormányzás is.

 

Kanyarokban nem érzem meg, hogy nagy? Nem lesz nagypapás? Nem tudom miért érzem bénának a mostanit forgolódás szempontjából, lehet csak én nem vagyok elég bátor. Egyébként meg nagyon tetszik ez a bringa, ha tudnám már rendelném is.