Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:39
#10001
Írta 2007. május 25. - 20:45
talán a mostani bikemagben volt olvasható, hogy úgy fûzte be -HBalage??- a kerekét, hogy nem keresztezték egymást a küllõk.
magyarázom
szóval. oldalnézetbõl láttható volt a 3 kereszt, viszont a küllõk nem kígyóztak egymáson keresztül. nem érintkeztek egymáshoz a küllõk, így merevebb kereket kapott.
ugye most kerékfûzés elõtt állok, s meg szeretném kérdezni, hogy érdemes-e így fûznöm, vagy maradjak a hagyományosnál?
magyarázom
szóval. oldalnézetbõl láttható volt a 3 kereszt, viszont a küllõk nem kígyóztak egymáson keresztül. nem érintkeztek egymáshoz a küllõk, így merevebb kereket kapott.
ugye most kerékfûzés elõtt állok, s meg szeretném kérdezni, hogy érdemes-e így fûznöm, vagy maradjak a hagyományosnál?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#10002
Írta 2007. május 23. - 15:05
a trekking felnik altalaban szelesebbek, erosebbek, mivel ki kell birniuk csomagos turakat, enyhe foldutakat, stb. mig egy orszaguti felni keskenyebb, konnyebb, es kevesbe strapabiro.
nem kevernem a dolgokat inkabb
nem kevernem a dolgokat inkabb
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10003
Írta 2007. május 23. - 13:22
Sziasztok!
Kérdezném, mik az alapvetõ különbségek egy trekking és egy outi kerék között? Ki kell cserélni az outim Mavic xp21 hátsó kerekét, és szeretném tudni, lehet-e azt pótolni egy BikePositive Weekend hátsóval?
köszönettel, parej
tudtommal outinál a hátsó saru távolsága 130mm, míg trekkingnél és mtb-nél 135mm. tehát más agy kell bele, de csak a nálam tapasztaltabbak tudják megmondani, hogy mennyire lehet feszegetni a dolgot...
viszont szerintem kapsz outi hátsókereket is ilyen kategóriában, én inkább azt vennék.
#10004
Írta 2007. május 23. - 13:02
#10006
Írta 2007. május 22. - 22:08
#10007
Írta 2007. május 22. - 22:06
elöl radiális (0 kereszt), ha jól látom...ettõl nagyon merev lesz a kerék, de nem minden kerékagy szereti ezt a fajta fûzésmódot, eléggé megterheli a küllõperemet. (radiális fûzés esetén akár garanciavesztés is lehetséges!!) azon kívül tárcsafék és meghajtás mellé nem lehet radiálist fûzni, mivel oldalirányú merevsége nem sok van, és a tárcsa nagggyyyoon elcsavarja. (tárcsához és meghajtáshoz 3 kereszt a javasolt)..hátul a nem-hajtásoldalt lehet így fûzni, azt hiszem pl. a gyári mavic kerekek is radiálisra vannak fûzve a nem hajtásoldalon.
hátul pedig ha jól látom sima 3 keresztes fûzés van. erõs mindkét irányban, de elég rugalmas ahhoz, hogy 100kg ig (és akár fölötte is) bárkit elviseljen küllõtörés nélkül... ez a legáltalánosabb fûzés...fûzésfajtákról bõvebben itt:
http://www.freeweb.h...te/sp_kerek.htm
hátul pedig ha jól látom sima 3 keresztes fûzés van. erõs mindkét irányban, de elég rugalmas ahhoz, hogy 100kg ig (és akár fölötte is) bárkit elviseljen küllõtörés nélkül... ez a legáltalánosabb fûzés...fûzésfajtákról bõvebben itt:
http://www.freeweb.h...te/sp_kerek.htm
#10008
Írta 2007. május 22. - 21:58
Kerékguruk!
Ehun egy fotó: http://www.flickr.co...03281583&size=l
Itt meg egy zöldfülû kérdés: mi a különbség a két kerék fûzése között és miért ilyen, illetve olyan?
Köszi!
Ehun egy fotó: http://www.flickr.co...03281583&size=l
Itt meg egy zöldfülû kérdés: mi a különbség a két kerék fûzése között és miért ilyen, illetve olyan?
Köszi!
#10009
Írta 2007. május 22. - 21:27
A zárógyûrût speciális szerszámmal letekered közben láncoskulccsal ellentartasz, ezután simán lejönnek a fogaskerekek, aztán új kerékre felrakod õket és meghúzod a zárógyûrût.
A sebesség mindent megold.
#10010
Írta 2007. május 22. - 21:03
még valami: ha megvan az új kerék, akkor "csak" annyi a dolgom, hogy a kazettát (fogaskerekeket) átépítem az új kerékre? Ha igen, hogyan? :chin:
köszönet ezerrel
DaveRider: Metallica rulez!
köszönet ezerrel
DaveRider: Metallica rulez!
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep
pray the lord my soul to keep
#10011
Írta 2007. május 22. - 19:21
ez a legalapabb verzió, én konkrétan erre gondoltam:
http://ebike.hu/term...y/26-slick/1723
na de most már tényleg keresd meg a gumitopikot és oda válaszolj, mert a moderátorok mérgesek lesznek...
parej, a választ nem tudom, de a Metallica - Enter Sandman nekem az egyik kedvenc számom:)
http://ebike.hu/term...y/26-slick/1723
na de most már tényleg keresd meg a gumitopikot és oda válaszolj, mert a moderátorok mérgesek lesznek...
parej, a választ nem tudom, de a Metallica - Enter Sandman nekem az egyik kedvenc számom:)
#10012
Írta 2007. május 22. - 19:18
Sziasztok!
Kérdezném, mik az alapvetõ különbségek egy trekking és egy outi kerék között? Ki kell cserélni az outim Mavic xp21 hátsó kerekét, és szeretném tudni, lehet-e azt pótolni egy BikePositive Weekend hátsóval?
köszönettel, parej
Kérdezném, mik az alapvetõ különbségek egy trekking és egy outi kerék között? Ki kell cserélni az outim Mavic xp21 hátsó kerekét, és szeretném tudni, lehet-e azt pótolni egy BikePositive Weekend hátsóval?
köszönettel, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep
pray the lord my soul to keep
#10013
Írta 2007. május 22. - 19:00
Oh, kerestem a gumis topikot, de véletlenül átsiklottam fölötte szerintem, ezúton is bocs!
Ejha, rákesetem a Schwalbe Marathonra, még egész elfogadható áron is lehet venni pl. ebike.hu -n és kinézetre még szimpatikusabb is a Maxxisnál!
http://ebike.hu/term...6-felterep/2450
Vizes úton nagyon-nagyon ritkán megyek, szerencsére, "aquapláning" nem probléma.
Köszi az infót - és ezennel megkeresem és átnyergelek a gumis topikba
Ejha, rákesetem a Schwalbe Marathonra, még egész elfogadható áron is lehet venni pl. ebike.hu -n és kinézetre még szimpatikusabb is a Maxxisnál!
http://ebike.hu/term...6-felterep/2450
Vizes úton nagyon-nagyon ritkán megyek, szerencsére, "aquapláning" nem probléma.
Köszi az infót - és ezennel megkeresem és átnyergelek a gumis topikba
#10014
Írta 2007. május 22. - 18:46
Szia,
a topikot nem igazán találtad el, van külön gumitopik, a továbbiakban légyszi oda írj. de azért én még itt válaszolok:
az az aszfalt milyen minõségû lesz és várható e, hogy mész esetleg döngölt földúton vagy szigorúan csak aszfalt? nekem egy 1.6-os conti sportcontact van, Balatonnál szoktam vele zúzni meg most a városi SS-re majd ez megy fel. szerintem egy jó gumi, bár vizes aszfalton -mint a legtöbb, közel sima felületû slick- csúszkál. nekem pontjó az 1.6, de szerintem azt, hogy milyen széles/keskeny gumit használ, mindenki maga dönti el.
ha csomagtartós túrára mész, akkor én inkább valami szélesebb semi-slicket vennék, annak talán kicsit jobb a tapadása. ha az abszolúte csúcsot szeretnéd venni, akkor az szerintem a schwalbe marathon külsõ....
ez a maxxis kombináció pedig szerintem megfelelõ lesz arra, amire használni fogod, és még relatíve olcsó is. ha tetszik, szerintem nyugodtan vedd meg.
a topikot nem igazán találtad el, van külön gumitopik, a továbbiakban légyszi oda írj. de azért én még itt válaszolok:
az az aszfalt milyen minõségû lesz és várható e, hogy mész esetleg döngölt földúton vagy szigorúan csak aszfalt? nekem egy 1.6-os conti sportcontact van, Balatonnál szoktam vele zúzni meg most a városi SS-re majd ez megy fel. szerintem egy jó gumi, bár vizes aszfalton -mint a legtöbb, közel sima felületû slick- csúszkál. nekem pontjó az 1.6, de szerintem azt, hogy milyen széles/keskeny gumit használ, mindenki maga dönti el.
ha csomagtartós túrára mész, akkor én inkább valami szélesebb semi-slicket vennék, annak talán kicsit jobb a tapadása. ha az abszolúte csúcsot szeretnéd venni, akkor az szerintem a schwalbe marathon külsõ....
ez a maxxis kombináció pedig szerintem megfelelõ lesz arra, amire használni fogod, és még relatíve olcsó is. ha tetszik, szerintem nyugodtan vedd meg.
#10015
Írta 2007. május 22. - 18:29
Sziasztok!
Gumiköpeny és belsõ vásárlásával kapcsolatban, mint full laikus kérnék tanácsot. Jópár oldalnyit visszaolvastam és igyekeztem tájékozódni, de úgy döntöttem inkább felteszem kérdésem.
Szóval, alsóközepes XC-s montimhoz szeretnék valamilyen slick/semi-slick gumit vásárolni. Nézelõdtem egy csomó weboldalon, viszonylag jó áron találtam például a Continental gumiit (CityContact, Sportcontact stb.), vagy például szimpatikus a Maxxis OverDrive MaxxProtect 26x1,75", vagy éppen a Schwalbe City Jet 1,5" (igaz, ez kissé keskenynek tûnik "stílusomhoz").
Most éppen Ritchey SpeedMax 26"x1.9 van a bringán (Alpha elõl+Omega hátul), ami piszokjó, csak az elkövetkezendõ idõkben szinte kizárólag aszfaltos úton fogom használni bicajom (ergó értelmetlen lesz ilyen "túlbordázott" köpeny). Ezért gondoltam, vennék valami trekkingesebb stílusú köpenyt - és persze hozzá belsõt.
A súly különben nekem különösebben nem számít, inkább leadok 1 kilót testrõl ; na meg azért néhány útpadkáról leugratást nem árt, ha kibír az a gumi, inkább legyen nehezebb pár 10-20 grammnyival. Na meg, úgy sejtem (jól?) ehhez jobb egy ha nem is sokkal, de az 1.5"-nál azért szélesebb, "ballonosabb" méret.
A Maxxis például telesen jónak tûnik árban, egyelõre az a legszimpatikusabb. Szerintetek ez a külsõ-belsõ kombináció például jó lehetne?
- Maxxis OverDrive MaxxProtect 26x1,75"
- Maxxis Ultralight (0,6mm vastagság) 26x1,5-1,75"
Elõre is köszi!
Gumiköpeny és belsõ vásárlásával kapcsolatban, mint full laikus kérnék tanácsot. Jópár oldalnyit visszaolvastam és igyekeztem tájékozódni, de úgy döntöttem inkább felteszem kérdésem.
Szóval, alsóközepes XC-s montimhoz szeretnék valamilyen slick/semi-slick gumit vásárolni. Nézelõdtem egy csomó weboldalon, viszonylag jó áron találtam például a Continental gumiit (CityContact, Sportcontact stb.), vagy például szimpatikus a Maxxis OverDrive MaxxProtect 26x1,75", vagy éppen a Schwalbe City Jet 1,5" (igaz, ez kissé keskenynek tûnik "stílusomhoz").
Most éppen Ritchey SpeedMax 26"x1.9 van a bringán (Alpha elõl+Omega hátul), ami piszokjó, csak az elkövetkezendõ idõkben szinte kizárólag aszfaltos úton fogom használni bicajom (ergó értelmetlen lesz ilyen "túlbordázott" köpeny). Ezért gondoltam, vennék valami trekkingesebb stílusú köpenyt - és persze hozzá belsõt.
A súly különben nekem különösebben nem számít, inkább leadok 1 kilót testrõl ; na meg azért néhány útpadkáról leugratást nem árt, ha kibír az a gumi, inkább legyen nehezebb pár 10-20 grammnyival. Na meg, úgy sejtem (jól?) ehhez jobb egy ha nem is sokkal, de az 1.5"-nál azért szélesebb, "ballonosabb" méret.
A Maxxis például telesen jónak tûnik árban, egyelõre az a legszimpatikusabb. Szerintetek ez a külsõ-belsõ kombináció például jó lehetne?
- Maxxis OverDrive MaxxProtect 26x1,75"
- Maxxis Ultralight (0,6mm vastagság) 26x1,5-1,75"
Elõre is köszi!
#10016
Írta 2007. május 22. - 17:28
A csapágy számában (kódjában) benne vannak a méretei.
A sebesség mindent megold.
#10017
Írta 2007. május 22. - 14:53
ha bemész egy csapágyboltba, lerakod eléjük a csapágyat és elmondod, hogy te ezeket az adatokat mérted, akkor õk 5 perc alatt megtalálják neked a megfelelõ új csapágyat. de a google is miket tud:
http://www.skatebear...ct&productId=58
http://www.hulita.hu...ex.php?menu=130 - itt 1260 Ft egy darab.
tehát bemész egy csapágyboltba, mondod, hogy 6000 RS2-es csapágyat szeretnél, a méretei 10*26*8.....
http://www.skatebear...ct&productId=58
http://www.hulita.hu...ex.php?menu=130 - itt 1260 Ft egy darab.
tehát bemész egy csapágyboltba, mondod, hogy 6000 RS2-es csapágyat szeretnél, a méretei 10*26*8.....
#10018
Írta 2007. május 22. - 14:48
Sikerült kimûtenem a bal csapágyat a B+ Travel Disc hátsóagyamból. Nemtom h. ilyet lehet-e kapni és ha igen merre, csapágyakban nem vagyok otthon...
Ennyi volt ráírva: EZO 6000 2RS JAPAN
Lemértem amit lehetett:
-külsõ átmérõ: 26,0mm
-belsõ átmérõ: 10,0mm
-szélesség: 8,0mm
Ennyi volt ráírva: EZO 6000 2RS JAPAN
Lemértem amit lehetett:
-külsõ átmérõ: 26,0mm
-belsõ átmérõ: 10,0mm
-szélesség: 8,0mm
#10019
Írta 2007. május 19. - 09:11
#10020
Írta 2007. május 17. - 23:26
ebay.de
ebay.at
actionsports.de
innen kerestem.
nem gáz a v-fékes felni 'tárcsafékesítése' csak ne használd el nagyon a felnit, mert gyenge lesz...
ebay.at
actionsports.de
innen kerestem.
nem gáz a v-fékes felni 'tárcsafékesítése' csak ne használd el nagyon a felnit, mert gyenge lesz...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu