Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

XI. Mátra Maraton | Sástó

- - - - -

  • Please log in to reply
2581 replies to this topic

#701
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts

Egyetértek, lökjünk egyet utána. :)


Már megint csak a sörön jár az eszed?:)

#702
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Érdekes technikai kérdés. Most voltam Kitzbühelben és ott beiratkoztunk a BIKEACADEMY technikai oktatásra. Volt ott egy nagyon meredek leejtõ elgondolkodtató volt hogy egyáltalán le merjek-e menni. A lényeg az volt hogy gorilla tartás, és minél jobban elõre kellett dõlni, és meglepõ módon aki nem tojt be az iszonyat meredeken csiga tempóba le tudott menni, mert elõl volt a testsúly az elsõ keréken és kontrol alatt tudta tartani a leejtõt. Ha hátul volt a testsúly sokkal rosszabb volt mert a nagy meredekség miatt csak leszánkóztál...
Sok mindent tanultunk, de a nagy különbséget a testtartásban láttam és abban hogy a lehetõ legtöbb súlyt az elsõ keréken kell tartani akkor tudod a legjobban kontrollálni a leejtõket.


Szerintem szereld is le a hátsó féket, úgyis csak "leszánkóznál" vele mindenhol. :D
how to skid and midskid on a fixie - YouTube
21 másodperctõl látható a minden lejtõn alkalmazandó testtartás, kormányt párnázd ki azért. ;)

#703
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hihetetlen mennyit tudtok lihegni ezen a technikázás dolgon. Örüljünk, hogy annyi megmozdulás van, amennyi, menjünk végig, állva, ülve, mereven (vagy lankadtan) és utána igyunk egy-két sört, egyre szélesebb mosollyal az arcunkon. (az elsõ kört én fizetem)


Egyetértek, lökjünk egyet utána. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#704
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 posts
Hihetetlen mennyit tudtok lihegni ezen a technikázás dolgon. Örüljünk, hogy annyi megmozdulás van, amennyi, menjünk végig, állva, ülve, mereven (vagy lankadtan) és utána igyunk egy-két sört, egyre szélesebb mosollyal az arcunkon. (az elsõ kört én fizetem)

#705
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Lejtõje válogatja... Ha hátul van a súly, akkor fog a hátsó fék, stabil a tempó, az eleje meg könnyû, nyilván súlypont áthelyezéssel, ilyenekkel is kell kormányozni, de csinálni könnyebb, mint most a gép elõtt elképzelni, és szavakba önteni. Terepen sosem gondolkozok el, hogy most így, most úgy, hanem megyek, és csinálom magamtól, amit a pálya megkíván. Most a víztározó utáni új meredeken lejöttem, jött mögöttem egy ismerõs kezdõ srác, kérdezte, hogy hogy mentem itt le, visszamentem, és lejöttem neki még egyszer, de elmondani nem igazán tudnám.

#706
agneovo

agneovo

    vendég

  • fórumtag
  • 173 posts

Persze, elöl van a súlypont, egy nagyobb fékezésnél fejre állna az ember.
15 éve montizok versenyszerûen, nem nekem kell elmagyarázni a lejtõn való átkelést ;)


Érdekes technikai kérdés. Most voltam Kitzbühelben és ott beiratkoztunk a BIKEACADEMY technikai oktatásra. Volt ott egy nagyon meredek leejtõ elgondolkodtató volt hogy egyáltalán le merjek-e menni. A lényeg az volt hogy gorilla tartás, és minél jobban elõre kellett dõlni, és meglepõ módon aki nem tojt be az iszonyat meredeken csiga tempóba le tudott menni, mert elõl volt a testsúly az elsõ keréken és kontrol alatt tudta tartani a leejtõt. Ha hátul volt a testsúly sokkal rosszabb volt mert a nagy meredekség miatt csak leszánkóztál...
Sok mindent tanultunk, de a nagy különbséget a testtartásban láttam és abban hogy a lehetõ legtöbb súlyt az elsõ keréken kell tartani akkor tudod a legjobban kontrollálni a leejtõket.

#707
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Nem nekem kell beszólni, hanem a mazsoláknak! :)
Arra értettem, hogy simán felállnak a nyeregben, és nem mernek lemenni a lejtõn, mert félelmetes. Persze, elöl van a súlypont, egy nagyobb fékezésnél fejre állna az ember.
15 éve montizok versenyszerûen, nem nekem kell elmagyarázni a lejtõn való átkelést ;) Csak unom már a sok rinyálást, ennyi az egész. Persze, kezdõk is vannak, de nem rinyálni kell, hanem megtanulni szép lassan a technikát. A pálya mindenkinek egyforma.

#708
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Szerintem a 2. új hurok alja nagyon is élvezetes montis lejtõ, nem kell mindentõl megijedni...:) Messze van az egy triál pályától. Sokan nem tudnak lefelé menni lassan, meredeken, az a baj. Gyakorolni kell a nyereg mögé beülést, ennyi... A hídtól sem kell félni, lassan legurul az ember, közben véletlenül sem markol rá erõsen az elsõ fékre, ennyi.
Ez nem aszfaltos túra verseny, vegyük már észre... Szép lenne, ha a Dakaron siránkoznának, hogy mi ez a sok homok itt? Hát elakad az autó...
Tanuljatok, gyakoroljatok, és ne a pályát szidjátok, hanem magatokat!
Peace!


Hát van még mit gyakorolnod ha neked nyereg mögé kell beülnöd azokon a lejtõkön... :) PEACE

#709
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
OK, rövid táv, megvan...:)

#710
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
"Mivel szintezõt nem vittem magammal, így csak az okostelóm 10 m-es GPS pontosságára tudok hivatkozni, amely szerint az elsõ (új) mászás kb. 11.7 km-tõl 13 km-ig tart. Az 1300 m-es 1 „nyomtávos” köves szakaszon leküzdesz 144 m-t, (ez különösen annak a fényében szívderítõ, hogy ezt megelõzõen aszfalton a Csór-réti víztárolótól „bemelegítettél” 4.76 km-en 225 m szinttel (aszfalton)"

Ezt nem értem, ez melyik táv? 6-tól 22km-ig kb lejtõ van hosszún, közepen... A víztározó meg a végén van, szóval nem értem...

A 2 új emelkedõ egyike a Galyatetõ elõtti?

A másik pedig a Vörösmarty ház elõtti?

#711
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Bocs, a Mátraháza elõtti híd tényleg necces, én a késõbbire gondoltam, amit most építettek a versenyre.

#712
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Szerintem a 2. új hurok alja nagyon is élvezetes montis lejtõ, nem kell mindentõl megijedni...:) Messze van az egy triál pályától. Sokan nem tudnak lefelé menni lassan, meredeken, az a baj. Gyakorolni kell a nyereg mögé beülést, ennyi... A hídtól sem kell félni, lassan legurul az ember, közben véletlenül sem markol rá erõsen az elsõ fékre, ennyi.
Ez nem aszfaltos túra verseny, vegyük már észre... Szép lenne, ha a Dakaron siránkoznának, hogy mi ez a sok homok itt? Hát elakad az autó...
Tanuljatok, gyakoroljatok, és ne a pályát szidjátok, hanem magatokat!
Peace!

#713
krisssz

krisssz

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
Sziasztok,

betegség miatt megválnék középtávos master1 férfi nevezésemtõl.

érdeklõdni privát üzenetben lehet, vagy a 20/373-0823-as számon.

#714
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ez a sok szépség mind benne van a hosszútávban?

#715
teknõs73

teknõs73

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Gyere legalább a fullrigiddel, vagy tán NYUSZI vagy? :D


gaboca1: Hány %-os az a két új mászás?


Mivel szintezõt nem vittem magammal, így csak az okostelóm 10 m-es GPS pontosságára tudok hivatkozni, amely szerint az elsõ (új) mászás kb. 11.7 km-tõl 13 km-ig tart. Az 1300 m-es 1 „nyomtávos” köves szakaszon leküzdesz 144 m-t, (ez különösen annak a fényében szívderítõ, hogy ezt megelõzõen aszfalton a Csór-réti víztárolótól „bemelegítettél” 4.76 km-en 225 m szinttel (aszfalton :)

A 2. új mászás talán pszihésen rosszabb mint az elsõ, mert itt látod, hogy mi vár rád.
1.19 km-en 149 m. A számok majdnem tükrözik a nehézséget a laza szerkezetû köves szakaszon. Szinte csak kóvájogsz a napon miközben keresed az ideális nyomot, (vesztedre).
Mint oázist a sivatagban várod a frissítõ állomást a szakasz végén ;)

Csak megemlíteném azoknak akik nem ismerik a szokásos Mátra-nyerget, hogy ott 610 m-en 105 m-t kell leküzdeni technikás, köves rész. Ha tavaly itt felmentél akkor szerencsével a 2 új hurok sem fog kifogni rajtad. (Ezzel az áttételkérdést is megoldottuk)

Összességébe véve én mégsem a felfeléktõl tartok, azokkal mindenki megbirkózik a maga módján, ki nyeregbe, ki tolva, de van néhány veszélyes szakasz ahol vigyázni kell nagyon. pl. a kis DH szakasz alja már nemcsak lefelé hanem oldalra is lejt, mindez kemény földes részen, természetesen fával a végén. Ettõl már csak a 2. új hurok alja a veszélyesebb ahol az út jobban hasonlít egy építet triál pályára mintsem egy élvezetes montis lejtõre.

(A híd a Mátraháza elõtt továbbra is bevehetetlen az egyszerû földi halandó számára.)

Szóval csak óvatosan, és ügyeljünk egymásra!!!

#716
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 posts

Gyere legalább a fullrigiddel, vagy tán NYUSZI vagy? :D


Matrara merevvillaval? Hattehulyevagy. :D Eleg volt a nyolcorason a vakondturasokon pattogni vele, de itt meg talan tempo is lesz lefele. Azert a mazochizmusomnak is vannak hatarai. :D

#717
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts
Nyugi, tudom mirõl van szó: Margit hát normális :D

#718
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Zolika csitt! Majd ha tudod mirõl van szó, akkor szólj be! ;)

#719
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Gyere legalább a fullrigiddel, vagy tán NYUSZI vagy? :D


Szerinted az önszopatás hõsies és mindenki, aki erre nem hajlandó, az nyuszi?:confused:
Szerintem a kormánycsapágyat is húzd túl, jó erõsen, hogy szoruljon, mert csak a nyulak mennek könnyen forduló kormánnyal, illetve 1.6-os slickkel gyere 5 bar nyomáson, mert az olyan keménycsávós.:D

#720
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Gyere legalább a fullrigiddel, vagy tán NYUSZI vagy? :D


gaboca1: Hány %-os az a két új mászás?


Nem tudom, de nem fog tetszeni neked, szerintem, fõként a második, laza szerkezetû köves, nagy nyomatéknál elforogsz.