mármost télleg lámaként de az alut nem éppen oxidálni szokták ???
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Legfrissebb szám - archívum #1
Started by
tbertalan
, 2003. February 26. 19:01
#1241
Posted 2003. December 03. - 17:02
#1242
Posted 2003. December 03. - 16:49
öntés stimmel... (általában nagyon keveset hasonlít, vagy egyáltalán nem hasonlít a végleges darabra)
aztán kovácsolják... (majd nem elnyeri a teljes végleges alakot)
aztán leht hogy még vmi hõkezelést is kap... (feszültség kezelés, szakítószilárdság növelés esetleg)
aztán forgácsolják... ("sallang" és felesleges részek forgácsolása, végleges forma elnyerése)
majd végül még kaphat vmi felületi kezelést... (szinezés, oxidációmentesítés)
szvsz
aztán kovácsolják... (majd nem elnyeri a teljes végleges alakot)
aztán leht hogy még vmi hõkezelést is kap... (feszültség kezelés, szakítószilárdság növelés esetleg)
aztán forgácsolják... ("sallang" és felesleges részek forgácsolása, végleges forma elnyerése)
majd végül még kaphat vmi felületi kezelést... (szinezés, oxidációmentesítés)
szvsz
#1243
Posted 2003. December 03. - 16:44
Hát ez sztem ugy megy, hogy kiöntik, aztán a felületet lehúzzák, hogy egyenletes legyen, meg ne legyen sallang. A villászárakat is így csinálják, ha aluból van. Egyszerüen azért, mert olcsóbb, mintha az egészet egy tömbbõl marnák ki, és mégis rá lehet irni, hogy "CNC machined". Sztem ennyi.
upsz lassu voltam
upsz lassu voltam
#1244
Posted 2003. December 03. - 16:43
Ah... Akkor a bikmakk valamikor hülyeséget írt én meg megettem, mert nem értek hozzá... :-X
Módosítás után: Na jó lehet nem ennyire durva a helyzet, csak én sarkosítom ki a dolgokat...
Módosítás után: Na jó lehet nem ennyire durva a helyzet, csak én sarkosítom ki a dolgokat...
#1245
Posted 2003. December 03. - 16:36
a következõkre emléxem, tehát nem 100%ra tutira mondom:
kovácsolással érik el a kívánt kristályszerkezetet, és a hozzávetõleges formát egy egy alkatrésznél, majd a CNC megmukálással alakítják ki a végleges formát, plussz CNCzéssel végzik el az anyag könyítéseket is...
isten igazából azért olyan drágák az ilyen alkaterészek, mert irtózatosan drgáák a kovácsolási eljárások, és mert a CNCzéshez megfelelõ robot, és program szükséges...
Ha jól tudom, azzal, ogy egy kovácsolt darabot CNCzésre fognak, nem fog sérülni a kristályszerkezete, természetesen itt nem a sarki józsibára gondolok, aki neki küldi a kést a befogott anyagnak, és amikor az már füstöl és zenél akor húzza vissaz az elõtolást, hanem a megfelelõ körülmények között végzett forgácsolásra gondolok.
na most hirtelen ennyit tudnék mondani...
kérdés?
kovácsolással érik el a kívánt kristályszerkezetet, és a hozzávetõleges formát egy egy alkatrésznél, majd a CNC megmukálással alakítják ki a végleges formát, plussz CNCzéssel végzik el az anyag könyítéseket is...
isten igazából azért olyan drágák az ilyen alkaterészek, mert irtózatosan drgáák a kovácsolási eljárások, és mert a CNCzéshez megfelelõ robot, és program szükséges...
Ha jól tudom, azzal, ogy egy kovácsolt darabot CNCzésre fognak, nem fog sérülni a kristályszerkezete, természetesen itt nem a sarki józsibára gondolok, aki neki küldi a kést a befogott anyagnak, és amikor az már füstöl és zenél akor húzza vissaz az elõtolást, hanem a megfelelõ körülmények között végzett forgácsolásra gondolok.
na most hirtelen ennyit tudnék mondani...
kérdés?
#1246
Posted 2003. December 03. - 16:35
RF forged and CNC - írják a weblapjukon. Vagyis kovácsolják (vagy hamisítják) aztán CNC. Hogy van-e értelme? Írj levelet az RF-nek!
#1247
Posted 2003. December 03. - 16:30
Engem nem speciálisan a RF hajtómû technology érdekel, hanem hogy valaki válaszoja meg a kérdésemet (nem csak a RF-re vonatkozott a kérdés).
#1248
Posted 2003. December 03. - 16:21
#1249
Posted 2003. December 03. - 16:17
#1250
Posted 2003. December 03. - 16:04
#1251
Posted 2003. December 03. - 15:37
Már ha teszt volt egyáltalán....Javítsatok ki, ha tévedek, de asszem nem tévedek, hogy a Polar teszt már volt! Méghozzá a szeptemberi számban, több oldalon kitárgyalva... :
Másik: Javítsatok ki ha tévednék (ami nem lehetetlen, mert nem vagyok szakmabeli, és csak mint kerós kapisgálom a dolgokat, aminek a forrása fõleg a Bikmakk...), de ha kovácsolunk mondjuk egy hajtókart, akkor az nem a felületen lesz a legkeményebb? Erõsebb kötéseket hoz létre (vagy mit...), mintha cnc-vel, vagy öntéssel hozták volna létre az adott alkatrészt. Sõtt még azt is olvastam (in Bikmakk), hogy nyeregcsõ esetén nem ajánlják hogy megkarcolják (tudjátok szintmegjelölés, hogy meddig kell kihúzni), mert az megbontja az anyag szerkezetés, és gyengíti azt. Namármost akkor a kérdésem a következõ: Minek egy jól kovácsolt anyagot még plusz cnc-ni? Van ennek értelme? (Ja és a sok hülyeség, amit itt összehodtam annak van értelme? ???) Valami szakmabéli légyszi magyarázza mán el please.
Egyébként annak a R-F hajtómûnek hogy milyen ronda lánctányérjai vannaK Majd' elhánytam magam.
Még nincs vége: Én nem bánom, hogy tömény és hosszú volt a fejcsapis rész. Egy évzáró duplaszámba (meg egyébként is bármelyik számba) simán belefér 1-1 hosszabb lélegzetvételû mélyebb tartalmú technikai írás. Remélem még egyéb alkatrészeket is hasonló mélységig fogtok boncolgatni.
Most már a legvégére (de tényleg): Hétfõn adtam fel a Bikmakkot (és az elõfizetést) postára laphullás (és nyereségvágy) miatt. Mikor kapom meg a cserepéldányt?
#1252
Posted 2003. December 03. - 15:07
#1253
Posted 2003. December 03. - 15:03
#1254
Posted 2003. December 03. - 14:44
Javítsatok ki, ha tévedek, de asszem nem tévedek, hogy a Polar teszt már volt! Méghozzá a szeptemberi számban, több oldalon kitárgyalva... :
#1255
Posted 2003. December 03. - 14:19
#1256
Posted 2003. December 03. - 14:11
én is olvastam volna még egy kicsit, de hát ez van
lightDOG: reméljük nem "szabadulunk" meg tõled, itt mindenkinek a véleményére szükség van.
lightDOG: reméljük nem "szabadulunk" meg tõled, itt mindenkinek a véleményére szükség van.
#1257
Posted 2003. December 03. - 13:41
A kona tesztben CNC megmunkálással illetik a hajtókart. Szvsz ezek a karok kovácsolással készülnek. Vagy nem ???
Nem szõrszálhasogatásnak irtam, csak olyan érzésem van mintha túlmisztifikálnák néha a CNC-t.
Nem szõrszálhasogatásnak irtam, csak olyan érzésem van mintha túlmisztifikálnák néha a CNC-t.
#1258
Posted 2003. December 03. - 12:11
(...) Példálózni nem szeretnék, mert ezeket a hibakat ugy velem nem nekem kellene jelentenem... nem is lenne ertelme. (...)
LightDOG :-X
Csak bele! Kinek kellene "jelentenie", ha nem Neked, Nektek, Olvasóknak?
#1259
vendég_Charon_*
Posted 2003. December 03. - 11:50
#1260
Posted 2003. December 03. - 11:49
Bocs, hogy lány létemre ebbe (is) ;D belepofázok, de ha mást nem is, annyit már megtanultam, hogy a bringás srácok akár egy egész magazint is szivesen szentelnének egyetlen alkatrész kitárgyalásának.
hát nem tudom a "bölcsészek" hogy vannak ezzel de én mint jó