Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#7981
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Milyen tengelyeket bírsz elhajlítgatni?

Komoly agyban lévõ tengelyt még nem hajlítottam el , csak ilyen B+ ipari csapágyas agyban lévõket, de abból többet is. Nem is értem mitõl lenne merev mikor a gyorszár is bennevan a tengelybe és ezért már nem egy vastag robosztus szerkezet.
Talán a 4 ipari csapágyas novatec agyammal nagyobb szerencsém lesz.

#7982
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Bazz, milyen gondjaid vannak, Jani! :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7983
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A foxon széles a papucs pereme és sokat kell tekergetni a gyorszárat, aminek csak az anya részét lehet, azt is az elején nehezen, mert kicsit szorul a gyorszár, gondolom van benne valamilyen tömítés (lehet be kéne járatni 5ös menetfúróval).


A sebesség mindent megold.

 


#7984
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

Kezd elegem lenni az xtr gyz+fox kombinációból, félnap mire kiszedem a kereket. Lehet áttérek imbuszos megoldásra.


miért nehéz kiszedni belöle a kereket? :chin: esetleg gyz csere?

#7985
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Nekem is Crossride van. Én a 6 furatos tárcsa miatt döntöttem e mellett és nem a fûzött kerék mellett. Meg árban nem találtam olyan 6 csavaros agyat, ami felnivel, küllõvel, munkadíjjal együtt olcsóbb lett volna és érdemes lett volna beépíteni, mint megvenni a mavicot. Sok menettapasztalatom nincs vele, de kellõen gördülékeny, kellõen merev. Majd nyár végén mondok többet róla :) Azt tudni kell azért, hogy ez a kerék a Mavicnál belépõ szint. Csodát nem kell várni tõle. Egy fûzött, XT agyas kerék azért jobb lehet, pláne ha ügyes emberke fûzi (persze drágább is lesz, mint 38e). Nekem a tárcsa miatt ez tûnt a legjobb alternatívának:)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7986
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
1600-1700g körüli kerékszett is elég ahhoz a súlyhoz.
Kezd elegem lenni az xtr gyz+fox kombinációból, félnap mire kiszedem a kereket. Lehet áttérek imbuszos megoldásra.


A sebesség mindent megold.

 


#7987
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Milyen tengelyeket bírsz elhajlítgatni?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#7988
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Azért ne essünk túlzásokba, a verseny kategória nem itt kezdõdik.

Abban igazad lehet , hogy nem verseny súlyu , de 85kg-osan mernél ennél könnyebb kerrékkel maratonozni?
Igazából akinek magas a súlya annak nem sok választása van , ha nem valami gazdag csávó:)
A machIV felni alattam tojás lett + álltalánosan a tengelyek ( hátsó) is szépen elhajlanak pár hónap alatt .
Ja tudom aki dagatt az nem versenyzõ. Szerencsére Mo.-on a maraton középtávokon alig van versenyzõ a 600 emberbõl kb 50 megy valahogy a többi csak túrázik , szóval nem izgulok:)

#7989
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

...ha valaki olcsó versenykereket szeretne.

Azért ne essünk túlzásokba, a verseny kategória nem itt kezdõdik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#7990
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
jah és a Crossride küllõihez nem kellett még hozzányúlni, semmi pattogás, nyúlás.-.

#7991
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Az expon megnéztem a mavic kerekeket.
A Crossride lehet hogy csak 24 küllõs , de.....
Ipari csapágyas amit be tudsz szerezni bármelyik boltban , illetve probikemban küllõ is van hozzá. és 38 ért nem drága a kettõ, ha valaki olcsó versenykereket szeretne.


nekem 40bõl jött ki a kerékszettem: xt agyak, syncros ds23 felnik, mach1 küllõk. Balázs a mavic-ot 45ért számította volna. errõl a témáról már tárgyaltunk egy-két oldalt, úgyhogy info van bõven.

gabe84! milyen a kerék???

#7992
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Az expon megnéztem a mavic kerekeket.
A Crossride lehet hogy csak 24 küllõs , de.....
Ipari csapágyas amit be tudsz szerezni bármelyik boltban , illetve probikemban küllõ is van hozzá. és 38 ért nem drága a kettõ, ha valaki olcsó versenykereket szeretne.

#7993
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

:) Én meg fûzetni akartam, de inkább lebeszélni próbálnak róla... mondván drágább lesz, a fûzés pedig kényes dolog nem mindegy, hogy ki csinálja, vagy, hogy a crossride konstrukció azért is merevebb, mert egyenes benne a küllõzés (az xt agyaknál ez a lehetõség nincs meg)...


tévedés. úgy hívják, hogy gyári xt kerékszett:D igaz, ez 100ezer körül/fölött van. akkor most lehet összeveszni a fûzzünk/gyárit vegyünk kérdésen. jó csámcsogást! :) a crossride-nál meg oké, hogy egyenes küllõk, viszont csak 24, míg egy fûzöttnél 32/36... ami ad egy kis pluszt a merevségnek. és fûzött kerékbe bármikor tudsz más agyat/felnit venni, míg ez egy gyári kerékszettrõl nem mondható el. plusz esetlegesen a szervize is olcsóbb egy kommersz agynak

#7994
weqa

weqa

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

fûzött kerék? xt aggyal egész jókat lehet kihozni belõle ebben az árban. mavic felnivel akár, vagy sun, syncros, amihez épp kedved meg pénztárcád van.
nem akarlak lebeszélni a crossride-ról, bár velem azt tették, és nem bántam meg.


:) Én meg fûzetni akartam, de inkább lebeszélni próbálnak róla... mondván drágább lesz, a fûzés pedig kényes dolog nem mindegy, hogy ki csinálja, vagy, hogy a crossride konstrukció azért is merevebb, mert egyenes benne a küllõzés (az xt agyaknál ez a lehetõség nincs meg)...

#7995
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

okok... olvasgattam a fórumot, és éppen ezekrõl tudok - majd 2 kiló, de merev darab - de pl az, hogy mennyire gördülékeny a kerék, hogy hány kilincses, ipari vagy golyós... szóval ilyesmik.
Talán mrteo volt az aki januárban hozzájutott egyhez - ha már azóta beletett egy 100at akkor kiváncsi lennék a tapasztalataira...


fûzött kerék? xt aggyal egész jókat lehet kihozni belõle ebben az árban. mavic felnivel akár, vagy sun, syncros, amihez épp kedved meg pénztárcád van.
nem akarlak lebeszélni a crossride-ról, bár velem azt tették, és nem bántam meg.

#7996
weqa

weqa

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

már írtam párszor a crossrideról: nem könnyû ellenben merev, erõs..


okok... olvasgattam a fórumot, és éppen ezekrõl tudok - majd 2 kiló, de merev darab - de pl az, hogy mennyire gördülékeny a kerék, hogy hány kilincses, ipari vagy golyós... szóval ilyesmik.
Talán mrteo volt az aki januárban hozzájutott egyhez - ha már azóta beletett egy 100at akkor kiváncsi lennék a tapasztalataira...

#7997
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
már írtam párszor a crossrideról: nem könnyû ellenben merev, erõs..

#7998
weqa

weqa

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás
Jobb híján itt teszem fel a kérdést...

http://www.bikeexpre...b-black_206.php

A fent említett linken látható Mavic crossride kerékszettben gondolkodom, de sajnos ezekrõl az alacsonyabb kategóriás kerekekrõl nem túl sok tapasztalati infót tudtam összeszedni. Alapvetõen az érdekelne, hogy mennyire jók a crossride kerekek.
Köztudottan jó felnik és küllõk kerülnek ki a mavic gyártósorairól, de az agyakrol nem nagyon tudok semmit. (Hogy igazán elcsépelt és konkrét legyen a kérdés: a crossride kerékben lévõ agy kb milyen szintû shimano agynak felel meg?)
Szóval, ha tudtok erröl az agyról valami érdemit, esetleg a kerékszettrõl, az nagy segítség lenne.
Árban elég méltányosnak tûnik ez a 38e - nem tudom mennyire van ebben igazam.

Köszi elõre is!

(- most böngésztem... és találtam LX szettet 50e. Esetleg ez jobb vétel lenne?)

#7999
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

A végén Mavic Crassmax ST lett a kerékszettem. Ma mentem vele egy nagyon rövid próbakört. Olyan iszonyatosan betonmerev, hogy az valami hihetetlen. Egész más felfelé tekerni, lefelé is sokkal biztosabb az irányítás. Ez a szett nem is nehéz, viszont nem olcsó.
Elvileg felniszalag nélkül is lehetne használnom, de a Ritchey Zmax Pro, WCS külsõk a szalag nélkül nem mennek a helyükre, nem a felni szélén lévõ peremre, hanem az alatta lévõre fekszenek fel (persze nem mindenhol, a szalag miatt nem tudnak arra a peremre ráfeszülni). A wcs a drótperem miatt még felmenni is nehezen akart (de valami nagyon nehezen). Ez valószínûleg a gumi gondja-bánata, kell másik külsõ mert ezek kopottak, majd sajnos nem Ritchey lesz belõle, pedig nekem ezek a legjobbak.
Viszont az egy érdekesség, hogy a gyári elsõ gyorszáram ( http://www.mavic.com.../520/M40140.jpg ) a mûanyag (Mavic feliratos rész) és a fém résznél kotyog. Na az terepen hallatszik is, majd valahogyan orvosolni kell. Ötlet?

úgy raktad fel a külsõt hogy a peremeit beigazgattad a felni középsõ hornyába ? (persz ezt felni szalaggal nehéz), mert úgy egész könnyen felmegy minden amit eddig próbáltam. (viszont mig nem tudtam a "trükköt") 2 gumileszedõt eltörve sem tudtam felrakni egy mislen külsõt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8000
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás
A végén Mavic Crassmax ST lett a kerékszettem. Ma mentem vele egy nagyon rövid próbakört. Olyan iszonyatosan betonmerev, hogy az valami hihetetlen. Egész más felfelé tekerni, lefelé is sokkal biztosabb az irányítás. Ez a szett nem is nehéz, viszont nem olcsó.
Elvileg felniszalag nélkül is lehetne használnom, de a Ritchey Zmax Pro, WCS külsõk a szalag nélkül nem mennek a helyükre, nem a felni szélén lévõ peremre, hanem az alatta lévõre fekszenek fel (persze nem mindenhol, a szalag miatt nem tudnak arra a peremre ráfeszülni). A wcs a drótperem miatt még felmenni is nehezen akart (de valami nagyon nehezen). Ez valószínûleg a gumi gondja-bánata, kell másik külsõ mert ezek kopottak, majd sajnos nem Ritchey lesz belõle, pedig nekem ezek a legjobbak.
Viszont az egy érdekesség, hogy a gyári elsõ gyorszáram ( http://www.mavic.com.../520/M40140.jpg ) a mûanyag (Mavic feliratos rész) és a fém résznél kotyog. Na az terepen hallatszik is, majd valahogyan orvosolni kell. Ötlet?