Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#1741
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Sziasztok!

2011-es Tora TK felé hajlok.
, 28 becsúszószárak,


32 az a 28
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1742
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

max 80mm utas telót vehetsz, a 100mm már elrontaná a geometriát. Vehetsz 100mm utast is és át lehet állítani 80mm-re. De a vétel elõtt kérdezz rá egy szervizben (vagy itt), hogy a kinézett típus tényleg átállítható-e !
V-fékes változat ? Hát, azt ma már nehéz lesz találni. Az apróhirdetõt figyeld !
A Tora nagyon nehéz teló. Szerintem nézz valami könnyebbet. (Recon, Reba, R-Seven,..)


Sziasztok!

Pedig egyre jobban a 2011-es Tora TK felé hajlok.
Számomra a 2200grammos súly elfogadható, 28 becsúszószárak, szép fehér színû (legalább nem az a borzalmas fekete :) ), még tetszik is, és V-fékes változat. Az én kerékpározási stílusomhoz elegendõ lesz -szerintem.
Kérdésem be lehet e állítani a telót 80mm-re???

Köszi!

#1743
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy a 2010-es Boxxerekbe való rugóknak mekkora a külsõ átmérõje, illetve a hosszúsága?

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#1744
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

sala: én 5-10 psi-vel mindig többet fujtam, így nem volt koppanással vagy érezhetõen vége a kifelé mozgásnak...lehet beült vagy 2mm-t de az nekem nem hiányzott :)


Az enyém akkor is összemegy 135-rõl 125-re, ha egyenlõ a pozitív és a negatív nyomása... (hivatalosan 120-as egyébként, de... de...)

#1745
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
sala: én 5-10 psi-vel mindig többet fujtam, így nem volt koppanással vagy érezhetõen vége a kifelé mozgásnak...lehet beült vagy 2mm-t de az nekem nem hiányzott :)

#1746
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
[QUOTE=Right Rider;1092203Ha az ember nem abszolút fakezû, [/QUOTE]
Esetemben itt kezdõdnek a problémák... ;-)
És ott folytatódnak, hogy ilyesmivel iszonyatosan türelmetlen tudok lenni, ergo biztonságosabb, ha nem nyúlok hozzá.

#1747
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nyugodtan lehet a negativba sokkal többet fujni, csak épp összeül a villa akkor ;)

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1748
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

Bármi lehet, nem értek hozzá, ezért kérdeztem.
Mindegy, megpróbálok keresni egy olyan szervizt, amiben meg tudok bízni, mert eddig rengeteg negatív tapasztalatot gyûjtöttem, pozitív meg alig van köztük. :(
(a kedvencem, amikor az egyébként jó hírû üzletben a szerelõ srác közölte a kb. 300km-t futott elsõ fogaskerékre, hogy úgy el van kopva, mintha tízezret mentem volna vele. Azóta kerülöm õket is :( )


Ezért kell saját magadnak szerelni a bringát. Sokan azt hiszik, hogy a teló vmi ördöngõs szerkezet. Ha az ember nem abszolút fakezû, akkor az RS szervízkönyv segítségével: http://www.sram.com/...nual Rev B1.pdf meg tudja spórolni az (szerintem) irreális szervíz, és anyagdíjat. Pld én bejáratos vagyok a Neuzerba, és ott 1db O-gyûrû tömítés NAGYKER ára a levegõs Suntour telókhoz 2000 Ft!!! Ez egy max 100 Ft-os tétel egy tömítésekkel foglalkozó boltban. De hát a kereskedelem sajnos errõl szól, és aki nem látja a fától az erdõt, az így jár...

#1749
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nem lehetséges, hogy a 2 kamra közötti tömítés nem tökéletes és átereszt, ami idõvel nyomáskiegyenlítéshez vezet?


Bármi lehet, nem értek hozzá, ezért kérdeztem.
Mindegy, megpróbálok keresni egy olyan szervizt, amiben meg tudok bízni, mert eddig rengeteg negatív tapasztalatot gyûjtöttem, pozitív meg alig van köztük. :(
(a kedvencem, amikor az egyébként jó hírû üzletben a szerelõ srác közölte a kb. 300km-t futott elsõ fogaskerékre, hogy úgy el van kopva, mintha tízezret mentem volna vele. Azóta kerülöm õket is :( )

#1750
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás

RS Dual Air... mennyire normális, ha az alsó kamrába többet fújok, mint felülre (de szigorúan tartva a max. 15psi eltérést), majd tekerek pár km-t, akkor mire hazaérek, az alsóban valamivel kisebb nyomás marad, mint a felsõben? Több nem szökik el késõbb sem, de ezt mintha rendszeresen csinálná, hogy ha alulra több kerül, akkor egy darabig komfortosnak mondható a mozgása, majd "bekeményedik". Sokáig azt hittem, csak képzelõdök, de idén már többször megmértem és úgy fest, ehhez stabilan tartja magát. :(


Nem lehetséges, hogy a 2 kamra közötti tömítés nem tökéletes és átereszt, ami idõvel nyomáskiegyenlítéshez vezet?

#1751
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Segítséget kérnék új teló vásárlása ügyében. "Retrobikeomhoz" szeretnék egy telót. A bike egy 98-as Magellán Crux, ez a Fuji CR-MO light csöves váz, 18-as méretben (XT, LX, STX-RC).
Max 80mm-100mm utas telót szeretnék, a Tora Tk-ban (2011) gondolkoztam?!?
Milyenben érdemes gondolkozni, mire figyeljek, mire nem...stb. (nem volt még soha telóm). Csak a teszteket, véleményeket, tapasztalatokat olvasgattam.
Olyan 50-60000 Ft között gondolkodom.

Nem a retro feelinget akarom megõrizni, nem azért írtam, hogy retrobike, hanem a váz miatt. :D
Tudtommal ezek a vázak (abban az idõben 98-99 körül) leginkább 65mm max. 80mm utas telókhoz készültek.
Ahogy a mostani felhozatalt nézem, minimum 80mm (gyári adat) a telók útja. Valóban V fékes változatot szeretnék, tökéletesen elégedett vagyok az Avid V fékekkel.

max 80mm utas telót vehetsz, a 100mm már elrontaná a geometriát. Vehetsz 100mm utast is és át lehet állítani 80mm-re. De a vétel elõtt kérdezz rá egy szervizben (vagy itt), hogy a kinézett típus tényleg átállítható-e !
V-fékes változat ? Hát, azt ma már nehéz lesz találni. Az apróhirdetõt figyeld !
A Tora nagyon nehéz teló. Szerintem nézz valami könnyebbet. (Recon, Reba, R-Seven,..)
Marci

#1752
Livingstone

Livingstone

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

kérdés a súlyod.


75 kg vagyok,ha a legpuhábbra van állítva vagy a legkeményebbre akkor is középtájon nehezebben mozog

#1753
Livingstone

Livingstone

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
75 kg vagyok,ha a legpuhábbra van állítva vagy a legkeményebbre akkor is középtájon nehezebben mozog

#1754
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Honnan jön ez a "negatív kamrába 15PSI-vel nagyobb nyomást mint a pozitívba" mizéria, amihez itt mindenki tartja magát? Gyári ajánlásokban mindenhol azt olvastam, hogy max. ugyanannyit.
Egyébként mi tartaná ott a nagyobb nyomást, ha a teleszkóp össze is ülhet és ezzel kiegyenlítheti a 2 kamra nyomáskülönbségét?


Hogy mindenki tartja-e ehhez magát, azt nem tudom. Én a gyári doksijában olvastam, amit a bringám mellé csomagoltak.
Egyébként meg gondolom, onnan, hogy a többség azt szeretné, ha nem csak versenytempóban, terepen mûködne a teleszkóp, hanem normál tekerés közben is. És egy darabig ez szépen érvényesül is: valóban, az út elején lágyabban mûködik.

#1755
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

RS Dual Air... mennyire normális, ha az alsó kamrába többet fújok, mint felülre (de szigorúan tartva a max. 15psi eltérést), majd tekerek pár km-t, akkor mire hazaérek, az alsóban valamivel kisebb nyomás marad, mint a felsõben? Több nem szökik el késõbb sem, de ezt mintha rendszeresen csinálná, hogy ha alulra több kerül, akkor egy darabig komfortosnak mondható a mozgása, majd "bekeményedik". Sokáig azt hittem, csak képzelõdök, de idén már többször megmértem és úgy fest, ehhez stabilan tartja magát. :(


Honnan jön ez a "negatív kamrába 15PSI-vel nagyobb nyomást mint a pozitívba" mizéria, amihez itt mindenki tartja magát? Gyári ajánlásokban mindenhol azt olvastam, hogy max. ugyanannyit.
Egyébként mi tartaná ott a nagyobb nyomást, ha a teleszkóp össze is ülhet és ezzel kiegyenlítheti a 2 kamra nyomáskülönbségét?
Failure is always an option.

#1756
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
RS Dual Air... mennyire normális, ha az alsó kamrába többet fújok, mint felülre (de szigorúan tartva a max. 15psi eltérést), majd tekerek pár km-t, akkor mire hazaérek, az alsóban valamivel kisebb nyomás marad, mint a felsõben? Több nem szökik el késõbb sem, de ezt mintha rendszeresen csinálná, hogy ha alulra több kerül, akkor egy darabig komfortosnak mondható a mozgása, majd "bekeményedik". Sokáig azt hittem, csak képzelõdök, de idén már többször megmértem és úgy fest, ehhez stabilan tartja magát. :(

#1757
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
kérdés a súlyod.

#1758
Livingstone

Livingstone

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Sziasztok!
Vettem egy bringát és az itt hallottak alapján néhány hét után a telót (Rock Shox Dart 3) elvittem és kicsréltettem az olajat + zsíroztattam.Az a bajom,hogy még mindig szorul egy kicsit félúton és nem elég puhán jár (túl feszes),mintha megragadna.Szerintetek cseréltessek bene rugót puhábbra vagy mi lehet a baja?
Elõre is köszi

#1759
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Egyelõre egy dekányi km-t sem mentem vele, szóval sokat nem tudok még írni róla. Kedvesemnek (aki velem ellentétben már "tesztelte") nagyon tetszik és Õ azt mondja, nagyon finoman és puhán nyeli el az út egyenetlenségeit. Neki korábban is RS-e volt, szintén MotionControl-os, igaz egy elég régi Duke SL - amit most én "megörököltem" a tartalék merevfarúmba, amit lassan már rendbe kellene hoznom:-), de azt a szintet biztosan hozza, mert mondta volna már, ha nem. ;-)
Szóval , ez nem az RLT verzió tulajdonképpen, hanem "csak" az RL model, ami a belbecst tekintve gyakorlatilag ugyanaz, mint az RLT, csak - ha jól emlékezem/értelmeztem a gyártó által írtakat - az egyik állító tekerentyû hiányzik róla. Cserébe nálunk van hozzá a kormányra lockout kar, ami Neki nagyon tetszik, akárcsak nekem. Az állítás nagyon tág határok közt mozog, a csillapítás könnyen és jól beállítható a láb alján lévõ piros tekerentyûvel - ami kihúzva (és követve a régi RS MCD-s hagyományokat) egyben a Gate állító imbuszát is magában rejti. Ami nekem kevésbé tetszik a villán, az a Gate-et takaró kis fémgombocska. Annyira lazán tartja a foglalat, hogy már-már az az érzésem, akár magától is kirázódhat. Persze valószínûleg nem így van, de nincs valami szorosan a helyén.
A levegõ oldali rész elsõre fura a régi RS és a Fox után, de valószínûleg jó dolog, hiszen már 5-6 éve kitartanak a DualAir mellett. A gyári értékek helyett valamivel alacsonyabb nyomás kellett nálunk a megfelelõ SAG beállításához. A negatív kamrába, ahogy Kobike is írta, én szintén kisebb nyomást tettem, mint a pozitívba, így nincs beülése a villának by default és elvileg nem indul meg annyira puhán - de a gyakorlatban egész szép a megindulása így is. Ezzel a résszel még kicsit kísérleteznem kell.
A merevségrõl sokat nem tudok még írni, tényleg meg kell majd próbálnom ehhez, milyen terepen. Gyorszáras verzió egyébként, viszont a nyak az már nem 1 1/8, hanem tapered, azaz a kúpos 1 1/8 - 1 1/2. Hogy ez utóbbi jó-e vagy sem, azt meg szerintem hagyjuk, bármilyen vaságyastól <60 kg testsúlyhoz szerintem nem ad hozzá semmit semmihez, de ha már ez volt az új cangában gyárilag, nem panaszkodunk... :-)

#1760
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Valaki kérdezte nemrég, van-e tapasztalat 2011-es Reba RLT-rõl. 1-2 hét múlva szerintem tudok írni majd róla pár sort (addig gyûlik majd össze jó sok terep-km), egyelõre épp csak összeszereltem a bicajt; a földön megnyomkodva nagyon finoman mozog. Azt kell mondjam, így szebben, mint a Foxom - persze majd terepen derül ki minden.


Én kérdeztem, kösz!