Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#301
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Dual Air-nél ez így van rendjén. Míg a negatív kamrában alacsonyabb a nyomás, a pozitív tolja, azaz engedi lefelé. Lődd be a súlyodnak megfelelő nyomásra pl 130psi, utána a sag-ot a negatív kamra engedésével állítsd be. Nálam a siden a hivatalos nyomás +90 -90psi, de nekem a +100 -65psi a megfelelő

 

Solo air. Nem tudok állítani semmit, azért pumpáltam, engedtem, hátha visszaáll, de nem.



#302
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

 

 

 

Szerk.: leengedtem ~30 psi-re, beült 30mm-re. Felpumpáltam ~80psi-re, visszaállt 18mm-re, ahogy volt is eredetileg. Mitől van ez?

Dual Air-nél ez így van rendjén. Míg a negatív kamrában alacsonyabb a nyomás, a pozitív tolja, azaz engedi lefelé. Lődd be a súlyodnak megfelelő nyomásra pl 130psi, utána a sag-ot a negatív kamra engedésével állítsd be. Nálam a siden a hivatalos nyomás +90 -90psi, de nekem a +100 -65psi a megfelelő



#303
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az osztrák szerviz kiválóan megcsinálta a Rebat (nagy, neves cég). O-gyűrű cserére vittem, mert  légrugó ereszt a lábba, azzal fogadtak, hogy a légrugó csont száraz volt (kizártnak tartom) és beolajozták. Kérdeztem, hogy mit keres a légrugóban az olaj, megmutatta, hogy valami híg zsír, amit beleraktak. Mondom ok. Utána azt mondta, atomjaira szedték és újra perselyezték. Remélem csak kamuzott, mert ekkora állat senki sem lehet, hogy egy vadonat új villát újraperselyez. Ezen kívül leütötték a csavar szélét, amiben a szelep van. Sehova semmit nem lehet vinni.

 

Egy kerékpározás erejéig ~30km, nagyon jónak tűnt. Ma kimentem, sár van, de a marsh guard miatt ebből a villa semmit nem kapott, max kis nedvességet és hideget. Beült 18mm-re, kézzel sem lehet kihúzni. Felpumpáltam 130psi-re, most 13mm-en áll, hiába nyomom, húzom, nem jön ki. Minek a hibája ez, légrugó vagy csillapítás? Plusz két nap alatt ~7-8 psi nyomás eltűnt (nem beleértve a pumpa felrakását-levételét), amit sokallok.

 

 

Szerk.: leengedtem ~30 psi-re, beült 30mm-re. Felpumpáltam ~80psi-re, visszaállt 18mm-re, ahogy volt is eredetileg. Mitől van ez?


freddyke módosította - 2013. október 30. - 23:37


#304
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A revelationt revizonáltassam 0km-esen vagy mehetek vele egy keveset, ha a becsúszón van olajcsík? Csak a lábakban kevés az olaj gyárilag vagy mindenhol?



#305
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Soproni szerviznek alkatrésze sem volt, átvittem egy osztrák szervizbe.

 

A revelationt hova tudom vinni 0km-es revízióra, ahol szépen dolgoznak (Sopron környékén)? Náluk egy teljes olajcsere 80 EUR, annyiból már villát lehet kapni, valószínűleg profin dolgoznak egyébként.



#306
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Alkatrész katalógusból (30. oldal) kinéztem, csak egyben lehet kapni és ennyiért?



#307
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

O-ringnél a Reba gyûrû......74926-os cikkszám anno VV-tõl.....

 

A 2013-as Reba SoloAir-be ez az O-gyűrű készlet jó a légrugóhoz? Vagy esetleg valakinek megvannak a méretek ami alapján O-gyűrűs cégtől tudok rendelni? Amit idéztem, ott nem tudom a VV mit takar.

 

Korábban írtam, hogy kilőtte a légrugó oldali szimmeringet biciklizés közben. Akkor olajat cseréltem benne. Úgy nézett ki azért lőtte ki, mert abban a lábban több volt az olaj. Rosszul mozogott, megint olajat cseréltem 200-300 kilométer után. Újabb 150km után már kőkeményen indult meg, olyan szinten darabosan mozgott, hogy alig lehetett megindítani, pedig kenés (zsír, olaj) még bőven volt. Azt gondoltam, hogy ez ilyen és nem lesz jobb. Semmit nem csináltam vele, a szobában kilőtte a szimmeringet mint egy üveg a kupakot és utána fél percig szuszogott ki a levegő. Szétszedtem. A légrugó rúdja sehogy sem akart leválni a lábról, hiába ütöttem a csavart, aztán erősebben húztam szét, akkor meg úgy kilőtte mint egy rakétát. Az is nyomás alatt volt. A légrugó ereszt a lábba, amit az is megerősít, hogy egy hét alatt 11 PSI nyomás eltűnt. Ez mindent megmagyaráz, a kőkemény megindulást, a nehézkes-darabos mozgást, a nyomás miatt alig lehet szétszedni. Nem tudom nyúljak-e a légrugóba vagy vigyem szervizbe, de legszívesebben kihajítanám az egészet.



#308
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Amennyire emlékezem igen, ugyan úgy lehet hézagolóval rövidíteni, mint a simát.Azt kell megnézni, hogy a hézagoló ne zárja le az útját a levegõnek, amit alulról pumpálsz bele.


Értem. Köszi. Ha jól gondolom a rövidebb állás marad 120 és nem csökken le az is egy centivel.

#309
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Szia!

Szerintem lehet az a baj, hogy rossz helyre került vissza a kupak.
Ebben cikkben a 2. képen látszik, milyen pozícióban áll a kis fémlap a lyukak fölött nyitott és zárt állapotban. Ha nem a megfelelõ helyen vannak a végállások, akkor össze-vissza fog mûködni.
Esetleg próbáld meg levenni a kék kupakot és így tekergetni óvatosan. Amikor megtaláltad a végállást, akkor visszateszed jó irányba a kupakot és kész.
Tech Article: How Rockshox Motion Control Works


Meglett a megfejtés. Ma a bringás tesztnapon kigurultam Csillebércre, gondoltam megkérem a Dr. Bike-osokat, szakértsék meg. Nem szakértettek, hanem inkább pár perc alatt megjavították. Az volt a baj, hogy a "motion control" egység aljában valami elfordult. Le kellett pattintani az alját, visszaforgatni azt az izét, a helyére passzírozni, hogy ne forduljon el újra, összerakni és kész. Azt mondták találkoztak már ilyennel, de azt õk sem tudják mitõl történhetett. A mûtét után éreztem meg, hogy az elmúlt két hónapban sosam volt teljesen nyitva. Élvezet volt hazamenni :)

#310
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás

Szerelt már itt valaki dual position air rendszerû telót? Megengedi a konstrukció a rugóút rövidítést? 120/150-es revelationben gondolkodok, de nekem jobb lenne, ha csak 140-et mozogna.


Amennyire emlékezem igen, ugyan úgy lehet hézagolóval rövidíteni, mint a simát.Azt kell megnézni, hogy a hézagoló ne zárja le az útját a levegõnek, amit alulról pumpálsz bele.

#311
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás

Sziasztok!

Van egy 2011 Reba RL telóm, az a fajta, amit a becsúszószár tetején lévõ gyûrûvel lehet lockolni. Kifogástalanul mûködött, de nemrég gondoltam, ideje egy karbantartásnak; elvittem szervízbe. A szervíz után rögtön verseny. A verseny után néztem le elõször a villára - te jó ég lockolt telóval mentem végig a versenyen??? (Ehhez magyarázat: nem szoktam tekergetni, szinte mindig nyitva hagyom, mert a fölfeléken sem szoktam kiállni, attól viszont félek, hogy egyszer lezárom, aztán úgy felejtem, és csak a lejtõn veszem észre, hogy úgy maradt.) Nyitottam - zártam, nyomkodtam, és azt látom, hogy egyrészt nem abban a pozícióban vannak a végállások, mint a szervíz elõtt voltak, másrészt egyik pozícióban sem zár a teló, de a "nyitott" irányban lévõ végállásnál nehezebben mozog, mint az ellenkezõnél. Na basszus, ezek elcseszték nekem gondoltam. Visszavittem, szétszedték összerakták: semmi sem változott, de kis türelmet kértek, mert õk sem értik, vagy nincs ott aki a legjobban ért hozzá, utánanéznek, visszahívnak. Azóta eltelt 2 hónap, tegnap jutottam el velük oda, hogy egyrészt megesküdtek, hogy õk biztos nem rontották el, mert semmi olyat nem csináltak, amitõl elromolhatott volna, az eltérõ pozíció pedig nem számít, illetve bedobták a törölközõt, nem tudják, nem értik mi a baj, nem tudják megcsinálni. Ha akarom, elviszik a Dr. Bike-ba, de én is elvihetem.

Csak ez alapján még tutira azt mondanám õk cseszték el, de bezavar egy másik tapasztalat: a feleségemnek (szinte) ugyanilyen telója van, amivel még régebben az történt, hogy egyszer lezárva felejtette, és úgy jött le egy sziklás meredeken. (Azért nem kell õrült száguldozásra gondolni.) Ez után vettük észre, hogy nem lehet lockolni a telóját. Elvittük egy (másik) szervízbe. A szerelõ szétszedte, nem talált semmi hibát, összerakta - és a teló jó, le lehet zárni.

Vagyis ez alapján az is lehet, hogy tényleg nem rontották el, csak lockolva hagyták, én nem vettem észre, és emiatt a verseny legelején cseszõdött el, ugyanúgy, mint a feleségemnek. De elromolhat egy teló lock mechanizmusa attól, ha lockolva lejtõre megy vele az ember? Én sem vagyok a lejtõk ördöge, ráadásul a verseny a Bükk Maraton volt, ahol azért igazán durva lejtõk nincsenek is.

Na most az egészet nem értem. Az biztos, hogy ebben a második szervízben egyszerûen lövésük sincs a dologhoz. Az elsõ szervízes sem meggyõzõ, mert õ egy harmadik RS telót (aminek a történetét most nem akarom ide bekeverni, mert mások a tünetek) nem tudott megjavítani.

A kérdésem az, van-e valakinek tippje, mi történik itt? Illetve tudtok-e olyan szervízt javasolni, ahol nem csak próbálkoznak, hanem tuti értenek is ahhoz, amire vállalkoznak? Lehetõleg közelebbit, mint a Dr. Bike, Bp. 3. kerülethez minél közelebb, annál jobb.

(Hogy miért nem mondom el, hova ne vigyetek RS telót szervízeltetni, annak személyes oka van; mindkét helyen dolgozik kedves ismerõs, és nem akarom õt kellemetlen helyzetbe hozni sem azzal, hogy balhét csapok, sem azzal, hogy kihirdetem, milyen bénák a kollégái. (Saját állításuk szerint a Fox-hoz értenek.))


Szia

Küldenél egy fotót a grrozi kukac hotmai pont com ra? van egy tippem , de ehhez elõször látni kéne kívülrõl.
Valóban fel lehet tenni fordítva is az alján a gombát, de nem gondolom, hogy annyira szétborították volna.

Üdv

#312
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás
Szerelt már itt valaki dual position air rendszerû telót? Megengedi a konstrukció a rugóút rövidítést? 120/150-es revelationben gondolkodok, de nekem jobb lenne, ha csak 140-et mozogna.

#313
ltsoma

ltsoma

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás
Szia!

Szerintem lehet az a baj, hogy rossz helyre került vissza a kupak.
Ebben cikkben a 2. képen látszik, milyen pozícióban áll a kis fémlap a lyukak fölött nyitott és zárt állapotban. Ha nem a megfelelõ helyen vannak a végállások, akkor össze-vissza fog mûködni.
Esetleg próbáld meg levenni a kék kupakot és így tekergetni óvatosan. Amikor megtaláltad a végállást, akkor visszateszed jó irányba a kupakot és kész.
Tech Article: How Rockshox Motion Control Works

#314
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Az utolsó bekezdést inkább nem kellett volna leírnod mert az úgy hangzik mintha azt mondanád hogy bocsi hogy nem mondtam hol cseszik el a villátokat, de hát egy kedves ismerõsöm dolgozik ott.


Öö ... tényleg így hangzik. Mondjuk inkább azt, hogy ha fehéren-feketén kiderülne, hogy õk cseszték el, akkor megmondom melyik szervíz volt, de amíg lehet, hogy nem õk a hunyók, addig nem hozom õket rossz hírbe.

Na de hagyjuk ezt a részét, van valakinek tippje, mi lehet ez?

#315
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Az utolsó bekezdést inkább nem kellett volna leírnod mert az úgy hangzik mintha azt mondanád hogy bocsi hogy nem mondtam hol cseszik el a villátokat, de hát egy kedves ismerõsöm dolgozik ott.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#316
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy 2011 Reba RL telóm, az a fajta, amit a becsúszószár tetején lévõ gyûrûvel lehet lockolni. Kifogástalanul mûködött, de nemrég gondoltam, ideje egy karbantartásnak; elvittem szervízbe. A szervíz után rögtön verseny. A verseny után néztem le elõször a villára - te jó ég lockolt telóval mentem végig a versenyen??? (Ehhez magyarázat: nem szoktam tekergetni, szinte mindig nyitva hagyom, mert a fölfeléken sem szoktam kiállni, attól viszont félek, hogy egyszer lezárom, aztán úgy felejtem, és csak a lejtõn veszem észre, hogy úgy maradt.) Nyitottam - zártam, nyomkodtam, és azt látom, hogy egyrészt nem abban a pozícióban vannak a végállások, mint a szervíz elõtt voltak, másrészt egyik pozícióban sem zár a teló, de a "nyitott" irányban lévõ végállásnál nehezebben mozog, mint az ellenkezõnél. Na basszus, ezek elcseszték nekem gondoltam. Visszavittem, szétszedték összerakták: semmi sem változott, de kis türelmet kértek, mert õk sem értik, vagy nincs ott aki a legjobban ért hozzá, utánanéznek, visszahívnak. Azóta eltelt 2 hónap, tegnap jutottam el velük oda, hogy egyrészt megesküdtek, hogy õk biztos nem rontották el, mert semmi olyat nem csináltak, amitõl elromolhatott volna, az eltérõ pozíció pedig nem számít, illetve bedobták a törölközõt, nem tudják, nem értik mi a baj, nem tudják megcsinálni. Ha akarom, elviszik a Dr. Bike-ba, de én is elvihetem.

Csak ez alapján még tutira azt mondanám õk cseszték el, de bezavar egy másik tapasztalat: a feleségemnek (szinte) ugyanilyen telója van, amivel még régebben az történt, hogy egyszer lezárva felejtette, és úgy jött le egy sziklás meredeken. (Azért nem kell õrült száguldozásra gondolni.) Ez után vettük észre, hogy nem lehet lockolni a telóját. Elvittük egy (másik) szervízbe. A szerelõ szétszedte, nem talált semmi hibát, összerakta - és a teló jó, le lehet zárni.

Vagyis ez alapján az is lehet, hogy tényleg nem rontották el, csak lockolva hagyták, én nem vettem észre, és emiatt a verseny legelején cseszõdött el, ugyanúgy, mint a feleségemnek. De elromolhat egy teló lock mechanizmusa attól, ha lockolva lejtõre megy vele az ember? Én sem vagyok a lejtõk ördöge, ráadásul a verseny a Bükk Maraton volt, ahol azért igazán durva lejtõk nincsenek is.

Na most az egészet nem értem. Az biztos, hogy ebben a második szervízben egyszerûen lövésük sincs a dologhoz. Az elsõ szervízes sem meggyõzõ, mert õ egy harmadik RS telót (aminek a történetét most nem akarom ide bekeverni, mert mások a tünetek) nem tudott megjavítani.

A kérdésem az, van-e valakinek tippje, mi történik itt? Illetve tudtok-e olyan szervízt javasolni, ahol nem csak próbálkoznak, hanem tuti értenek is ahhoz, amire vállalkoznak? Lehetõleg közelebbit, mint a Dr. Bike, Bp. 3. kerülethez minél közelebb, annál jobb.

(Hogy miért nem mondom el, hova ne vigyetek RS telót szervízeltetni, annak személyes oka van; mindkét helyen dolgozik kedves ismerõs, és nem akarom õt kellemetlen helyzetbe hozni sem azzal, hogy balhét csapok, sem azzal, hogy kihirdetem, milyen bénák a kollégái. (Saját állításuk szerint a Fox-hoz értenek.))

#317
oldbike

oldbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
O-ringnél a Reba gyûrû......74926-os cikkszám anno VV-tõl.....

#318
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationAngyalföld

Van itt olyan, akit hozzám hasonlóan zavar a PopLock kar és visszatérne a Fox-féle lehajolós módszerhez? Most nagyon ezen gondolkozom, egyre ritkábban lockolok és hogy õszinte legyek, plusz kábel, plusz egység a kormányon. Létezik megoldás a villához hajolós lockolási módszerre vagy csak sima PopLock kikötés, leszerelés, lockolási lehetõség nélkül?

Bocs, a villa: Recon Gold TK Solo Air 2011.


Elég, ha kiveszed a rugót belõle, utána kézzel tudod forgatni ide-oda a két végállás között. (mondjuk pöcök nincs rajta, de el lehet forgatni így is)

#319
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha már ez téma, publikus hogy a 2013-as rebaba milyen o-ring méretek valók? Rendelnék én is pár tartalékot.

#320
Lede

Lede

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

O-gyûrû méretek:

O-Ring Sizes for RS Revelation, Reba, Pike Inside

Helló, õket ajálom nagyon korrekt csapat.
Vidd be a régi o-gyûrûket, lemérik neked pontosan milyenek kellenek!

O-Ring Kft.


Hello!

Köszönöm a segítséget,közben Sala-nak is írtam,és õ is ezt az oldalt ajánlotta.Az O-Ring Kft.-nek is írtam,és igen hamar küldtek árakat,meg pontosítottak méretet,teljesen korrekt csapat.