Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#8341
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 posts

Hali.
Elsõ ránézésre 2005-re tippeltem a dizájn alapján./ Nekem ojan volt./ De elbizonytalanitott az SL felirat, ami poplock funkcióra utal, de a telón ijet nem láttam. Meg az egyéb jelölést felszokták tüntetni a merevitõn is.Most már én is kiváncsi vagyok. Ha megvan, tedd közzé.


A tulaj szerint 2004-es.

#8342
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hlev: te londonban vagy nem? talizhatunk, meg fog gyozni :)

egyreszt papiron konnyebb vagy 200 grammal. [nemtom valojaban melyik mennyi]

masreszt a mai levegos villak mar nem olyanok, mint a 98as sid, meg az elso szerias MARS-ok...

lenyomtam a versenyt [nem lettem utolso :D asszem :chin:] es elegge bejott a villa. igaz tul nagy lefelek nem voltak, szoval ilyen merevsegrol nem nagyon tudok nyilatkozni, de gyonyoruen mozog az teny

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8343
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Kösz srácok! Akkor már csak tamaska beszamoloja van hatra.

Recon 351 Solo Air vs. 351 U-Turn (rugós)

Két dolog fog dönteni
- milyen a mozgásuk 100 mm-en
- melyik a strapabíróbb, megbízhatóbb

Ez utóbbira általánosságban lehet mondani hogy a rugós veri a levegõset?

sztem nem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8344
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts

hosszabb rugó -> ugyan akkora erõre jobban elmozdul.

Te sem tanultál sok fizikát, mi?
Ha azonos direkciós erejû a rugó (Tfh, hogy végig az), csak egyik hosszabb, mint a másik, de azonos tömeget pakolsz rá, akkor ugyanannyit fog összemenni. Nem ugyanannyira.

Edit: Jah, most látom, Aske már írt.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#8345
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 posts

Ez mikori Pilot lehet?

http://apro.bikemag....ge/HPIM1082.jpg

Hali.
Elsõ ránézésre 2005-re tippeltem a dizájn alapján./ Nekem ojan volt./ De elbizonytalanitott az SL felirat, ami poplock funkcióra utal, de a telón ijet nem láttam. Meg az egyéb jelölést felszokták tüntetni a merevitõn is.Most már én is kiváncsi vagyok. Ha megvan, tedd közzé.
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#8346
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
Kösz srácok! Akkor már csak tamaska beszamoloja van hatra.

Recon 351 Solo Air vs. 351 U-Turn (rugós)

Két dolog fog dönteni
- milyen a mozgásuk 100 mm-en
- melyik a strapabíróbb, megbízhatóbb

Ez utóbbira általánosságban lehet mondani hogy a rugós veri a levegõset?

#8347
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
rob: tom, h elvileg ez van,de egyrészt bízom abban, hogy a boltban majd olyan kedvesen állnak hozzám,mint mikor a 75ezrest leperkáltam,másrészt (és ez a lényegesebb) talán el lehet képzelni a parát,amit ez a recsegés egy 3hónapos villánál kiváltott belõlem,de már csak technikai okokból is muszáj volt megbizonyosodnom arról,hogy balesetveszélyes-e a bringa vagy nem,mivel vidéken vagyok vele együtt,a bolt meg,ahol vettem,pesti,és csak vonattal tudom szállítani,az állomástól a boltig meg el kell jutnom vele vhogy.

#8348
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Inkább olyan, mintha egy azonos minõségû rugóból egy hosszabbat tennél bele. hosszabb rugó -> ugyan akkora erõre jobban elmozdul.


grrrrr

Ennek még nézz kicsit utána!! (már ha azonos minõségû rugón azonos keménységû/rugóállandójút értesz)

#8349
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
azt tudod ugye, hogy ha garanciális, akkor a b*szogatással elvész a garancia?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8350
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Conor:
a koszt elég nehezen tudom elképzelni, a gumiharangok miatt (szemre sincs)...vagy elképzelhetõ,hogy pont a zsírspré (NEM WD40,amit a manual is tilt,hanem vmi német,teflonos cucc,olyan,amit ajánlanak a becsúszók kenésére) beszivárgott vhova,ahova nem kellett volna neki?

Gari még megvan, ma leszedtem az alsó szárat+kivettem a baloldali "tölteléket" és így is megmocorgattam a becsúszókat,megtapintva a bal oldalnál van a recsegés,ami sztem egyértelmûen mozgást jelent (szemmel a vállban lévõ vállnál,amin a becsúszó pereme felfekszik,ez persze érzékelhetetlen)...vagy ez olyan minimális mozgás lehet,ami egyébként is megvan,csak most a közément dolgok miatt vált hallhatóvá?

Egyébként a felsõ,6lapfejû kupak is meg volt lazulva,de annak a meghúzása nem segített a problémán.Érdekes kérdés minden esetre, h a recsegés miatt lazult ki, vagy épp fordítva:nem volt gyárilag rendesen összerakva,és emiatt hagyta el magát a cucc...én az utóbbira hajlok,mivel emléxem,hogy a u-turn tekerõ végállásai csak egy ideje állapodtak meg a jelenlegi helyzetben,eleinte még máshol voltak,ami csak úgy lehetséges,hogy mindenestül elfordult a kupak...na nem mintha a kupaknak kellene a becsúszót a vállban tartania,de azért megnyugtató, h alakkal záró kapcsolat is biztosítja, h meg ne haljak egykönnyen adott esetben...

Szóval most már kicsit "megnyugodtam" h közlekedni azért biztonsággal lehet vele, de ennyi pénzért akkor se hallasson hangokat....:mad:

PLaC

#8351
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
thez most a levegõs u-turn a téma :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8352
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
U turn lényege hogy nem a rugót húzza össze, hanem a rugó belselyében a nyomórúd feje (ami menetes) felmászik a csavargatás hatására.
asszem a publikus adat pl a 80-125mm között állítható psylo-nál 22-25% keménység változás volt, de hogy ennek mi köze lenne a progresszivitáshoz, azt nemtudom(pusztán elõfeszítésként is nevezhetjük a dolgot)

#8353
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
elvileg az u-turn éppen csak annyit keményedik fel, amennyi ahhoz kell, hogy a kevesebb utat ne üsd fel azonos nyomáson.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8354
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts

edit: felejsd el. most látom, hogy air. próbálj ki egyet.
Sp


kösz, pont erre gondoltam, a levegõs az az, amit kinéztem, de a kérdés a u-turnre vonatkozott.

#8355
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 posts

Bocsi, nem jól fogalmaztam!
Amire én gondoltam progresszivitás alatt (utólag átgondolva pontatlanul fogalmaztam), akkor a 100-as állás sajnos gyakorlatilag olyan lenne, mintha a 130-as álláson 30 milliméternyire benyomnám a becsúszókat, és onnan dolgozná ki a maradék 100mm-t.


Nekem egy duke u-turn van a gépben, és kb pontosan ezt érzem. Nem tudom hogyan mûködik, de mikor kitekerem, jobban is bólogat, jobban beül a súlyom alatt. Nagyobbakat mozog. Persze lehet, hogy "progresszívebb" de nagyon én ezt nem érzem. Egyébként az enyim lenni rugós változat.
Inkább olyan, mintha egy azonos minõségû rugóból egy hosszabbat tennél bele. hosszabb rugó -> ugyan akkora erõre jobban elmozdul.
De inkább azt ajánlom, hogy próbálj ki egyet mindkét állásban, és akkor megtudod.

Sp

edit: felejsd el. most látom, hogy air. próbálj ki egyet.

Sp

#8356
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
kösz tamaska!

Gondolom az SL az OEM verzió. Én is a levegõs Solo Air-t néztem ki. Várom az észrevételeket!

kala: reconban nincs dual air, csak revelation-tõl felfele

off
Érdemes még eltekerni Londonban: Putney Heath-Wimbledon Common, meg 1-2 jó rész van a Richmond parkban is!

#8357
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
351 sl -> solo air

de ez is kétkamrás csak nem lehet mindkettõt állítani, self adjust

#8358
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
ez is dual kamrás?

#8359
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
igen, rolam van szo.

este ha igaz meggyurom a beastway-en a gepet, majd meselek milyen volt. amugy en meglepodtem hogy mennyire alom mozgasa van a reconnak. volt pike-om, meg hasznaltam rebat, es egyiktol se voltam elajulva. de ez a legszebb Z1-es elmenyeimet juttatja eszembe. :)

ami bajom van vele, hogy szerintem veletlenul 80mm-n hagytak gyarilag, mert most kb ennyit mozog, de ebben nem uturn van, hanem alltravel adjust. majd szetberhelem :)

elvielg ilyen:

Rock Shox Recon 351SL Air fork, lock-out, external rebound adjustment, 100mm travel, alloy steerer

szal a u-turnos az mas teszta. nehezebb, es ertelemszeruen rugos, nem levegos.

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8360
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 posts
Ez mikori Pilot lehet?

http://apro.bikemag....ge/HPIM1082.jpg