Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Maratonok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3516 hozzászólás a témában

#1
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.716 hozzászólás

Dirndltal Race

https://www.dirndltal-race.at/

 

Tegnap ismét a Dirndltal Race-en jártam, ahol a klasszikus 'Race' távon álltam rajthoz, ami alig 41 km. Tavaly már jártam itt, az év talán legjobb versenyének éreztem 2018-ban. 2019-re mit sem változott a véleményem - fantasztikus pálya, jó szervezés és jó erős mezőny fogadott!

 

A kiírás szerint "csak" 40 km, amit én 41-nek mértem tavaly is, idén is - cserébe 1950 méter szintemelkedés! Nálunk néha a hosszú távokban sincsen ennyi és ez egyben sokat sejtető, hogy a mászások és a lejtőzések dőlésszögével finoman szólva is garatáltan az álla esik le egy a magyar versenyekhez szokott bringásnak. Ahol itt kint van a három lefelé mutató nyíl, azt érdemes komolyan venni. Nagyon komolyan... ;)

Ez a verseny az, ahol mászások előtt is lát az ember 3 nyilat - csak éppen felfelé mutatnak. Nos, a top15-ből is kb. minden második ember leszállt és tolta ezeken. De aki szereti a meredek, technikás kaptatókat (alapvetően én ezen elvetemültek közé sorolom magamat), az messzemenőkig kiélheti itt szenvedélyét! Részemről idén minden, azaz az összes technikás mászást kitekertem (tavaly nem sikerült mindegyiket - idénre ez egyértelműen egy cél volt).

 

Rajtcsomagban a rajtszám mellett szórólapok, dobozos zero Coca-Cola, Red Bull cola, friss zsemlye (nagyon finom!), kolbász. És a versenyen, illetve utána is szuper hangulat! Sokat kameráztak és rengeteg fotó készült rólunk, már várom, hogy online legyen! ;)

 

2019-es GPS-log: https://www.strava.c...ies/2707507799/


  • dzsonhee és ZolkoW kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.716 hozzászólás

A Granitbeisser Marathonon jártam a hétvégén ami az osztrák TopSix sorozat utolsó állomása. 2 éve voltam már itt, ha nem bánjátok, a 2 évvel ezelőtti beszámolómat másolom be ide alább.

Annyit fűznék hozzá még, hogy a szervezés 10/10, segítőkészek, minden frissítőponton adnak zselét és nem gagyi márkát (!), vizet és iso-t adnak pohárban, fél literes szénsavmentes ásványvizet műanyag üvegben (elteheted a mezed zsebébe) - és persze a szokásos terülj-terülj asztalkám van mindenhol.

 

A pálya osztrák viszonylatban a könnyebbek közé tartozik, bár nagyon köves és szinte mindenhol folyami kavicsos - azaz, száraz időben sodrós, csúszós. Komolyabb lefelé nincs benne, kábé a Mátra nehézségi szintje maximum. Kaptatók viszont annál inkább: jópár igazán meredek kaptató, idén volt, amit nem bírtam kitekerni így a száraz körülmények között, pedig elég jó formában voltam! ;)

 

2019-es GPS log, a pálya egy 3 km-es szakaszon megváltozott 2017 óta: https://www.strava.c...ties/2667043499

 

-------

2017-es beszámolóm:

 

Az idei év utolsó versenyének [2017!] az osztrák Granitbeisser Marathonra esett a választásom, ami 6 nappal a Mátra Maraton után volt. Utóbbi nagyon megviselt fizikailag és mentálisan is, az osztrák versenyre kicsit alább hagyott a motivációm, de azért vártam. Az időjárás-előrejelzések esőt jeleztek, ennek ellenére csütörtök magasságában már megbarátkoztam a gondolattal, hogy lesz idén egy elég saras versenyem. A DT villára felszereltem egy sárvédőt, hogy legalább a szemüvegemre ne menjen sok a sárból.
Péntek este utaztunk ki, kicsit kalandos volt; az M1-esen találkoztunk közveszélyes ámokfutóval és balesettel, forgalmi dugóval egyaránt. Saint Nikola an der Donau településen szálltunk meg egy tágas és kellemes apartmanban. Előtte nap nem figyeltem oda az étkezésre és semmire, egészen lazán vettem ezt a versenyt és előtte este jól aludtam.
Reggelire kakaós csigát és túrós táskát reggeliztem. A verseny Sankt George am Walde településen volt, autóval mentünk oda. Elég korán érkeztünk, jó helyen tudtunk parkolni és időben átvettem a rajtszámot. Túl korán voltunk ott, így jó fél órát üldögéltem még az autóban a bemelegítés előtt és egy pokrócba csavart lábakkal, beöltözve és közben dideregve. Alig 5 fok volt...
A bemelegítéshez kabátot is vettem, jó fél órát mentem KB zóna tetejében, GA1 aljában és a vége felé egy alig 1 perces erősebb résztávval. 5-6 fok volt végig, nagy párával és enyhe ködszitálással. Majdnem kevés volt a rövid ujjú aláöltözet, a termo karmelegítők és a két bringás mez a vékony széldzsekivel. A bemelegítés végére aztán szépen átmelegedtem, pont a rajt előtt 5 perccel értem a rajt helyszínére, jól időzítettem. Verseny előtt 1.5-2 liter folyadékot ittam egyébként, a rajthoz két tele kulaccsal álltam be – nos, egyiket tele behoztam a célba, annyira hideg volt. Sebaj, legalább végig ott volt a tudat, hogy van nálam elég folyadékpótlás!
A rajt előtt végtelenül nyugodt voltam a korábbi verseny előtti izgulásokhoz képest. Az eső szerencsére nem esett, de nagyon borongós volt az idő. A széldzsekit levettem, összehajtogattam és hátra tettem a mezem zsebébe. Egy zselét még ettem közvetlenül a rajt előtt.
A rajt után visszafogott tempót vettem fel az első percben, nehogy összeakadjunk valakivel. Ahogy tiszta volt az út, szépen felvettem a saját tempómat, néha kicsit erősebben megnyomva 20-30 másodperceket. Ezek a megindulások egy hosszabb versenyen nem túl szerencsések, de nem foglalkoztam ezzel. Mindjárt az első DH egy fenyvesben, gyökeres részen volt, óvatosan és lassan mentem le és jó ötlet volt – így problémamentesen konstatálhattam, minden csupa víz és csúszós, a lejtmeneteket eldöntöttem, a szokásos biztonsági üzemmódra veszem.
Az első mászás mindjárt egy egész komoly mászás volt: fenyvesben, gyökeres részekkel, jó meredek kaptatókkal és süppedős, kavicsos szakaszokkal. Ilyenből a verseny folyamán volt aztán bőven! Azt jó előre leírhatom, ezen a versenyen a DH-k átlagos, magyar maratonokhoz szokott versenyzőknek is jól feküdhetnek: nincs bennük igazi nyereg mögé ülős rész, talán csak 2 rövidebb szakasz összesen. Viszont a mászások! Sok olyan volt, ahol 330-350 Watton 50-60-as pedálfordulattal alig bírtam felrugdalni a bicajt, sőt olyan is, ahol 400+ Wattot adtam le, alig bírtam kitekerni!
A DH-k: sok helyen volt folyami kavicsos az út, ez volt itt a domináns. Süppedősebb, mint a schotter és csúszósabb, főleg vizesen. És most vizes volt. Pláne, mikor 2 óra után még ráesett egy kis eső...
Szóval, az első két mászáson sok bringás mellett mentem el, néha túlvállalva rövid időre a Wattokat. Erről sokat elmond, hogy az első órában nullák nélkül kb. 320 Wattot tekertem, pedig ebben volt DH-ba lazábban beletekerés is, ami levitte kissé – szóval elég jó volt a tempóm.
Az első óra után nagyjából azon a helyen haladtam, amit olyan bringásokkal mentem végig aztán, akikkel egymást előzgettük, egészen a 3. óráig. A 2. óra után arra számítottam, hogy jelentősen csökkennek majd a Wattjaim, de fura módon nem így történt, inkább szándékosan vettem vissza 5-10 Wattot. Itt a meredek kaptatóknál már néha eszembe jutott, hogy jó lenne már, ha a 3. órában lennék és vártam a 3. órát – de hát ez benne van!
Menet közben azon kaptam magam, gyakran jut eszembe a Cser Gabi által inspirált bikemag.-hu-s cikk: egyre kevesebb a magyar maratonokon a résztvevő, miközben az átlagéletkor egyre nő – nem túl jó kilátások. Itt valahogy minden más. Arra feledkeztem rá, hogy a pálya jelölése, sőt a nyomvezetése és távok egymáshoz képest történt ütemezése egyszerűen zseniális! Minden fordító vagy kanyar előtt 50 méterre egy tábla, hogy merre kell menni 50m múlva. Frissítőpont előtt 300 méterre, hogy 300m frissítő pont. Minden egyes elágazásnál piros-fehér szalagozás a rossz útra és az út közepére külön még festékkel nyilakat fújtak. Mindenhol! Az aszfaltos úton áthaladó részeken biztosító emberek és rendőrök – rengeteg rendőr volt. A necces DH-knál lenn mentőautó és mentősök – minimum 4-5 helyen voltak. A közepesen gáz helyeken 2 lefelé nyíl, a keményebb részek előtt 3 lefelé mutató nyíl, híd előtt útszűkület jelzés, sőt, jó előtte jelzés, hogy 100 méter múlva híd! Ahol elváltak a távok, előre jelezték, hogy 100 méter és távok szétválnak – plusz biztosító emberek irányítottak az elágazásoknál. Még a Salzkammergut-Trophy sincs ennyire jól kitáblázva, kijelölve, mint ez a verseny. Hab a tortán, hogy új jelölték ki a nyomvonalat, hogy a rövid és a közép távosokkal egyáltalán nem találkoztunk, pedig voltak közös szakaszaink a verseny folyamán. Elképesztő profizmus!
A 3. órára aztán kezdtem érezni, hogy gyengülök. A lankás lefelékbe már nem tekertem bele, de azért a mászásokat még jó 300 Watton bírtam tartani szerencsére – itt mentem el négy másik bringás mellett szép komótosan, akikkel előtte sokáig együtt haladtunk és előzgettük egymást. Később már nem is értek utol – mégis csak jól osztottam be az erőmet, itt tudatosult bennem, hogy szerencsére a komolyabb megindulások az első órában ezek szerint nem készítettek ki annyira. Az utolsó 40 percben előttem 100-200 méterre ment egy bicajos, próbáltam követni. Kiderült, az osztrákok női bajnokának, Sabine Sommernek a férje volt az. Mikor megláttam a táblát, hogy 10km az extreme távból, eléggé megkönnyebbültem. Az 5 km-nél még inkább és a 2 és az 1-es táblánál egyre jobban éreztem, hogy egész jó helyen haladhattam és jó lehet ez! A célterületbe érve óriási ovációval fogadtak, zenészek zenéltek az utolsó mászás mellett és a pedálozásom ütemére drukkoltak a helyiek. Elképesztő, mennyire sok helyen mondták végig a verseny folyamán, hogy hajrá és jól megyünk, nyomjuk neki, ügyesek vagyunk és sok más elismerő mondatot!
A végén még Móni is ott volt és fotózott, nagyon jó érzés volt. :) A célvonalon áthaladva nagy megkönnyebbülés lett úrrá rajtam és éreztem, az egész testem fáj. Minden porcikámban izomláz volt. Mondták, hogy eléggé elől jöttem be és 2-3 perc után Móni is odaért és mondta, szerinte nagyon jó helyen jöttem be. Elmentem letisztálkodni kicsit és levenni a csurom egy vizes cipőmet, mellyel az egyik patakátkelésnél átgázoltam a hideg patakon.
A bringaverseny mellett egy komplett falunapot is rendeztek a helyszínen: ez nagyon ötletes! Az eredményeket 4 db LCD-s kivetítőn mutatták...


  • pleisztocen kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#3
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.050 hozzászólás

Középfokú? Ha én ezen a pályán végig tudnék menni min. mtb professzornak képzelném magam.

Szóval ugye itt egy XCM és egy enduro verseny van ugyan azon a pályán a hosszútáv 10km prolog és 3x hetven egynéhány km, a demón 50-60km a táv és a szint viszont lényegesen kevesebb. az enduró szakaszokon vannak a halálfejjel jelölt részek ami akkor jelent komoly veszélyt ha ismeretlenül belemész. Én  sem vagyok egy endurós és soha nem is leszek megfogadtam a tanácsot hogy ha valamit nem látok be vagy nem úgy látom hogy megtudom csinálni akkor szálljak le. Ennyike 

Ösztelós erősen ajánlot annélkül erősen ónszopatás jellege lehet dropper viszont szinte kötelező a mezőny 98%-a használja aki nem az nemzetközi xc részer :) ill.grammániás.

Aki keresi a kihívásokat azoknak nagyon ajánlom.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.378 hozzászólás
frankó lehet, bár az én képességeimen is kissé túlmutat :) /ami nem baj, mert lehet feszegetni/

#5
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Kupolo MTB Trilogy. Maraton kicsit másképp, fantasztikus pálya, csodás környezet. Próbáljátok ki ti is. Középfokú bringakezelés minimum kell hozzá. :) https://www.youtube....YXDVfeKGYxFsiMo

Középfokú? Ha én ezen a pályán végig tudnék menni min. mtb professzornak képzelném magam.



#6
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Mátra Maraton középtáv nevezés eladó. Akit érdekel, kérem privátban keressen.



#7
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.971 hozzászólás

Kupolo MTB Trilogy. Maraton kicsit másképp, fantasztikus pálya, csodás környezet. Próbáljátok ki ti is. Középfokú bringakezelés minimum kell hozzá. :) https://www.youtube....YXDVfeKGYxFsiMo

9.00nál mintha ismerős arc....:)

 

mondjuk nekem túl nagy kedvet nem csinált a videó, de biztos öregszem :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.050 hozzászólás

Kupolo MTB Trilogy. Maraton kicsit másképp, fantasztikus pálya, csodás környezet. Próbáljátok ki ti is. Középfokú bringakezelés minimum kell hozzá. :) https://www.youtube....YXDVfeKGYxFsiMo


zeezoltano módosította - 2019. augusztus 16. - 20:51

  • Kisherceg kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#9
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.716 hozzászólás
Mostviertler Bike Marathon - Mank

http://www.mountainb...enge.at/-pid513

A Centurion Mountainbike Challenge része. St. Pöltentől délre Ausztriában található a helyszín, az A1-es autópályáról festői környezetben, lélegzetelállítóan szép, dimbes-dombos úton vezet az út a településig olyan minőségű úton, amit bárhol a világon megirigyelhetnének. (Igazi országútis paradicsom: sok-sok kisebb domb, szép és íves kanyarok, kitűnő útminőség, gyönyörű táj.)

 

A verseny rajtja a cél 3 km-re találhatóak egymástól, ezt jó észben tartani a parkolásnál. A rajtszámátvétel gyors és gördülékeny, beszélnek angolul is (jól!). A Classic távon indultam, kiírás szerint ez 77 km és 2500 szint - szintben inkább a 2700-2800 közt lehet a valós.

A pálya változatos, nehézségét illetően, osztrák szinten mérve közepesen nehéz - magyar viszonylatban extrém nehéz és helyenként extrém technikás.

Aszfalt, schotter, betonút, köves és murvás út, föndút és füves szakaszok egyaránt találhatóak benne.

Három komolyabb, technikás DH-val találkozhatunk: az első ilyen egy szinte egyenes lefelé, de annyira meredek, hogy végig csúszó, blokkolt hátsó kerékkel gyorsultam rajta végig - kicsit félelmetes is volt. A második egy ehhez hasonló, de egy hajszállal kevésbé meredek, de még mindig ijesztő szakasz. A harmadik a verseny fele után található, egy kb. 150-200 méteres erdei szakasz, nagyon meredek, letörésekkel és azt kell mondjam, az igazán technikás fajtából.

 

A pálya legalább 1/3-a esőben nehezen járható, ebben egészen biztos vagyok, erre érdemes felkészülni.

 

Log: https://www.strava.c...ties/2607034567

 

(hja, nem utolsó sorban itt volt most 2019-ben az osztrák országos bajnokság és az 1970-1979-es születésűek közt első lettem :) - összetett 23., bár indultak olyan nevek is, mint Alban Lakata, Geismayr, C. Soukup stb. stb.)  :D


  • dzsonhee és pleisztocen kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.716 hozzászólás

Ismét egy osztrák maratonról osztanám meg tapasztalataimat, ami nem más, mint a híres-hírhedt Ischgl Ironbike!

Oldaluk: https://www.ischgl.c...ischgl_ironbike

 

A mai napon a harmadik alkalommal tekertem végig a 'HARD' távot - ami "csak" 77 km ugyan és "mindössze" 3800 méter mászást tartalmaz. De mielőtt még átlagos maratonnak bélyegezné bárki: a verseny legalacsonyabb pontja 1350 méter tengerszint feletti magasságon található és két hegy 2700 méter fölötti. Aki tekert már 2000 méter felett, jól tudja, mit jelent ez. ;)

 

A nevezés nem olcsó, helyszínen 70 EUR körül, de előnevezéssel sokat spórólhatunk. Cserébe amit ad:

 - Cuore márkájú bringás mez az adott évi Ischgl dizájnnal (svájci márka)

 - fejkendő és Iscghl Ironbike kulacs

 - sótabletták, ingyen verseny utáni étkezés egy étteremben + zuhanyozási lehetőség

 - a verseny frissítőpontjain mindenhol 2-féle gél: koffeinmentes és koffeines, amilyet kérsz!

 - kétféle ital: izó vagy víz

 - 10/10-es jelőlés és pályabiztosítás!

 - 4 darab single trail: egy rövidebb a verseny elejében, egy az osztrák-svájci határ mentén és aztán Svájcba menet lefelé (nagyon élvezetes!), majd Idljoch Trail (..ez már keményebb dió) és végül a - szerintem - fantasztikus Velill Trail, utóbbi mindkettő enduro trail egyébként

 - a verseny esőben is jól tekerhető, mérsékelten és csak helyenként foltokban saras

...az időjárás meg... nyárból a télbe simán benne van. Ma például 2700 méter fölött hófúvásban tekertünk! :D

 

Rajt 8:10-kor, a UCI Marathon Series része a verseny, rengeteg világsztár indul itt, mivel nekik ez presztízs verseny - találkozhattok a nagy nevekkel. ;)

 

Non-plus ultra: a kilátás, a táj fenomenális, lenyűgöző, hihetetlen, 2500 méter fölött földöntúli - a kihívás pedig óriási, a verseny maga egyszerűen brutális!

 

GPS-log (2019): https://www.strava.c...ties/2586462873


  • pleisztocen kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.716 hozzászólás

Pár szó a Montafon M3-ról, ahol a hétvégén jártam.

Interneten: https://www.montafon.at/m3/en

 

Régóta szerepelt a bakancslistámon ez a vorarlbergi, Svájc és Tirol közt haladó verseny. A 130 km és 4500 szintemelkedés sokat sejtető, nem szabad alábecsülni a versenyt.

Szervezés vérprofi, nem véletlenül szerepel(t?) az UCI maraton series-ben. Rajtcsomagban téli bringás thermo sapka (márkás, igényes!), Red Bull, szórólapokból csak az, amit elveszel egy asztalról (szimpatikus: kevesebb papírszemét!), UV-védős ajakápoló stick, különféle ízű sótabletták. Zselé és egyebek itt nincsenek.

Rajtszámot kettőt adnak, egy a szokásos: bringára, második a pólódra, névre szólóan, a nemzet zászlójával (apróság, de Wow!).

 

Rajt 7:30-kor, hosszú táv külön - ez IS szuper. :)

Első hegy felfelé aszfalt, majd schotter, finom kis 1000m szint egyszerre, pár rövid lefelével, majd mászással.

A lefelék egy része nagyon meredek. NAGYON. Az első felének egyik utolsó DH-ja borzasztóan technikás, gyökeres, sziklás. A középső hegy fel is, le is semmi extra, alapvetően schotter - itt kifújhatja magát az ember, felfrissülhet - lefelé legalább is.

Apropó frissítés: mindenhol cserekulacs, kérdezik, víz vagy ISO! Plusz zselé, koffeinmentes vagy koffeines. Ettől kész voltam KitzAlpBike-on már, full-extrás a szerviz ott is, itt is.

Utolsó mászás előtt csiku-csuki egy enyhe emelkedőn a patak mellett, ami gyökeres és köves - nekem nagyon élvezetes volt. Pláne, hogy egy darabig Sabine Spitz mögött mentem itt (is) és zseniális nyomvonalakat választott.

Aztán egyre meredekebb az út, Silvretta Hochalpenstrassén megy a verseny 1-2 km-t, majd lemegy egy szűkebb aszfaltos mászásra, ami egyre meredekebb lesz. Olyannyira, hogy a 32 - 50-es (!!!) áttételem is kevés volt itt-ott!

 

A fennsík elképesztő szépségű, ez itt Galtür vidéke részben, ami szemeink elé tárul. Lenyűgöző, leírhatatlanul szép, tengerszemekkel, víztározókkal, 3000+ magasságú hegyek ölelésében... :)

 

A fenti mászás nagyon gyilkos: köves és füves terep, kisebb patakátkelések tömkelege - ide nagyon kell egy fully - bár alapvetően csak itt jönne jól. Az utolsó DH felső része aszfaltos, Silvrettán - relaxációs lehetőség és egy kis idő gyönyörködni a tájban.

Aztán terep. Egyre meredekebb, egyre brutálisabb - egyik legkeményebb azok közül, amivel versenyen eddig találkoztam. Dropper nyeregcsővel is sok helyen leszálltam inkább "tolni" - pontosabban leemelgetni a sziklákon a cajgát.

A végén aztán egy jó 20 km-en elnyújtott, zömében aszfaltos, néha gyökeres és schotteres részekkel tarkított lefelé.

 

Zseniális szervezés, első osztályú pályabiztosítás, nagyon-nagyon nemzetközi és erős mezőny, páratlan szépségű táj. Csak ajánlani tudom, ez nevezhető úgy hogy "TOP Maraton"! :)

 

Pár fotó és GPS-log itt, alapvetően rólam (ezeket vásároltam meg): https://www.strava.c...ties/2567255994


  • dzsonhee és Rabbit kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.860 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én ezt értem és tisztában vagyok vele, mint mi mindannyian akik versenyzünk. De az említett utak nem kétsávos országutak, és felteheti a rendező a kezét, ha valakit elcsap egy autó - nem tartotta be a KRESZT, így járt. Egy ilyen ütközésnél nagyon súlyosan meg lehet sérülni, sőt bele is halhat a bringás. Utána mutogathatja rendező a versenyszabályzatot és nyugtatgathatja magát, hogy ő mindent megtett és nem felelős a történtekért. Pedig felelős. Ha ilyen, gyakran lejtős szakaszon vezet a pálya (lehet, hogy nincs is más jó nyomvonal), akkor igenis minden beláthatatlan kanyarhoz, kereszteződéshez oda kell állítani egy figyelő/figyelmeztető embert. Aki ezt nem vállalja be, ne vigye ilyen veszélyes helyre a mezőnyt. De tudom, hogy általában egy tragédia kell ahhoz, hogy ezt belássák az emberek...

Simán felelősségre vonható ilyenkor a versenyszervező.



A sebesség mindent megold.

 


#13
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

"8. Résztvevő köteles a hatályos közlekedési szabályokat ..

http://tosport.hu/as...S_ARSZ_2016.pdf

Én ezt értem és tisztában vagyok vele, mint mi mindannyian akik versenyzünk. De az említett utak nem kétsávos országutak, és felteheti a rendező a kezét, ha valakit elcsap egy autó - nem tartotta be a KRESZT, így járt. Egy ilyen ütközésnél nagyon súlyosan meg lehet sérülni, sőt bele is halhat a bringás. Utána mutogathatja rendező a versenyszabályzatot és nyugtatgathatja magát, hogy ő mindent megtett és nem felelős a történtekért. Pedig felelős. Ha ilyen, gyakran lejtős szakaszon vezet a pálya (lehet, hogy nincs is más jó nyomvonal), akkor igenis minden beláthatatlan kanyarhoz, kereszteződéshez oda kell állítani egy figyelő/figyelmeztető embert. Aki ezt nem vállalja be, ne vigye ilyen veszélyes helyre a mezőnyt. De tudom, hogy általában egy tragédia kell ahhoz, hogy ezt belássák az emberek...



#14
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Sziasztok!

 

Mátra Maraton Rövidtávos nevezés eladó!

6e Ft.-

tel.: 06303119433

 



#15
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 987 hozzászólás

"8. Résztvevő köteles a hatályos közlekedési szabályokat (KRESZ) betartani, különös tekintettel az alábbiakra: Jobbratartási kötelezettség, Elsőbbségadási kötelezettség.

A Rendezvények részleges útvonal biztosítással, a közúti forgalom fenntartása mellett zajlanak. Résztvevő köteles a rendőrség és a Szervező, illetve a képviseletükben eljáró személyek utasításait maradéktalanul betartani!"

 

http://tosport.hu/as...S_ARSZ_2016.pdf

 

 


  • Rabbit kedveli ezt

#16
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

 

Két hete írtam az alábbi levelet a Tósport versenyén velem megesett súlyos szervezási hibáról, ami akár az életembe is kerülhetett volna.. Semmi választ nem kaptam. Ennyire érdekli ez a szervezőket. Most akkor eljuttatom több fórumon is a sporttársaknak. Hátha őket jobban érdekli:
...

Ez nekem már több versenyen eszembe jutott, amikor a vége felé szőlőhegyi úton, zártkerten, faluszélen kanyargunk lefelé, nem kis tempóval. Legutóbb Balaton maratonon volt ilyen élményem, ráadásul 3-4-en meccseltünk, mindenki ott nyomult ahol csak bírt. Szerencsére nem jött szembe a kombi Wartburg...



#17
SWirl

SWirl

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Két hete írtam az alábbi levelet a Tósport versenyén velem megesett súlyos szervezási hibáról, ami akár az életembe is kerülhetett volna.. Semmi választ nem kaptam. Ennyire érdekli ez a szervezőket. Most akkor eljuttatom több fórumon is a sporttársaknak. Hátha őket jobban érdekli:
 
Kedves Szervezők!
 
Mostanra jutottam el oda, hogy van időm, hogy ezt leírjam Nektek. A május 20-i MTB maratonon olyan történt, amit még sosem tapasztaltam MTB maratonon pedig 15 éve járok ilyen versenyekre itthon és Szlovákiában. A pálya egyik leggyorsabb szakaszán a Csúcsoshegyi Gádei úton 45 km/h-val tartottam lefelé az egy autó szélességű aszfalton, amikor az aszfalt bal kanyarja után egy szembejövő kombi Wartburggal találtam magam szembe. Üvöltöttem neki, hogy húzódjon le, mert a beláthatatlan kanyarban valaki biztos telibe fogja verni, aki utánam jön. És ha én jöttem volna 5 másodperccel később? És teszem azt levágom a kanyart, mert miért ne, hiszen a szervezők által biztosított zárt pályán versenyzünk? Ezt rendkívül súlyos felelőtlenségnek tartom. Nem a Wartburgos volt a hibás, hanem ti, akik nem biztosítottátok a pályát. Úgy gondolom nem patetikus túlzás ha azt mondom, hogy rátok bíztam az életem, és ti felelőtlenül bántatok ezzel. Nagyon remélem, hogy a jövőben nem lesz ilyen hiányosság, de én biztos nem bízom rátok még egyszer a testi épségem. Remélem, találtok ebben a levélben hasznosítható tanulságot.
 
Üdvözlettel:
 
Géczy Balázs

 



#18
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Eladó a komplett hosszútávos Topmaraton nevezésem, 22000 Ft előnevezési áron, +átnevezés díja. Ha érdekel, hívj: húsz-442-nulla-9-nulla-8



#19
Spirite

Spirite

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

Ő arra gondolt, ami tavaly még volt, hogy dec. 31-ig még egy versenyre is kedvezményesebben lehetett nevezni, mint jan. 01-től.

Ez az opció csak a Bükk maratonnál maradt meg.



#20
cakes

cakes

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
  • LocationJászberény

De-de! ;) Csak bíztam benne, hogy lesz valamilyen kedvezmény, ha mondjuk december 31-ig nevezek, de így, hogy nem ígérkezik kedvezmény, így bőven elég lesz a jövő év elején nevezni.

 

Köszönöm a segítséged! ;)

miért ne lehetne nevezni dec.31-ig?  :huh: 
bár a szilvásmarci oldalán még a tavalyi határidők vannak, de nem hinném, hogy ez az idén változott volna ... egy email és kiderül  ;)