Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#7041
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 posts

Nem vészes, én is csak azért vittem, mert elõször látni akartam, mire kell odafigyelni, nomeg a titkos fogások és egyebek.
1, Csillapítás "állítókáját kiveszed.
2, Alul a csavarokat meglazítod, kicsit kitekered. Rugó kupakját letekered. Kalapáccsal finoman beütöd az alsó csavarokat, így elválnak a nyomórudak a lábtól. Rugókupakot kicsit visszatekered, így a rugó nekifeszül a nyomórúdnak és könnyebb kitekerni a csavarokat alul. Ne lepõdj meg! A jobb szárból folyni fog a kenõolaj. A balból csak kéne... :(
4, Lehúzod a lábat.
Ha olajat akarsz cserélni a csiliben:
5, Csillapítás kupakját letekered, miután lebontottad a tekerentyüt. Ha kormányról vezérelhetõ változatod van, az szerencsés, mert krovafejben pont
elfér a tekerentyû is, így azt nem kell leszedni. Viszont a tömítõgyûrûk (2) helyét jól nézd meg a bowdenakasztó környékén.
6, Olajat kiöntöd és mehet helyére a friss! Figyelem!! Két szervízútmutató van forgalomban. Az egyik szerint 85 mL olaj kell, míg a másik 93 mL-t ír. A helyes megfejtés: 85 mL! A 93-mal lesz olyan progresszív, hogy 4 cm-t fog mozogni a teló.
7, Összerakás fordított sorrendben.
8, Ha a lábba beillesztetted a becsúszókat, még ne told össze teljesen! Az alsó csavarok helyén töltsd be a kenésre szánt olajat. Lábanként 10-15 mL, úgy hogy a teló enyhén legyen megdöntve csak. (Majdnem vízszintesen fekszik, mert a bal becsúszó alja nincs tömítve, így ott az olaj ki tud folyni, ah nincs a rugókupak a helyén.)
9, Összetolod a telót, csavarokat visszatekered, állítóbizbazt visszateszed a helyére.
10, A maradék sört elégedetten megiszod.

A service manualokat le tudod tölteni a Sram oldaláról.


THX!
még annyi kérdésem lenne, hogy a lock out állítóját akkor le kell szedni?(olajat sztem fogok benne cserélni)
Meg a kenésre, meg a csilibe ugyanolyan olaj kell, vagy nem?

#7042
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nem árt kivenni a villát és levenni a féket róla, olaj folyni fog valószínû mindkét szárból.


A sebesség mindent megold.

 


#7043
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

alul csavar félig vagy 2/3-ig kicsavar, és megüt kalapáccsal, hogy a lábba belehuzott nyomorud kiszabaduljon.
utána lehet széthuzni a villát.


:prosze:
Viszont ha széthúzom akkor másik lábból olajjal kell számolnom? Reméltem hogy keréken állvahagyva ki tudom azt onnan szedni vhogy :(. De akkor ki kéne kapni telót jelexerint, és vmi edénnyel is készüljek... :chin:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#7044
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
alul csavar félig vagy 2/3-ig kicsavar, és megüt kalapáccsal, hogy a lábba belehuzott nyomorud kiszabaduljon.
utána lehet széthuzni a villát.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7045
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Recon útállítást megnéztem papíron; a bal szárban a fehér izérõl kell elszedni a gumi (vagy hasonló) alátétet (100@130), de Buda marci elött már nem nagyon estem neki jobban, és ott megállt a tudomány hogy de hogy jön ki a bal lábból ... szal nem akarok rá hülyeséget mondani hogy mi :D?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#7046
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

ne adj már tanácsot légyszi olyan dologról, amirõl FOGALMAD sincs, csak tippelsz...

...egy kupakot kell cserélni összvissz... + kell ugye a poplock kivzetés


Nem, sajnos nem csak egy kupakot kell cserélni, a poplocos verziójú kompressziócsiliben van egy visszatérítõ rugó, a másikban meg nincsen.
Ha gondolod, nézz utána, 2 külön alkatrész a Rock Shox Rebánál:

11.4308.858.000 a nem poplocos, a 11.4308.857.000 a visszatérítõ rugós, poplocos a 2007es REBAnal.

http://www.sram.com/...e_Tool_Kits.pdf

Itt ha megnézed, az összes upgrade kit tartalmazza a rugós kompressziócsilit is.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#7047
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

Kösz az infokat!
Csory! ezt nem értem: (mondjuk vszleg a "terepen ésszel" kategória) ez mit takar? én ilyen kezdö dh fr-t akarok üzni vele (persze csak észel) arra menyire érdemes Tora-t veni?VÁROM MÁSOK VÉLEMÉNYÉT IS
THX!!!!


nem. a Tora cc/túra. Arra kezdõ szinten tökéletes!

#7048
Dave23

Dave23

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Kösz az infokat!
Csory! ezt nem értem: (mondjuk vszleg a "terepen ésszel" kategória) ez mit takar? én ilyen kezdö dh fr-t akarok üzni vele (persze csak észel) arra menyire érdemes Tora-t veni?VÁROM MÁSOK VÉLEMÉNYÉT IS
THX!!!!

#7049
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts
Nem vészes, én is csak azért vittem, mert elõször látni akartam, mire kell odafigyelni, nomeg a titkos fogások és egyebek.
1, Csillapítás "állítókáját kiveszed.
2, Alul a csavarokat meglazítod, kicsit kitekered. Rugó kupakját letekered. Kalapáccsal finoman beütöd az alsó csavarokat, így elválnak a nyomórudak a lábtól. Rugókupakot kicsit visszatekered, így a rugó nekifeszül a nyomórúdnak és könnyebb kitekerni a csavarokat alul. Ne lepõdj meg! A jobb szárból folyni fog a kenõolaj. A balból csak kéne... :(
4, Lehúzod a lábat.
Ha olajat akarsz cserélni a csiliben:
5, Csillapítás kupakját letekered, miután lebontottad a tekerentyüt. Ha kormányról vezérelhetõ változatod van, az szerencsés, mert krovafejben pont
elfér a tekerentyû is, így azt nem kell leszedni. Viszont a tömítõgyûrûk (2) helyét jól nézd meg a bowdenakasztó környékén.
6, Olajat kiöntöd és mehet helyére a friss! Figyelem!! Két szervízútmutató van forgalomban. Az egyik szerint 85 mL olaj kell, míg a másik 93 mL-t ír. A helyes megfejtés: 85 mL! A 93-mal lesz olyan progresszív, hogy 4 cm-t fog mozogni a teló.
7, Összerakás fordított sorrendben.
8, Ha a lábba beillesztetted a becsúszókat, még ne told össze teljesen! Az alsó csavarok helyén töltsd be a kenésre szánt olajat. Lábanként 10-15 mL, úgy hogy a teló enyhén legyen megdöntve csak. (Majdnem vízszintesen fekszik, mert a bal becsúszó alja nincs tömítve, így ott az olaj ki tud folyni, ah nincs a rugókupak a helyén.)
9, Összetolod a telót, csavarokat visszatekered, állítóbizbazt visszateszed a helyére.
10, A maradék sört elégedetten megiszod.

A service manualokat le tudod tölteni a Sram oldaláról.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#7050
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 posts
San diablo!
ha jól emlékszem te voltál az aki írta, hogy szervízelte a j3ast...
annyit szeretnék kérdezni, hogy a szétszedésénél mikre kell odafigyelni?(hogy utána össze tudjam rakni is, meg ne peregjen el belõle semmi...)

#7051
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
25g-ért van aki levágja a bal heréjét....:D

#7052
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ha valakit érdekel, tegnap lemértem olajcsere közben a pike u-turn rugó súlyát, a fekete 346g, a piros 321g (mindkettõ az alsó csavar nélkül), szóval minimális a súly különbség.


A sebesség mindent megold.

 


#7053
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts
Annyit lehet hallani a travis-ed mozgásárol hogy szinte már kiváncsi vagyok...

Vagy csak simán lefizetsz mindenkit hogy áradozon a villádrol? :bananadan

Na akkor valaki tanács hogy hogy kell 65-70 kilohoz beállitani azt a villát? ugyis talizok a taggal hétvégén, jo lenne teleszkopot csinálni abbol a torábol...vagy esetleg olaj hejett vizett rakott a csilibe?
Nem hiszem hogy nagyon tulfujta volna a villáját, mert megindulni megindul, csak hát olyan izé...lehet hogy azért kicsi levegöt ki kéne belöle szedni...

#7054
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
valószinû rosszul van beállitva...
etalon mozgása van de még mindig nem olyan jó mint az enyém :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#7055
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts
Én kiprobáltam egy barátom 318as SL Tora villáját, amiben Motion Control csilli van. A drop off-om után olyan érzésem volt mintha a régi suntour villámat nyomogatnám, tudom hogy ez levegös és amit te nézel az rugos tehát szebben fog mozogni, de az övé elég csunyán mozgott. Igaz lehet hogy a srác állitotta be szarul.

#7056
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

Az olaj össze tud nyomódni minimálisan


nem


Szerintem (csak az én véleményem) nem olyan könnyû a poplockosítás, mert a gyárilag poplockos villákban van egy rugó a csillapító egységben, a másikban meg nincs, ha jól tudom és ez a rugó tart ellen a bovdennek, valószínû, hogy az egész csilit kell hozzá cserélni.


ne adj már tanácsot légyszi olyan dologról, amirõl FOGALMAD sincs, csak tippelsz...

...egy kupakot kell cserélni összvissz... + kell ugye a poplock kivzetés

#7057
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Tora 302 U-Turn:

Nekem ilyen van a gépben - szvsz jó teló, bár az én súlyomhoz gyenge a standard rugó. "Ránézésre" jól összerakottnak tûnik, a gyártó XC-re ajánlja (mondjuk vszleg a "terepen ésszel" kategória). Szeretem hogy elég flexibilis (rugóút, csillapítás, lockout) - oda hangolom ahová épp kell.
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#7058
Ðave89

Ðave89

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Üdv! Rock Shox '06 Boxxer Ride U-turn-ról van vkinek tapasztalata,esetleg mennyiért lehetne 1et venni? egy '06os coilerbe kéne

#7059
Dave23

Dave23

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Hali ! R.S. Tora 302 U-turn teleszkopot tervezek venni és arra szeretném kérnéi azokat akik tora tulajdonosok vagy csak kiprobálták ezt a telot, hogy irják le hogy milyen ez a telo és hogy menyire strapabiro és menyire birja a komolyabb igénybevételt ? elöre is :THX

#7060
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Akkor tévedtem.


A sebesség mindent megold.