Jelentkezz be Regisztrálj
Gyõr-Moson-Sopron megyei rájderek
#241
Posted 2011. March 18. - 22:07
#242
Posted 2011. March 18. - 21:51
Egy kis lejtõzés:
BUCS 2011 X.C Carnage! on Vimeo
Naaaggyyoonn jóóóóó! Elismerés !!! Mennyi eszük van az embereknek,elõbb épp ezt ecseteltem.20%-os lejtõn jön le a faszikám fullos ruházatban felhuzott nyeregcsõvel és csodálkozik,hogy fejre áll :D:D Ennyi éssszzz,meg egy vödör mész azt menj el kõmüvesnek .Haláliiii mekkora burulásokkkk,ennyii bénát
Aty22 tied a pont
Csak egy kérdés : Van aki lejutott ???? (király a kolomp)
#243
Posted 2011. March 18. - 21:44
Na, az én bicajomat nem állította volna meg senki az ötmásodperces film végén látható útkeresztezõdés elõtt! Ügyes vagy, meg a szerencséd is melletted volt, az élmény a tied, felejthetetlen. És jól érzed: a kissrác is visszavár.
Maradjunk annyiban, hogy a terepbringások tudása elõtt tisztelettel fejet hajtok. Akár versenyeken (nézõként), akár erdei séták alkalmával találkozom velük, csak lesek, mi mindent képesek véghezvinni, mégsem hiszem, hogy magam valaha is komolyabban belevágok.
Ahogy mindenhol, köztük is vannak nehéz esetek: például akikkel a Cuha völgyében találkoztam, amint a hétvégi sétálók, kisgyerekes családok között versenyhez méltó tempóval ereszkedtek, elvárva, hogy a gyalogosok vigyázzanak magukra, nos, õket nem szíveltem. Ahogy azokat sem, akik a Bakony pompás fái alatt az élõvilággal mit sem törõdve hajtottak zajongva, növényeket letaposva. Az ilyen emberek majdnem annyira zavarnak, mint a természetet feldúló motorosok.
Optimista vagyok, megítélésem szerint õk a kisebbség. Szeretem, ha a természetben találkozó emberek keresik egymás pillantását, legalább egy biccentéssel, intéssel köszöntik egymást, még ha ismeretlenek is. Leginkább ilyenekkel találkozom, akár gyalog, akár bicajjal vagyok, és ez jó.
Mi sem természetesebb, hogy a terepbringázással, mint minden mással kapcsolatban, megoszlanak a vélemények. Szerencsére nem vagyunk egyformák! A pályák, fogások, szerkezetek megbeszélésén túl a nevelésben is jó szolgálatot tehet a fórumban néhány "igazi" sportember, le-lenyesegetve az idõnként elõtörõ vadhajtásokat.
Ahogy korábban írtad, ha komolyabban beüt a jóidõ, mindenféle ember találhat itt társat. A szezonális érdeklõdõkkel felhígul ugyan a sportot komolyan vevõk közössége, viszont jó, ha a biciklizés mindenféle módjának képviselõi összejönnek, beszélgetnek.
Mindannyiunknak hasznára válhat az eszmecsere.
A kerékpárosokkal való látásmódoddal teljesen egyetértek.Legalább,ha más nem egy biccentést mindneki megérdelme.Sajnos nálam az a tapasztalat,hogy nem,hogy nem köszönnek(Pedig szerintem mi bringások tartsunk össze),hanem olyan márkás cuccokban tekernek,hogy majdnem annyit ér mint egy komolyabb autó,nem is beszélve hogy nem látszik ki a márkából.Aztán mikor elcsapja õket egy autó,mert persze akinek nagy arca van nem áll meg a keresztezõdésbe és elütik,még õ perel mert a drága holmija tönkrement.Hallottam már rá példát és teljesen elszörnyedtem rajta.Félelmetes.Mint valami cicababa(márkakirakat),jó fel van öltöztetve,de ugy teker mint egy sznob. :)Találkoztam már olyan arcal is képzeld aki mellett eltekertem 26km/h tempoba,feldühödött hogy képzeltem ezért belemászott a seggembe(persze kirakat mann volt) ,de mikor felkapcsoltam 35km/h-ás tempora 500 m után elmaradt mint a borravaló.Kiváncsiságból utánna egy keresztezõdésnél bevártam,és mikor elment mellettem a felhuzott órán kívül úgy vette a levegõt mint valami levegõkompresszor :)Szánalmas,de egy nagyon jó poént megért.Nagyot vigadtam rajta. Pedig csak kiváncsi lettem volna mit bir egy hosszabb szakaszon.Én sem vagyok egy huha trénigmann,pláne nem terepgumival de néha jól esik egy kis hajrázás.
#244
Posted 2011. March 18. - 21:27
#245
Posted 2011. March 18. - 21:26
arra mostmár én is beneveznék, mert szegény giant eléggé el van hanyagolva. az ominózus bakonyi kiruccanás óta alig mentem vele
Nevezésed elfogadva ,remélem hamarosan tudunk majd menni.Úgy vettem észre mintha visszajött volna tél,nem?Pedig már nagyon várom a tavaszt.
#246
Posted 2011. March 18. - 20:14
Na, az én bicajomat nem állította volna meg senki az ötmásodperces film végén látható útkeresztezõdés elõtt! Ügyes vagy, meg a szerencséd is melletted volt, az élmény a tied, felejthetetlen. És jól érzed: a kissrác is visszavár.Egyébként egyszer el is szálltam de szererncsére túléltem.
....ha majd egyszer kedved támad csatlakozni megmutatom a körutat(gyõrujbaráti erdõ)-sokak számára nem ismert utvonal) amerre szoktam menni....Mit szólsz?
Maradjunk annyiban, hogy a terepbringások tudása elõtt tisztelettel fejet hajtok. Akár versenyeken (nézõként), akár erdei séták alkalmával találkozom velük, csak lesek, mi mindent képesek véghezvinni, mégsem hiszem, hogy magam valaha is komolyabban belevágok.
Ahogy mindenhol, köztük is vannak nehéz esetek: például akikkel a Cuha völgyében találkoztam, amint a hétvégi sétálók, kisgyerekes családok között versenyhez méltó tempóval ereszkedtek, elvárva, hogy a gyalogosok vigyázzanak magukra, nos, õket nem szíveltem. Ahogy azokat sem, akik a Bakony pompás fái alatt az élõvilággal mit sem törõdve hajtottak zajongva, növényeket letaposva. Az ilyen emberek majdnem annyira zavarnak, mint a természetet feldúló motorosok.
Optimista vagyok, megítélésem szerint õk a kisebbség. Szeretem, ha a természetben találkozó emberek keresik egymás pillantását, legalább egy biccentéssel, intéssel köszöntik egymást, még ha ismeretlenek is. Leginkább ilyenekkel találkozom, akár gyalog, akár bicajjal vagyok, és ez jó.
Mi sem természetesebb, hogy a terepbringázással, mint minden mással kapcsolatban, megoszlanak a vélemények. Szerencsére nem vagyunk egyformák! A pályák, fogások, szerkezetek megbeszélésén túl a nevelésben is jó szolgálatot tehet a fórumban néhány "igazi" sportember, le-lenyesegetve az idõnként elõtörõ vadhajtásokat.
Ahogy korábban írtad, ha komolyabban beüt a jóidõ, mindenféle ember találhat itt társat. A szezonális érdeklõdõkkel felhígul ugyan a sportot komolyan vevõk közössége, viszont jó, ha a biciklizés mindenféle módjának képviselõi összejönnek, beszélgetnek.
Mindannyiunknak hasznára válhat az eszmecsere.
#247
Posted 2011. March 18. - 19:20
Estek keltek.... a kolomp is nagyon tetszett:)
Ha nem csal a szemem akkor ez nagyon bulifutam lehetett,
azért a profik itt simán le tudtak volna száguldozni....
Volt közületek v.ki a Vértesboglári bringatúrán/versenyen?
#248
Posted 2011. March 18. - 09:08
elég sok márkatársat láttam
lehet csak beképzeltem, de mintha a tárcsások nagyobb részben estek...mit estek, repültek volna elõre
#249
Posted 2011. March 17. - 23:43
#250
Posted 2011. March 17. - 23:14
...A terepbringázással kapcsolatban megoszlanak a vélemények,ha majd egyszer kedved támad csatlakozni megmutatom a körutat(gyõrujbaráti erdõ)-sokak számára nem ismert utvonal) amerre szoktam menni.Ha ilyen jó marad az idõ(csak ne esne már),akkor hamarosan.Mit szólsz?
arra mostmár én is beneveznék, mert szegény giant eléggé el van hanyagolva. az ominózus bakonyi kiruccanás óta alig mentem vele
#251
Posted 2011. March 17. - 21:48
Tallózó / Videók / Mountenbike 78 km/h 5s alatt a Netlogon
Tallózó / Videók / Mountenbike 78 km/h Csordás a Netlogon
Egyébként egyszer el is szálltam de szererncsére túléltem.Ekkor megkérdezték itt a kollégák van-e családom.Van,ezért nem fogom valószinü megismételni.Itthon várnak rám,nem is beszélve a másfél éves kisfiamról. :)Ezért nem kisértem többet a bajt.Legalább is nem így.A terepbringázással kapcsolatban megoszlanak a vélemények,ha majd egyszer kedved támad csatlakozni megmutatom a körutat(gyõrujbaráti erdõ)-sokak számára nem ismert utvonal) amerre szoktam menni.Ha ilyen jó marad az idõ(csak ne esne már),akkor hamarosan.Mit szólsz?
#252
Posted 2011. March 17. - 19:20
Nagy túlzás volna azt állítanom, hogy országútisnak, vagy terepbiciklisnek tartom magamat. Kezdetben Csepel Mátra bringát nyûttem. Jártam vele jó messze is, de inkább a Hanság, a Szigetköz útjai, gödrei, elhagyott bányái voltak a játszóhelyeim. Tényleg pompás érzés vadulni, azt vallottam: amit én kibírok, bírja ki a bicaj is! A gyártók dicséretére legyen mondva: nem volt vele baj, igaz, a felnõtt bringa kamaszgyerekkel nem volt agyonterhelve.
Néhány költözéssel késõbb felmerült: itt a lehetõség, hogy bicajjal járjak munkába. Naivan Csepel Apollót vettem, mit sem tudtam akkor a kerék és az út viszonyáról! Remekül tudtam vele döngetni aszfalton, de amint kiértem Gyõrbõl, a viszonylag keskeny kerekei önálló életbe kezdtek a kavicsos úton.
Szegény nem is bírta soká a rázást, pár év után leváltotta egy Landrider. Addig a váz- és testméretek összefüggésérõl nem is hallottam, ám teljesen véletlenül egy, a korábbiaknál nagyobb vázú bringát választottam, így jöttem rá, milyen érzés is az, ha nem nekem kell a biciklihez alkalmazkodnom. Ennek már 14 éve, hovatovább már csak a váz maradt az eredeti gépbõl. Se nem terepbicikli, se nem országúti, de azért a Kõris-hegyre is felvisz, sõt lejönni is sikerült vele szétesés nélkül, meg elvisz ahova akarom aszfalton is. És van rajta sárhányó, úgyhogy nem disznózom annyira össze magamat a napi használat során.
Tavaly összehoztam egy elsõkerékhajtású fekvõbiciklit, mondván, jó volna gyorsabban haladni ugyanakkora erõkifejtéssel. Na, ez nem egy sikertörténet: mindeddig nem voltam vele igazi forgalomban, ráadásul nem is sikerült rendesen felgyorsulnom vele. Lehet, hogy megadom magamat, és átalakítom hátsókerék-hajtásúvá.
Láthatod: némi beütésem nekem is van. (szerintem nem vagyok itt ezzel egyedül)
#253
Posted 2011. March 16. - 22:29
Sziasztok!
Talán van hely a magamfajtáknak is a társaságotokban.
Leginkább a napi közlekedésre használom a bicajt, az itt nyilatkozókhoz képest túrázásra igencsak ritkán.
Roppant igényes vagyok: azt szeretném, hogy sárba ragadás nélkül tudjak munkába járni, ahol pedig sár nincs, ne kezeljenek dedósként.
Gyõr körül több falu lakói is hozzám hasonló helyzetben vannak, reményünk sincs megoldásra?
Üdvözöllek körünben,biztosan sok társat fogsz itt találni,ha komolyabban beüt a jóidõ.Az emberek többsége hasonlo utviszonyokat képvisel mint te,én inkább a keményebb döngölés hive vagyok elsõsorban terepen.Nem sok itt a terepbringás ahogy észrevettem(tisztelet a kivételnek).Én is gondoltam probálkozom aszfaltozással de a 2.15-ös rücskösgumi nem éppen erre való. ,na meg persze aszfaltra nem igazán kell hátsó teló .De semmi jó elrontója nem vagyok,és ha alkalom szüli a lehetõséget szivesen csatlakozom,vagy ha megyek szívesen fogadom az utitársakat.
Az elõbb mint olvashattad én is összeállítottam egy országutit,de inkább poénnak mint használatra.Bár ,ki tudja.:)Nyilt egy lehetõség és megragadtam,meg persze voltak alkatrészek.Akkor miért ne.Lehet hogy egyszer nagy országutis leszek (bár azt kétlem.Inkább a 30,40%-os lejtõk,szakadékok,ugratok.
#254
Posted 2011. March 16. - 22:22
nekem is készvan mostmár mind a kettõ
tegnap az elsõvel tekertem, csak nem volt szivacs az ülésen, és most sajog a seggcsontom rendesen
tény, hogy marha furcsa volt a monti után, mert minden pillanatban attól féltem, hogy mikor lesz defektem a vékonyka kerék miatt.
ha tegnap az esti órákban (7tõl-9ig) bácsa-révfalu-sziget és vissza szakaszon (lényegében a második track log) valaki látott két bringást, amik közül az egyik veszettül villogott mindenhol, na az én voltam
ha marad a jóidõ, és össze tudjuk egyeztetni, akkor valamelyik este gurulhatnánk egyet városban a csodamasinákkal
Benne vagyok,megdumáltuk.De ne nevess ki mert elég furcsán mutatot országutin.Tudod én a kemény terephez vagyok szokva
Mindenesetre jó poén lesz az tutii.Ahogy észrevettem eléggé elment a jóidõ,de biztosan lesz még rá alkalom.
#255
Posted 2011. March 15. - 23:56
Habár... miért is volna szégyen ha valaki 'vasárnapi' biciklista? Elismeréssel nézem azokat a testes embereket, akiket a város szélén látok kocogni: többségük láthatóan egy-egy nekibuzdulásból kifolyólag vág bele a testedzésbe, néhány hétig lelkesen teszi, majd hónapokra eltûnik, hogy aztán újra ismerõsként üdvözölhessük egymást, ha ismét belevág. Õk legalább tesznek az egészségükért, szemben az otthonülõk sokaságával.
Amit a jó földútról írtál, az sajnos igaz, bár az útépítõk szégyene. Ha egy földút kellõen száraz, vagy éppen fagyos, éppen olyan sima lehet, mint a jó aszfalt, öröm az ilyenen tekerni a jó levegõn. Az ideihez hasonlóan elhúzódó télvége azonban megkeseríti a rajta járást. Gyakorlatilag január közepe (az elsõ komolyabb havas idõszak vége) óta éjjel fagy, nappal olvad, és ettõl sáros, puha az út, elnyeli a kereket, olyan érzés, mintha folyamatosan erõs emelkedõn mennék.
A szilárd burkolat fõ elõnyét a keménységén túl a tisztaságában látom. A földútról felverõdõ sár, por megeszi a hajtás alkatrészeit, mindez az aszfalton sokkal kevésbé jelentkezik.
A hetvenes-nyolcvanas években, amikor az állami kezelésû utakról sorban tiltották ki a bicikliseket, senki nem kérdezte az érintetteket: jó-e ez nektek? Az állam döntött, punktum.
Ma, amikor egyre nyilvánvalóbban szükség van biciklivel járható utakra, az állam feltartja a kezét, és azt mondja: ez önkormányzati feladat, építsétek meg magatok, ha szerencsések vagytok, beszállok a költségeitekbe. Álszent magatartás ez.
A Critical Mass-szerû akciók hasznosak lehetnek, én azonban úgy érzem, nekünk magunknak kell folyamatosan megmutatkoznunk a közlekedés ügyeiben döntéseket hozó emberek elõtt. Meg kell mutatnunk, mi mindig úton vagyunk, tudunk normálisan viselkedni, el tudjuk mondani, szerintünk mi kell ahhoz, hogy az utakon járók biztonságban együttmûködve haladhassanak. Ebben látom az ehhez hasonló fórumok erejét. Mindegy, hogy éppen csak ténferegni szeretnénk, boltba megyünk, vagy edzünk az utakon, tudhatunk jó tanácsot adni a tervezõknek.
Naiv vagyok?
#256
Posted 2011. March 15. - 20:54
feltételezem a kerékpárút megvalósításához az önkormányzatoknak (város, valamint a vonzáskörzetében lévõ falvak), és az útkezelõnek kell valamilyen megállapodásra jutni, esetleg pályázatot nyerni.
nem tudom, ezek tippek. szerencsére felénk elég jó a helyzet, nincs akkora forgalom (na nem a fõúton, hanem bácsa felé, kisbácsától meg már van rendes kerékpárút), valamint végig aszfalt van. bár néha jobb volna, ha sima döngölt földút lenne
és hidd el, az itt nyilatkozó túrázók zöme napi szinten is használja a bringáját. szerintem kijelenthetem a többiek nevében, hogy nem 'vasárnapi sofõr' módjára hétvégenként napsütésben (jó fagyos vagyok, ezért télen lecsökken a tekerések száma, és a távolság is) vesszük elõ a vasakat, hanem akár munkába/iskolába, esetleg csak úgy ténferegni valamerre céltalanul a városban
#257
Posted 2011. March 15. - 19:46
Talán van hely a magamfajtáknak is a társaságotokban.
Leginkább a napi közlekedésre használom a bicajt, az itt nyilatkozókhoz képest túrázásra igencsak ritkán.
Roppant igényes vagyok: azt szeretném, hogy sárba ragadás nélkül tudjak munkába járni, ahol pedig sár nincs, ne kezeljenek dedósként.
Gyõr körül több falu lakói is hozzám hasonló helyzetben vannak, reményünk sincs megoldásra?
#258
Posted 2011. March 15. - 19:38
tegnap az elsõvel tekertem, csak nem volt szivacs az ülésen, és most sajog a seggcsontom rendesen
tény, hogy marha furcsa volt a monti után, mert minden pillanatban attól féltem, hogy mikor lesz defektem a vékonyka kerék miatt.
ha tegnap az esti órákban (7tõl-9ig) bácsa-révfalu-sziget és vissza szakaszon (lényegében a második track log) valaki látott két bringást, amik közül az egyik veszettül villogott mindenhol, na az én voltam
ha marad a jóidõ, és össze tudjuk egyeztetni, akkor valamelyik este gurulhatnánk egyet városban a csodamasinákkal
#259
Posted 2011. March 15. - 17:25
Slippy,mint ahogy igértem csak lassan örölnek a malmok
https://picasaweb.go...266191001518114
#260
Posted 2011. March 14. - 21:51
nem tudom, hogy kell megosztani sports-tracker-es dolgot, remélem így is jó
Sports Tracker
Sports Tracker
remélem ti is kihasználtátok a jóidõt