Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Marzocchi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2845 hozzászólás a témában

#561
Nabi

Nabi

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Nem tudom szétszedni mert nekem nincs, csak lehet:) Ezért akartam tájékozódni elõbb:)
Nekem 30 mm-es a becsúszóhoz kell szajré, az MZ comp az olyan is. A régi z1-em nyílt olajfürdõs, van egy belsõ szimering is ami az olajat tartja bent. Ilyen gondolom az MZ comp-nak nincs... A csúszóperselybõl olyan kéne amibõl egy db van egy oldalon és jó hosszú kb 10-12 cm.

#562
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Szedd szét, nézd meg. :) Ha mind a két becsúszó 32mmes, akkor jónak kell lennie elvileg. Nekem van egy marzo exrem (2003) eltört benn a 2 nyomórúd, de a többi hibátlan. Csak egy gond van vele, hogy 30mmesek a becsúszók.

#563
Nabi

Nabi

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Üdv!
2004-es Marzocchi mz comp belsejérõl mit tudtok?
Régi (2000 elõtti) z1-esemhez kéne pótalkatrész (szimering és csúszópersely). Kompatibilis lehet a kettõ?
A külsõ porvédõ szimering gondolom ugyanaz a kettõn, de arról fogalmam sincs hogy beljebb mi van az MZ comp-ban.
Minden segítséget köszönök!

#564
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Mivel már 20szor biztosan szétszedtem, és 3-4 féle olajat kipróbáltam benne, ezért valszeg tudom, hogy mirõl beszélek ... hidd el, hogy az az imbusz jóval közelebb van a 3mmhez, mint a 12höz ... egyébként nem én teflonoztam be, tisztában vagyok vele, hogy sok értelme nem lett volna.

#565
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
állít az acsak érteni kell hozzá, meg értelems intervalumba kell tekerni, van egy lyuk a nyomórúd fején és annak a nagyságát szabályozza az imbusz jah és az az imbusz fej 10 vagy 12 millis nem 3...

a rugóra kell tenni olajálló zsugorcsövet ha nagyon idegesít a kattogás, attól egyébként hogy vastagabb a teflon réteg (aminek továbbra sem volt értelme) ugyanúgy csattogni fog a fém a fémen

#566
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Probáltam már 1-2 gumitömítést beletenni, kicsit alábbhagyott a kattogás, de nem szûnt meg. Végülis tényleg nem okoz gondot, csak mondom, amerre megyek nap mint nap, ott néha elmegy 1-2 lánctalpas munkagép, és amikor belemegyek a lánctalp nyomába, hát, ... eléggé zavaró, közben pedig semmi baja. ^^ Ha azt nézzük, hogy 20ezerért jutottam hozzá, akkor talán megbocsátható. :) Fõleg, hogy karcmentes még. :) A visszautat egy 3as imbusszal (talán?) lehet állítani belülrõl a jobb oldali nyomórúd tetején. Szal ha állítani akarsz, akkor vagy beszerezel egy 40 centis imbuszt :D, vagy szétszeded. Csak le kell csavarni a végérõl a csavart és felfele kitolni. Én próbáltam, mikor megvettem, vagy 10szer szétszedtem, de sokat nem állít, tényleg, csak nagyon minimálisat.

#567
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
szia bandyta!!!

ez már csak ilyen dirt jumper 3 szexepil...

a levegõs xc villák nem kattognak, de megvannak a maga elõnyei ennek a cuccnak.

nekem is mindíg kattogott, még az új rugófestéssel is kattog,bár talán ha vastagabban vitettem volna fel a festéket, meg összeragasztanánk a fehér alátétet a rugóval+a fekete lenyomó gyûrûvel, esetleg kitöltenénk a nyomórúdon a fehér csúszómûanyag mellet lévõ hézagot ragasztóval, akkor lehet, többé soha nem kattogna.

YouTube - 2nd hand fork (dj3 dirt jumper 3) sound

egyébként miért felemás színû a két nyomúrúd?
a tiédben lehet állítani a visszaút csillapítást?

#568
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Én is így gondoltam, de valahogy jó lenne kiküszöbölni, mert eléggé idegesítõ, fõleg, amikor földúton megyek. ^^ Márpedig gyakran járok ki a homokbányába ugrálni és oda földút vezet végig.

#569
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
a rugó csattog a becsúszóban valsz, vagy a nyomórúdon az alátét/negatív rugó ienek, semmi baja nincs

#570
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Ha már ennyire belemerültetek a 2004es dirt jumper szériába, akkor valaki esetleg adhatna tippet.
TestBike Fot - everiting - #9 - kerkpr kp, fot
5w motorex.
Mitõl kattog a telóm? Lenyomom mondjuk 1 centit, indulásnál kis katt, megállok, megint benyomom még egy centit, indulásnál megint katt ... a visszaút végén kis katt ... idegesít, de úgy vettem észre, hogy a funkcióját ellátja hibátlanul.

#571
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Na itt van, skubizzátok.
Sajnos eddig ez még semmi, összetettem, nem kopogott, jobb nem lett a mozgása, max az új olaj miatt, remélem bírni fogja a gyûrõdés.

TestBike Fot - Marzocchi DJ3! - kerkpr kp, fot

még írok a 2 hetes használata után!

üdv

#572
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
hát mát kiváncsi vok

#573
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
teljesen egyetértek, ezt a választ vártam :)

Tényleg az olaj által képzett filmrétegen csúszik a két dolog, de azért mégiscsak volt kopás a rugón, tehát kicsit összeért néha.

lehet, marha keveset fog változni a karakterisztikája, de azért nagyon kiváncsi vagyok :P
egyszer élünk, ki kellet próbálnom úgyérzem.
csak attól félek, lepattogzik hamar a cucc, vagy igénytelenül fogják elkészíteni, mert sajnos elég flegma volt a rendelésfelvevõ :(

ha érdekel valakit, majd beszámolok róla!

üdv

#574
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
a 32 mm-es szimmering kiválóan beüthetõ az 1/8o fejcsapágy csészéjével, az RST-é sztem az 1"os fejcsapágy csészével visszaüthetõ
mindig azzal szoktzuk...

a villád semmivel nem lesz finomabba a teflontól, mivel eddigis nedves surlódás volt, nem a festék csúszot hanem azolajréteg a becsúszó és a rugó közt
ne vedd sértésnek, de ez a teflonozás sztem pénzkidobás...

#575
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Köszönöm a válaszotokat!
Elvittem ma képzeljétek egy ipari festõmûhelybe, ahol teflonozást is vállalnak. Kiváncsi vagyok, milyen lesz a teflonnal bevont rugó, meddig bírja, és esetleg finomabb lesz-e a mozgása a telónak?

lehet hülyeség lesz, de én leszek az elsõ! :D

Még egy utolsó kérdés:
a szimmeringeket szerintetek kézzel vissza lehet ügyesen pattintani a helyére, vagy csak a körgyûrûvel lehet bekalapálni?
Tegnap megszenvedtem egy RST teleszkóp szimmeringjével, mely könnyen kijött ugyan, de vissza sehogy sem akart menni....

#576
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
az elõzõt arra íratm h kívül/belül tökmind1 mi lesz vele... :) írtam a mûanyagot is h nem lesz gond vele

#577
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Elbeszéltek egymás mellett.

Marzoccho a szár belsejérõl beszélt, amit a rugó karcolhatna össze, mondjuk jelentõsége nincs sok, mert ahogy írtad, mûanyag izé csúszkál ott, aminek nem kell tükörsima felület.

#578
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
figy, az egy anodizált alu, és mgjegyzem h az "arany" színû anodizálás lófaszgenere kopásállóságú... a fekete erõsebb...
ami neked van az krómozott, ráadásul sztem még a mára betiltott krómfûrdõs, a büdös életbe nm karcolja meg és ha meg is karcolná (kiemelném mégeccer, nem fogja) akkorse tud anyi olaj elszuökni mellette hogy az gondot okozzon, ez egy rohadt marzocchi, buta mint a facsipesz, és ez a jo benne, a hegy közepén telerakod esõvízzel, azzal is elmegy, nem lesz baja :D

ne parázz rá ennyit, vegyél olajat, pocsold bel oszt használd örömmel, kb a 4. ssv-s marzom van most a Z150 Drop-Off személyébe (elõtte 2 féle dropoff, meg a 2 kettõ közt egy junior-t)

semmitõl se lesz baja, ha a falhoz vágod a becsúszót akkor se...

#579
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

a festék mindigis le fog jönni róla, ha sokat van járatva, mivel nem mozgásálló a festék (elég merev a réteg) és simán felpattogzik a rugó mozgásától..., azt a becsúszót az atombomba se sérti meg :D



Mondjuk lehet, de annyira rigolyás vagyok erre.
Mi van akkoe, ha nem sérti meg, csak tele lesz karccal belül, ahol a mûanyag izé csúszkál.
Olvastam régen a Bikemagban Atom cikkét, amikor tuningolt egy manitou villát, ott õ lepolíroztatta a rugót, mert az érdes felület felkaristolta a belsõ részt.
BTW polírozás után nem kell figyelni hõtágulás/rugalmassági együtthatókra, jó lesz úgy ahogy van.
Na de fogalmam sincs ezt hol lehet megtenni...
Én most körömlakkal lekentem, egy ideig remélem oké lesz.

Köszi a válaszokat

Üdv

#580
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
a festék mindigis le fog jönni róla, ha sokat van járatva, mivel nem mozgásálló a festék (elég merev a réteg) és simán felpattogzik a rugó mozgásától..., azt a becsúszót az atombomba se sérti meg :D