Jelentkezz be Regisztrálj
Marzocchi
#581
Posted 2010. August 07. - 22:47
ha minden igaz nemsokára lesz hozzá kõolaj és összerakódik!
üdv
#582
Posted 2010. August 07. - 19:41
a rugóval nem kell foglalkozni, nem sért az meg semmit
ha nagyon aggódsz, kend le de újat venni nem kell ezért.
#583
Posted 2010. August 07. - 19:39
segítsetek mééég!
a rugóm elkopott a képeken látható módon!
kérdés: vajon csere, vagy elég az, hogy bekentem ügyesen körömlakkal? károsítja-e a becsúszó belsõ felületét?
Köszönöm az elõzõ ,,kis" insturkciókat !!!
üdv
#584
Posted 2010. August 07. - 13:17
nekem a z150be (+ a régi dropoffba is anno) 7,5ös motorex volt, ha tényleg dirtre használod nem lesz vele gond 10es olajjal se mert nem kell halálfinoman mozognia, kérdés persze hány kilo vagy... de ha leütõs lenne a villa, akkor kapjon még +5 ml olajat mind2 szárba és nem nagyon lehet majd összeütni...
a rugóval nem kell foglalkozni, nem sért az meg semmit
a tömítéseket, fõleg a szimiket ki kell jol törölgetni gey olyan ronggyal ami NEM HAGY SZÕRÖKET stb, majd érzéssel bekenni zsírral ( a szilikon is jo nem kell feltétlen a prep m, a szlikon tovább is fenn marad)
a szimiket úgy kend meg h a két ajak között lévõ rést töltse ki a zsír és mehet pici a szimering alá meg felé (mármint az ajkaknak), a porvégõt csak épphogy kend meg, annak nem kell annyi kenés, csak BELÜL mert akkor nem jut bele retek, de nem is lesz száraz a surlódás, egyébként is kihúz majd egy kevés olajat/zsírt, amennyit kell
a kupakokban lévõ O-gyûrûket is kend meg kicsit a zsírral, hogy ne száradjanak ki, akkor nem kell cxserélni se õket ha szárazak
ezek után csak össszerak, letöröl, beszerel, felfúj, örül h jo...
#585
Posted 2010. August 07. - 13:06
Úgy döntöttem, valószínûleg inkább egy kis motorex 7,5W-el fogom feltölteni.
Elolvastam a táblázatot, és végeztem otthon egy kis kísérletet, úgy tûnik a Repsol 10W sûrûbb, mint ami elõzõleg benne volt.
A szimmeringeket fontos átkenni vajon valamivel? Prep-m zsírom nincs, viszont kevés háztartási szilikon zsírral átkenem, mert a kézikönyvben is ajánlják. remélem nem árt neki...
Köszönöm a segítségeteket,
Nemeske
#586
Posted 2010. August 07. - 12:48
Köszönöm a válaszod!
Még annyi, hogy szétszedéskor láttam, hogy nem bontható a nyomórúd-becsúszó páros???
Valami fém gyûrû van belepréselve, nincs zégergyûrû!
Nagyon meglepõdtem, mert akkor hogyan lehet cserélni teflon csúszófelületetet a nyomórúdon?
A 7,5 W olajjal nem rúg vissza nagyon, nem túl híg bele?
Válaszotokat elõre is köszönöm!
ÜDv, Nemeske
semmit nem számít a bonthatóság, ha abba cserélni kénbe vmit akkor kuka, egyébként sincs bvennee teflon csúszófelület, csak egy mûanyag gyûrû van benne, ami gátolja azt olaj szabad áramlását a visszaútcsilihez... a nyomórudat csak úgy tod kiszedni, ha az alján leveszed a talpat (nyomórúd alján 8as menet, annak a tövébe van egy talp, ha az lejön felfele kitolható a nyomórúd)
nem feltétlen kell kiszedni a becsúszóból semmit, csak ha nqgyon át akarod törölni, de ha nem volt nagyon retkes felesleges, attól semmi baj nem lesz, igazából semmitõl se... ez a jo bennük
#587
Posted 2010. August 07. - 09:39
Marzocchi Oil- Marzocchi Bomber Factory Fork Oil comes stock in all bomber forks. It is synthetic and is labeled as being 7.5wt. While this oil can be ordered in the US, Marzocchi is basically repackaging Golden Spectro Cartridge Fork Fluid (125/150, Very Light). This oil is rated at 26.1 cSt@40C/5.25 cSt@100C/VI 150. A very similar oil to this is Maxima Racing Fork Fluid (125/150, 7wt). It would be preferred to run a mix of Red Line Synthetic Fork Oil of 37% Red Line (Light, Yellow) & 63% Red Line (Medium, Red). In the past I have found Marzocchi forks to work far better with a thicker oil in them.
http://www.peterverd...cosity-Data.gif
#588
Posted 2010. August 07. - 09:12
Még annyi, hogy szétszedéskor láttam, hogy nem bontható a nyomórúd-becsúszó páros???
Valami fém gyûrû van belepréselve, nincs zégergyûrû!
Nagyon meglepõdtem, mert akkor hogyan lehet cserélni teflon csúszófelületetet a nyomórúdon?
A 7,5 W olajjal nem rúg vissza nagyon, nem túl híg bele?
Válaszotokat elõre is köszönöm!
ÜDv, Nemeske
#589
Posted 2010. August 06. - 21:42
#590
Posted 2010. August 06. - 20:44
Tudnátok segíteni egy kis szakvéleménnyel?
Olajat szeretnék cserélni a villámba, ami egy 2004-es Dirt Jumper 3mas modell.
Kaptam is egy kedves ismerõsömtõl ingyen egy kis maradék Repsol 10W-s villaolajat, de szerintem kevés, ami benne van!
Kérdésem a következõ lenne:
Vajon kb. hány deci kell összesen bele
Jó lesz-e bele a 10W-s olaj vagy valami sûrûbb/hígabb kellene inkább?
Válaszotok köszönöm!
#591
Posted 2010. August 05. - 23:07
#592
Posted 2010. August 01. - 11:15
#593
Posted 2010. August 01. - 04:53
uj nyak-váll-becsúszó kombó vagy uj villa....ennyi
#594
Posted 2010. August 01. - 00:33
#595
Posted 2010. July 29. - 08:39
#596
Posted 2010. July 29. - 07:59
#597
Posted 2010. July 29. - 00:05
Elõre is köszönöm.
(Sajnálom a sok fárasztó kérdést, de kénytelen vagyok ennyit kérdezni.)
#598
Posted 2010. July 26. - 11:51
rv és rcv nmtom mithogy csinál, szétszedv még nem láttam
marzo oldalon lehet utánaolvasni hogy is megy az ssv sebsségérzékenysége, énse tudom pontosan, anno néztem egyszer de ki emléxik már arra
#599
Posted 2010. July 23. - 21:39
hááát igen, a visszút a dropoff annyi h a nyomórúd oldalt ki van fúrva felül (h állítható akkor a fejéb tekersz egy állítót ami tömíti vagy nyitja a nyílás - ha nyílik gyorsabb a csili) és a viszaút csili a lyukon át valósul mg mert ha ott kevesebb olaj jut fel a kis lyukon oldalról a fejbe, akkor a maradék olajat az alátét gátolja feljutni
a vf2-re annyit h az az állítható ssv (speed sensitive valve - sebességérzékeny szelep) azaz ssvf (speed sensitive flood vagy flow) ez a nagyobb áramlást és olajmennyiséget jelenti. a 2-es jelzés csak egy átdolgozott típust jelent. a vf2 tûnt a legaktívabnak edig, nekem a z150-be ez van, mert nekem a z150 drop off van és nem a freeride.... a bike súlyától beül a cuccos
ha za rst kupakját leveszed és megméred a becsúszó belsõ átmérõjét már sokat tud segíteni
Köszönöm, ez nagyon hasznos info, bár az olajáramlással már tisztában vagyok. És mi a helyzet az RV-vel és az RCV-vel? Hiába a kimerítõ válasz, a sebességes dolgot még mindig nem értem, mert átgondoltam többször is a mûködési elvét és iagzából nekem nem jön át az egésznek a mûködése, hogy ha felrántom gyorsan a bicót, akkor gyorsabban "lõ,, ki a kerék, de ha lassaban húzom fel akkor lassan jön fel. Ez csak akkor változik, ha tekerek a visszaúton akkor belassúl, viszint ezt megoldást nem tartom igazi sebesség érzékeny szelepnek, mert nem a szelep vezérel hanem úgymond a súly, bár lehet, hoyg félreértem és hülyeséget mondok.
Azt szeretném még kérdezni, hogy mekkora vagy honnan lehet megtuni az ajánlott villaszöget bármilyen villánál, mert nekem úgy áll a Hardy 4-es vázban a Drop Off, mint egy Big Hitben egy 888 és azért a két villa között van különbség. Arra értem, hogy hogyan lehet csökkenteni villa szögén, mondjuk egy új vázzal, vagy mivel, mert már kaptam tanácsot hozzáértõktõl is, de ezek betartását sem tartom elegendõnek.
#600
Posted 2010. July 23. - 08:23
a vf2-re annyit h az az állítható ssv (speed sensitive valve - sebességérzékeny szelep) azaz ssvf (speed sensitive flood vagy flow) ez a nagyobb áramlást és olajmennyiséget jelenti. a 2-es jelzés csak egy átdolgozott típust jelent. a vf2 tûnt a legaktívabnak edig, nekem a z150-be ez van, mert nekem a z150 drop off van és nem a freeride.... a bike súlyától beül a cuccos
ha za rst kupakját leveszed és megméred a becsúszó belsõ átmérõjét már sokat tud segíteni