Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#5981
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
off: mert asszony megtudja, hogy máshonnan is van gyereked? :D

#5982
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
MCD csak egy felülrõl behejezett piros lukacsos sajt ami a kompreszzio csillapitást és vagy a lockolást végzi. MInden másban szerelés szempontjából megegyeznek


1: Tisztitani én féktisztitó sprével szoktam, utána kompresszoraal kifujom kiszáritom
2. személyes tapasztalat, én inkább a szimeringre belül szoktam rakni kevéske zsírt (ami gyárilag van rajta az kevés meg szar is) Igy a kenés is megvan. Becsuszót nem basztatjuk!
3. lásd eleje
4. Gyárilag sajna kevés olajat raknak bele pláne a bal szárba ahol még el is férne. A kenés hiánya és vagy apró porszem a szimering alatt.

egyéb kérdés? :D

amugy nem sokára lesz nagy meglepetés idehaza ;)

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#5983
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás
"3. MCD-s RS és Manitou villák: CSillapitás olaj elég évente, ha sokat használod akkor a kenõolajat utántölteni a lábbba ugy havonta kb 2-5ml 3 havonta teljes belsõ tisztitás, uj olaj bele. RS be 16-16ml (én 18-18at stoktam) MAniotuba 25-25ml kell"

Salához kérdés:
1) Mivel a legjobb kitisztítani a belsõ részeket? Én elõbb kitörlöm tiszta ruhával, utána összerakás elõtt közvetlenül a csillapításból kiöntött (tiszta) olajat visszatöltöm minden lehetséges helyre (külsõ szárakba, becsúszókba) és befogott végekkel megrázom, átöblítem. Ajánlasz valami tisztítószert? A manual isopropyl alkoholt ír. Azt nem találtam boltokban, csak neten spray formában. Nem rendeltem meg.
2) Miért akkora szentségtörés a külsõ kenés, ha gyártó, tuningoló cégek is ajánlják? Az világos, hogy az olajfilmes felület vonzza a port, de a por amúgy is rámegy és legalább nem szárazon smirgliz a porlehúzóval. Karbantartáskor a porlehúzók belsején nem szokott éredemi kosz lenni.
3) A Tora 302 nem MCD-s. Van különbség az olajcsere periódusban? Mások, és saját tapasztalataim szerint is bírja (makulátlan az olaj) egy évnél tovább is.
4) A rugóoldali becsúszómon sûrû hosszanti párhuzamos karcolások láthatóak súrlófényben. A másik becsúszón nincsenek. Mondjuk csak a kiszerelt telót kényszeresen nézegetve látszanak, de érdekelne az oka. Anyaga krómozott acél.

Köszi elõre a szakértõ választ. (mástól is, ha van ötlet)

#5984
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Hm... Érdekes. Mintha újabban a RS-nél egybe lenne a porlehúzó és az olajlehúzó szimmering. (Dupla ajkas) és az alá teszik be a szivacsgyûrût. De javítsatok ki, ha tévedek...


ott akkor biza hiba vana mátrixban..

Jótanácsok Salátol:

1. MIndenféle koton felhuzását mellõzni a becsuszóra! Kivéve régi stilusu harmonika (nehézkes tisztitani belül igy ezt is kihagynám)

2. Semmivel de semmivel nem kenjük a becsuzót kivülrõl. Max nedves rongyal latisztitjuk különös tekintettel a külsõ porlehuzókról

3. MCD-s RS és Manitou villák: CSillapitás olaj elég évente, ha sokat használod akkor a kenõolajat utántölteni a lábbba ugy havonta kb 2-5ml 3 havonta teljes belsõ tisztitás, uj olaj bele. RS be 16-16ml (én 18-18at stoktam) MAniotuba 25-25ml kell

enduro fork seals meg etalon

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#5985
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Mennyire újabban? Mert a pike-ban 2db-ban van.


A sebesség mindent megold.

 


#5986
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hm... Érdekes. Mintha újabban a RS-nél egybe lenne a porlehúzó és az olajlehúzó szimmering. (Dupla ajkas) és az alá teszik be a szivacsgyûrût. De javítsatok ki, ha tévedek...
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#5987
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Azért, hogy kenje a becsúszót és tele kell nyomni olajjal olajcserekor.


A sebesség mindent megold.

 


#5988
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
nekem volt becsúszót védõ kotonom és elég jól kinn tartott mindent, a vizet is (lizard skin), de egy sajnálatos esés után megsérült és vele a becsúszó is, annyira, hogy eresztette utána az olajat. egyébként szerintem jó dolog, de a nagy ütések ellen nem véd, inkább csak a karcolások ellen. dh versenyes felszállításhoz jól jön!

szivacsgyûrû érdekes, mert ha oda elvileg nem jut olaj akkor minek teszik oda? én mindenestre be szoktam nyomni egy kis olajat injekciós tûvel. kb 2 hét után érezni, hogy nem olyan finom a mozgása, ezért 2 hetente megismétlem. amúgy semmi mással nem kennem a telót

olajcserét fél évente mindenképp megcsinálom
__________________

#5989
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás
Köszi mindenkinek, nem fogom jövõre a csillapítást bántani. A kenést sajna cserélni kell, az nem szokott tiszta lenni.

Az idézett Enduro szöveg spéci Stanchion Lube (becsúszó kenõanyag) használatát javasolja külsõleg. Én minden menet után száraz ruhával megtisztítom a becsúszót, kis ecsettel "lesöpröm" a maradék port a szimering peremérõl is. Minden indulás elõtt egy-egy csepp motorex villaolajat (amit a csillapításból kiöntöttem az éves karbantartáskor) teszek a szimering fölé közvetlenül, ami aztán szépen körbefolyik, aztán jól összenyomkodom a teleszkópot párszor. Ja és indulás elõtt még fejre is szoktam állítani a gépet min. fél órára, hogy a perselyek is lássanak olajat is, ahova egyébként szerintem nemigen jutna.

#5990
Márkó76

Márkó76

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás
Van benne logika amit írsz, de ilyen miatt történt karcollódást én még nem tapasztaltam, viszont úgy már jártam, hogy odacsapódott valami és a huzat megsérült viszont a becsúszó nem.

#5991
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Nekem a becsúszót védõ huzatokról annyi a tapasztalatom, hogy alá megy a homok és a por, aztán frankón összekaristolja a becsúszószárat. Ha ennyire parázol, hogy felpattan valami kavics, akkor vegyél merevvillát.

#5992
Márkó76

Márkó76

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás

A becsúszószár külsõ kenését nem tartom jó ötletnek, mert elvileg onnan semminek sem kellene bejutni a villába. Ha a kenõanyag bemegy, a mocsok is be fog. így meg csak rátapad a becsúszóra a mocsok. Persze vannak itt okoskák, akik azt mondják, hogy így kevésbé szárad rá a dzsuva, én inkább vizes szivacsot és törlõrongyot javaslok minden retkesebb tekerés után a becsúszó tisztántartására.


Nagyrészt igazad van ebben amennyiben az álltalánosan elterjedt "kencékrõl" van szó, de azért léteznek speciálisan hidraulika munkahengerek nyomórúdjaihoz (pl. becsúszószár) fejlesztett anyagok (jellemzõen szilikon alapúak) amiknek kifejezetten a portaszítás és a tömítések élettartamának a növelése a feledata. Bár ha drága pénzért kell õket megvenni nem biztos, hogy az ár/élettartalomnõvekedés-teljesítményfokozódás aránya miatt érdemes foglalkozni velük. Lehet többet használ valami normális védõuzat ami még a felpatanó kavicsoktól is véd valamennyire.

#5993
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás
én meg akkor szoktam oljcseréltetni mielõtt eladom :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5994
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
HI! Én kb. 140 óra után vittem olajcserére és tiszta volt, mindennap töröld le a becsúszót, és ha kell kicsit kend be. A manual 10 órát ír, de az túlzás... Ha bekened (én láncolajzót használok), 4-5-ször jól mozgasd meg (ilyenkor a szimering tetejérõl leszedi a rárakódott piszkot) aztán töröld tisztára, hogy ne vonza a port. Szóval, reálisan kb. 200 óra után érdemes elvinni karbantartásra.

#5995
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Én akkor cserélek olajat, ha már érzem, hogy változik a villa mozgása. Elég nagy érzékenységbeli különbség lehet egy friss olajcsere utáni és egy fél évet futott villa közt.
(Motorexszel mondjuk még 1év után is jobban mozog a villa, mint a gyári olajjal az elején.)

A becsúszószár külsõ kenését nem tartom jó ötletnek, mert elvileg onnan semminek sem kellene bejutni a villába. Ha a kenõanyag bemegy, a mocsok is be fog. így meg csak rátapad a becsúszóra a mocsok. Persze vannak itt okoskák, akik azt mondják, hogy így kevésbé szárad rá a dzsuva, én inkább vizes szivacsot és törlõrongyot javaslok minden retkesebb tekerés után a becsúszó tisztántartására.

#5996
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás
"The RockShox® OE system uses a foam ring between the wiper and the oil seal. (Note that this is different than the Fox® system, which places a foam ring beneath the oil seal to assist with lubricating the bushings.) RockShox® recommends periodically prying up the wipers and re-lubing the foam rings. We find this to be an unnecessary hassle and recommend treating the fork from the OUTSIDE, by using Stanchion Lube® by Finish Line. For this reason, you will NOT be using a foam ring with the Enduro® system."

Az idézet az Enduro Fork Seals honlapjáról van (Pike manual képekkel). Röviden összefoglalva, a Fórumon is elismert cég azt mondja, hogy a szivacsgyûrû nélkülözhetõ, ezért õk sem alkalmazzák ("For this reason, you will NOT be using a foam ring with the Enduro® system.") Ehelyett a becsúszók külsõleg kenését javasolják ("...recommend treating the fork from the OUTSIDE,..."). Nagybetûs kiemelések az eredeti szövegben!

Más:
RS Tora 302 U-turn villa éves karbantartásainál mindig patyolat tiszta a csillapítás olaj. Természetesen mindig újat töltök vissza. Érdemes a csillapítást évente, vagy akár több évente szétszedni? A mûanyag kupakon a legnagyobb gondosság ellenére (szigorúan csõkulcs) is kissé látszik az igénybevétel.

A manual szerint 100 óránként kell cserélni az olajat, ami az enyémnek bõven megvolt. Szerintem feleslegesen gyötröm évente. Vkinek van tapasztalata, hogy az ilyen rendszerû csillapítást maximum meddig lehet békén hagyni?

#5997
Márkó76

Márkó76

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás
Eredetileg mire való kenõ anyag ez? Milyen bázisú? Ha nincs benne semmi olyan adalékanyag, ami tönkrevágná a gumi tömítéseket akkor ártani nem árthat a surlódó felületek közötti kenés pedig nem hátrányos, sõt inkább ajánlott.

#5998
g'bor

g'bor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás
Hy
Kaptam egy Würth Bio Spay nevû cuccot, kenésre van, korróziógátló, tapad.
A kérdés : jó lenne-e ez a Tora telómra? (még nem járatódott be és nem mozog finoman)

#5999
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
köszi a segítséget,akkor lehet h j3 lessz a végén.

#6000
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

RS telókhoz lehet kapni persely készletet?


erre valaki?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"