Jelentkezz be Regisztrálj
Kecskemétiek ide!
#1001
Posted 2010. May 28. - 12:24
Átdobót én úgy állítok be:
1, piros kinyomót beletolom hogy feltolja nagy tányérhoz...
2, utánna az átdobó alja és a lánctányér közötti magassághoz állítom (1-1,5mm asszem).
3, Aztán párhuzamossá a lánctányérral az átdobó külsõ élét (ez azé néha módosul...5-10 szögpercet)
4, kikapom a piroskát és beállítom (-tanám) az elsõ kicsi hátsó nagyot úgy hogy kb 1-2mm azért maradjon (most alig van 1mm)
5, bowden bele, beállítom a kezdõ feszességet
6, felváltok,
7, beállítom a felsõ végállást
8, gyite.....
up : hogy a teljes skálát kiválthassam néha el kell forgatnom 1-2 fokkal/perccel
up : ha új volt akkor 500 kiló után ellenõrzöm)
Ezt meg is játszanám ha nem új lenne a lánc
nincs benne 500km
a régit áztattam WD40ben (lötyi nem spray)
aztán OMW kúton lespricceltem magasnyomásúval.
volt hauseline láncZSÍRom, azzal lekentem .. átforgattam vagy 2 000 000 minden irányban egy makulátlan tányéron aztán letöröltem...
amíg nem ázott meg addig nem kellett vele semmit se csinálni..û
a gyári kenés nagyon fain.. nem akarom lecsapni róla...
#1002
Posted 2010. May 28. - 09:35
Az átdobónál lehet hogy csak a nyeregvázcsövön elfoglalt pozícióján kell változtatnod.
10-es Veloce kart használtam 8-as Shimano rendszerrel,mûködött de nem lessz olyan jó mint a teljes homogén szett
se az elsõ se a hátsó váltás.
#1003
Posted 2010. May 28. - 08:29
Semmit se edzek(tekeretem idén 350kilit eddig igaz 4 részletben és csak hegyek közt)... amikor edzek meg bõrig ázok mindig... Kedden is Szerdán is... úgyhogy kérdés hátha valakinek van valami használható tippje
az outim teljesen zajmentes... volt... most megázott a lánc meg a fogsor ennek örömére teliment homokkal és sárral .. és olyan hangom van mint egy MTZ-nek... hogy lehet a lánc szemei közül forgó alkatrészek alól könnyen kiszedni a homokszemeket...
Beállítás 1: most vagy én vagyok bolond vagy valami kimaradt... (Ultegra hajtókar (dupla sima) Ultegra Átdobó) ... kistányéron az átdobót feszítõ rugó hozzá ér a nyeregcsõhöz ... kb még 1 mm kéne hogy teljesen tökéletesen egye a 39-27 et... így azért ha beletérdelek a karbonváz hajlik annyit hogy zenéljen az átdobó oldalán a lánc...
Beállítás 2: Szemezgetek 1 Veloce fékkarváltóval... de teljes shimanó szetem van.. (rejtett váltóbovden... hízelgõ... 45k újonnan... és könnyebb mint a dura... hmmm)... CXmagazin azt mondja simán megy... valami más comp fórum azt írja kell valami szutyok... mások: hát az lehetetlen.. havernak meg totális vegyes vágott van Sram - Shimano - Champa és megy...
Útvonal Kecskemét BP -
Bugyis út jó volt amíg építés alatt állt .. fel volt marva... outi széppen szaladt rajta.. most már 1 éve nem jártam arra...
Cycloval viszont van 1-2 fasza útvonal... Tkécske - BP 100km csak 15kiló földút és még nem találtam vázat hogy összerakjam a verdát és kipróbáljam...
#1004
Posted 2010. May 27. - 21:44
#1005
Posted 2010. May 26. - 22:55
#1006
Posted 2010. May 26. - 22:19
Igen, Dabastól lehet továbbmenni Bugyi felé, onnan pedig még 8-9 km Taksony, majd Dunaharaszti. Ez táblától tábláig 80 km, viszont Bugyitól elég forgalmas sajnos, mert rengeteg kavicsbánya van arrafelé, és 80-90-nel kerülgetnek a teherautók. Amúgy élvezetes kis rész az, egy erdõn visz keresztül, csak hát azok a fránya kamionok...
Lehet még menni Dabas után Ócsa felé menni (újhartyáni útról lehet lekanyarodni), Ócsa után Alsónémedi, majd Dunaharaszti irányába vezet az út. Ezzel meg az a gáz, hogy Ócsáig elég szar az út, legalábbis tavaly még tele volt kátyúval, montival is rizikós volt. Amúgy ez is nagyjából 80 km.
Dunaharaszti után én be szoktam sodródni az 51-esen, és rá a Soroksárira. Forgalmas ugyan, de azt a 7-8 kilométert már be szoktam vállalni, nem szoktam Csepel felé kerülni. Mondjuk tavaly óta rászoktam az ötösre nagyon, mert eltekintve a reggeli és a késõ délutáni csúcstól, végig tekerhetõ. Rendõrök sem szoktak szólni, pedig összefutottam már velük jó párszor.
Az a baj hogy amikor nekem aktuális, az pont a késõdélután...
#1007
Posted 2010. May 26. - 21:43
Lehet még menni Dabas után Ócsa felé menni (újhartyáni útról lehet lekanyarodni), Ócsa után Alsónémedi, majd Dunaharaszti irányába vezet az út. Ezzel meg az a gáz, hogy Ócsáig elég szar az út, legalábbis tavaly még tele volt kátyúval, montival is rizikós volt. Amúgy ez is nagyjából 80 km.
Dunaharaszti után én be szoktam sodródni az 51-esen, és rá a Soroksárira. Forgalmas ugyan, de azt a 7-8 kilométert már be szoktam vállalni, nem szoktam Csepel felé kerülni. Mondjuk tavaly óta rászoktam az ötösre nagyon, mert eltekintve a reggeli és a késõ délutáni csúcstól, végig tekerhetõ. Rendõrök sem szoktak szólni, pedig összefutottam már velük jó párszor.
#1008
Posted 2010. May 26. - 21:35
Hali Kiskubai!
Érdekel egy nagyon kedvezõ Tour de pelso nevezés? Én még a legelején neveztem de sajnos nyelvvizsgázni kell mennem és ha érdekel eladom. A mezt sajnos nem adnám oda mert saját névre csináltattam. 2000ft-ért megfelelõ?
üdv. Puffyn
Egy szállóígével élve: ,,szopok-nyalok érte!"
Részletek pm-ben.
#1009
Posted 2010. May 26. - 20:55
Na én meg rendesen nagyoncsúnyán beszoptam a Tour de pelso nevezést....úgy emlékeztem hogy 28-ig van az elõnevezés, ma akartam nevezni, de 24-én lezárták. Megúsztam volna a nevezést+mezt 10000ft-ból, most 13000ft-ot kell fizetnem, és csütörtökön lemenni a balatonra...
Hali Kiskubai!
Érdekel egy nagyon kedvezõ Tour de pelso nevezés? Én még a legelején neveztem de sajnos nyelvvizsgázni kell mennem és ha érdekel eladom. A mezt sajnos nem adnám oda mert saját névre csináltattam. 2000ft-ért megfelelõ?
üdv. Puffyn
#1010
Posted 2010. May 26. - 20:55
Holnap megnézem élõbenBár nem engem kérdeztél , de egy javaslat:
Hernádig ahogy szoktatok, Örkény felõl... Majd Újhartyán, Kakucs, Inárcs, Ócsa, Alsónémedi, Dunaharaszti, és már szinte bent is vagy. 0-s hídon van kerékpáros út, ezen átmész és Csepelen már legálisan is be tudsz menni.
Vagy Dabasig elkeveredsz a már általad is említett módon, majd Bugyi, Taksony, Szigethalom, Szigetszentmiklós , Csepel...
#1011
Posted 2010. May 26. - 20:03
Hernádig ahogy szoktatok, Örkény felõl... Majd Újhartyán, Kakucs, Inárcs, Ócsa, Alsónémedi, Dunaharaszti, és már szinte bent is vagy. 0-s hídon van kerékpáros út, ezen átmész és Csepelen már legálisan is be tudsz menni.
Vagy Dabasig elkeveredsz a már általad is említett módon, majd Bugyi, Taksony, Szigethalom, Szigetszentmiklós , Csepel...
#1012
Posted 2010. May 26. - 19:38
...
Szabad érdeklõdnöm hogy tudsz-e esetleg valami alternatív útvonalat pestre az 5-ösön kívül? Én egyszer mentem csak, akkor is hétvégén, és akkor is csak Dabastól az ötösön, Dabasig pedig: Méntelek-Ladánybene-Tatárszentgyörgy-Dabas. De onnan merre tovább alsóbbrendûn?
#1013
Posted 2010. May 26. - 15:49
Nem mintha nem kacsingatnék át hozzátok, "metálosokhoz":) Forgatom, forgatjuk a fejünkben országúti gépek beszerzését a többiekkel együtt, meg hát amikor összeállunk és váltott vezetéssel talpalunk egymás mögött, az is egyfajta ízlelgetése a kerékpározás sportjellegének. Ennek is, annak is megvan a maga varázsa, és az lenne az ideális állapot, ha a garázsban a monti meg országúti is ott várakozna, hol melyikhez támad éppen kedvem. Amikor elkezdtem pár évvel ezelõtt, akkor nekem nem is volt kérdés, hogy montit akarok, mert a versenyzés nem érdekelt, az országúti gépet meg nem tudom miért, mindig a versenyzéshez kötöttem. Ma már tudom, hogy továbbra sem vagyok versenyzõ alkat, meg kifejezett tehetségem sincs a kerékpározáshoz, csak szeretek tekerni, de már ebbe a képletbe is bõven belefér egy országúti gép.
Duzmath Csabi emlékszik még biztosan, amikor elõször mentem el velük a márc. 15-i túrájukra pár évvel ezelõtt, hogy zöldfülûként mennyire kikészültem a tavaszi kemény ellenszélben, úgy kellett tolniuk engem hazafelé...szép kis halál volt, az biztos:) Azért örülök, hogy akkor a kudarcélmény dacára sem hagytam abba, mert ma meg már el sem tudom képzelni, hogy valaha is abbahagyjam.
#1014
Posted 2010. May 26. - 13:47
#1015
Posted 2010. May 26. - 10:36
Brutál állat vagy! Vegyél egy országútit!
#1016
Posted 2010. May 26. - 07:34
Vegyél egy használt kezdõ outit légyszives!
Mennyi volt a legtöbb amit egyben mentél??
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#1017
Posted 2010. May 25. - 18:05
Ezúttal egyedül akartam menni, nem hívtam senkit magammal. Idõnként szükség van a magányra is.
Cegléd felé indultam, elég erõs pofa, oldalpofaszél nehezítette a dolgomat. Pilis környékén válik izgalmasabbá a környék, a Pilis-Káva-Gomba-Úri-Sülysáp útvonal a kisebb kaptatóival, hullámaival már kezdi égetni a reggel elfogyasztott lekváros kenyér kalóriáit. Kóka és Zsámbok között felújították az utat, ami még le volt zárva a forgalom elöl, így egyedül küzdhettem az emelkedõkkel, és a kemény ellenszéllel, amit a nyílt terepen nem fogott meg semmilyen facsoport sem. Zsámbokig 3-4 felhõcsoportosulást úsztam meg, a hátam mögött slégan úsztak el, valahogy mindig sikerült õket beelõzni. Vácszentlászlón magamba döntöttem fél liter kólát, és ez bosszulta meg magát végül. Elkezdtem a hosszabb emelkedõt Gödöllõ felé, és annyira jól esett, annyira jó erõben éreztem magam (a kóla engem durvábban megtol, mint a profikat az epo), hogy nem akartam megállni, dacára annak a komolyabb viharfelhõnek, ami a fejem fölé kezdett sodródni. Lenyomom ezt a felhõt is, gondoltam magamban, még beérek Gödöllõre, mielõtt elkezd esni. Szépen fel is értem a dombtetõre, és ahogy indultam lefelé, akkor kezdett el igen komoly cseppekben kopogni az esõ rajtam. Nosza, be a bringát és magamat a fák alá, szatyort a fejemre, kivárom a nagyját. Szerencsére egy negyedóráig esett csak, változó intenzitással, és így nem áztam tökig, de azért nem az izzadtságtól volt vizes a mezem. Ahogy szedtem össze magam az út szélén, egy furgon majdnem elgázolt - a sofõr fene tudja, hova nézett éppen, egy biztos, elõre az útra biztosan nem. Megállt, kurvaanyázott, én is, aztán ennyiben maradtunk. Õ jobban megijedt, mint én, nekem idõm sem volt rá, de azért elgondolkoztató, hogy elõtte nagyjából 50-60 autó ki tudott engem kerülni, idõben észrevett, neki meg nem sikerült. Nem az út közepén himbáltam a farkam, hanem az út szélére lehúzódva öltözködtem, hiszen a vizes és meredek árokpart ezt nem teszi lehetõvé. Mindegy, megint nem ütöttek el végül, bár ki tudja, ez a jó sorozat meddig tart még ki.
5-6 km lefele volt még Gödöllõig, és hát dobtam egy hátast, amikor 500 méter után megláttam egy fedett buszmegállót, ahova az esõ elõl be tudtam volna húzódni. Ennyit kellett volna még lefele rohannom...Mindegy, így volt ez kaland. Gödöllõ után átmentem Mogyoródra, majd Szada következett, de állandóan meg kellett állnom, mert viharfelhõket szült az ég folyamatosan, nem tartott percnyi szünetet sem. Szadán majd egy órát töketlenkedtem, mert fent egyszerûen megállt a szél, és nem mozdult semerre sem egy brutálnagy felhõ, csak morgott és villámlott fenyegetõen. Végül úgy döntöttem, hogy nem kunkorítom tovább az aznapi körömet, és Pesten keresztül hazajövök. Fót-Pest felé fordulva szembefordultam egy másik viharzónával, de akkor már nem érdekelt, mert egymást érték a települések, és nem lett volna probléma fedelet keresni a fejem fölé. Pesten félõrültként végigrohantam, szépen csatakosan, sárral kevert izzadsággal az arcomon, és onnan már csak haza kellett rugdosnom magam az ötösön. A négysávos kecskeméti bevezetõn még sikerült egy kátyút telibevernem, a pumpámért úgy kellett visszafordulnom, akkorát ütött rajtam az a nyamvadt gödör. Éjfél körül itthon voltam, a vége 260 lett. Bár jó lett volna még többet menni, kicsit belekóstolni a Cserhátaljába is, de az esõ miatt legalább két órát elvesztegettem a napomból. Mindegy, idén elõször mentem 200 fölé, és összességében így sem volt egy értelmetlen nap.
#1018
Posted 2010. May 25. - 16:49
Olvasgatlak titeket már egy ideje, és mostantól valószínûleg írogatok is alkalmanként, ha épp akad közlésre alkalmas gondolatom.
Barna Imrének hívnak, és köztetek van, aki ismer, van, aki már látott - tán még köszöntünk is egymásnak, és van, akivel még nem találkoztam. Mondjuk ez utóbbiak vannak többségben, azt hiszem. 7-8 éve tekerek komolyabban, de inkább túrajelleggel, egyáltalán nem versenyszerûen. Ennek megfelelõen monti van a fenekem alatt, de mivel leginkább aszfalton mozgok, slickekkel szerelve.
Egy 8-10 fõs bringásbanda alkot kerékpárosközösséget körülöttem, és változó létszámmal ugyan, de idõnként nyakunkba vesszük a szûkebb-tágabb környékünket. 23-27-es átlagokkal csapatunk, ami persze messze elmarad a ti országútis teljesítményetektõl, de azért néha minket is elkap a számfanatizmus. Tavaly az ötösön hárman mentünk 2:13-at Pestre (táblától-tábláig 66 km), idén ketten már csináltunk 2:07-et, illetve egyszer egyedül hoztam 2:14-et rá, szélcsendben, és idén majd be akarjuk fúrni a hernyónkat 2 óra alá. De összességében mi inkább túrázgatunk, keressük a hegyeket, tavakat, élvezzük a szabad levegõt. Elmegyünk 2-300 kilométereket is, ha úgy adódik, és bár nem keressük a fájdalmat, ilyenkor azért ránk talál. Más mûfaj, amit mi ûzünk, de azért a családban marad ez is remélem, és beköszönhetünk idõnként ide hozzátok, nagyfiús biciklisekhez is:)
Ha végetér a Giro-n a Kronplatz támadása, és még gépközelben leszek, akkor pár szóban felfestem még a múlt szombatomat, a gödöllõi kiruccanásom kalandjait.
#1019
Posted 2010. May 19. - 12:22
Olvassátok el a hozzászólásokat, tanulságos.
Barom a szervezõ ez számomra nem vitás.
www.velo.hu
Jaj, én is olvastam. Ilyen áron nem kell az a keró. Inkább dolgozok érte még 300 évet...
#1020
Posted 2010. May 19. - 10:38
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"