Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#7641
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Én nem tudom, hogy az idézett részt honnan vetted, de a honlapjukon a következõ szerepel:"Improved Rim joints: A rim’s weakest link is the joint. We made the joint the strongest part of the rim using new thinking: rather than the traditional pins or welding, we use longer pins and sleeves. Without the rim’s Achilles heel – weak joints – the chances of rim breakage are drastically reduced. DS 23 and 28 rims use sleeves, DP 25 rims use pins, and our burly DPS 32 rims use pins and sleeves for the ultimate in strength at the rim joint."


ez mókás:D ahány hely, annyiféle info. amúgy ha megnézed, tényleg hegesztettnek tûnik. még ha jól megnézed, akkor is:)
de csak tudják mit gyártanak...

#7642
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts

az csak arra vonatkozik, hogy próbálják úgy összerakni, hogy minél kerekebb legyen. ettõl még hegesztett. szerintem:)
ajánlom figyelmedbe: syncros ds28 felni teszt
"The welding is so spot-on perfect -- it results in a rim that's almost seamless. By this process, the rim walls at the seam are no longer a weak point in the rim, which means the rim can take more abuse"

amúgy azért erõltetjük mert kurvajó. 440 gramm és bivalyerõs




"AM DS28 Rim – 26 / 29 - FL DS23 RIM "

" True Track Technology™; A unique sleeved rim design produces the strongest rims available"

" Every rim is stress relieved and work hardened after joining
to be the flattest, best building rims available"

Improved Rim joints: A rim’s weakest link is the joint. We made the joint the strongest part of the rim using new thinking: rather than the traditional pins or welding, we use longer pins and sleeves. Without the rim’s Achilles heel – weak joints – the chances of rim breakage are drastically reduced. DS 23 and 28 rims use sleeves, DP 25 rims use pins, and our burly DPS 32 rims use pins and sleeves for the ultimate in strength at the rim joint.


Tehát nem hegesztett...ez a syncros oldalárol van by the way.

De egyetértek hogy a fehér syncros felnik elég jol néznek ki...

Edit: lassu vagyok, na mindegy..
By Sala:

"foxot ürlények tervezték és csak ánuszkulcsal javitható..."

#7643
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Én nem tudom, hogy az idézett részt honnan vetted, de a honlapjukon a következõ szerepel:"Improved Rim joints: A rim’s weakest link is the joint. We made the joint the strongest part of the rim using new thinking: rather than the traditional pins or welding, we use longer pins and sleeves. Without the rim’s Achilles heel – weak joints – the chances of rim breakage are drastically reduced. DS 23 and 28 rims use sleeves, DP 25 rims use pins, and our burly DPS 32 rims use pins and sleeves for the ultimate in strength at the rim joint."


#7644
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
az csak arra vonatkozik, hogy próbálják úgy összerakni, hogy minél kerekebb legyen. ettõl még hegesztett. szerintem:)
ajánlom figyelmedbe: syncros ds28 felni teszt
"The welding is so spot-on perfect -- it results in a rim that's almost seamless. By this process, the rim walls at the seam are no longer a weak point in the rim, which means the rim can take more abuse"

amúgy azért erõltetjük mert kurvajó. 440 gramm és bivalyerõs

#7645
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
A Syncros saját technológiát használ - True Track Technology™; a unique sleeved rim design produces the strongest rims available - és ez nem hegesztés. Az az angolban "welded."
De nem igazán értem, hogy minek eröltetitek a Syncrost?:chin:


#7646
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
én is ugy tudom h a ds23 az hegesztett ;)

#7647
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Drága és nem hegesztett.:) És követelmény az átütõs elsõ, 10-s hátsó agy és a jó súly. Nagyon úgy néz ki, hogy az általam kiválogatott alkatrészekbõl álló, épített kerék lesz a befutó.


szerintem az enyém hegesztett.... ds 23

#7648
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
bezony....nekem csináltak már ingyér is v-fék tüskét

#7649
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Ezt már milliószor hallottam, de egyszer sem tapasztaltam. Ez már nem a szocializmus...


van még ilyen hely ;)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#7650
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

kb 3 sör meg egy kézfogás az ára....valóban horrorisztikus

Ezt már milliószor hallottam, de egyszer sem tapasztaltam. Ez már nem a szocializmus...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#7651
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
kb 3 sör meg egy kézfogás az ára....valóban horrorisztikus

#7652
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Tengelyt csináltatni (ha egyáltalán lehetséges utólag) meg tán drágább is lenne, mint új agyakat venni.




Átmenõ tengely....

megfelelõ átmérõjû köracél (majd a szaki megmondja milyen minõségben) kis eszterga itt, kis ott két menet a végére, meg két anya azt csókolom.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#7653
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

gyári syncros kerekek? elég húzós az ára, de legalább színválaszték van:) fehér vagy fehér. az agy meg fekete vagy fehér

Drága és nem hegesztett.:) És követelmény az átütõs elsõ, 10-s hátsó agy és a jó súly. Nagyon úgy néz ki, hogy az általam kiválogatott alkatrészekbõl álló, épített kerék lesz a befutó.


#7654
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Köszi a segítséget, de: mindenféleképpen hegesztett felnit akarok, így az E29 kiesik, Single Track volt, eladtam (SOS elég, könnyebb), Mavicnál meg nagyjából nincs színválaszték. Ha több színben lenne, biztos Mavic-ot választottam volna (XM719 Disc).


gyári syncros kerekek? elég húzós az ára, de legalább színválaszték van:) fehér vagy fehér. az agy meg fekete vagy fehér

#7655
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

VV! Nem gyári, de... Equalizer 29? Vagy egy örök klasszikus Single track :) Vagy Mavic.


Köszi a segítséget, de: mindenféleképpen hegesztett felnit akarok, így az E29 kiesik, Single Track volt, eladtam (SOS elég, könnyebb), Mavicnál meg nagyjából nincs színválaszték. Ha több színben lenne, biztos Mavic-ot választottam volna (XM719 Disc).


#7656
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Bármelyik esztergályos tud csinálni tengelyt és az szerintem max 2500.
A Nova elsõagy meg bótban 5500.
Ajánlanám esetleg a vastag gyorszáras változatot a súlyodhoz.D361SB
Megjegyzem 104 kiló vagyok én is és sokkal filigránabb agyat használok már két éve .
Ahoz, hogy egy tengely elkopjon meg kell fordulnia rajta a csapágynak, ami meg akkor tud ha már beállt. szeintem.
Véleményem az, hogy cserélj sûrûbben csapágyat vagy zsírozd be sûrûbben.
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#7657
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 posts

Anélkül, hogy különösebben meg akarnám piszkálni ezt a melyik agy jobb dolgot - tengelyt tudsz csináltatni, és akármennyit is jársz nagykerekbe, gondolom, nem egy ezresért veszed a 6-13 közötti agyakat, márpedig ilyen nagyságrendben van egy új. Sõt, némi sufnituninggal a régi, kopott tengelyt is használhatóvá lehet avanzsáltatni, nem tudom, mi a szakszó rá, de ha a felülete érdesítve van, akkor quasi eredeti átmérõt visszakapod. (ha tényleg szaki a szaki, akkor tudni fogja)
Hogy tudtad egyáltalán elkoptatni? Ha jól sejtem, ahhoz erõsen kotyogó rendszer szükségeltetett...

Nem volt kotyogó a rendszer és hát ennyit bírt, ezzel nem tudok mit kezdeni. A rendbehozás szakszava pedig a "tengely feltöltés", amirõl azt mondta, hogy túl pici, nem lehet megcsinálni. De ha valahol tudnak jó minõségben pontos tengelyt készíteni nem túl horribilis áron, akkor szívesen ellátogatok oda...

#7658
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Anélkül, hogy különösebben meg akarnám piszkálni ezt a melyik agy jobb dolgot - tengelyt tudsz csináltatni, és akármennyit is jársz nagykerekbe, gondolom, nem egy ezresért veszed a 6-13 közötti agyakat, márpedig ilyen nagyságrendben van egy új. Sõt, némi sufnituninggal a régi, kopott tengelyt is használhatóvá lehet avanzsáltatni, nem tudom, mi a szakszó rá, de ha a felülete érdesítve van, akkor quasi eredeti átmérõt visszakapod. (ha tényleg szaki a szaki, akkor tudni fogja)
Hogy tudtad egyáltalán elkoptatni? Ha jól sejtem, ahhoz erõsen kotyogó rendszer szükségeltetett...

Javaslatot szeretnék kérni keréképítés ügyben. AM/Trail jellegû felhasználásra kellene egy pár kerék, és nem igazán tudok dönteni, bár én némileg az épített kerék felé hajlok.


VV! Nem gyári, de... Equalizer 29? Vagy egy örök klasszikus Single track :) Vagy Mavic.

#7659
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 posts

megérdeklõdöm h a sima kónuszos simanõ egyéb agyak miért nem jók? szervizelésben egyszerû, krédés h egy iparis annyival merevebb lenne?

na igen, nekem az lx-ben már durván 5000 kilci van, még zsírozva se volt azóta, és hibátlan. most xt van, szerintem az is hozni fogja a szintet.

Rendicsek. Azért akartam forszírozni az erõsebb-agy témát, mert eddig a kitartóbbnak hitt eszközeimet is képes
voltam elpusztítani. Ezért lukadtam ki pl. a Hone hajtókarnál és a Thomson cuccoknál, mert eddig több elõdjüket
is felszámoltam. Pedig nem szokásom ugrabugrálni, vigyázok az elázással, a kellõ karbantartások is megvannak...
Egyszerûen sokat megyek és sok az a 110 kiló terhelés az esetleges egykerekezéssel karöltve...

Akkor egy kérdésem maradt: XT vagy LX kerékagy és miért?

Érdekes, hogy a fogassorban, láncban és váltóban is most térek vissza a shimano-khoz, mert vagy ugrik a rendszer,
vagy hiánycikk minden jó alternatíva... gondolok itt pl. a Biker (Sram) cuccaira. Vagy egyszerûen nincs szerencsém
a bringámmal, de inkább fordítva... :]]

#7660
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 posts

Mit értesz az alatt,hogy kikopott a tengely?
És milyen garis problémád volt?

Azt értem ez alatt, hogy lefogyott szegény tengely is idõközben. :] Bár a Novatek-ek csapágyait könnyû cserélni, a csapágyas ismerõs szaki azt mondta, hogy nem mûködne a dolog, mivel maga a tengely is kopott, így kotyogna az egész (vagy valami hasonló). Tengelyt csináltatni (ha egyáltalán lehetséges utólag) meg tán drágább is lenne, mint új agyakat venni. Még megpróbáljuk, hogy van-e a nagykernek olyan gariztatott agya, amibõl fel tudjuk használni a tengelyeket. A szaki nem verne át, gondolom jobban tudja, hogy mi az ami mûködne és mi az, ami nem.

A garis probléma annyi volt, hogy akadtak, nyiszorgtak az agyak viszonylag rövid idõ elteltével. Mivel sokat járok nagykerekbe, és mivel régebben a Novatek ellátottság is jobb volt, egyszerû volt újakra cseréltetni. A kopásra viszont nem vállalnak semmit, ez valahol érthetõ is...