Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Hírek a nagyvilágból

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5267 hozzászólás a témában

#2601
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 hozzászólás
http://index.hu/bulv..._polgarmestere/

----

FÁJVÓ

----


#2602
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás
Levi Leipheimer követi Lance Armstrongot: az Asztanától õ is az új RadioShack kerékpároscsapathoz igazol.
http://www.hirextra....ti-armstrongot/

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#2603
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
Ellopták a rönöki fahidat
http://www.nyugat.hu..._ronoki_fahidat

#2604
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
http://sportgeza.hu/...a_dvsc_bl-hose/
http://www.szon.hu/h...090829-11581977

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2605
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Nyelvében él a nemzet: http://index.hu/tech...ny_londoni_atm/

Szeretem az ilyet. :)
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#2606
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
nó....nincs pöcse

bár igaz az még nem jelent semmit :S

#2607
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
http://www.nemzetisp...s-nemet-272557/

azert ez is meredek

igy ranezve a kepre en se tudnam 100%-ra megmondani hogy no vagy ferfi.

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2608
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás

Ez legalább annyira a másik véglet, mint az idézett cikk.


Ismerek olyat aki mindkettõvel repül(t) és olyat is aki csak Mig-el, vagy csak Gripen-el.

Szinte mind azt mondta, hogy jó döntés volt a gép, õk az oktatásra, tréningre és a kevés repülhetõ óraszámra panaszkodnak.

Egyik rokon megtanult felsõfokon franciául (több társával), mert úgy volt, hogy kanadába megy megtanulni a gépet, majd megtanultak görögül is, mert végül oda kellett volna menni. Tele lett a töke és nem ment el, most szárazföldi békefentartó Koszovóban...
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#2609
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
mondom :-)
bármennyire alacsony lesz is az a völgyhid, nem lenne jó leesni róla

#2610
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

nem olvastam végig..., mert azért ez közel sincs így.
Lehet vagy min. 7éves írás, amit egy 29-es pilóta írt, mert a fiatalokat vitték ki kanadába és görögországba Gripenen tanulni.
A csehek 2003-ban vettek (lízing) 14 gépet, amiket már korábban megvettek volna, de 1 árvíz miatt nem arra költöttek.

Minden leírt fegyverzethez van mûködõképes rendszerünk, aminek a nagyrészét már éleslövészeten is tesztelték. 2010-ben áll hadrendbe a géppark, addig minden tökéletes lesz.

Azért mi voltunk az elsõk akik vettek, mert senki nem mert olyat venni amit élesben (valódi háború) még nem próbáltak ki. Az F-16, F/A-18, Mirage gépek használtak lettek volna, ezek újjak.
A brazilok átmenetileg használt Mirage-okat vettek, de már jelezték igényüket egy nagyobb szállítmány JAS-39-re.
Egyre több ország dönt a svéd gépek mellett és sokan gondolkoznak a beszerzésükön.
Drága volt, de hosszútávon a legjobb megoldás.

Igaz, hogy a hadiipar a jó lobbin múlik, de azért a termékek képességei is rengeteget számítanak.

Ez legalább annyira a másik véglet, mint az idézett cikk.


#2611
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás
nem olvastam végig..., mert azért ez közel sincs így.
Lehet vagy min. 7éves írás, amit egy 29-es pilóta írt, mert a fiatalokat vitték ki kanadába és görögországba Gripenen tanulni.
A csehek 2003-ban vettek (lízing) 14 gépet, amiket már korábban megvettek volna, de 1 árvíz miatt nem arra költöttek.

Minden leírt fegyverzethez van mûködõképes rendszerünk, aminek a nagyrészét már éleslövészeten is tesztelték. 2010-ben áll hadrendbe a géppark, addig minden tökéletes lesz.

Azért mi voltunk az elsõk akik vettek, mert senki nem mert olyat venni amit élesben (valódi háború) még nem próbáltak ki. Az F-16, F/A-18, Mirage gépek használtak lettek volna, ezek újjak.
A brazilok átmenetileg használt Mirage-okat vettek, de már jelezték igényüket egy nagyobb szállítmány JAS-39-re.
Egyre több ország dönt a svéd gépek mellett és sokan gondolkoznak a beszerzésükön.
Drága volt, de hosszútávon a legjobb megoldás.

Igaz, hogy a hadiipar a jó lobbin múlik, de azért a termékek képességei is rengeteget számítanak.
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#2612
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
mindegy aranyos sztori ez is
mehet az alagutas,völgyhidas autópálya történet mellé..

#2613
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
vannak benne csúsztatások de a nagyrésze ja...
az "okosok" amúgy ha már le kellett cserélni a 29-eseket abszolut az f16 mellett voltak, azt javasolták beszerzésre. egy ember döntött az "ikeák" mellett.

de istenigazából tizedannyiból nato komaptibiléssé lehetett vplna tenni a mig29-eseket. csak ugye az az amiknak (akik ugye elég biztosak voltak benne hogy õk lesznek a befutók) a csillió dollárok mellett elég nagy presztizsveszteség is lett volna
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2614
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
De ez még hagyján: ezek után a Honvédelmi Minisztérium féloldalas hirdetésekben keres jelentkezõket a repülõmagazinok oldalain vadászpilótának. Az már eszükbe se jut, hogy a drága pénzen kiképzett embereket esetleg visszacsalogassák! Persze, azok már biztos régen dobbantottak külföldi légitársaságokhoz, és eszük ágában sincs visszajönni bohóckodni. Röhejes a színvonal csökkenése is, hiszen az elsõ pilótákat még szigorú követelményrendszerben, a katonai fõiskolák hallgatói állományából válogatták, most pedig már csiricsáré színes reklámokban hirdetik, hogy akárki jöhet, csak valaki jöjjön már! Azt viszont nem írják oda a reklám mellé, hogy épp most csökkentették újra a magyar vadászpilóták repültóra-keretét, ami eddig évi 40-50 óra körül volt, mármint a szerencsésebbeknek, mert a legtöbben még ennyit se repültek. A NATO-ban viszont évi 160-180 repült óra a minimum egy harci pilótának, és ezzel még csak legfeljebb a tartalék tartalékja lehet egy frontvonaltól távoli repülõtéren. A Magyar Honvédség erre azt találta ki, hogy minden évben az egyik pilóta repülhet ennyit, a többiek meg maximum tíz-húsz órát. A következõ évben egy másik pilóta kerül sorra, és így tovább. Remek. Lesz egy csomó félig kiképzett emberünk. Arról már ne is beszéljünk, hogy a SAAB gyár hivatalos álláspontja szerint a Gripen évente legfeljebb 160 órát repülhet. Vagyis a Gripen egyáltalán nem képes a NATO-követelményeknek megfelelni!

S hadd mutassak be még egy példát, hogy okos szakértõink mennyire értik a dolgukat. A Gripenek rendszeresítése után a Honvédség 4 gépet akar felajánlani NATO feladatokra, míg 2+2 légvédelmi készültséget ad. Ezen kívül két darab kétüléses kiképzõgép is aktív lesz. Ha ezt teljesíteni akarják, akkor kb. 80 százalékos hadrafoghatóságot kell biztosítani, ami egy logisztikai csoda lesz, hiszen az amerikai légierõnek is csak 25-30% a hadrafoghatósági mutatója, a magyar átlag pedig általában 10 körül van. 80%-ot csak az izraeli légierõnek sikerült elérnie egyszer, a hatnapos háború során, amikor az egész ország egy emberként a hadsereget támogatta. Megnézném én azt, hogyan tudja a Magyar Honvédség ezt a színvonalat éveken keresztül, állandóan fenntartani!

Ennyi lenne tehát a szerény véleményem a Gripenrõl és a rendszeresítésérõl. A konkrét adatok Kõvári László úr cikkébõl származnak, az Aranysas magazin e havi számából, illetve más szakmai forrásokból. A fenti történetet egyébként szinte szóról szóra megismételhetném, ha megírnám azt, hogy hogyan cserélték le a légvédelmi rakétacsapatoknál a megbízható orosz rakétaütegeket a csapnivaló francia Mistral rakétákra, holott lett volna sokkal célszerûbb fegyverrendszer is, fele annyi pénzért. A lényeg, hogy ha azt halljátok, hogy valaki megtámadta Magyarországot, pucoljatok minél messzebb! Nehogy véletlenül a fejetekre essen egy Paveway bomba, mert a pilóta sisakcélzó híján melléejti.

#2615
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Nem tudom mennyire lehet igaz:

Légierõ. Repülés. De szép dolgok ezek.

De nem nálunk. Eleve, Magyarországnak nincs önálló légiereje. A gengszterváltás idején rövid ideig volt, aztán mégiscsak besuvasztották a Szárazföldi Parancsnokság fennhatósága alá. Ez így nagyon jó, meg is tette hatását a szakmai féltékenység, a zömében harckocsizó múltú vezérkari tisztek szépen elsorvasztották a légierõt. Na de ez itt a Droidzóna, tehát droidsztori következik, mégpedig a sokat vitatott JAS-39 Gripen vadászgépek körül folyó dolgokról lesz szó. Az igazán súlyos és fájdalmas ebben a sztoriban az, hogy ez a droidság az országnak dollármilliárdokba került, és ha utánaszámolunk, kiderül, hogy a Gripenek megvásárlásakor minden magyar állampolgár zsebébõl kb. százezer forintot húztak ki. Hja, kérem, a haditechnika nem olcsó mulatság. Nézzük, mit sikerült ennyi pénzért megvenni.

Most nem is arról írnék, hogy mekkora egy rakás szar ez a repülõgép. A barom magyarokon kívül nem is vette meg senki, csak a barom svédek használják, mert nekik muszáj. A gép befejezetlen, még egy csomó alapdologra nem képes, mint például a földi célok elleni csapásmérés, csak késõbbre ígérgetik a szoftverek frissítését, meg az újabbnál újabb rendszereket, amitõl majd tudni fogja. Még szerencse, hogy többfeladatú vadászbombázónak hívják. De 2010-ig örüljünk, ha fel lehet vele szállni. Annak ellenére rendszeresítjük ezt a svéd szemetet, hogy már 1995-ben döntés született az F-16-os rendszeresítésérõl, ami egy rengeteg háborúban kipróbált, folyamatosan fejlesztett, vagy ötven ország által üzemeltetett repülõgép, amit teljesen készen szállítanának, nem kell hozzá semmit külön venni, pláne nem kéne évtizedeket várni az alaprendszerek mûködõképessé tételére, és így is alig több, mint a felébe kerülne a hiperszuper Gripennek, ami egyébként a legdrágább repülõgép volt a tenderen. (A másik két induló az F-18-as és a Mirage 2000 volt.) De nem, az okos droidok kitalálták, hogy az F-16 egy elavult gép, mert a hetvenes években jött ki, és nem kell. Igen, az alapváltozat valóban 1976-ban repült elõször, az meg már más kérdés, hogy a legújabb változat, az F-16 Block 60 meg 2004-ben, és bemutatásakor máris megvette vagy hat ország, és még az se került annyiba, mint ez az összevissza tákolt IKEA-repülõ. A Gripent pedig csak súlyos megvesztegetési botrányok közepette tudták eladni, többek közt olyan balfasz országoknak, mint Magyarország. A cseheknek is majdnem eladták, de ott nem volt olyan hülye a számvevõszék, hogy ne vegye észre a tender körüli �'�érdekes�'� dolgokat. Ott épp most folyik a tender felülvizsgálata. De hagyjuk ezt, repülõs körökben ez már lerágott csont.

A mai dühöngésem tárgya tehát nem is a repülõ maga, hanem a hozzá rendszeresített fegyverzet. A Gripeneket azért vásároltuk meg, mert a régi MiG-21-esek elavultak, lejárt az üzemidejük, és selejtezni kellett õket. A légierõ �'� helyesen �'� olyan váltótípust keresett, amely nem csak kiváltaná az öreg MiG-eket, hanem egyúttal pótolná a korábban kivont Szu-22-es csapásmérõ vadászbombázókat is, és egyúttal a 2010-ben kivonásra kerülõ MiG-29-eseket is felválthatná. Azaz egy többfeladatú vadászbombázót kerestek. Ez teljesen rendjén való, hiszen manapság már csak ilyen sokoldalú harci repülõgépeket építenek és rendszeresítenek mindenhol. A típusváltás egyik alternatívája lett volna, hogy a MiG-21-eseket felújítják és modernizálják, új fedélzeti számítógéppel és elektronikai rendszerekkel látják el. Románia például ezt a megoldást választotta, és a román légierõben már évek óta repülnek a MiG-21 Lancer elnevezésû, Izraelben átépített gépek. Nekünk azonban új gép kellett, bár már a kezdet kezdetén is lehetett tudni, hogy nem sok pénz lesz rá.

A Gripen kétféle légiharc-rakétát kap majd. Látóhatáron túli célpontok ellen a vadonatúj AIM-120 AMRAAM amerikai rakétát hordozza majd, ami valóban remek választás, mindenféle szempontból. Ráadásul ebbõl is a legújabb, 2000 óta gyártott változatot kapjuk. Igaz ugyan, hogy mire a rakétavásárlás aktuális lesz, 2008 körül, már lesz még újabb változat is, de végül is ne kötözködjünk, ezzel sincs semmi baj. Hát a rakétával nincs. Na de a gépnek el is kell tudnia indítani az AMRAAM-ot, különben csak nehezék. Nos, természetesen nem tudja�'� A svédek persze rögtön megígérték, hogy készítenek hozzá szoftvert is, meg indítósínt is, persze jó pénzért, de van egy bökkenõ: Magyarország ugyan megkaphatja az AMRAAM-ot az USA-tól, de nem adhatja tovább Svédországnak sem a fegyvert, sem a dokumentációt, mert Svédország csak társult tagja a NATO-nak, nem pedig teljes jogú szövetséges. A jogszabály pedig jogszabály, amit az amerikaiak nagyon komolyan vesznek. De ha netán mégis sikerülne megoldani a problémát, akkor meg nem lesz annyi rakétánk, hogy a pilóták éleslövészeten kipróbálhassák, gyakorolhassanak az AMRAAM-mal. Majd ha háború lesz, játszhatnak vele, addig nem. Egyébként a MiG-29-eseknél is megvan ez a probléma, a magyar pilóták sohasem indítottak még R-27-es vagy R-73-as rakétát, pedig ezek lennének a 29-es fõ fegyverei.

A második fegyverkategória a kis hatótávolságú légiharc-rakéta. Mit hordozhat a Gripen? Az AIM-9 Sidewinder rakétát, például. Ez is jó kis rakéta, a legújabb verziója, az AIM-9X egészen bámulatos paraméterekkel rendelkezik. Csakhogy mi nem azt kapjuk. Még csak nem is az elõzõ változatot. A mi Gripenjeink a kivénhedt AIM-9L változatot fogják cipelni, ami még a vietnami háború idején gyártottak, és aminek a harci értéke manapság nagyjából egy kóbor kutya faszával egyenértékû. Ráadásul ezeket a svéd és a német légierõ selejtezésre váró készletébõl kapjuk, jó részük már közelít üzemideje végéhez. Ezek a rakéták kisebb harcértéket képviselnek, mint a MiG-21-esek R-60-as rakétái, pedig azok a világ egyik legrosszabb hatásfokú légiharc-fegyverei voltak! Na persze, a hivatalos magyarázat most is megvan: azért ezt vesszük, mert olcsó! Tesco Gazdaságos Légierõ bazmeg. Röhej.

A földi célok elleni fegyverzet? Ó, igen, van az is. Hivatalosan a Gripen szinte mindent hordozhat, amivel a NATO-ban a levegõbõl a föld felé lõni lehet. Hivatalosan�'� A gép az amerikai Paveway lézeres irányítású bombákat fogja hordozni, ami remek dolog, csak éppen ugyanezeknek a bombáknak a sokkal pontosabb mûholdvezérlésû változatait fele ennyiért megvásárolhatnánk. A gond csak az, hogy ezeket a Gripen nem tudja hordozni. Olyan rugalmas kis gép ez, az elkészülése után két évvel megjelent fegyvert már nem is lehet rátenni. Remek. Földi célok elleni rakétának az AGM-65 Maverick különféle változatait ajánlják, ami szintén amerikai fegyver. A Gripen ezekkel sem tud mit kezdeni, mert nincs hozzá megfelelõ indítósín. Azokat még csak most tervezik.

Összefoglalva tehát, mire is költöttek el sok milliárdot az adófizetõk pénzébõl? Van egy hipermodern, csilivili repülõgépünk, ami távolsági légiharcra nem alkalmas, közelharcban harminc éve elavult rakétákkal szórakoztatja az ellenséget, földi célok ellen pedig csak korlátozottan vethetõ be. Ez igazán remek, ugyanis a MiG-21-esek pontosan ugyanezt tudták, mindenféle modernizálás nélkül is. Ráadásul a Gripenhez nem vásárolják meg a sisakba szerelhetõ adatmegjelenítõket, mert az drága, és így a modern amerikai lézervezérlésû bombák hatékonysága is hasonló lesz, mint a MiG-21-es régi, 250 kg-os bombáié. Inkább újították volna fel a MiG-eket, és akkor nem kéne sírni, hogy jaj de kevés a pénzünk! De nem, mert a MiG orosz gyártmány, tehát a Sátántól való, el kell pusztítani.

Mellesleg jegyzem meg, hogy a Gripen harci túlélõképessége is nulla. Arról például senki sem tud, hogy a gépeken lesz-e infracsapda- és dipólköteg-szóró, ami az infravörös és radarirányítású rakéták elleni tevékenység alapvetõ eszköze, immár vagy negyven éve. A magyarok illetékeseknek eszükbe sem jutott ezt megkérdezni�'� Nem lesz rendszeresítve semmiféle aktív zavaróeszköz (ECM) sem, nehogy elrontsa a gép az ellenséges légvédelem szórakozását. A gép sérülésállóságáról szintén nem tudunk semmit, de a gép tervezõi sem sokkal többet. A svédeknek ugyanis nincs elsõ kézbõl szerzett tapasztalatuk a repülõgépek harci sérüléseirõl, igénybevételérõl. Svéd gyártmányú repülõgép még sohasem vett részt semmiféle éles hadmûveletben. Igy aztán senki sem tudja, mi az, amit a Gripen elvisel, és mi az, amit nem. Kipróbálatlan, kiforratlan technika. Mi, magyarok természetesen ebbõl is a legszarabbat választottuk, az elsõ változatot, amit, miután megtudtuk, hogy annál van újabb is, utólag megfoltoztak itt-ott, belerakták az újabb elektronikát és hasonlókat. Persze külön felárért.

És végezetül, hogyan fognak felkészülni a Gripen használatára a magyar pilóták? Miután a kiváló magyar repülõtiszt-képzést az elmúlt évek kormányai sikeresen szétverték, a tapasztalt pilótákat pedig a rendszeres leépítések keretében szélnek eresztették, sebtiben kellett pilótákat toborozni az új gépre. Több milliárd forintért egy tucat fiatal pilótát képeztek ki Kanadában a Gripen vezetésére. A srácokat hallelujázva mutogatta a szaksajtó egy darabig, arról azonban már nem írtak, hogy a kiképzés után pár hónappal már többüket le is szerelték, mert úgysem lesz pénz repültetni õket. Igazán jó ötlet, képezzünk ki egy csomó pilótát, aztán rúgjuk ki mindet.

#2616
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
Súlyos balesetet szenvedett Kiss Dani, az LTV Merida Racing versenyzõje
http://www.velo.hu/i...ul=hir&kod=6191

(bocsánat, úgy látszik nem pörög a topik)

#2617
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
Morakot tájfun, képes beszámoló
http://www.boston.co...on_morakot.html

nem szívesen lennék ott :(

#2618
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Kalapáccsal akart megszabadulni szorulásától...

#2619
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
Biciklist vert, majd karddal támadt a BMW sofõrje
http://hvg.hu/itthon...s_biciklis.aspx

Magyarország :love:

(btw szegény járókelõt még tuti fel fogja keresni a haveri kör, büntetés borítékolhatóan röhejes, vagy nem is lesz...)

#2620
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A hülyeségnek nincs határa, bár aki megnézi, melyik ország érintett a hírben, az nem fog csodálkozni.
http://www.bikerumor...ts-on-roadswtf/