Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja

- - - - -

  • Please log in to reply
2194 replies to this topic

#561
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ma beszéltem velük, de sajnos nem valószínû, hogy érdemes nekivágni.
Azt mondták telefonba, hogy 20-30k lehet a beavatkozás ára, mivel ilyenkor nekimennek a teljes palástnak, levesznek belõle, aztán felhordanak rá etc. és teljesen új felületet kap az egész. Kérdeztem, h lehet-e lokálisan, csak a karcokat kimûteni, annyit mondott rá az ember, hogy nem igazán, mivel a folyamat során rendesen kap hõt a becsúszó, félõ, hogy meggörbül, ha nem végig egyenletesen történik ez (no meg szerintem macerásabb is nekik, bár ezt nem tette hozzá)
Plusz az se tuti, h a becsúszók befogatását meg tudják oldani ragasztott vállas telóknál.

Úgyhogy nem hiszem, hogy lesz ebbõl valami.
Nem tudom, kinek a telóját láttam kijavítva, de arra emlékszem, h az akkor csak 3-4e volt.

#562
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
a TiNi szép és kemény, de szerintem becsúszóra nem való. még mindig a teflon a legjobb, kenéssel 0.02-0,05 a súrlódási tényezõje (DLC: 0.1-0.2.). kicsit félrevezetõ, hogy nem adják meg külön a statikus ás a dinamikus súrlódási tényezõt, pedig egy becsúszónál számít a különbség. nyilván a dinamikus szokott a kisebb lenni, de statikus határozza meg, hogy indul meg a villa. a teflon az egyetlen szilárd anyag, aminek ez a két paramétere megegyezik.
egyébként meg csináltasd meg a DLC-t, nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. és az árak is érdekelnek, légyszi írd meg, ha tudsz valamit.

#563
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Kaptam egy halmozottan hátrányos helyzetû villát. A becszúszószárai pl. foltosak és karcosak. Olvastam viszont korábban valakitõl, hogy sikerült ezt kijavíttatnia.
Némi kutakodás után az alábbi linket találtam; INNOPRESS KFT (itt technológiák és PVD).
Elvileg vállalnak javítást is, az árakat még nem tudom.
A kérdés az, hogy a bevonatok közül melyiket érdemes/lehet választani? Vagy csak a már meglévõvel lehet nekimenni?
Ha jól értem, tulajdonságok alapján a DLC a legjobb, de eddig a TiNi-rõl tudtam úgy, hogy az a csúcs...

#564
jano1980

jano1980

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
kösz az infót.megpróbálom felhívni.üdv

#565
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
AWI , CO , AFI , L Máriusz
kicsit bp mellett, de jókat mondanak róla. nem is ismerek alternatívákat alu esetén.

#566
jano1980

jano1980

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
heló mindenki.nem ismer valaki egy jó aluhegesztõt? lehetõleg bp-en. a nagyobb cégek nem akarnak bíbelõdni a dolgommal.egy aluvázat kellene minimálisan átalakítani.
elõre is kösz mindenkinek.
üdv

#567
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

szal aki grammozik ne pimpeljen :)


Most már tuti le fogom mérni, mennyi anyagot, és plusz tömeget jelent.
Elsõre nem számít, lánybringába lesz. :D
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#568
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

Szerintem kb. 12 kcm anyag kerül fel, az em lehet több 20 grammnál. Ettõl függetlenül lehet, hogy zsákutca.


a gyári festésnek is van súlya, bármilyen tecnologia

szal aki grammozik ne pimpeljen :)

aki meg ...azt úgysem érdekli az a pár gramm
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#569
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

A súly még a kisebb gond, bár egy CC bringán tippre kb. másfélszeresére nõ a küllõk tömege, ami azért necces.


Szerintem kb. 12 kcm anyag kerül fel, az em lehet több 20 grammnál. Ettõl függetlenül lehet, hogy zsákutca.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#570
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Tettem egy látogatást a KöKinél.

Lehet küllõt szintereztetni, a kellõ rétegvastagsággal, RAL színskála alapján. Menettel sincs gond, ki tudják takarni.
Ára hivatalosan 70Ft+ áfa/db fehér színre. Ha bíbelõdsz az elõkészítéssel (felkötöd dróttal) akkor olcsóbb.
Bizonyosan máshol is meg tudják oldani, az ár sem lehet nagyon különbözõ a fentitõl. Szóval nem egy nagy összeg, tekintve a fehér DT 600Ft körüli árát.


Ezzel csak két gond lehet; a kinézet és a tömeg :)
A súly még a kisebb gond, bár egy CC bringán tippre kb. másfélszeresére nõ a küllõk tömege, ami azért necces. De képzelem hogy a keresztezéseknél hogy néznek ki a küllõk egy idõ után, fõleg,h szinterezve még elõfeszítetlen állapotban vannak, aztán meg nyúlnak és hajlanak.

#571
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Fehér dt-rõl még nem hallottam...persze attól még lehet.Viszont a bts nek van fehér, piros, zöld, és ha jól tévedek 160 huf/db


Igen. A BTS minõségérõl megoszlanak a vélemények. Nem tudom, nem volt olyan küllõm. Csak ezt a költséget _bármilyen_ külõre kell érteni. Pl. ebike-on sincs minden méretben.
És ha az ezüst BTS 50Ft, akkor is megéri küln szintereztetni, nem?

Keréképítés topikban mostanság errõl megy az eszmecsere, gondolod nézz át!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#572
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
Fehér dt-rõl még nem hallottam...persze attól még lehet.Viszont a bts nek van fehér, piros, zöld, és ha jól tévedek 160 huf/db

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#573
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Tettem egy látogatást a KöKinél.

Lehet küllõt szintereztetni, a kellõ rétegvastagsággal, RAL színskála alapján. Menettel sincs gond, ki tudják takarni.
Ára hivatalosan 70Ft+ áfa/db fehér színre. Ha bíbelõdsz az elõkészítéssel (felkötöd dróttal) akkor olcsóbb.
Bizonyosan máshol is meg tudják oldani, az ár sem lehet nagyon különbözõ a fentitõl. Szóval nem egy nagy összeg, tekintve a fehér DT 600Ft körüli árát.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#574
Szondos

Szondos

    vendég

  • fórumtag
  • 156 posts
Elég ha a lakkot olyan 1000-es körüli vízpapírral megcsiszolod, addig amíg be nem mattul a lakk. Utána mehet rá az alapozó, az alapozót megcsiszolhatod 800-as vagy 1000-es vízpapírral, utánna mehet rá a szín és rá a lakk. A lakkot utána pedig egy kis polírpasztával még fényesebbé tudod tenni.

#575
peet86

peet86

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Köszi mindenkinek a választ.. Igazából az is megoldás lenne, hogy az egész vázat vmilyen színre lefesteni.. most csak a lakk van rajta.. azt mindenképpen le kell szedni festés elõtt?

P

#576
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
"Visszaolvastam egy darabig, de választ nem találtam karbon vázak festésére, illetve a lakk leszedési gondokra.
Esetleg aki kérdezett ilyet korábban és megpróbálta, szerzett valamilyen tapasztalatot?

Egy karbon vázról szeretnék eltávolítani 2 db nagy matricát ami lakk alatt van. A váz nincs festve, csak lakkozva. Tök hülye vagyok a festegetéshez, de nincs valami olyan technika, hogy a lakkra ráfestesz és kész? Nem nagyon mernék nekiugrani egy karbon váznak csiszolópapírral és gyanítom, hogy ilyet máshol se tesznek, ezért gondoltam hátha.. "

Én még tavaly decemberben jutottam hozzá egy 1998-as karbon-alu vázas Trek országúti géphez. A felsõ csõ lakkozása itt-ott picit sérült volt. Én kétkomponensû átlátszó epoxigyantával javítottam ki a sérüléseket, utána pedig óvatosan visszacsiszol szintbe. Végén polírozás finom ronggyal. Mondjuk érdemes a többi részt szigetelõszalaggal leragasztani, hogy minél kevesebb rész sérüljön a csiszolás során.
Ja, és én úgy tudom (olvastam valahol), hogy a karbon vázak legkülsõ rétege az nem is teherhordó réteg, csak a szépségért felel, tehát, ha véletlenül megcsiszolod picit, még nincsen vége a világnak. Csak csúnyább lesz...


Köszönöm elõre is a választ![/QUOTE]

#577
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Peet 86: más megoldás nincs mint a csiszolóvászon. Gépi úton szétroncsolnád a karbonszövetet. Light-bikes fórumon láttam egy CR1es scott lecsupaszítását, két hétig tartott. Nagyon finom csiszolópapír kell hozzá. Tippnek javaslom, hogy kerékpárboltokból kérj levágott nyeregcsõrúd végeket, azokon lehet gyakorolni. Én is kipróbáltam a technikáját de hihetetlenül macerás így hagytam a csudába.

vdani: ciccio írta, hogy Vácon van a porfestõ, nem olvastad alaposan. :)

#578
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,381 posts

És milyen településen ? :) Mert ezt így kicsit még nehéz lenne megtalálni :D


azt hittem ismerõs vagy errefelé. vácon van. pest felõl érkezve,a régi 2-es fõúton,az 1. körforgalomnál,1-bõl jobbra. erre épül a tesco. kb 100m után megint jobbra,aztán dzsunkesz. nem sok épület van. meg lehet találni. szendehely,v verõce felõl érkezve értelem szerint az uccsó körforgalom. itt 1 szám amin engem hívtak mikor kész volt a váz: 06 30 230 14 48

#579
vdani666

vdani666

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

a mercedes szalon mögött van 1 kis ipari park. a leendõ tesco felé kell menni. a körforgalom után kb 100m-rel jobbra menni,aztán ott bent a dzsunkeszben.



És milyen településen ? :) Mert ezt így kicsit még nehéz lenne megtalálni :D

#580
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,381 posts

Ez hol volt? Én is le szeretném a vázamat porfestetni, mert az egy elég ellenálló bevonat, de nincs rá sok pénzem, ez a 7 ezer még beleférne a keretbe.


a mercedes szalon mögött van 1 kis ipari park. a leendõ tesco felé kell menni. a körforgalom után kb 100m-rel jobbra menni,aztán ott bent a dzsunkeszben.