Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
Indította
Vendég
, 2002. június 06. 20:18
#6921
Írta 2007. június 15. - 17:10
kicsit össze-vissza írkálsz, úgyhogy olvasd el ezt:
teleszkópon ami állítható dolog lehet:
-csillapítás a teleszkóp összenyomódása közben (kompresszió csillapítás)
-csillapítás a teleszkóp kifelé mozgásakor
-lock-out (rock shox-nál ez a kompresszió csillapítás utolsó állása, ilyenkor semennyire sem engedi bemozdulni a telót)
-elõfeszítés: a korábbi csillapításokhoz semmi köze, ezzel a rúgos villa rugóját elõfeszíted, hogy keményebb legyen már az induláskor is, elõfeszítés történhet tekerenytyû csavarásával, vagy egy kis légkamrába levegõfújással
-keménység: levegõs telónál a pozitív légkamra nyomásával szabályozható
-megindulás érzékenysége: levegõs telónál negatív légkamra nyomásával szabályozható
-floodgate: lock-out ne legyen annyira makacs, ha nagyon nagy ütést kap, azért mozduljon be, ezzel állítható, hogy hol legyen a határ
-rugóút: bizonyos villákon állítható a rugóút is, rockshoxnál ez a uturn
uhh asszem mindent leírtam, most te jössz, hogy figyelmesen elolvasod...
teleszkópon ami állítható dolog lehet:
-csillapítás a teleszkóp összenyomódása közben (kompresszió csillapítás)
-csillapítás a teleszkóp kifelé mozgásakor
-lock-out (rock shox-nál ez a kompresszió csillapítás utolsó állása, ilyenkor semennyire sem engedi bemozdulni a telót)
-elõfeszítés: a korábbi csillapításokhoz semmi köze, ezzel a rúgos villa rugóját elõfeszíted, hogy keményebb legyen már az induláskor is, elõfeszítés történhet tekerenytyû csavarásával, vagy egy kis légkamrába levegõfújással
-keménység: levegõs telónál a pozitív légkamra nyomásával szabályozható
-megindulás érzékenysége: levegõs telónál negatív légkamra nyomásával szabályozható
-floodgate: lock-out ne legyen annyira makacs, ha nagyon nagy ütést kap, azért mozduljon be, ezzel állítható, hogy hol legyen a határ
-rugóút: bizonyos villákon állítható a rugóút is, rockshoxnál ez a uturn
uhh asszem mindent leírtam, most te jössz, hogy figyelmesen elolvasod...
#6922
Írta 2007. június 15. - 16:55
Mielõtt vásárolok szeretnék tisztázni dolgokat, akkor használni is tudom majd a teleszkópot.
Tehát a kompresszió csill az itt elõfeszt jelent. Akkor mit itt magyaráznak nekem, hogy nem szabályozható rajta az elõfesz?
Errõl a floodgate-rõl pedig egy szót sem írnak a Rock Shox weboldalán. Csak egy korábbi hozzászólásban talált link magyarázott róla, de nem konkrétan egy-két teleszkópról, hanem csak a technológiáról.
Tehát a kompresszió csill az itt elõfeszt jelent. Akkor mit itt magyaráznak nekem, hogy nem szabályozható rajta az elõfesz?
Errõl a floodgate-rõl pedig egy szót sem írnak a Rock Shox weboldalán. Csak egy korábbi hozzászólásban talált link magyarázott róla, de nem konkrétan egy-két teleszkópról, hanem csak a technológiáról.
#6923
Írta 2007. június 15. - 16:49
szubjektív,,,,nekem a recon pont jó volt a 100 kilómhoz, 75 kilós haverom ugyanolyat az elsõ 100 kilcsi után kidobta mert nem tudta elviselni hogy egyfolytában "bólogat" a telóA puhaság nálatok mit jelent?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6924
Írta 2007. június 15. - 16:40
Tehát ha tereprõl átmegyek betonra vagy csak mászni akarok, akkor csak feljebb csavarom a csillapítást. Emelkedõn esetleg visszaveszek a rugóútból is, mert a csillapítás ilyenkor kevésbé engedi beülni.
Edit: nálam annyit, hogy minél puhább, annál kisebb bukkanókat nyel el, annál jobban kisimítja az utat.
Nem tudom mit kell ennyit tökölni... Puhaság nálad érzékenységet akar jelenteni, elvileg a rugós villák valamivel érzékenyebben mozognak a levegõs társuknál. Betonon a befele csillapítást (kompresszió) tekered rá, így kevésbé pogózik, visszaútcsilinek nincs köze a beüléshez, emelkedõn meg lockolod a villát, ennek a keménységét meg magad állítod be (floodgate), szóval ezzel lövöd be hogy mikor oldjon a lock.
#6925
Írta 2007. június 15. - 16:39
#6926
Írta 2007. június 15. - 16:19
köszönöm szépen, márcsak az lenne a kérdésem, hogy bal lábba kell 20cc jobb lábba 155cc és a cc = cm3? és az azt jelenti, hogy 0,2dl + 1,5dl
köszönöm a segitséget elõre is
üdv szabolcska
köszönöm a segitséget elõre is
üdv szabolcska
#6927
Írta 2007. június 15. - 16:12
#6928
Írta 2007. június 15. - 16:05
lehet, hogy én vagyok a gógyis hozzá de én a rock shox honlapján csak 07es villákat látok :S
üdv. szabolcska
üdv. szabolcska
#6929
Írta 2007. június 15. - 16:05
Tehát ha tereprõl átmegyek betonra vagy csak mászni akarok, akkor csak feljebb csavarom a csillapítást. Emelkedõn esetleg visszaveszek a rugóútból is, mert a csillapítás ilyenkor kevésbé engedi beülni.
Edit: nálam annyit, hogy minél puhább, annál kisebb bukkanókat nyel el, annál jobban kisimítja az utat.
Edit: nálam annyit, hogy minél puhább, annál kisebb bukkanókat nyel el, annál jobban kisimítja az utat.
#6930
Írta 2007. június 15. - 16:02
#6931
Írta 2007. június 15. - 16:00
minimálisan felkeményedik az rs saját állítása szerint is, de valóban észrevehetetlen a különbség
#6932
Írta 2007. június 15. - 15:57
És a puhaságot befolyásolhatja az U-Turn szabályozás is?
szerintem nem. legalábbis az enyém 110-en és 90-en is ugyanolyan puha
A Paripa (Magellan Serpens): Blau - http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=3077
#6933
Írta 2007. június 15. - 15:54
A rockshox oldalán megtalálod, hogy mennyi és milyen olaj kell bele és még azt is hogy hogyan kell szétszedni.
A sebesség mindent megold.
#6934
Írta 2007. június 15. - 15:48
sziasztok! segitségeteket szeretném kérni. nekem van egy rock shox psylo xc uturn telóm. 04 vagy ha van 05 akkr az nemtudom legutolsó psylo. és olaj cserét akarok végezni. az egyik kérdésem az lenne, hogy mennyi olaj kell a bal és jobb szárba. a másik, hogy milyen olajat használjak? válaszotokat elõre is köszönöm.
üdv: szabolcska
üdv: szabolcska
#6935
Írta 2007. június 15. - 15:07
Közben olvastam a Fox témában, hogy a gyerek levette a visszacsilt, ettõl puhábban mozgott neki. Azt tudtam, hogy a visszacsil mennyiségével a visszarúgás erejét szabályozhatom, de azt gondoltam, hogy nekem külön kell ehhez belõni az elõfeszt is. Ezek szerint szinte automatikusan megtörténik a dolog. Jól gondolom?
És a puhaságot befolyásolhatja az U-Turn szabályozás is?
És a puhaságot befolyásolhatja az U-Turn szabályozás is?
#6936
Írta 2007. június 15. - 14:57
Nincs köze a kompresszió csillapításnak ahhoz, hogy levegõs vagy acél rugós a teleszkóp, nem a rugós oldalon van, a kompresszió csillapítás a teleszkóp mozgásának gyorsaságát szabályozza (nagyon leegyszerûsítve van egy kis lyuk amin áramlik át az olaj, ha a teló mozog és a lyuk méretét tudod állítani).
A sebesség mindent megold.
#6937
Írta 2007. június 15. - 13:49
Akkor tehát nyugodtan szerezhetek Tora 318-at, ultrapuha lesz, ugye?
De mit keres kompresszió csillapítás egy rugós teleszkópban, vagy nem csak a levegõsben van olyan? Azért kérdezgetek, mert a gyártó elég faszul írta le a dolgokat a weboldalán.
De mit keres kompresszió csillapítás egy rugós teleszkópban, vagy nem csak a levegõsben van olyan? Azért kérdezgetek, mert a gyártó elég faszul írta le a dolgokat a weboldalán.
#6938
Írta 2007. június 15. - 13:38
A gyári rugó bõven jó 80kg alá +-10kg. Különben is nagyrészt nem a rugó keménysége, hanem a kompresszió csillapítás határozza meg az érzékenységet. A motion control lockja nem zár teljesen, enged 1 kis mozgást.
A sebesség mindent megold.
#6939
Írta 2007. június 15. - 13:20
Az már elég, az én teleszkópomhoz képest maximális. Én sem arra gondoltam, hogy megyek terepen puha preload-dal, aztán gondolok egyet és átmegyek a betonra, oszt átállítom keményre, bár nem volna rossz. De gondolom vannak olyan lockoutok, amelyek kicsit még engedik mozogni a cuccot. Nem hinném, hogy puhán nagyon himbálózna betonon.
#6940
Írta 2007. június 15. - 13:11
azért azt tegyük hozzá, hogy az elõfeszítéssel sem lehet 50-150 kg-ig bárki alá belõni egy telót. az max arra jó, hogy játszhatsz mondjuk +/- 10%-ot