Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Critical Mass egy kicsit másképp

- - - - -

  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#21
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

A "szarok az erdõtörvényre" dolgot pedig ne feszegessük, mert amit korábban csináltál ezzel kapcsolatosan, az utóbbi idõk egyik legfelelõtlenebb, és az önzés csúcsát képviselõ története volt, ami miatt örülhetsz, hogy nem lettél véglegesen kitiltva.

Pedig az egyik legnépszerûbb klub lett 24h alatt! :)

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#22
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Esetleg a parkolósávot lehetne megszüntetni, sosem értettem, miért érzi valaki elemi jognak, hogy 6 m2 vasakadályt odarakjon a közterületre, hm?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#23
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,288 posts
A körúton hova férne el még egy bringasáv is? Hál'isten nem sokat járok arra, de azt tudom, hogy a járda mellett parkolósáv van, amellett pedig két sáv a sínekig. Viszont ahol kerülni kell a megállókat, ott azért elég húzós, ha két nagyobb autó megy egymás mellett, plusz a parkolósáv és az út közé betesznek egy bringasávot. Legalábbis ahogy én emlékszem rá, ez így elég necces lenne egy bringásnak. Vagy nem?

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#24
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,078 posts
[quote name='Vereczi_Peter']boca kérlek ne fárssz. Tervezésben dolgozom.

-Elõször megtervezed.
-Tervezhették volna eleve kettõvel. Teljesen jogosan és szabályosan.

Szia!

Eleve kettõvel volt megtervezve, mert az únió pénzt is arra kapták.
Te tervezésben dolgozol, nekem meg ismerõsöm van aki errõl informál. :)

Az volt a nagy büdös helyzet, hogy a CM és a Kerékpárosklub karonöltve ült le egyeztetve az ezzel foglalkozó "szervezettel" (direkt nem írom ki)
Végigvitték az egyeztetéseket az általad is ismert úton, elfogadtatták, majd kiküldésre került úgy, ahogy az eredetileg volt, két bringaúttal, amely tervet az eu evvel foglalkozó szervezete jóváhagyott, és ennek megfelelõ úniós pénzt adtak.
A honatyáink azonban a tervet megmásították, a két kerékpársávból egy lett, a költségek is kevesebbek lettek, de csak papíron. A különbözetet meg zsebre akarták vágni. Ezért büntették meg õket, (ez hírértékû infó volt, foglalkozott vele a rádió, tv) mert nemcsak minket, hanem az eu-s biztost is hülyének akarták nézni.

Szóval amíg a honatyáink seggeknek néznek minket, akkor ugyan mindegy, hogy hányan mennek ki bringát emelgetni, sz@rba sem fognak nézni.
A bringaemelés helyett sokkal erõteljesebb eszközök kellenek. Hogy tényleg odafigyeljenek ránk, mert tényleg egyre többen vagyunk, független attól, hogy monti, outi, vagy monocikli....
A CM és a Kerékpárosklub ehhez sajnos kevés.
Az eszmével egyetértenék, de olvass vissza a 2007-es(?) hozzászólásomhoz és megérted, most miért nem tudok ezzel azonosulni.
" A Cube el van vetve! "

#25
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Kb. 9éve tekerek rendszeresen közúton és nem sok javulást tapasztaltam. Ami változott, az annyi, hogy kevésbé izgatom fel magam ha kicentiznek, elémvágnak vagy rámhúzza a bkv a busz seggét. Az utak ugyanolyan szarok, az autósok nagyrésze félistennek hiszi magát a guruló dobozban. Csak meg kell nézni, hány bringaút használható ténylegesen és hány funkcionál járdaként vagy parkolósávként. Lehet felvonulni, de ettõl a fejekben nem változik semmi. Parkolhatsz bringaúton, a rendõr le sem szarja. Tolhatsz ikerbabakocsit, játszhatsz ugróiskolát, akármit csinálhatsz a bringaúton következmények nélkül. Próbáld meg ugyanezeket az autópályán, nem lenne nagy sikered. (És most itt ne jöjjön senki a bringások/gyalogosok közt megosztott szakaszokkal.) Amég ez a helyzet, semmi változás nem lesz. A CM arra jó, hogy keménynek érezd magad, hogy bringa van a lábad között; utána lehet sörözni, 1hétig anyáznak az autósok egymás között a bringásokra aztán ellaposodik a dolog.

#26
Vereczi_Peter

Vereczi_Peter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
boca kérlek ne fárssz. Tervezésben dolgozom.

-Elõször megtervezed.
-Tervezhették volna eleve kettõvel. Teljesen jogosan és szabályosan.

-Aztán benyújtod a pályázatot.

-Amit most szeretnének az is megfelel az elõírásoknak, csak épp nem nekünk nem lesz jó, és már utólag módosítottak, ÉS NEM ÖNSZÁNTUKBÓL. Az építésügyi hatósággal hidd el elég nehéz megegyezni, ritkán fordul elõ, hogy egy terv módosítások nélkül valósul meg.
Csak és kizárólag az utólagos módosításon bukhatnák be a támogatást, de nem fogják... :S
De a keddi felvonulás sok egyéb mellett ez ellen is szólt. (inkább a körút kérdésre volt kihegyezve)

Magyarán a három darab sáv megtervezése egy a Kerékpáros Szövetség által kiharcolt hatalmas elõrelépés. Az oka, hogy maaajd mindkét oldalon a körúton legyen bringasáv... Elõremutatás... Amit CSAK úgy tudtak elérni, hogy komolyan veszik õket, mert van mögöttük tömegbázis, ami a CM.

legközelebb leülök, definiálok pár szót, azok jelentéstartalmában megegyezünk, és utána írunk :D Így nem lesznek félreértések.
(ex-hetesbusz) ...a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amibõl kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel...

#27
HillEry

HillEry

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 380 posts
Boca!

a számból vetted ki :)

Ez teljesen így van! A kutyát nem érdekelte az, hogy logikusan jobb lett volna a déli részre tervezni a bicóutat, mivel ott van rendes folytatása, amirõl áthajthatsz a rakparti részre.. stb. De most kitalálták, hogy mûemlékvédelem miatt az északin marad punktum, jó ám legyen, de csak azért, mert kénytelen vhova csinálni bicikliutat, mert ez úniós követelmény.. ettõl függetlenül már a többi mindegy, hogy az nekünk bicósoknak valóban jó lesz-e.
Az emberiséget õsidõk óta két dolog foglalkoztatja:
1. Ki találta fel a munkát?
2. A többiek miért nem verték agyon?

#28
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,078 posts
[quote name='Vereczi_Peter']Margithídon, hogy egyáltalán szóba került a bringasáv az annak köszönhetõ, hogy már tudják, hogy léteznek kerékpárosok.


Ezzel nem értek egyet, ugyanis az únió kötelezi a kivitelezõt egy ilyen beruházásnál az alternatív megoldásokra: kerékpárút, akadálymentesítés stb

Arról nem hallottál véletlen, hogy az únió megbüntette a pályázatot benyújtó szervezetet, mert az akkor beadott, és jóváhagyott eu-s pénzt elnyerõ terveket teljesen megváltoztatták?

hmmm....
" A Cube el van vetve! "

#29
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
MTB oldalról a cél a CM-nél profibb és határozottabb fellépés.


#30
Vereczi_Peter

Vereczi_Peter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
Értem! A saját mondataim visszaütnek a fórumra. Elnézést így utólag is. Nem véletlenül váltottam saját valós névre felhasználói szinten. Most már tudom, hogy ez attól még veszélyes. Megértettem.

De ha már ez a topik a Critical Mass kicsit másképp, akkor kérdésem:
Lesz majd olyan csoportosulás, ami montis szinten ugyanezt a tömeg-akarat-egység fellépést tudja majd hozni? Mert tényleg jó lenne, és fenntartom a véleményem, hogy ahhoz csatlakoznék. Emlékére a félresikerült tömörülésnek.
CM-szal kapcsolatban is csak azért nem veszek részt szervezõi oldalon mert ténylegesen nem tudok rá idõt szakítani. Egyetemista koromban több évig vittem egy kulturális egyesületet a hátamon, tudom mivel jár mások érdekeit szem elõtt tartva saját idõbõl dolgozni önzetlenül. Ezekre mára már nem maradt energiám. De mint tömegbázis, bármikor mozdítható vagyok. Legyen szó CM-rõl, vagy montis felvonulásról.
(ex-hetesbusz) ...a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amibõl kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel...

#31
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
A "leszarom" kapcsán a lényeget nem érted. Nem arról beszéltem, hogy mit csinálunk, hanem, hogy TE, személy szerint mit csináltál itt a Fórumon, amit szerencsére még idejekorán kitakarítottam, mielõtt annak bármi jogi következménye lett volna az oldal üzemeltetõjével (gyengébbek kedvéért Bikemag) szemben.


#32
Vereczi_Peter

Vereczi_Peter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
Margithídon, hogy egyáltalán szóba került a bringasáv az annak köszönhetõ, hogy már tudják, hogy léteznek kerékpárosok. Az eddigi CM-ok nélkül mennyi esélye lenne ennek? TÉNYLEG nem lennének kerékpárutak, ha nem lenne összefogás. Mint írtam lassú folyamat. Tudom, én is látom, hogy szétbarmolták a budai dunaparti utat, de szép lassan teszik rendbe. türelmesnek kell lenni. De INNENTÕL már nem kezdhetnek felújításokba a fõbb útvonalakon, hogy szóba ne kerüljön a kerépársáv. Ha ez szerintetek semmi...

VV.
Remélem sikerül a montisok összefogása, de amirõl kósza gondolatom sincs arról hadd nyilatkozzam a jelenlegi helyzetet le. Hiszen tényleg nem tudhatom milyen fejlemények lesznek. De Jelenleg nem ismernek minket társadalmi szinten. Pont. Ezen nem lehet vitatkozni. Az erdõben pedig csak mint károkozó jelenünk meg. nemigaz?

A "leszrom" pedig tudom, hogy rossz szó. De a "figyelmen kívül hagyom egyes rendelkezéseit" nem fedi a valóságot.
Akkor most egyenesen mond meg nekem, hogy te mit teszel, amikor elmész a hegyekbe. De ezt most komolyan. Mit teszel az erdõtörvénnyel?

Mert a "leszrm" csoportosulás nem azért gyûlt, mert eszetlenül szembe akarunk helyezkedni bárkivel is, hanem a lehetetlen helyzetre hívta fel a figyelmet úgy, hogy sarkítva fogalmazott. A ki hogy vágja a fát témakör engem ebbõl a tekintetbõl hidegen hagyott akkor is és most is.
(ex-hetesbusz) ...a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amibõl kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel...

#33
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Az emberek hozzáállása. A városi bringázásról már szinte napi szinten esik szó. Nyiss ki egy újságot. Nagyobb visszhangot kap egy baleset, és ez felhívja a figyelmet arra, hogy igenis léteznek kétkerekûek az utakon!!! Ha beszélnek róla, ha figyelnek rá akkor történnek meg a lassú változások.
Pl: önkéntes emberkék takarítják a bringautakat.


Konkrétan mi változott? Mert akkor én vak vagyok, és nem látom. Ami változott, az is visszafelé.

Szerinted a montisok közt mikor lesz olyan összefogás ami bekerül a köztudatba, hogy van helyünk az erdõben? Mikor leszünk kritikus tömegben, hogy amellett már nem lehet szótlanul elmenni? Szerintem nem nagyon...


Amirõl nem tudsz, de még kósza gondolatod sincs, arról visszafogottabban nyilatkozz!

A Jani postjára történt reagálásban szereplõ "tüdõszûréses" példának meg fussál neki szerintem még egyszer, mert érthetetlen, hogy ezzel hova akarsz kilyukadni.

A "szarok az erdõtörvényre" dolgot pedig ne feszegessük, mert amit korábban csináltál ezzel kapcsolatosan, az utóbbi idõk egyik legfelelõtlenebb, és az önzés csúcsát képviselõ története volt, ami miatt örülhetsz, hogy nem lettél véglegesen kitiltva.


#34
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Baromira sikerült elérni, hogy a Margit-hídon legyen használható bicajos megoldás. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#35
Vereczi_Peter

Vereczi_Peter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
MJani01!

A kollégád véleménye? Miért nem õ írja be? És Te ezzel egyetértesz? Mert egész bitos, különben nem idézted volna.
Azért ez egy picit súlyos két mondat.

A mostani felvonulás is teljesen korrekt és kultúrált volt a nagy számok törvényébõl adódó hülyegyerekekkel együtt. És a múltkori is az volt. Sõt! Az azt megelõzõk is.

Valami teljesen kiforgatott példát szeretnék hozni, hogy megmagyarázzam miért is jó ez. Lehet kicsit kusza lesz. Mindegy.
Tüdõszûrésre el kell menni mindenkinek aki foglakozik az egészségével. Hányan mennek el évente? Pedig nem kell ahhoz cigizni, hogy gondjaid legyenek. Sokan dobálóznak egészségüggyel, hogy mi nem jó, mégis az ilyen egyszerû dolgot nem teszik meg. Aztán jönnek a fõpolgármesterekkel meg mittoménkikkel akik nem állítanak ki profi tüdõszûrõ állomásokat. Aztán jön a szmog kocsik stb...Tehát a tüdõszûrés alapvetõen helyes gondolat, a Te érdeked, tehát megjelensz.
Nah. A criticalmass ugyanez.
(ex-hetesbusz) ...a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amibõl kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel...

#36
Vereczi_Peter

Vereczi_Peter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts

És mégis mire? Ugyan mi változott a CM eredményeképpen?


Az emberek hozzáállása. A városi bringázásról már szinte napi szinten esik szó. Nyiss ki egy újságot. Nagyobb visszhangot kap egy baleset, és ez felhívja a figyelmet arra, hogy igenis léteznek kétkerekûek az utakon!!! Ha beszélnek róla, ha figyelnek rá akkor történnek meg a lassú változások.
Pl: önkéntes emberkék takarítják a bringautakat.

Szerinted a montisok közt mikor lesz olyan összefogás ami bekerül a köztudatba, hogy van helyünk az erdõben? Mikor leszünk kritikus tömegben, hogy amellett már nem lehet szótlanul elmenni? Szerintem nem nagyon...

Pedig valahonnan "alulról" kell elkezdeni, hogy biztonságban kijussunk az erdõbe. Hogy onnan hogyan tovább? Megállok az erdõ szélén, nézek befele... Egyenlõre részemrõl tanácstalanság hiányában a "leszrom az erdõtörvényt" módszer marad. Bemegyek és kész.
(bár most nincs használható monti :( )
(ex-hetesbusz) ...a kezemmel most mindenféle íveket rajzolok, amibõl kiolvashatod a nevem ha tudsz gondolkodni az én fejemmel...

#37
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
A tavaszi CM-mel nem értek egyet: túl mesterkélt, túl majális hangulatú...
Az autómentes napi összejövetel más: közlekedési alternatívát kínál. A tegnapi elég bratyizósra sikerült. Melletünk tekerõ tizenévesek is egész kulturáltan viselkedtek, pacsiztak az autósokkal, pár szóban elmondták, mi ez az egész...

Az sajnálatos tény, hogy felvonulásokon általában mindig akad 1-2 marha, aki "csakazértis" villamossínen teker, járdán manuálozik. Ezeket 100%-ban "kikapcsolni" nem lehet. (Egyébként sokkal több ilyen kretént véltem látni a tavaszi felvonuláson, lévén nagyobb tömegben több hülye akad...)
A felvonulás egészére mentõ körülmény lehet talán, hogy pl. motoros felvonuláson is lehet látni bukó nélküli, felhajtott rendszámtáblás stb. vonulókat, rendõri biztosítás esetén õk is többet megengednek maguknak akkor és ott, mint egyébként. De a felvonulás nem egy hétköznapi esemény: sehol a világon nem teker 10 000 ember egy útvonalon, mint ahogy sosem látsz 50 H-Davidsonost együtt "csak úgy".

A CM egyébként nem öröm-bringázásról szól, hanem közlekedési alternatíváról, ami jobb híján a kerékpár.

A CM a felvonulás idején feltartja a forgalmat. Az év többi napján a forgalom tart fel minket: nincs igazi ritmusa (városban), tele van agresszióval, igazi harc, hogy kivívd azt a tiszteletet, ami alapból járna.

Kicsit hosszúra nyúltam, de én is azt vallom, hogy akinek nem tetszik, az csináljon jobbat.



#38
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az autósok semmit nem szeretnek, ami akadályozza a közlekedést, mindegy, hogy CM, vagy bringás, vagy villamos. (Autómentes nap volt tegnap, és...? Kevesebb volt az autós? Még télen, amikor állati büdös volt -a gázelzárás miatt- se voltak kevesebben- itt tesz mindenki mindenre :( )Az, hogy figyeljenek az autósok, törvényhozók jobban ránk, egy természetes akarat, hiszen valóban sok kerékpáros van. Persze nyilvánvaló, hogy sok olyan ember is elmegy, aki nem bringázik különben, és valóban sok a bunkó. Az a gond, hogy itt Magyarországon túl nagy reszpektje van az autósnak.Lehet, hogy a CM nem a legjobb sok szempontból, de mi az alternatíva? Valamit leszólni könnyû, értlemes alternatívát adni nehéz.

Alternatíva? :)
A sok kerékpáros összefog a CM napján, mindenki visz magával egy szelepkitekerõt és mindegyik útba esõ autónak kitekeri az összes szelepét és beledobja a Dunába. És kész is az autómentes nap. :D


A sebesség mindent megold.

 


#39
görögdinnye

görögdinnye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 posts
Az autósok semmit nem szeretnek, ami akadályozza a közlekedést, mindegy, hogy CM, vagy bringás, vagy villamos. (Autómentes nap volt tegnap, és...? Kevesebb volt az autós? Még télen, amikor állati büdös volt -a gázelzárás miatt- se voltak kevesebben- itt tesz mindenki mindenre :( )Az, hogy figyeljenek az autósok, törvényhozók jobban ránk, egy természetes akarat, hiszen valóban sok kerékpáros van. Persze nyilvánvaló, hogy sok olyan ember is elmegy, aki nem bringázik különben, és valóban sok a bunkó. Az a gond, hogy itt Magyarországon túl nagy reszpektje van az autósnak.Lehet, hogy a CM nem a legjobb sok szempontból, de mi az alternatíva? Valamit leszólni könnyû, értlemes alternatívát adni nehéz.
:toad:Az élet olyan tragikus, az egyik nap még itt van az ember, a másik nap meg szintén.

#40
Hotte

Hotte

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 478 posts
http://www.heol.hu/h...-kereken-258937

Egörben van, volt, lesz. Szerintem jó, ha hatására legalább 1 embör leteszi az autót és bicajjal jár.

Gondolatot ébreszt. Igen. Sokakban. Akkor jó.

Amikor elkeztem dolgozni a jelenlegi munkahelyemen egy Ált.suliban, max 5en jártak bicajjal. Mostanában 40-50en. Az én szenvedélyességem is hozzárakott párat, meg hogy vittem õket CM-re. Lehet vitatkozni.
http://tanitonenijeg...i.blogspot.com/

'Alles easy, no problem.' Hotte