Nem tudom szétszedni mert nekem nincs, csak lehet:) Ezért akartam tájékozódni elõbb:)
Nekem 30 mm-es a becsúszóhoz kell szajré, az MZ comp az olyan is. A régi z1-em nyílt olajfürdõs, van egy belsõ szimering is ami az olajat tartja bent. Ilyen gondolom az MZ comp-nak nincs... A csúszóperselybõl olyan kéne amibõl egy db van egy oldalon és jó hosszú kb 10-12 cm.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Marzocchi
Started by
Endroo
, 2006. March 30. 15:59
#561
Posted 2010. August 22. - 13:13
#562
Posted 2010. August 22. - 12:47
Szedd szét, nézd meg. Ha mind a két becsúszó 32mmes, akkor jónak kell lennie elvileg. Nekem van egy marzo exrem (2003) eltört benn a 2 nyomórúd, de a többi hibátlan. Csak egy gond van vele, hogy 30mmesek a becsúszók.
#563
Posted 2010. August 22. - 12:30
Üdv!
2004-es Marzocchi mz comp belsejérõl mit tudtok?
Régi (2000 elõtti) z1-esemhez kéne pótalkatrész (szimering és csúszópersely). Kompatibilis lehet a kettõ?
A külsõ porvédõ szimering gondolom ugyanaz a kettõn, de arról fogalmam sincs hogy beljebb mi van az MZ comp-ban.
Minden segítséget köszönök!
2004-es Marzocchi mz comp belsejérõl mit tudtok?
Régi (2000 elõtti) z1-esemhez kéne pótalkatrész (szimering és csúszópersely). Kompatibilis lehet a kettõ?
A külsõ porvédõ szimering gondolom ugyanaz a kettõn, de arról fogalmam sincs hogy beljebb mi van az MZ comp-ban.
Minden segítséget köszönök!
#564
Posted 2010. August 21. - 22:37
Mivel már 20szor biztosan szétszedtem, és 3-4 féle olajat kipróbáltam benne, ezért valszeg tudom, hogy mirõl beszélek ... hidd el, hogy az az imbusz jóval közelebb van a 3mmhez, mint a 12höz ... egyébként nem én teflonoztam be, tisztában vagyok vele, hogy sok értelme nem lett volna.
#565
Posted 2010. August 21. - 00:25
állít az acsak érteni kell hozzá, meg értelems intervalumba kell tekerni, van egy lyuk a nyomórúd fején és annak a nagyságát szabályozza az imbusz jah és az az imbusz fej 10 vagy 12 millis nem 3...
a rugóra kell tenni olajálló zsugorcsövet ha nagyon idegesít a kattogás, attól egyébként hogy vastagabb a teflon réteg (aminek továbbra sem volt értelme) ugyanúgy csattogni fog a fém a fémen
a rugóra kell tenni olajálló zsugorcsövet ha nagyon idegesít a kattogás, attól egyébként hogy vastagabb a teflon réteg (aminek továbbra sem volt értelme) ugyanúgy csattogni fog a fém a fémen
#566
Posted 2010. August 19. - 23:53
Probáltam már 1-2 gumitömítést beletenni, kicsit alábbhagyott a kattogás, de nem szûnt meg. Végülis tényleg nem okoz gondot, csak mondom, amerre megyek nap mint nap, ott néha elmegy 1-2 lánctalpas munkagép, és amikor belemegyek a lánctalp nyomába, hát, ... eléggé zavaró, közben pedig semmi baja. ^^ Ha azt nézzük, hogy 20ezerért jutottam hozzá, akkor talán megbocsátható. Fõleg, hogy karcmentes még. A visszautat egy 3as imbusszal (talán?) lehet állítani belülrõl a jobb oldali nyomórúd tetején. Szal ha állítani akarsz, akkor vagy beszerezel egy 40 centis imbuszt , vagy szétszeded. Csak le kell csavarni a végérõl a csavart és felfele kitolni. Én próbáltam, mikor megvettem, vagy 10szer szétszedtem, de sokat nem állít, tényleg, csak nagyon minimálisat.
#567
Posted 2010. August 19. - 20:31
szia bandyta!!!
ez már csak ilyen dirt jumper 3 szexepil...
a levegõs xc villák nem kattognak, de megvannak a maga elõnyei ennek a cuccnak.
nekem is mindíg kattogott, még az új rugófestéssel is kattog,bár talán ha vastagabban vitettem volna fel a festéket, meg összeragasztanánk a fehér alátétet a rugóval+a fekete lenyomó gyûrûvel, esetleg kitöltenénk a nyomórúdon a fehér csúszómûanyag mellet lévõ hézagot ragasztóval, akkor lehet, többé soha nem kattogna.
YouTube - 2nd hand fork (dj3 dirt jumper 3) sound
egyébként miért felemás színû a két nyomúrúd?
a tiédben lehet állítani a visszaút csillapítást?
ez már csak ilyen dirt jumper 3 szexepil...
a levegõs xc villák nem kattognak, de megvannak a maga elõnyei ennek a cuccnak.
nekem is mindíg kattogott, még az új rugófestéssel is kattog,bár talán ha vastagabban vitettem volna fel a festéket, meg összeragasztanánk a fehér alátétet a rugóval+a fekete lenyomó gyûrûvel, esetleg kitöltenénk a nyomórúdon a fehér csúszómûanyag mellet lévõ hézagot ragasztóval, akkor lehet, többé soha nem kattogna.
YouTube - 2nd hand fork (dj3 dirt jumper 3) sound
egyébként miért felemás színû a két nyomúrúd?
a tiédben lehet állítani a visszaút csillapítást?
#568
Posted 2010. August 19. - 11:12
Én is így gondoltam, de valahogy jó lenne kiküszöbölni, mert eléggé idegesítõ, fõleg, amikor földúton megyek. ^^ Márpedig gyakran járok ki a homokbányába ugrálni és oda földút vezet végig.
#569
Posted 2010. August 19. - 10:58
a rugó csattog a becsúszóban valsz, vagy a nyomórúdon az alátét/negatív rugó ienek, semmi baja nincs
#570
Posted 2010. August 18. - 23:52
Ha már ennyire belemerültetek a 2004es dirt jumper szériába, akkor valaki esetleg adhatna tippet.
TestBike Fot - everiting - #9 - kerkpr kp, fot
5w motorex.
Mitõl kattog a telóm? Lenyomom mondjuk 1 centit, indulásnál kis katt, megállok, megint benyomom még egy centit, indulásnál megint katt ... a visszaút végén kis katt ... idegesít, de úgy vettem észre, hogy a funkcióját ellátja hibátlanul.
TestBike Fot - everiting - #9 - kerkpr kp, fot
5w motorex.
Mitõl kattog a telóm? Lenyomom mondjuk 1 centit, indulásnál kis katt, megállok, megint benyomom még egy centit, indulásnál megint katt ... a visszaút végén kis katt ... idegesít, de úgy vettem észre, hogy a funkcióját ellátja hibátlanul.
#571
Posted 2010. August 17. - 21:35
Na itt van, skubizzátok.
Sajnos eddig ez még semmi, összetettem, nem kopogott, jobb nem lett a mozgása, max az új olaj miatt, remélem bírni fogja a gyûrõdés.
TestBike Fot - Marzocchi DJ3! - kerkpr kp, fot
még írok a 2 hetes használata után!
üdv
Sajnos eddig ez még semmi, összetettem, nem kopogott, jobb nem lett a mozgása, max az új olaj miatt, remélem bírni fogja a gyûrõdés.
TestBike Fot - Marzocchi DJ3! - kerkpr kp, fot
még írok a 2 hetes használata után!
üdv
#572
Posted 2010. August 15. - 15:59
#573
Posted 2010. August 14. - 15:30
teljesen egyetértek, ezt a választ vártam
Tényleg az olaj által képzett filmrétegen csúszik a két dolog, de azért mégiscsak volt kopás a rugón, tehát kicsit összeért néha.
lehet, marha keveset fog változni a karakterisztikája, de azért nagyon kiváncsi vagyok
egyszer élünk, ki kellet próbálnom úgyérzem.
csak attól félek, lepattogzik hamar a cucc, vagy igénytelenül fogják elkészíteni, mert sajnos elég flegma volt a rendelésfelvevõ
ha érdekel valakit, majd beszámolok róla!
üdv
Tényleg az olaj által képzett filmrétegen csúszik a két dolog, de azért mégiscsak volt kopás a rugón, tehát kicsit összeért néha.
lehet, marha keveset fog változni a karakterisztikája, de azért nagyon kiváncsi vagyok
egyszer élünk, ki kellet próbálnom úgyérzem.
csak attól félek, lepattogzik hamar a cucc, vagy igénytelenül fogják elkészíteni, mert sajnos elég flegma volt a rendelésfelvevõ
ha érdekel valakit, majd beszámolok róla!
üdv
#574
Posted 2010. August 12. - 12:35
a 32 mm-es szimmering kiválóan beüthetõ az 1/8o fejcsapágy csészéjével, az RST-é sztem az 1"os fejcsapágy csészével visszaüthetõ
mindig azzal szoktzuk...
a villád semmivel nem lesz finomabba a teflontól, mivel eddigis nedves surlódás volt, nem a festék csúszot hanem azolajréteg a becsúszó és a rugó közt
ne vedd sértésnek, de ez a teflonozás sztem pénzkidobás...
mindig azzal szoktzuk...
a villád semmivel nem lesz finomabba a teflontól, mivel eddigis nedves surlódás volt, nem a festék csúszot hanem azolajréteg a becsúszó és a rugó közt
ne vedd sértésnek, de ez a teflonozás sztem pénzkidobás...
#575
Posted 2010. August 12. - 12:05
Köszönöm a válaszotokat!
Elvittem ma képzeljétek egy ipari festõmûhelybe, ahol teflonozást is vállalnak. Kiváncsi vagyok, milyen lesz a teflonnal bevont rugó, meddig bírja, és esetleg finomabb lesz-e a mozgása a telónak?
lehet hülyeség lesz, de én leszek az elsõ!
Még egy utolsó kérdés:
a szimmeringeket szerintetek kézzel vissza lehet ügyesen pattintani a helyére, vagy csak a körgyûrûvel lehet bekalapálni?
Tegnap megszenvedtem egy RST teleszkóp szimmeringjével, mely könnyen kijött ugyan, de vissza sehogy sem akart menni....
Elvittem ma képzeljétek egy ipari festõmûhelybe, ahol teflonozást is vállalnak. Kiváncsi vagyok, milyen lesz a teflonnal bevont rugó, meddig bírja, és esetleg finomabb lesz-e a mozgása a telónak?
lehet hülyeség lesz, de én leszek az elsõ!
Még egy utolsó kérdés:
a szimmeringeket szerintetek kézzel vissza lehet ügyesen pattintani a helyére, vagy csak a körgyûrûvel lehet bekalapálni?
Tegnap megszenvedtem egy RST teleszkóp szimmeringjével, mely könnyen kijött ugyan, de vissza sehogy sem akart menni....
#576
Posted 2010. August 09. - 09:18
az elõzõt arra íratm h kívül/belül tökmind1 mi lesz vele... írtam a mûanyagot is h nem lesz gond vele
#577
Posted 2010. August 09. - 09:00
Elbeszéltek egymás mellett.
Marzoccho a szár belsejérõl beszélt, amit a rugó karcolhatna össze, mondjuk jelentõsége nincs sok, mert ahogy írtad, mûanyag izé csúszkál ott, aminek nem kell tükörsima felület.
Marzoccho a szár belsejérõl beszélt, amit a rugó karcolhatna össze, mondjuk jelentõsége nincs sok, mert ahogy írtad, mûanyag izé csúszkál ott, aminek nem kell tükörsima felület.
#578
Posted 2010. August 09. - 08:43
figy, az egy anodizált alu, és mgjegyzem h az "arany" színû anodizálás lófaszgenere kopásállóságú... a fekete erõsebb...
ami neked van az krómozott, ráadásul sztem még a mára betiltott krómfûrdõs, a büdös életbe nm karcolja meg és ha meg is karcolná (kiemelném mégeccer, nem fogja) akkorse tud anyi olaj elszuökni mellette hogy az gondot okozzon, ez egy rohadt marzocchi, buta mint a facsipesz, és ez a jo benne, a hegy közepén telerakod esõvízzel, azzal is elmegy, nem lesz baja
ne parázz rá ennyit, vegyél olajat, pocsold bel oszt használd örömmel, kb a 4. ssv-s marzom van most a Z150 Drop-Off személyébe (elõtte 2 féle dropoff, meg a 2 kettõ közt egy junior-t)
semmitõl se lesz baja, ha a falhoz vágod a becsúszót akkor se...
ami neked van az krómozott, ráadásul sztem még a mára betiltott krómfûrdõs, a büdös életbe nm karcolja meg és ha meg is karcolná (kiemelném mégeccer, nem fogja) akkorse tud anyi olaj elszuökni mellette hogy az gondot okozzon, ez egy rohadt marzocchi, buta mint a facsipesz, és ez a jo benne, a hegy közepén telerakod esõvízzel, azzal is elmegy, nem lesz baja
ne parázz rá ennyit, vegyél olajat, pocsold bel oszt használd örömmel, kb a 4. ssv-s marzom van most a Z150 Drop-Off személyébe (elõtte 2 féle dropoff, meg a 2 kettõ közt egy junior-t)
semmitõl se lesz baja, ha a falhoz vágod a becsúszót akkor se...
#579
Posted 2010. August 08. - 19:46
a festék mindigis le fog jönni róla, ha sokat van járatva, mivel nem mozgásálló a festék (elég merev a réteg) és simán felpattogzik a rugó mozgásától..., azt a becsúszót az atombomba se sérti meg
Mondjuk lehet, de annyira rigolyás vagyok erre.
Mi van akkoe, ha nem sérti meg, csak tele lesz karccal belül, ahol a mûanyag izé csúszkál.
Olvastam régen a Bikemagban Atom cikkét, amikor tuningolt egy manitou villát, ott õ lepolíroztatta a rugót, mert az érdes felület felkaristolta a belsõ részt.
BTW polírozás után nem kell figyelni hõtágulás/rugalmassági együtthatókra, jó lesz úgy ahogy van.
Na de fogalmam sincs ezt hol lehet megtenni...
Én most körömlakkal lekentem, egy ideig remélem oké lesz.
Köszi a válaszokat
Üdv
#580
Posted 2010. August 08. - 19:38
a festék mindigis le fog jönni róla, ha sokat van járatva, mivel nem mozgásálló a festék (elég merev a réteg) és simán felpattogzik a rugó mozgásától..., azt a becsúszót az atombomba se sérti meg