Jelentkezz be Regisztrálj
Critical Mass egy kicsit másképp
#1
Posted 2012. April 21. - 08:33
#2
Posted 2011. May 10. - 19:55
Te is csatlakozz a közlekedésbiztonságért induló ENSZ mozgalomhoz. Várunk május 11.-én, este nyolckor a Flórián téri Baleseti áldozatok emlékmûvénél közös gyertyagyûújtásra!
A kerékpárosok 18.00 és 18.30 között találkoznak az Akadémia elõtti parkolóban a Széchenyi-téren (Roosevelt-tér)!
#3
Posted 2010. September 23. - 14:57
Elõtte még gondoltam, hogy ez egy felvonulás, a biztosítás miatt vannak rendõrök stb. Hát nem. Nem baj. Örüljünk, kevesebben jönnek legközelebb, jobban lehet majd haladni. ;-)
A rendõröknek meg a mindennapi autós "felvonulás"-ban is hasonlóan hatékony munkát kívánok!
Ride everywhere.
.
#4
Posted 2010. September 22. - 23:08
CM gyorsjelentések:
Rendõrök a CM-en: szolgálunk és megfélemlítünk - Humanista Rock'n'Pol
Critical Mass: erõs rendõri ellenõrzés
Köszönjük a rendõrök áldozatos munkáját! | Criticalmass.hu
Vélemény | Criticalmass.hu
#5
Posted 2010. June 09. - 10:25
#6
Posted 2010. June 09. - 10:06
#7
Posted 2009. October 19. - 18:47
Tomcat véleménye egy 1-tõl 10-es skálán 1,2. Súlytalan, lényegtelen, hasznosságát tekintve pedig az 'elfér ez is a világban' címkét talán (jó indulattal) rá lehet illeszteni.
Így kezeljétek.
#8
Posted 2009. October 06. - 13:07
offA tomkett az egy szánalmas bohóc, aki nem tudja megkülönböztetni az orrlyukát a... tudjátok mitõl.
Abból él, hogy mindenkinek beszól, cirkuszol, és kaszál a prosztó üzeneteket tartalmazó pólókból amiket elad a többi prosztónak.
Szóval nem kell komolyan venni.
ne sértegesd a bohocókat
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9
Posted 2009. October 06. - 13:00
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#10
Posted 2009. October 06. - 12:52
Abból él, hogy mindenkinek beszól, cirkuszol, és kaszál a prosztó üzeneteket tartalmazó pólókból amiket elad a többi prosztónak.
Szóval nem kell komolyan venni.
#11
Posted 2009. October 01. - 20:19
Egyre több ember ül bringára, csk az üzletfeleim között tudok 5-6 férfit-nõt, akik az utóbbi fél évben váltottak bringára Budapesten.
#12
Posted 2009. October 01. - 13:02
hmm
http://www.bombagyar...x.php?post=2576
"
"Critikáll Mass és az autósok!
Budapest, 2009. szeptember 28., hétfõ (OS) -
A Critikáll Mass egyre erõszakosabb,és bár a jogaiért harcol,semmibe veszi a többi közlekedõ jogait!Bár a környezetvédelemért emel szót mégis hatalmas forgalmi dugókat gerjeszt,és további közlekedési útvonalak kisajátításával még nagyobb forgalomtorlódásokat generálna."
Na azért ennek az írója is elszállt a valóságtól azt írja hogy 300 000 voltunk a legutóbbin , hát szerintem ez úgy a 10, 15x több mint a valóságban bár ennyien lettünk volna.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#13
Posted 2009. October 01. - 12:23
http://www.bombagyar...x.php?post=2576
"
"Critikáll Mass és az autósok!
Budapest, 2009. szeptember 28., hétfõ (OS) -
A Critikáll Mass egyre erõszakosabb,és bár a jogaiért harcol,semmibe veszi a többi közlekedõ jogait!Bár a környezetvédelemért emel szót mégis hatalmas forgalmi dugókat gerjeszt,és további közlekedési útvonalak kisajátításával még nagyobb forgalomtorlódásokat generálna."
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#14
Posted 2009. October 01. - 12:09
Nekem amúgy a járdán parkolással semmi bajom, de a parkolás mindig a közlekedés után jön prioritásban - férj el gyalog, biciklivel, autóval, babakocsival; ha erre nincs mód a parkolás miatt, hát akkor parkolj máshol, távolabb. (optimális esetben ugyanott, csak mondjuk egy szinteltolásos parkolóban)
Ezzel megint az a baj, hogy ez ma Mo-on nem így valósul meg: Kaszásdûlõ lakótelepen, ahol hely van semmi szükség a járdára parkolni, nem is jellemzõ, hogy látnál autót ott ott ez nem probléma.
Én a belvárosban lakom, az Oktogontól egy köpésre, ahol nincs (elég) hely az út szélén, ezért felparkolnak a drágák a járdára. Gyalogosok meg csak libasorban, majdhogynem elnézést kell kérnem, hogy gyalog vagyok...
Csak az olcsó parkolóházak és mélygarázsok jelenthetnének megoldást, mert parkolni úgy, hogy az autók nem zavarnak mást gyak. csak a külsõ kerületekben lehet. Viszont mindenkit meg nem rakhatnak ki, a belvárosban sokan dolgoznak, sokan élnek.
Még egy példa:
A lépcsõház elõtt konkrétan nem parkolhatnak a járdán, itt véletlenül van elég hely, pár hete leraktak pár óriási kaspót facsemetével - a járdára. Nehogymá' végig tudj menni 150m-en úgy, hogy nem kell kerülgetni semmit... Mé' nem az útra tették??
#15
Posted 2009. September 25. - 23:13
Hát úgy látszik errõl eltérõen vélekedünk. Én biciklizem is, autózom is, de soha nem jut eszembe elszégyelni magam, hogy kocsiba ülök, vagy parkolok valahol. Mert nem heccbõl ülök autóba, hanem azért, mert célja van.
Ebben a konkrét esetben úgy gondolom, hogy aki a körúton parkol, annak valószínûleg valamiért ott kell parkolni (ez a munkája, ott az üzlete, ott kell valamit elintézni).
A te szempontodból logikus az okfejtésed, ellenben próbáld meg egy kifordult nézõpontból nézni. Alapvetõen erõpolitika van. Létezik egy közterület, s mivel sok az autós, törvényileg leszabályozták a közterületen parkolást. Lobbi-lobbi-lobbi. Viszonyt például helikoptert, vagy akár egy mezõgazdasági kombájnt nem hagyhatnék ott. Érdekes kérdés, hogy miért nem, hiszen lehet dolgom a Klaas-al is, arról meg nem tehetek, hogy belóg kicsit jobban az úttestre. (a SUV-ok is belógnak) Ellenben ha ott lakik valaki, akinek nincs autója, folyamatosan jogsértett helyzetben van, hiszen nem tud élni a jogaival, például elférni a járdán. Erre nyugatabbra már rájöttek, ahogy többen is megelõztek - megoldás a parkolási igények kielégítése, sok mélygarázs, sok P+R. Új házak építésénél például ez ma már egy nagyon fontos szempont. Amikor a várost tervezték, ez nem volt igény. Ma már nyilván teljesen kellene lehetne hozzáállni, ha a nagy prérire kétmilliós várost építenél, nyilván a gerincutakat föld alatt, vagy föld felett vinnéd - ahogy sok kisebb település esetében ez meg is valósult már. Nekem amúgy a járdán parkolással semmi bajom, de a parkolás mindig a közlekedés után jön prioritásban - férj el gyalog, biciklivel, autóval, babakocsival; ha erre nincs mód a parkolás miatt, hát akkor parkolj máshol, távolabb. (optimális esetben ugyanott, csak mondjuk egy szinteltolásos parkolóban)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#16
Posted 2009. September 25. - 21:48
Köszönöm, ez megerõsít.Köszi, hogy összeszedted! Nagyjából ezt és így gondolom magam is.
#17
Posted 2009. September 25. - 21:31
Néhány gondolat, bár lehet megbánom még:
1. Leszarni egy törvényt lehet, csak nem logikus. A törvényt ugyanis mint tudjuk az általunk megbízott parlament hozta, tehát kicsit olyan mintha magunkat szarnánk le. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden törvény jó és igazságos. Az 1941-es III. zsidótörvény például a zsidók szemszögébõl egyáltalán nem volt az, mégis törvény volt.
2. A CM számomra is kicsit kétélû dolog, mert soha nem tudtam igazán, hogy kihez próbálja meg eljuttatni az üzenetét. Az hogy mindenhova, az azért nem jó, mert szétforgácsolódik. Én tanárként csak és kizárólag a gyerekek felé üzenek, és így képes vagyok elég energiát belevinni, hogy célt érjen.
3. Az jó meglátás, hogy a bicikli út sem igazán a bicajosoké. Én is tapasztalom. Meg is nehezítem azok dolgát, akik bitorolják. Legalább jól ne érezzék már magukat rajta. Meglehetõsen eredménytelen. Mert: a gyalogosnak sincs igazán kialakítva megfelelõ közlekedési tér, a babakocsisnak sincs és a kutyasétáltatónak sincs. Ez olyan mint egy szegény család. Egy szelet kenyér jut, ez most a bicajosé, de azért a többi is lecsippent egy darabot. A szegénység rohadék dolog. A másik oldal meg a milliós végkielégítés. Arra van.
4. A CM is akkor volt a figyelem középpontjában amikor egy politikai párt felkapta. Önös érdekbõl vagy mert tényleg akartak valamit? Mindenki döntse el maga. Tehát az is jó meglátás, hogy erõteljesebb dolog kell a CM-nél. Egy megoldás van. Fel kell törni valakinek a politikába és a biciklisek érdekeit szolgálni. De azt csak más embereken keresztül lehet. Azokat meg kell venni. Tehát el fog fogyni a pnz mire odaér. Nehéz dolog ez. Na.
#18
Posted 2009. September 25. - 20:54
Hát úgy látszik errõl eltérõen vélekedünk. Én biciklizem is, autózom is, de soha nem jut eszembe elszégyelni magam, hogy kocsiba ülök, vagy parkolok valahol. Mert nem heccbõl ülök autóba, hanem azért, mert célja van.
Ebben a konkrét esetben úgy gondolom, hogy aki a körúton parkol, annak valószínûleg valamiért ott kell parkolni (ez a munkája, ott az üzlete, ott kell valamit elintézni).
Erre lenne a megoldás, hogy végre em kib@szott plázák épülnének, hanem a parkolási díjból parkolóházak. Olcsó parkolóházak, nem úgy mint most, hogy egy óráért fizetsz 750 ft-ot.
Probléma van itt kérem probléma hátán, de semmi alternatíva...
#19
Posted 2009. September 25. - 20:16
Esetleg a parkolósávot lehetne megszüntetni, sosem értettem, miért érzi valaki elemi jognak, hogy 6 m2 vasakadályt odarakjon a közterületre, hm?
Hát úgy látszik errõl eltérõen vélekedünk. Én biciklizem is, autózom is, de soha nem jut eszembe elszégyelni magam, hogy kocsiba ülök, vagy parkolok valahol. Mert nem heccbõl ülök autóba, hanem azért, mert célja van.
Ebben a konkrét esetben úgy gondolom, hogy aki a körúton parkol, annak valószínûleg valamiért ott kell parkolni (ez a munkája, ott az üzlete, ott kell valamit elintézni).
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#20
Posted 2009. September 25. - 20:15
1. Leszarni egy törvényt lehet, csak nem logikus. A törvényt ugyanis mint tudjuk az általunk megbízott parlament hozta, tehát kicsit olyan mintha magunkat szarnánk le. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden törvény jó és igazságos. Az 1941-es III. zsidótörvény például a zsidók szemszögébõl egyáltalán nem volt az, mégis törvény volt.
2. A CM számomra is kicsit kétélû dolog, mert soha nem tudtam igazán, hogy kihez próbálja meg eljuttatni az üzenetét. Az hogy mindenhova, az azért nem jó, mert szétforgácsolódik. Én tanárként csak és kizárólag a gyerekek felé üzenek, és így képes vagyok elég energiát belevinni, hogy célt érjen.
3. Az jó meglátás, hogy a bicikli út sem igazán a bicajosoké. Én is tapasztalom. Meg is nehezítem azok dolgát, akik bitorolják. Legalább jól ne érezzék már magukat rajta. Meglehetõsen eredménytelen. Mert: a gyalogosnak sincs igazán kialakítva megfelelõ közlekedési tér, a babakocsisnak sincs és a kutyasétáltatónak sincs. Ez olyan mint egy szegény család. Egy szelet kenyér jut, ez most a bicajosé, de azért a többi is lecsippent egy darabot. A szegénység rohadék dolog. A másik oldal meg a milliós végkielégítés. Arra van.
4. A CM is akkor volt a figyelem középpontjában amikor egy politikai párt felkapta. Önös érdekbõl vagy mert tényleg akartak valamit? Mindenki döntse el maga. Tehát az is jó meglátás, hogy erõteljesebb dolog kell a CM-nél. Egy megoldás van. Fel kell törni valakinek a politikába és a biciklisek érdekeit szolgálni. De azt csak más embereken keresztül lehet. Azokat meg kell venni. Tehát el fog fogyni a pnz mire odaér. Nehéz dolog ez. Na.