Ha tényleg nagy sárvan akkor inkább 1.55!!!
Ha meg kicsi akkor maradhatnak a "normál" gumik.
Persze, ezalapján CX géppel is indulhatsz. Most már a szabályzat is engedi.
Én sárban is vígan megyek ballonos gumival. Az egész inkább a sárférõhely kérdése. Van olyan váz, ahol a 2,1 könnyebben elforog, mint másikban az 1,8. Ha nincs tapasztalatod 1,5-tel, lebeszélnélek róla.
Érdemes még megnézned, hogy milyen a pálya talaja. Ha sok benne az aszfalt, a sárgumi megbosszúlja magát aszfalton. Lassú és imbolyog, éles kanyarvételkor könnyû vele felszántani az aszfaltot. Meg lehet szokni, de nem igazán kellemes érzés.
A Pana Mud Pro pl. fantasztikus sárban és laza talajon, borzalmas aszfalton és katasztrofális vizes köveken. Érdemes mérlegelni a pro/kontra érveket a pálya ismeretében.
Én inkább a vékonyabb, de nem kimondottan sármodellekre voksolok:
IRC Notos 1,7
a Medusa 1,8 is szimpi, bár személyesen nem ismerem
Nobby Nic 1,8
Michelinbõl a Country Mud felejtõs, nehéz, drótos gumi, az eredeti neve XL volt, kimondottan köves, pl: alpesi körülmények közé való. Gõzöm nincs miért nevezte át a Michelin, pláne egy olyan felhasználásra utalva, amire nem alkalmas. Most jelent viszont meg az XC A/T 1,8-as verziója. Abból már a 2,0" is jó volt dagonyázni, ez kimondottan jó választás lehet.