Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kecskemétiek ide!

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4218 hozzászólás a témában

#1001
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
akkor kaphatnék 1 kis tutorialt :D...
Átdobót én úgy állítok be:
1, piros kinyomót beletolom hogy feltolja nagy tányérhoz...
2, utánna az átdobó alja és a lánctányér közötti magassághoz állítom (1-1,5mm asszem).
3, Aztán párhuzamossá a lánctányérral az átdobó külsõ élét (ez azé néha módosul...5-10 szögpercet)
4, kikapom a piroskát és beállítom (-tanám) az elsõ kicsi hátsó nagyot úgy hogy kb 1-2mm azért maradjon (most alig van 1mm)
5, bowden bele, beállítom a kezdõ feszességet
6, felváltok,
7, beállítom a felsõ végállást
8, gyite.....

up : hogy a teljes skálát kiválthassam néha el kell forgatnom 1-2 fokkal/perccel
up : ha új volt akkor 500 kiló után ellenõrzöm)

Ezt meg is játszanám ha nem új lenne a lánc :(
nincs benne 500km

a régit áztattam WD40ben (lötyi nem spray)
aztán OMW kúton lespricceltem magasnyomásúval.
volt hauseline láncZSÍRom, azzal lekentem .. átforgattam vagy 2 000 000 minden irányban egy makulátlan tányéron aztán letöröltem...
amíg nem ázott meg addig nem kellett vele semmit se csinálni..û


a gyári kenés nagyon fain.. nem akarom lecsapni róla...

#1002
duzmath

duzmath

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
A lánchoz Brigéciol utána vízsugár a javaslatom.
Az átdobónál lehet hogy csak a nyeregvázcsövön elfoglalt pozícióján kell változtatnod.
10-es Veloce kart használtam 8-as Shimano rendszerrel,mûködött de nem lessz olyan jó mint a teljes homogén szett
se az elsõ se a hátsó váltás.

#1003
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Na lassan végre fel érek a fórumra is tanulás meg munka mellett...

Semmit se edzek(tekeretem idén 350kilit eddig igaz 4 részletben és csak hegyek közt)... amikor edzek meg bõrig ázok mindig... Kedden is Szerdán is... úgyhogy kérdés hátha valakinek van valami használható tippje
az outim teljesen zajmentes... volt... most megázott a lánc meg a fogsor ennek örömére teliment homokkal és sárral .. és olyan hangom van mint egy MTZ-nek... hogy lehet a lánc szemei közül forgó alkatrészek alól könnyen kiszedni a homokszemeket...

Beállítás 1: most vagy én vagyok bolond vagy valami kimaradt... (Ultegra hajtókar (dupla sima) Ultegra Átdobó) ... kistányéron az átdobót feszítõ rugó hozzá ér a nyeregcsõhöz ... kb még 1 mm kéne hogy teljesen tökéletesen egye a 39-27 et... így azért ha beletérdelek a karbonváz hajlik annyit hogy zenéljen az átdobó oldalán a lánc...

Beállítás 2: Szemezgetek 1 Veloce fékkarváltóval... de teljes shimanó szetem van.. (rejtett váltóbovden... hízelgõ... 45k újonnan... és könnyebb mint a dura... hmmm)... CXmagazin azt mondja simán megy... valami más comp fórum azt írja kell valami szutyok... mások: hát az lehetetlen.. havernak meg totális vegyes vágott van Sram - Shimano - Champa és megy...

Útvonal Kecskemét BP -
Bugyis út jó volt amíg építés alatt állt .. fel volt marva... outi széppen szaladt rajta.. most már 1 éve nem jártam arra...
Cycloval viszont van 1-2 fasza útvonal... Tkécske - BP 100km ;) csak 15kiló földút :( és még nem találtam vázat hogy összerakjam a verdát és kipróbáljam...

#1004
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
bleee, pfeejj. 100km oldalszembe-szembe szélben...30as átlag azért megvolt. kedd-szerda-csütörtök eddig 308km, kíváncsi vagyok meddig bírom :D

#1005
yossarian.cpt

yossarian.cpt

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Reggel Pestre befelé, délután kifelé erõs a vonulás. Annyit lehet variálni még, hogy Dabas-Sárinál, meg utána 6 km-rel is le lehet fordulni Bugyi felé, ha besokallna az ember.

#1006
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Igen, Dabastól lehet továbbmenni Bugyi felé, onnan pedig még 8-9 km Taksony, majd Dunaharaszti. Ez táblától tábláig 80 km, viszont Bugyitól elég forgalmas sajnos, mert rengeteg kavicsbánya van arrafelé, és 80-90-nel kerülgetnek a teherautók. Amúgy élvezetes kis rész az, egy erdõn visz keresztül, csak hát azok a fránya kamionok...
Lehet még menni Dabas után Ócsa felé menni (újhartyáni útról lehet lekanyarodni), Ócsa után Alsónémedi, majd Dunaharaszti irányába vezet az út. Ezzel meg az a gáz, hogy Ócsáig elég szar az út, legalábbis tavaly még tele volt kátyúval, montival is rizikós volt. Amúgy ez is nagyjából 80 km.
Dunaharaszti után én be szoktam sodródni az 51-esen, és rá a Soroksárira. Forgalmas ugyan, de azt a 7-8 kilométert már be szoktam vállalni, nem szoktam Csepel felé kerülni. Mondjuk tavaly óta rászoktam az ötösre nagyon, mert eltekintve a reggeli és a késõ délutáni csúcstól, végig tekerhetõ. Rendõrök sem szoktak szólni, pedig összefutottam már velük jó párszor.


Az a baj hogy amikor nekem aktuális, az pont a késõdélután...

#1007
yossarian.cpt

yossarian.cpt

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Igen, Dabastól lehet továbbmenni Bugyi felé, onnan pedig még 8-9 km Taksony, majd Dunaharaszti. Ez táblától tábláig 80 km, viszont Bugyitól elég forgalmas sajnos, mert rengeteg kavicsbánya van arrafelé, és 80-90-nel kerülgetnek a teherautók. Amúgy élvezetes kis rész az, egy erdõn visz keresztül, csak hát azok a fránya kamionok...
Lehet még menni Dabas után Ócsa felé menni (újhartyáni útról lehet lekanyarodni), Ócsa után Alsónémedi, majd Dunaharaszti irányába vezet az út. Ezzel meg az a gáz, hogy Ócsáig elég szar az út, legalábbis tavaly még tele volt kátyúval, montival is rizikós volt. Amúgy ez is nagyjából 80 km.
Dunaharaszti után én be szoktam sodródni az 51-esen, és rá a Soroksárira. Forgalmas ugyan, de azt a 7-8 kilométert már be szoktam vállalni, nem szoktam Csepel felé kerülni. Mondjuk tavaly óta rászoktam az ötösre nagyon, mert eltekintve a reggeli és a késõ délutáni csúcstól, végig tekerhetõ. Rendõrök sem szoktak szólni, pedig összefutottam már velük jó párszor.

#1008
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Hali Kiskubai!

Érdekel egy nagyon kedvezõ Tour de pelso nevezés? Én még a legelején neveztem de sajnos nyelvvizsgázni kell mennem és ha érdekel eladom. A mezt sajnos nem adnám oda mert saját névre csináltattam. 2000ft-ért megfelelõ?

üdv. Puffyn


Egy szállóígével élve: ,,szopok-nyalok érte!"
Részletek pm-ben.

#1009
Puffyn

Puffyn

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Na én meg rendesen nagyoncsúnyán beszoptam a Tour de pelso nevezést....úgy emlékeztem hogy 28-ig van az elõnevezés, ma akartam nevezni, de 24-én lezárták. Megúsztam volna a nevezést+mezt 10000ft-ból, most 13000ft-ot kell fizetnem, és csütörtökön lemenni a balatonra...


Hali Kiskubai!

Érdekel egy nagyon kedvezõ Tour de pelso nevezés? Én még a legelején neveztem de sajnos nyelvvizsgázni kell mennem és ha érdekel eladom. A mezt sajnos nem adnám oda mert saját névre csináltattam. 2000ft-ért megfelelõ?

üdv. Puffyn
"Csak a puffin adhat erõt és mindent lebíró akaratot"

#1010
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Bár nem engem kérdeztél , de egy javaslat:

Hernádig ahogy szoktatok, Örkény felõl... Majd Újhartyán, Kakucs, Inárcs, Ócsa, Alsónémedi, Dunaharaszti, és már szinte bent is vagy. 0-s hídon van kerékpáros út, ezen átmész és Csepelen már legálisan is be tudsz menni.
Vagy Dabasig elkeveredsz a már általad is említett módon, majd Bugyi, Taksony, Szigethalom, Szigetszentmiklós , Csepel...

Holnap megnézem élõben :)

#1011
sasi123

sasi123

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.969 hozzászólás
Bár nem engem kérdeztél , de egy javaslat:

Hernádig ahogy szoktatok, Örkény felõl... Majd Újhartyán, Kakucs, Inárcs, Ócsa, Alsónémedi, Dunaharaszti, és már szinte bent is vagy. 0-s hídon van kerékpáros út, ezen átmész és Csepelen már legálisan is be tudsz menni.
Vagy Dabasig elkeveredsz a már általad is említett módon, majd Bugyi, Taksony, Szigethalom, Szigetszentmiklós , Csepel...

#1012
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

...


Szabad érdeklõdnöm hogy tudsz-e esetleg valami alternatív útvonalat pestre az 5-ösön kívül? Én egyszer mentem csak, akkor is hétvégén, és akkor is csak Dabastól az ötösön, Dabasig pedig: Méntelek-Ladánybene-Tatárszentgyörgy-Dabas. De onnan merre tovább alsóbbrendûn?

#1013
yossarian.cpt

yossarian.cpt

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Tavaly volt egy 390 km-es vállalkozásom Szlovákiába, Kecskemét - Dobogókõ - Esztergom - Párkány - Sahy(Ipolyság) - Dunakanyar - Pest - Kecskemét útvonallal, az volt eddig a legtöbb, amit egyszerre mentem. Hát ugye itt is kiütközik, hogy más mûfajban mozgunk, mert én meg a ti 40 körüli átlagaitoktól képedek el. Talán olyan ez, mint mondjuk a hard rock és a metal közti különbség: mindkettõ kemény és férfias, mégis különböznek.
Nem mintha nem kacsingatnék át hozzátok, "metálosokhoz":) Forgatom, forgatjuk a fejünkben országúti gépek beszerzését a többiekkel együtt, meg hát amikor összeállunk és váltott vezetéssel talpalunk egymás mögött, az is egyfajta ízlelgetése a kerékpározás sportjellegének. Ennek is, annak is megvan a maga varázsa, és az lenne az ideális állapot, ha a garázsban a monti meg országúti is ott várakozna, hol melyikhez támad éppen kedvem. Amikor elkezdtem pár évvel ezelõtt, akkor nekem nem is volt kérdés, hogy montit akarok, mert a versenyzés nem érdekelt, az országúti gépet meg nem tudom miért, mindig a versenyzéshez kötöttem. Ma már tudom, hogy továbbra sem vagyok versenyzõ alkat, meg kifejezett tehetségem sincs a kerékpározáshoz, csak szeretek tekerni, de már ebbe a képletbe is bõven belefér egy országúti gép.
Duzmath Csabi emlékszik még biztosan, amikor elõször mentem el velük a márc. 15-i túrájukra pár évvel ezelõtt, hogy zöldfülûként mennyire kikészültem a tavaszi kemény ellenszélben, úgy kellett tolniuk engem hazafelé...szép kis halál volt, az biztos:) Azért örülök, hogy akkor a kudarcélmény dacára sem hagytam abba, mert ma meg már el sem tudom képzelni, hogy valaha is abbahagyjam.

#1014
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Na én meg rendesen nagyoncsúnyán beszoptam a Tour de pelso nevezést....úgy emlékeztem hogy 28-ig van az elõnevezés, ma akartam nevezni, de 24-én lezárták. Megúsztam volna a nevezést+mezt 10000ft-ból, most 13000ft-ot kell fizetnem, és csütörtökön lemenni a balatonra...

#1015
Josshuatt

Josshuatt

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.231 hozzászólás
Yossarian!

Brutál állat vagy! Vegyél egy országútit!
:) MA-VICc nélkül Olmo lábon járnék... :mybad:

#1016
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Barátom köztünk a helyed!!!!
Vegyél egy használt kezdõ outit légyszives!:D
Mennyi volt a legtöbb amit egyben mentél??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#1017
yossarian.cpt

yossarian.cpt

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Szóval hosszú idõ után a múlt szombat ígérkezett az elsõ tekerhetõ napnak, ha a légköri viszonyokra kényes az ember fia. Esõt mondtak arra a napra is ugyan, de már el lehetett indulni. Dombokat akartam mindenképpen, Kecskemét nagy hiányosságát megsínylettem erõteljesen, az áprilisi kisebb túránk, az albertirsai húzódásokra tett látogatás kivételével õsszel voltam utoljára emelkedõn. Így Gödöllõt céloztam meg, illetve ami pluszban belefér.
Ezúttal egyedül akartam menni, nem hívtam senkit magammal. Idõnként szükség van a magányra is.
Cegléd felé indultam, elég erõs pofa, oldalpofaszél nehezítette a dolgomat. Pilis környékén válik izgalmasabbá a környék, a Pilis-Káva-Gomba-Úri-Sülysáp útvonal a kisebb kaptatóival, hullámaival már kezdi égetni a reggel elfogyasztott lekváros kenyér kalóriáit. Kóka és Zsámbok között felújították az utat, ami még le volt zárva a forgalom elöl, így egyedül küzdhettem az emelkedõkkel, és a kemény ellenszéllel, amit a nyílt terepen nem fogott meg semmilyen facsoport sem. Zsámbokig 3-4 felhõcsoportosulást úsztam meg, a hátam mögött slégan úsztak el, valahogy mindig sikerült õket beelõzni. Vácszentlászlón magamba döntöttem fél liter kólát, és ez bosszulta meg magát végül. Elkezdtem a hosszabb emelkedõt Gödöllõ felé, és annyira jól esett, annyira jó erõben éreztem magam (a kóla engem durvábban megtol, mint a profikat az epo), hogy nem akartam megállni, dacára annak a komolyabb viharfelhõnek, ami a fejem fölé kezdett sodródni. Lenyomom ezt a felhõt is, gondoltam magamban, még beérek Gödöllõre, mielõtt elkezd esni. Szépen fel is értem a dombtetõre, és ahogy indultam lefelé, akkor kezdett el igen komoly cseppekben kopogni az esõ rajtam. Nosza, be a bringát és magamat a fák alá, szatyort a fejemre, kivárom a nagyját. Szerencsére egy negyedóráig esett csak, változó intenzitással, és így nem áztam tökig, de azért nem az izzadtságtól volt vizes a mezem. Ahogy szedtem össze magam az út szélén, egy furgon majdnem elgázolt - a sofõr fene tudja, hova nézett éppen, egy biztos, elõre az útra biztosan nem. Megállt, kurvaanyázott, én is, aztán ennyiben maradtunk. Õ jobban megijedt, mint én, nekem idõm sem volt rá, de azért elgondolkoztató, hogy elõtte nagyjából 50-60 autó ki tudott engem kerülni, idõben észrevett, neki meg nem sikerült. Nem az út közepén himbáltam a farkam, hanem az út szélére lehúzódva öltözködtem, hiszen a vizes és meredek árokpart ezt nem teszi lehetõvé. Mindegy, megint nem ütöttek el végül, bár ki tudja, ez a jó sorozat meddig tart még ki.
5-6 km lefele volt még Gödöllõig, és hát dobtam egy hátast, amikor 500 méter után megláttam egy fedett buszmegállót, ahova az esõ elõl be tudtam volna húzódni. Ennyit kellett volna még lefele rohannom...Mindegy, így volt ez kaland. Gödöllõ után átmentem Mogyoródra, majd Szada következett, de állandóan meg kellett állnom, mert viharfelhõket szült az ég folyamatosan, nem tartott percnyi szünetet sem. Szadán majd egy órát töketlenkedtem, mert fent egyszerûen megállt a szél, és nem mozdult semerre sem egy brutálnagy felhõ, csak morgott és villámlott fenyegetõen. Végül úgy döntöttem, hogy nem kunkorítom tovább az aznapi körömet, és Pesten keresztül hazajövök. Fót-Pest felé fordulva szembefordultam egy másik viharzónával, de akkor már nem érdekelt, mert egymást érték a települések, és nem lett volna probléma fedelet keresni a fejem fölé. Pesten félõrültként végigrohantam, szépen csatakosan, sárral kevert izzadsággal az arcomon, és onnan már csak haza kellett rugdosnom magam az ötösön. A négysávos kecskeméti bevezetõn még sikerült egy kátyút telibevernem, a pumpámért úgy kellett visszafordulnom, akkorát ütött rajtam az a nyamvadt gödör. Éjfél körül itthon voltam, a vége 260 lett. Bár jó lett volna még többet menni, kicsit belekóstolni a Cserhátaljába is, de az esõ miatt legalább két órát elvesztegettem a napomból. Mindegy, idén elõször mentem 200 fölé, és összességében így sem volt egy értelmetlen nap.

#1018
yossarian.cpt

yossarian.cpt

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Sziasztok!

Olvasgatlak titeket már egy ideje, és mostantól valószínûleg írogatok is alkalmanként, ha épp akad közlésre alkalmas gondolatom.
Barna Imrének hívnak, és köztetek van, aki ismer, van, aki már látott - tán még köszöntünk is egymásnak, és van, akivel még nem találkoztam. Mondjuk ez utóbbiak vannak többségben, azt hiszem. 7-8 éve tekerek komolyabban, de inkább túrajelleggel, egyáltalán nem versenyszerûen. Ennek megfelelõen monti van a fenekem alatt, de mivel leginkább aszfalton mozgok, slickekkel szerelve.
Egy 8-10 fõs bringásbanda alkot kerékpárosközösséget körülöttem, és változó létszámmal ugyan, de idõnként nyakunkba vesszük a szûkebb-tágabb környékünket. 23-27-es átlagokkal csapatunk, ami persze messze elmarad a ti országútis teljesítményetektõl, de azért néha minket is elkap a számfanatizmus. Tavaly az ötösön hárman mentünk 2:13-at Pestre (táblától-tábláig 66 km), idén ketten már csináltunk 2:07-et, illetve egyszer egyedül hoztam 2:14-et rá, szélcsendben, és idén majd be akarjuk fúrni a hernyónkat 2 óra alá. De összességében mi inkább túrázgatunk, keressük a hegyeket, tavakat, élvezzük a szabad levegõt. Elmegyünk 2-300 kilométereket is, ha úgy adódik, és bár nem keressük a fájdalmat, ilyenkor azért ránk talál. Más mûfaj, amit mi ûzünk, de azért a családban marad ez is remélem, és beköszönhetünk idõnként ide hozzátok, nagyfiús biciklisekhez is:)
Ha végetér a Giro-n a Kronplatz támadása, és még gépközelben leszek, akkor pár szóban felfestem még a múlt szombatomat, a gödöllõi kiruccanásom kalandjait.

#1019
Josshuatt

Josshuatt

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.231 hozzászólás

Olvassátok el a hozzászólásokat, tanulságos.
Barom a szervezõ ez számomra nem vitás.
www.velo.hu


Jaj, én is olvastam. Ilyen áron nem kell az a keró. Inkább dolgozok érte még 300 évet...
:) MA-VICc nélkül Olmo lábon járnék... :mybad:

#1020
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Olvassátok el a hozzászólásokat, tanulságos.
Barom a szervezõ ez számomra nem vitás.
www.velo.hu
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"