Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#10801
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

a Dt mellett az szól, hogy könnyebb az alkatrész utánbótlása, mint a Mavic-é.
...


ebben biztos vagy ?

a mavic viszont bizonyítottan brutálisan erõs /nem az sl/ ezt nyugodtan merem állítani, és asszem egy st-t én is be fogok vállalni a merevfarúba....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10802
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ez olcsó és könnyû:
http://www.actionspo...c8a8717cad58613
+ FRM és Sun-Ringlé.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#10803
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
igen.
a 240es disces verziót néztem. ahogy számolgattam árban nem sokkal van a Crossmax ST alatt, súlyban közel azonos és hát valljuk be utóbbi jobban néz ki.
bár lehet, hogy csak a márkát kell megfizetni utóbbinál, bár a DT se az a névtelen gyártó...
a Dt mellett az szól, hogy könnyebb az alkatrész utánbótlása, mint a Mavic-é.
szóval még rágódok...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10804
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
De miért nem építesz saját kereket? Gyári kerékszettek közül nézted már a DT-t?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#10805
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

hadd kötekedjek:
weight weenies szerint az FSA 1735 gr, a hirdetések szerint a Crossmax ST 1645 gr.
az árral egyetértek. kb. annyi az annyi.
láttál valahol FSA-t Európában? én nem találtam...

Tigrincs: akkor -1 pont az FSA-nak? :)

ww-t én is láttam, de ha a gyártó 1900 grammra adja, a fritz bike 1800 gramm fölé, akkor kevésbé hiszek a weight weenies - nek......vagy 2004- óta módósítottak rajta.....

fritzeknél biztos lehet kapni valahol ha van listaára.......

a másik az hogy a ha netán kell, akkor a mavichoz hamarabb kapsz itthon cuccot mint az fsa-hoz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10806
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
hadd kötekedjek:
weight weenies szerint az FSA 1735 gr, a hirdetések szerint a Crossmax ST 1645 gr.
az árral egyetértek. kb. annyi az annyi.
láttál valahol FSA-t Európában? én nem találtam...

Tigrincs: akkor -1 pont az FSA-nak? :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10807
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

az hogy egy küllõ lapított-e vagy sem, az nagyon befolyásolja a kerék erõsségét?

konkrétan azz FSA XC300-as és a Crossmax ST kerekekre gondolok. mind2 24 küllõs, súlyban közel azonosak.
szóval nem tudom, hogy megéri megvenni a drágább, lapított küllõs kereket. jobb-e annyival, megéri-e.

azér keréken majd 200 g különbség, nem közel azonos súly......és nem kötnék rá fogadást, hogy az fsa az erõsebb.....viszont 250 euróval ólcsóbb az is tény....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10808
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
az hogy egy küllõ lapított-e vagy sem, az nagyon befolyásolja a kerék erõsségét?

konkrétan azz FSA XC300-as és a Crossmax ST kerekekre gondolok. mind2 24 küllõs, súlyban közel azonosak.
szóval nem tudom, hogy megéri megvenni a drágább, lapított küllõs kereket. jobb-e annyival, megéri-e.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10809
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Azt tegyük hozzá, hogy 4 küllõ 20gr alatt van, tehát súlyban minimális a különbség. Csak azért mondom, hogyha valakit a +súly rettent el a 36-tól.
Marci

#10810
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Minél több küllõ, annál erõsebb és annál nehezebb lesz a kerék. Kábé ennyi. Testsúly, felhaszn. terület és a brutalitás/technika arány, plusz alkatrészminõség adja meg hogy hány küllõt érdemes használni. Mondjuk 32 és 36 között nem olyan óriási a kölönbség.

#10811
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nincs különbség.
leszámítva a 4 küllõ és küllõanya elhanyagolható súlyát egy átlagos keréknél.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10812
vendég_EaSyRidR_*

vendég_EaSyRidR_*
  • vendég
félreértéás elkerülése végett, tudom h lyukszámban különbözik, azt nemtudom h gyakorlatban, használat közben, minõségben van e vmi különbség, tehát mitttomén többet bír, v stabilabb, ha igen mennyire és ilyesmik, mert ugyanannyiba kerülnek, csak vmi különbség mégis van köztük. Különben miért lenne 2 fajta.

#10813
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
A 36 lyukas felnin 4 lyukkal több van.
Négy küllõvel több kell bele, meg persze 36 lyukas agy kell hozzá.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#10814
vendég_EaSyRidR_*

vendég_EaSyRidR_*
  • vendég
Örömömre szolgálna ha vki megtudná mondani nekm, hogy mi vagy milyen különbségek vannak a 36, 32 lyukas felnik között. (Azaz egy adott felnibõl a két fajta közti különbség).
Elõre is köszi, ha votl már iylen jelegû kérdés akkor szorri csak most nem volt fölös 3 órám átlapozgatni :P:)
vároma választ ide vagy privibe, köszi

#10815
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás

Azért a +5mm-ben ne legyél biztos. A 2. linkben az egyik csókának +10 mûködött és úgyis függ attól, h mekkora a felni agy etc. Totó-lottó rulz.

Edit: 3L3T-vel az a gáz, hogy nagyon közel keresztezõdnek a küllõk az agyperemhez... volt már olyan mókus akinek nyolcas lett az agyperemben... nem valami megnyugtató.


A második linknél nem egy helyen van a két csavarás hanem egymástól jó távol, gondolom ez még jobban megnöveli a küllõhosszt. De tuti hogy úgyis tipp a vége.

meglátjuk hogy bírja a 3L3T, tény hogy ijesztõ ahogy behajlik a küllõ eleje. Egy 20 éves maillard agyra fûztem használt DT küllõkkel, nem halok bele ha szétcsavarja.

#10816
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Azért a +5mm-ben ne legyél biztos. A 2. linkben az egyik csókának +10 mûködött és úgyis függ attól, h mekkora a felni agy etc. Totó-lottó rulz.

Edit: 3L3T-vel az a gáz, hogy nagyon közel keresztezõdnek a küllõk az agyperemhez... volt már olyan mókus akinek nyolcas lett az agyperemben... nem valami megnyugtató.

#10817
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
találtamegy közel hasonló leírást, ebbõl már nem nehéz átdolgozni.
belinkelem hátha más is belefut hasonló problémába :)

http://www.instructa...862ZT/?ALLSTEPS

#10818
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
a sok építés között beszúrnék egy fûzési kérdést :)

van esetleg valakinek leírása/linkje a hópehely (snowflake) kerék fûzésérõl? Nem találok sehol, kibogozni a képrõl pedig inkább csak végszükség esetén szeretném. Annyit már tudok hogy 3keresztes fûzéshez használt küllõnél 5mm-rel kell hosszabb.
erre gondolok:
http://www.fixedgear...c/BenWilson.htm

btw, ma fûztem egy ilyet és igen pofás, még alacsonyperemes aggyal is:
http://www.baldurdas...g3trailing.html

asszem belezúgtam a speckó fûzési mintákba :)

#10819
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
azért irtam, hogy szutykok (a cég - mavic) mert eddig nem volt xm719 disc, csak olyan xm719 ami nekem is van, és aminek van fékfelülete.
mivel azonban én tárcsafékkel használom, nekem nincs rá szükségem, mármint a fékfelületre.
szóval már idén is csinálhattak volna ilyet (xm719 disc), és akkor nem kellett volna azt vennem, ami most van.
igy vagy lecserélem a felniket, vagy az egész kerékszettet.

7.000 huf alatt 70 kilóhoz talán egy sun rhyno lite lenne a legjobb, ha durván küldöd, és egy mach1 mx ha kicsit kevésbbé :)
tam: szerintem v-fékes kellene.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10820
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mavic XM321

es

http://ebike.hu/termekek/felni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F