Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#5981
Posted 2008. February 01. - 15:35
#5982
Posted 2008. February 01. - 15:12
1: Tisztitani én féktisztitó sprével szoktam, utána kompresszoraal kifujom kiszáritom
2. személyes tapasztalat, én inkább a szimeringre belül szoktam rakni kevéske zsírt (ami gyárilag van rajta az kevés meg szar is) Igy a kenés is megvan. Becsuszót nem basztatjuk!
3. lásd eleje
4. Gyárilag sajna kevés olajat raknak bele pláne a bal szárba ahol még el is férne. A kenés hiánya és vagy apró porszem a szimering alatt.
egyéb kérdés?
amugy nem sokára lesz nagy meglepetés idehaza
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5983
Posted 2008. January 31. - 18:34
Salához kérdés:
1) Mivel a legjobb kitisztítani a belsõ részeket? Én elõbb kitörlöm tiszta ruhával, utána összerakás elõtt közvetlenül a csillapításból kiöntött (tiszta) olajat visszatöltöm minden lehetséges helyre (külsõ szárakba, becsúszókba) és befogott végekkel megrázom, átöblítem. Ajánlasz valami tisztítószert? A manual isopropyl alkoholt ír. Azt nem találtam boltokban, csak neten spray formában. Nem rendeltem meg.
2) Miért akkora szentségtörés a külsõ kenés, ha gyártó, tuningoló cégek is ajánlják? Az világos, hogy az olajfilmes felület vonzza a port, de a por amúgy is rámegy és legalább nem szárazon smirgliz a porlehúzóval. Karbantartáskor a porlehúzók belsején nem szokott éredemi kosz lenni.
3) A Tora 302 nem MCD-s. Van különbség az olajcsere periódusban? Mások, és saját tapasztalataim szerint is bírja (makulátlan az olaj) egy évnél tovább is.
4) A rugóoldali becsúszómon sûrû hosszanti párhuzamos karcolások láthatóak súrlófényben. A másik becsúszón nincsenek. Mondjuk csak a kiszerelt telót kényszeresen nézegetve látszanak, de érdekelne az oka. Anyaga krómozott acél.
Köszi elõre a szakértõ választ. (mástól is, ha van ötlet)
#5984
Posted 2008. January 31. - 16:15
Hm... Érdekes. Mintha újabban a RS-nél egybe lenne a porlehúzó és az olajlehúzó szimmering. (Dupla ajkas) és az alá teszik be a szivacsgyûrût. De javítsatok ki, ha tévedek...
ott akkor biza hiba vana mátrixban..
Jótanácsok Salátol:
1. MIndenféle koton felhuzását mellõzni a becsuszóra! Kivéve régi stilusu harmonika (nehézkes tisztitani belül igy ezt is kihagynám)
2. Semmivel de semmivel nem kenjük a becsuzót kivülrõl. Max nedves rongyal latisztitjuk különös tekintettel a külsõ porlehuzókról
3. MCD-s RS és Manitou villák: CSillapitás olaj elég évente, ha sokat használod akkor a kenõolajat utántölteni a lábbba ugy havonta kb 2-5ml 3 havonta teljes belsõ tisztitás, uj olaj bele. RS be 16-16ml (én 18-18at stoktam) MAniotuba 25-25ml kell
enduro fork seals meg etalon
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5985
Posted 2008. January 30. - 21:59
#5986
Posted 2008. January 30. - 21:54
Durung forever!
#5987
Posted 2008. January 30. - 21:05
A sebesség mindent megold.
#5988
Posted 2008. January 30. - 20:53
szivacsgyûrû érdekes, mert ha oda elvileg nem jut olaj akkor minek teszik oda? én mindenestre be szoktam nyomni egy kis olajat injekciós tûvel. kb 2 hét után érezni, hogy nem olyan finom a mozgása, ezért 2 hetente megismétlem. amúgy semmi mással nem kennem a telót
olajcserét fél évente mindenképp megcsinálom
#5989
Posted 2008. January 30. - 18:48
Az idézett Enduro szöveg spéci Stanchion Lube (becsúszó kenõanyag) használatát javasolja külsõleg. Én minden menet után száraz ruhával megtisztítom a becsúszót, kis ecsettel "lesöpröm" a maradék port a szimering peremérõl is. Minden indulás elõtt egy-egy csepp motorex villaolajat (amit a csillapításból kiöntöttem az éves karbantartáskor) teszek a szimering fölé közvetlenül, ami aztán szépen körbefolyik, aztán jól összenyomkodom a teleszkópot párszor. Ja és indulás elõtt még fejre is szoktam állítani a gépet min. fél órára, hogy a perselyek is lássanak olajat is, ahova egyébként szerintem nemigen jutna.
#5990
Posted 2008. January 29. - 23:32
#5991
Posted 2008. January 29. - 23:23
#5992
Posted 2008. January 29. - 23:14
A becsúszószár külsõ kenését nem tartom jó ötletnek, mert elvileg onnan semminek sem kellene bejutni a villába. Ha a kenõanyag bemegy, a mocsok is be fog. így meg csak rátapad a becsúszóra a mocsok. Persze vannak itt okoskák, akik azt mondják, hogy így kevésbé szárad rá a dzsuva, én inkább vizes szivacsot és törlõrongyot javaslok minden retkesebb tekerés után a becsúszó tisztántartására.
Nagyrészt igazad van ebben amennyiben az álltalánosan elterjedt "kencékrõl" van szó, de azért léteznek speciálisan hidraulika munkahengerek nyomórúdjaihoz (pl. becsúszószár) fejlesztett anyagok (jellemzõen szilikon alapúak) amiknek kifejezetten a portaszítás és a tömítések élettartamának a növelése a feledata. Bár ha drága pénzért kell õket megvenni nem biztos, hogy az ár/élettartalomnõvekedés-teljesítményfokozódás aránya miatt érdemes foglalkozni velük. Lehet többet használ valami normális védõuzat ami még a felpatanó kavicsoktól is véd valamennyire.
#5993
Posted 2008. January 29. - 22:52
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5994
Posted 2008. January 29. - 22:50
#5995
Posted 2008. January 29. - 22:50
(Motorexszel mondjuk még 1év után is jobban mozog a villa, mint a gyári olajjal az elején.)
A becsúszószár külsõ kenését nem tartom jó ötletnek, mert elvileg onnan semminek sem kellene bejutni a villába. Ha a kenõanyag bemegy, a mocsok is be fog. így meg csak rátapad a becsúszóra a mocsok. Persze vannak itt okoskák, akik azt mondják, hogy így kevésbé szárad rá a dzsuva, én inkább vizes szivacsot és törlõrongyot javaslok minden retkesebb tekerés után a becsúszó tisztántartására.
#5996
Posted 2008. January 29. - 22:32
Az idézet az Enduro Fork Seals honlapjáról van (Pike manual képekkel). Röviden összefoglalva, a Fórumon is elismert cég azt mondja, hogy a szivacsgyûrû nélkülözhetõ, ezért õk sem alkalmazzák ("For this reason, you will NOT be using a foam ring with the Enduro® system.") Ehelyett a becsúszók külsõleg kenését javasolják ("...recommend treating the fork from the OUTSIDE,..."). Nagybetûs kiemelések az eredeti szövegben!
Más:
RS Tora 302 U-turn villa éves karbantartásainál mindig patyolat tiszta a csillapítás olaj. Természetesen mindig újat töltök vissza. Érdemes a csillapítást évente, vagy akár több évente szétszedni? A mûanyag kupakon a legnagyobb gondosság ellenére (szigorúan csõkulcs) is kissé látszik az igénybevétel.
A manual szerint 100 óránként kell cserélni az olajat, ami az enyémnek bõven megvolt. Szerintem feleslegesen gyötröm évente. Vkinek van tapasztalata, hogy az ilyen rendszerû csillapítást maximum meddig lehet békén hagyni?
#5997
Posted 2008. January 29. - 22:31
#5998
Posted 2008. January 29. - 22:03
Kaptam egy Würth Bio Spay nevû cuccot, kenésre van, korróziógátló, tapad.
A kérdés : jó lenne-e ez a Tora telómra? (még nem járatódott be és nem mozog finoman)