Jelentkezz be Regisztrálj
Marzocchi
#1041
Írta 2008. november 26. - 15:43
hajszarito keves, inkabb ongyujto
#1042
Írta 2008. november 26. - 15:19
nem akadályozza a rugó szabad mozgást??
amúgy még nemtom hogy fogom megooldani a melegítést:P
(hajszárító)
#1043
Írta 2008. november 26. - 12:13
#1044
Írta 2008. november 26. - 00:24
#1045
Írta 2008. november 25. - 23:19
#1046
Írta 2008. november 25. - 22:55
#1047
Írta 2008. november 25. - 21:07
a belsõgumit nem oldja az olaj idõvel?
dede bizony ! azt nehogy belerakjatok! nekem is ez történt...meg anno amikor boxxeremben zörgött a rugó akkor kicsivel több olajat töltöttem rá(nem számottevõ) és elmúlt teljesen a rugócsatogás...
#1048
Írta 2008. november 25. - 20:32
zsugorfóliát vagy belsõ gumit húzol a rugóra
a belsõgumit nem oldja az olaj idõvel?
#1049
Írta 2008. november 25. - 18:37
valaki tud válaszolni a feltett kérdésemre??
zsugorfóliát vagy belsõ gumit húzol a rugóra
#1050
Írta 2008. november 25. - 18:14
#1051
Írta 2008. november 24. - 22:51
Elõszöris testbikeot felejtsd el. másodszoris szerintem jobb villa mint egy black(kopik a becsúszó, szar szimeringek, beáll a hidegtõl és a portól)
A visszafizetõdket úgy értem hogy a levegõs lefelemenet szebben nyeli el a köveket, mégse koppan le(ha jól be van állitva), kényelmesebb vele menni.
Volt olyan marzóm ami rugós volt, de levegõ nélkül összeesett, tehát tulajdonképpen úgyviselkedett mint a levegõs és jobbvolt lefele mint az utánna következõ rugóssal. Persze megnyomkodva közel nem mozgott olyan szépen
Köszi neked is DéBé!
Persze, nem veszem referenciának a t.b.-ot, csak el szoltam olvasgatni azért a véleményeket, mert értelmesek is írnak néha.
Igazából én ezt a telót csak addig szerettem, amíg be nem szereltem. Szép, esztétikus, meg masszív. De használatban nem sikerült még megszeretnem. Mondjuk nem is mentem vele eleget ahhoz.
Egy Torában gondolkodtam, ha lecserélem, de azt meg megnyomkodva egybõl kitûnt, hogy puha lesz a rugója a közel 100 kilómhoz. A fene akar rugóra vadászni, meg pénzt kiadni érte plusszba.
Úgyhogy marad ez, és próbálok majd összehangolódni vele.
Üdv.
#1052
Írta 2008. november 24. - 21:50
Szia Papszi!
Köszönöm a választ, teljesen érthetõ amit írtál.
Gyakorlatilag mindent megpróbáltam már, amit lehet vele tenni, csak ezt a szimmeringzsírzást nem, mert nem tudom kiszedni. Amúgy olajcsere, tisztítás, szétszedés, összerakás minden volt, nem vagyok egy antitálentum, de nem tudok belõle szebb mozgást kicsiholni.
Elõzõleg egy rugós EXR comp-om volt, na azt úgy felápgrédeltem, hogy vaj mozgása volt neki, igaz a rugó miatt meg néha nagyon puhának bizonyult, de sokkal szebben mozgot, mint ez.
Azért is fucsállom, mert a testbike-on is olyanokat írnak róla, hogy nagyon finom a mozgása, odaveri a M. Black-et (na azt megnézném, muhaha, bár olyanom még nem volt).
Ja, és nagyon hülyén szörcsög, meg szuszog. Te milyen olajjal használod?
Elõszöris testbikeot felejtsd el. másodszoris szerintem jobb villa mint egy black(kopik a becsúszó, szar szimeringek, beáll a hidegtõl és a portól)
A visszafizetõdket úgy értem hogy a levegõs lefelemenet szebben nyeli el a köveket, mégse koppan le(ha jól be van állitva), kényelmesebb vele menni.
Volt olyan marzóm ami rugós volt, de levegõ nélkül összeesett, tehát tulajdonképpen úgyviselkedett mint a levegõs és jobbvolt lefele mint az utánna következõ rugóssal. Persze megnyomkodva közel nem mozgott olyan szépen
#1053
Írta 2008. november 24. - 21:26
Olyan kérdésem lenne, hogy a marzó 888-ban hogy lehet kiiktatni a rugóút kb felénél történõ rugócsattanást? Tudom hogy titpikus amrzó dolog, de szeretném elnémítani! Milyen megoldás van erre?
elõre is kösz
#1054
Írta 2008. november 23. - 18:00
Nekem most Castrol van benne, de legközelebb adok neki valami speckót, jobbat.
Egyébként valóban, a kezdeti döcc után szépen mozog viszonylag, és tartós, jól zárnak a szimmeringek, minõségi a bacsúszó felületkezelése, etc.
#1055
Írta 2008. november 23. - 16:10
Szia Papszi!
Köszönöm a választ, teljesen érthetõ amit írtál.
Gyakorlatilag mindent megpróbáltam már, amit lehet vele tenni, csak ezt a szimmeringzsírzást nem, mert nem tudom kiszedni. Amúgy olajcsere, tisztítás, szétszedés, összerakás minden volt, nem vagyok egy antitálentum, de nem tudok belõle szebb mozgást kicsiholni.
Elõzõleg egy rugós EXR comp-om volt, na azt úgy felápgrédeltem, hogy vaj mozgása volt neki, igaz a rugó miatt meg néha nagyon puhának bizonyult, de sokkal szebben mozgot, mint ez.
Azért is fucsállom, mert a testbike-on is olyanokat írnak róla, hogy nagyon finom a mozgása, odaveri a M. Black-et (na azt megnézném, muhaha, bár olyanom még nem volt).
Ja, és nagyon hülyén szörcsög, meg szuszog. Te milyen olajjal használod?
Az biztos, hogy soha nem fog olyan simán mozogni, mint egy ecélrugós villa, bár az enyém, a kezdeti döccenõ után viszonylag szépen mozog, persze próbáltam már sokkal jobbat is. Most Repsol 5wt viszkozitású teleszkópolajjal használom, egyébként 7.5wt-s ajánlanak hozzá gyárilag. Most esedékes benne olajcsere, de most 5wt-s Motorexet teszek bele....
#1056
Írta 2008. november 23. - 12:35
Köszönöm a választ, teljesen érthetõ amit írtál.
Gyakorlatilag mindent megpróbáltam már, amit lehet vele tenni, csak ezt a szimmeringzsírzást nem, mert nem tudom kiszedni. Amúgy olajcsere, tisztítás, szétszedés, összerakás minden volt, nem vagyok egy antitálentum, de nem tudok belõle szebb mozgást kicsiholni.
Elõzõleg egy rugós EXR comp-om volt, na azt úgy felápgrédeltem, hogy vaj mozgása volt neki, igaz a rugó miatt meg néha nagyon puhának bizonyult, de sokkal szebben mozgot, mint ez.
Azért is fucsállom, mert a testbike-on is olyanokat írnak róla, hogy nagyon finom a mozgása, odaveri a M. Black-et (na azt megnézném, muhaha, bár olyanom még nem volt).
Ja, és nagyon hülyén szörcsög, meg szuszog. Te milyen olajjal használod?
#1057
Írta 2008. november 23. - 12:22
Nagyon szorul?
Mert a levegõsek úgy alapjáraton nem mozognak nagyon érzékenyen, viszont pályán ez visszafizetõdik:D
Milyen pályán, autópályán? :-)
Tényleg, mit értesz az alatt, hogy visszafizetõdik?
#1058
Írta 2008. november 22. - 21:22
Nekem is ilyen típusú teleszkópom van. Az, hogy a megindulásnál érzel egy kis döccenést, az teljesen normális, a teleszkóp levegõs miatt van, az, hogy ezt hallani is lehet, az pedig amiatt van, mert a nyomórúd alá gyárilag egy hosszú negatív rugót tettek, ami elvileg azért van, hogy könnyebben induljon meg a teleszkóp nagy nyomáson is (minél inkább felfújod, annál inkább összenyomja a nagy nyomás a rugót, ami ezáltal összenyomódik, és amikor egy ütést kap a teleszkóp, és bemozdul, akkor a negatív rugó kirugózik és így segíti a finomabb megindulást)-sajna nem tudo értelmesen fogalmazni, azért remélem érthetõ. Ja és a halk kattanás az lehet, mikor a negatív rugó teljesen kirugózik, és eltávolodika felfekvési felületétõl, mivel nincs rögzítve a nyomórúdon, ezért zöröghet.
Ha csavarhúzóval szeded ki a szimmeringet, akkor az sérülhet, és nem biztos, hogy ha visszarakod, akkor nem ereszt. Egyébként olajcsere utáni összerakásnál szokás minimális mennyiségû zsírt tenni a szimmeringekre, de nem az fogja kenni. Amikor mozog a teleszkóp, hidd el, feljuk odáig az olaj. Ha a becsúszóra teszel egy kis olajat, megnyomkodod 1x-2x, és utána rendesen letörlöd a becsúszókat, valamivel szebben mozog 1 darabig....
#1059
Írta 2008. november 22. - 20:44
Sziasztok!
Marzo Mx Comp levegõs telóm van.
Vettem vagy 4 éve, de használni csak keveset tudtam sajnos, most kezdem újra rendberakni a bringámat, foglalkozni az üggyel.
Újan vettem, és az elejétõl kezdve olyan, hogy egy halk, dehatározott klaffanással indul meg, mintha szorulna. Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy nem mozogja ki az apró dolgokat, ergo érzéketlen.
Cserélte már benne olajat, de látszólag nincs köze hozzá, hiába nyílt olajfürdõs, a szimmeringekhez nem jut olaj. Most gondoltam csak arra, hogy enek valszeg így kell lennie, mert az olaj igazából csak a becsúszó belsejét, a nyomórudat keni, illetve a csillapítást végzi.
Onnan gondolom, hogy elõkaptam a manualt, és van egy olyan pontja, hogy vegyük ki a szimeringet a helyérõl egy csavarhúzóval, és kenjük meg szilikonzsírral. Lehet, hogy ez okozza az út eleji akadást.
Viszont van egy olyan pont is, ha jól értelmezem, hogy a Bomber-ekbõl ne próbáljuk kiszedni a szimmeringet. Az enyém Boomber és nem is jutottam vele semmire.
Tudtok erre mondani valami okosat?
Köszönettel: Bagi.
Nagyon szorul?
Mert a levegõsek úgy alapjáraton nem mozognak nagyon érzékenyen, viszont pályán ez visszafizetõdik:D
#1060
Írta 2008. november 22. - 20:17
Marzo Mx Comp levegõs telóm van.
Vettem vagy 4 éve, de használni csak keveset tudtam sajnos, most kezdem újra rendberakni a bringámat, foglalkozni az üggyel.
Újan vettem, és az elejétõl kezdve olyan, hogy egy halk, dehatározott klaffanással indul meg, mintha szorulna. Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy nem mozogja ki az apró dolgokat, ergo érzéketlen.
Cserélte már benne olajat, de látszólag nincs köze hozzá, hiába nyílt olajfürdõs, a szimmeringekhez nem jut olaj. Most gondoltam csak arra, hogy enek valszeg így kell lennie, mert az olaj igazából csak a becsúszó belsejét, a nyomórudat keni, illetve a csillapítást végzi.
Onnan gondolom, hogy elõkaptam a manualt, és van egy olyan pontja, hogy vegyük ki a szimeringet a helyérõl egy csavarhúzóval, és kenjük meg szilikonzsírral. Lehet, hogy ez okozza az út eleji akadást.
Viszont van egy olyan pont is, ha jól értelmezem, hogy a Bomber-ekbõl ne próbáljuk kiszedni a szimmeringet. Az enyém Boomber és nem is jutottam vele semmire.
Tudtok erre mondani valami okosat?
Köszönettel: Bagi.