Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyereg, ülés, sámli, fotel etc....

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2924 hozzászólás a témában

#1
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 692 hozzászólás

Azért sikerült, kétszer is! Jöhetnek a nyergek!  :)

 

És mi a trükkje ennek a pálca visszanyomásnak?

 

Nem értem, hogy miért nem inkább ragasztotta a kapcsozás helyett:  instructables.com/id/How-to-recover-an-old-bicycle-seat/



#2
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.331 hozzászólás

előkeresem őket.

eljössz érte Csepelre?

Köszi!

 

Nekem kicsit messze van alapból, de Kotroczó Nándinak oda adhatod, S.tarján már jó, oda járok heti szinten.



#3
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.876 hozzászólás

Azért sikerült, kétszer is! Jöhetnek a nyergek!  :)

előkeresem őket.

eljössz érte Csepelre?


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.331 hozzászólás

semmi

gyakorlatilag lehetetlen

(van 2-3 nyergem, ha vissza tudnád tenni megtarthatnád)

Azért sikerült, kétszer is! Jöhetnek a nyergek!  :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Francba, pedig így kihívás szaga van. Van egy 1 tonnás kis présem, és egyelőre kevés lelkesedésem, de picit piszkálja a fantáziám régóta.



#6
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.876 hozzászólás

Ha már a gépnél tartunk... mi az esélye annak, hogy a kopott (gyenge kifejezés) ámde titánpálcás nyergemből át tudom tenni a titánpálcát a szép új, de acélpálcás Silverado nyergembe?  :ph34r: az egyik 133-as, a másik 142 széles, de nem hiszem, hogy ez lesz az akadály...

semmi

gyakorlatilag lehetetlen

(van 2-3 nyergem, ha vissza tudnád tenni megtarthatnád)


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Ha már a gépnél tartunk... mi az esélye annak, hogy a kopott (gyenge kifejezés) ámde titánpálcás nyergemből át tudom tenni a titánpálcát a szép új, de acélpálcás Silverado nyergembe?  :ph34r: az egyik 133-as, a másik 142 széles, de nem hiszem, hogy ez lesz az akadály...


ZolkoW módosította - 2019. október 29. - 12:25


#8
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.876 hozzászólás

egy kis segítség kellene. a selle italia flite flow titanium nyergem számomra úgy tűnik,h vlmi el van benne törve. 

 

 

ez tényleg el lenne törve,vagy vlmi egyéb gondja van. arra gondoltam,h szilikon ragasztót benyomnék a pálcához,az segítene esetleg?

középen szerintem olyannak kell lennie (rugalmas) ott látszik amúgy, ha törés lenne, elég egyértelműen alul.

viszont ha a pálca kikopott a rögzítés helyén, az gáz, mert előbb-utóbb kiugrik, és azt csak géppel lehet vissza tenni.

 

(legközelebb vízszintesen videózz, a monitorok 16:9-esek ;) )


  • donciccio kedveli ezt

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.832 hozzászólás

egy kis segítség kellene. a selle italia flite flow titanium nyergem számomra úgy tűnik,h vlmi el van benne törve. 

 

 

 

ez tényleg el lenne törve,vagy vlmi egyéb gondja van. arra gondoltam,h szilikon ragasztót benyomnék a pálcához,az segítene esetleg?


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Ha akarsz jó és könnyű nyeregcsövet akkor tessék és ez még jó is persze van egy ára :D https://r2-bike.com/...m-Offset-272-mm

ez meg nagyon könnyű, persze ez sem olcsó :D https://r2-bike.com/...ight-red-272-mm

Nem tudom átment-e az infó: nekem a városi bringa az alacsony költségvetésűt jelent, ahol nem baj ha tönkremegy ez-az, vagy sűrűn kell cserélni valamit karbantartás hiánya miatt.

Ki van zárva, hogy ennyi pénzt költenék nyeregcsőre, az egész bringa került ennyibe. Már csak elvből sem: Most rossz dizájnt választottam mert nem figyeltem a részletekre, de semmi baj nincs a kínai cuccokal amúgy. A legtöbb gyártó is kínaiktól veszi a kész dizájnt, nincs is tervező részlegük.


Atombike módosította - 2019. augusztus 31. - 01:04


#11
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.055 hozzászólás

Sziasztok,

 

Vettem egy kínai karbon üléscsövet, de miután megjött realizáltam, hogy lehet nem ez a legjobb dizájn.

Kell tartanom attól, hogy letörik az ülés csatlakozó rész?

Ráadásul egy középen kivágott nyereggel használnám, amin ellenállás nélkül menne át az üléscső lapított része, kb pont olyan méretű, hogy átfér.

 

Az üléscső rögzítésnél egy alumínium gyűrű van berakva, amibe bele kell feszíteni a többi alkatrészt, így belülről kifelé van terhelve.

Ez a gyűrű nagyon vékony és a karbon réteg is körülötte.

Jó minőségnek tűnik de pl a csatlakozó elemeket le kellet csiszolnom és felérdesítenem, hogy megfelelően "tapadjon" és rögzíteni lehessen az ülést. Eredeti festés/elox réteggel nem lehetett, akármennyire is szorítottam meg. Ebből kiindulva lehetnek más problémák is.

Ugyanakkor a végéből le kellet vágnom, a leeső darabot kalapáccsal teszteltem és jóféle karbonból van, nem tudtam eltörni, rugalmas.

 

qy8sctiu6tl0f4u80uha_thumb.jpg

 

A belseje ilyen, de az előző kép az ami van nekem.

o1vmz5155qpiswkgtm8z_thumb.jpg

Ha akarsz jó és könnyű nyeregcsövet akkor tessék és ez még jó is persze van egy ára :D https://r2-bike.com/...m-Offset-272-mm

ez meg nagyon könnyű, persze ez sem olcsó :D https://r2-bike.com/...ight-red-272-mm


zeezoltano módosította - 2019. augusztus 15. - 07:16

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Én csak a városi bringán használnám, már voltam vele azóta 1x, de beraktam egy vékony lemezt az ülés alá biztonságból. Így is nagyon paráztam minden zökkenésnél. Nem hiszem hogy sokal kisseb terhelést kapna mint montin. Ráadásul hátizsákkal megyekk, kb 80kg vagyok.
A te verziód azért sokkal jobb, a cső veszi át a terhelést, míg nálam van egy kis kinyúlás hátra és a lapított rész-cső átmenetnél eléggé kevés az anyag. Nagy kérdőjel számomra. Lehet túlterheléses tesztet végzek majd rajta aztán szétvágom a csatlakozásnál, hogy megnézzem a karbonszálak irányát és meglétét, ha megfelel akkor veszek még egyet.


Kerdes, hogy ugyanolyat kapsz e :D

#13
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.211 hozzászólás

Frankó lehet olyan nyeregcsövön ülni amitől rettegsz, hogy beleáll a seggedbe. :D Ne bízd a kínaiakra az életed ! Én is fanatikus Ali-vásárló vagyok de ilyet ami életveszélyes lehet, azt nem, azt csakis nagynevű cuccot veszek.

Nem érné meg inkább egy márkásra vadászni ? Akkor nyugodtabb lenne a bringázás.

https://www.bike-dis...-carbon/o-preis

https://www.bike-dis...-carbon/o-preis

https://www.bike24.c...&pgc[79][264]=1

 


Marci

#14
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

ha eltöröd, jutubira vele! :) Másnak is hasznos lehet.



#15
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Én csak a városi bringán használnám, már voltam vele azóta 1x, de beraktam egy vékony lemezt az ülés alá biztonságból. Így is nagyon paráztam minden zökkenésnél. Nem hiszem hogy sokal kisseb terhelést kapna mint montin. Ráadásul hátizsákkal megyekk, kb 80kg vagyok.
A te verziód azért sokkal jobb, a cső veszi át a terhelést, míg nálam van egy kis kinyúlás hátra és a lapított rész-cső átmenetnél eléggé kevés az anyag. Nagy kérdőjel számomra. Lehet túlterheléses tesztet végzek majd rajta aztán szétvágom a csatlakozásnál, hogy megnézzem a karbonszálak irányát és meglétét, ha megfelel akkor veszek még egyet.


Vettem én is egy ilyen csövet az outimba, mondjuk nekem pont az alsó képen látható van. Érdekes, hogy nálam nincs benne az alu gyűrű, hanem karbonból van kidolgozva ékesre a lyuk belülről. Feltettem a nyerget, beállítottam megfelelően, egyszer meghúztam, azóta tökéletesen működik. 400 mm-es a cső, 27,2-es, 2 cm híján a megengedett maximumig van húzva, szépen csillapít, nem nyekereg, nekem bevált. Montiba azért nem tenném bele (a nagyobb nyeregre huppanások miatt ), de országúton megfelelő.



#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Sziasztok,

 

Vettem egy kínai karbon üléscsövet, de miután megjött realizáltam, hogy lehet nem ez a legjobb dizájn.

Kell tartanom attól, hogy letörik az ülés csatlakozó rész?

Ráadásul egy középen kivágott nyereggel használnám, amin ellenállás nélkül menne át az üléscső lapított része, kb pont olyan méretű, hogy átfér.

 

Az üléscső rögzítésnél egy alumínium gyűrű van berakva, amibe bele kell feszíteni a többi alkatrészt, így belülről kifelé van terhelve.

Ez a gyűrű nagyon vékony és a karbon réteg is körülötte.

Jó minőségnek tűnik de pl a csatlakozó elemeket le kellet csiszolnom és felérdesítenem, hogy megfelelően "tapadjon" és rögzíteni lehessen az ülést. Eredeti festés/elox réteggel nem lehetett, akármennyire is szorítottam meg. Ebből kiindulva lehetnek más problémák is.

Ugyanakkor a végéből le kellet vágnom, a leeső darabot kalapáccsal teszteltem és jóféle karbonból van, nem tudtam eltörni, rugalmas.

 

qy8sctiu6tl0f4u80uha_thumb.jpg

 

A belseje ilyen, de az előző kép az ami van nekem.

o1vmz5155qpiswkgtm8z_thumb.jpg

Vettem én is egy ilyen csövet az outimba, mondjuk nekem pont az alsó képen látható van. Érdekes, hogy nálam nincs benne az alu gyűrű, hanem karbonból van kidolgozva ékesre a lyuk belülről. Feltettem a nyerget, beállítottam megfelelően, egyszer meghúztam, azóta tökéletesen működik. 400 mm-es a cső, 27,2-es, 2 cm híján a megengedett maximumig van húzva, szépen csillapít, nem nyekereg, nekem bevált. Montiba azért nem tenném bele (a nagyobb nyeregre huppanások miatt ), de országúton megfelelő. 



#17
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Sziasztok,

 

Vettem egy kínai karbon üléscsövet, de miután megjött realizáltam, hogy lehet nem ez a legjobb dizájn.

Kell tartanom attól, hogy letörik az ülés csatlakozó rész?

Ráadásul egy középen kivágott nyereggel használnám, amin ellenállás nélkül menne át az üléscső lapított része, kb pont olyan méretű, hogy átfér.

 

Az üléscső rögzítésnél egy alumínium gyűrű van berakva, amibe bele kell feszíteni a többi alkatrészt, így belülről kifelé van terhelve.

Ez a gyűrű nagyon vékony és a karbon réteg is körülötte.

Jó minőségnek tűnik de pl a csatlakozó elemeket le kellet csiszolnom és felérdesítenem, hogy megfelelően "tapadjon" és rögzíteni lehessen az ülést. Eredeti festés/elox réteggel nem lehetett, akármennyire is szorítottam meg. Ebből kiindulva lehetnek más problémák is.

Ugyanakkor a végéből le kellet vágnom, a leeső darabot kalapáccsal teszteltem és jóféle karbonból van, nem tudtam eltörni, rugalmas.

 

qy8sctiu6tl0f4u80uha_thumb.jpg

 

A belseje ilyen, de az előző kép az ami van nekem.

o1vmz5155qpiswkgtm8z_thumb.jpg



#18
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Biztosan a vázhoz való a nyeregcső átmérője? Gyanús, hogy ezzel van a gond.
Általában bőven elég kézzel meghúzni, hogy ne forogjon el/csússzon le. Nálam így működik, miközben be is van zsírozva, hogy ne gyógyuljon bele a cső.

Ha méret probléma van, akkor ki lehet hézagolni pl sörös dobozzal vagy kicserélni helyes méretűre a nyeregcsövet.

 

őőő...
Mikor még új volt a cső, már azzal is gondom volt, hogy belepofozzam a vázba. Most meg ha kiveszem, valami fekete szmötyit törlök le róla.

Ácsi. Be van zsírozva a nyeregcső, és nem mozdul? :o Az kemény! Pedig már azt hittem, hogy esetleg ez a gond, mert rugós nyeregcső a szentem, és tele kellett taknyolnom a belsejét zsírral, hogy hangja ne legyen.



#19
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Biztosan a vázhoz való a nyeregcső átmérője? Gyanús, hogy ezzel van a gond.
Általában bőven elég kézzel meghúzni, hogy ne forogjon el/csússzon le. Nálam így működik, miközben be is van zsírozva, hogy ne gyógyuljon bele a cső.

Ha méret probléma van, akkor ki lehet hézagolni pl sörös dobozzal vagy kicserélni helyes méretűre a nyeregcsövet.



#20
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Hogy lehetne a nyeregcsövet rávenni, hogy ne forogjon el, és ne csússzon egyre lejjebb?

A gyorszárat ennél jobban nemigen lehet meghúzni (próbáltam fogóval).