Teljesen igazad van. Ahogy nézem a Strava bejegyzéseket itt azért tényleg vannak kemény kaptatók, tehát kelleni fog valami csajosabb áttétel:) Viszont tecsős videók alapján érdekes lesz össztelóssal végigmenni, nem tűnik túlzottan fontosnak itt a rugóút
Megerősíteni tudom, hogy a könnyű áttételből sosem elég.
Eddig 4 alkalommal teljesítettem a Trophy-t, idén megyek ötödjére. Nézzük, hogyan változtak az áttételek az évek alatt:
2010- A táv, 29er merev farú (alu), elől telós bringa, elől 22-36 tányérokkal, hátul pedig 11-34 (9es) sorral. Sikeres, szintidőn belüli teljesítés.
2012- A táv, 29er merev farú, merev villás acél bringa egysebességes áttétellel, elől 32 hátul 22 fogszámú lánckerekekkel. Sikeres, szintidőn belüli teljesítés. (2. a világon, első Magyar, azóta sem volt még egy ilyen hülye, ha jól tudom )
2017- B táv, 29er merev farú (karbon), elől telós bringa, elől 26-36 tányérokkal, hátul pedig 11-36 (10-es) sorral. Sikeres, szintidőn belüli teljesítés.
2018- B táv, 29er merev farú (karbon), elől telós bringa, elől 32-es lánckerék, hátul pedig 11-36 (10-es) sor. Sikertelen teljesítés, 90 km-nél kiálltam edzetlenségből fakadó áttételhiány miatt.
2020- B táv, 29er össztelós (alu) bringa, elől 30-as lánckerékkel, hátul 10-50 (12-es) sorral. Cél a 8 órán belüli teljesítés, tehát a 7:59:59-el már nagyon boldog lennék.
Fentiekkel csupán azt akartam mondani, hogy valójában bármivel, bármit lehet, de azért vannak olyan együttállások melyek nem szerencsések. Persze minden edzettség függő.
A bringáról az a véleményem, hogy mindenfélével lehet élvezetes a pálya. Idén például kifejezetten várom az össztelóssal való teljesítést, mert hiába nem igényli a pálya, itt-ott nagy élmény lesz. Nyilván, ha kavicsért, vagy 6 órán belüli teljesítésért érkeznék (B távra vetítve), akkor valami nagyon könnyű, merev farú, elől zárható telós bringával próbálkoznék, de ennyire (sajnos) nem vagyok pro. Ugyanakkor a tudat, hogy a 30-as lánckerékkel és az Eagle sorral valószínűleg sehol nem kell majd leszállnom a bringáról, ez idén igen is boldogít, illetve motivál, mert az előző években (főleg nyilván a Salzberg miatt) ezt még sosem sikerült elérnem. Ja, és persze, (szerintem) a végig tekerés nem a leggyorsabb módja az előrehaladásnak feltétlenül, de célok mindig kellenek!
Hajrá!
@Zsolt, idén tényleg kihagyod végül?