Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gyõr-Moson-Sopron megyei rájderek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2481 hozzászólás a témában

#221
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Ha már szóba kerütek a bicikli utak, akkor érdemes végignézni ezt a galériát is: TestBike Fotó - Kerékpárút Nyíregyháza módra - #7 - kerékpár kép, fotó
A tervezés gyönygyszemei... -.-"


A linkelt oldalon Ikarus266 védelmébe veszi azt az építkezést, miszerint az alapkoncepció jó, csak éppen itt-ott ez-az drágult, egyik-másik közremûködõ nem teljesítette, amit vállalt.
Nekem úgy tûnik, az utcákon van hely: a fákhoz egészen közel kéne tenni a padkát, attól balra kerékpársávot, ahol pedig a piros rázókõvel van elfedve a talaj, zöldterület, virágágyás lehetne, hogy a fák gyökerei élhessenek.
És így a jármûvek mennének az úton, a gyalogosok a járdán, a városban meg vígan élnének a fák. Is. Milyen egyszerûnek tûnik.

#222
Balázs v8

Balázs v8

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Ha már szóba kerütek a bicikli utak, akkor érdemes végignézni ezt a galériát is: TestBike Fotó - Kerékpárút Nyíregyháza módra - #7 - kerékpár kép, fotó
A tervezés gyönygyszemei... -.-"

#223
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kis sebesseggel megfekszel, -miért is?

Az tény hogy elég meredek a lejtõ, de ha hátra helyezed a testsúlyod, szorítod a combod belsõ felével a nyerget illetve nem blokkolod az elsõ kereket hanem szépen adagolod akkor simán lejutsz, de ez a bulifutam nem errõl szólt, hanem arról hogy a szurkolók/nézõk jót röhögjenek. :)


volt aki ugy probalkozott :) de lathatolag eltomodott sok embernek az elso kereke sarral, aminel utana tokmind1, hogy hova helyezed a sulypontod, mert bekanyarodni nem fogsz vele. leeresztett nyereggel, hatraulve, kozepes tempoval, nemi szerencsevel lehetett szvsz abszolvalni.

#224
norok999

norok999

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás

kis sebesseggel megfekszel, -miért is?

Az tény hogy elég meredek a lejtõ, de ha hátra helyezed a testsúlyod, szorítod a combod belsõ felével a nyerget illetve nem blokkolod az elsõ kereket hanem szépen adagolod akkor simán lejutsz, de ez a bulifutam nem errõl szólt, hanem arról hogy a szurkolók/nézõk jót röhögjenek. :)


Igaza van Big barátomnak,ezt ecseteltem én is.A súlyponton múlik minden.A szurkolok biztosan jól érezték magukat effelöl semmi kétség. :D Én is jól éreztem magam mikor végignéztem,pedig számomra nem ujdonság az esés. :)

#225
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
kis sebesseggel megfekszel, -miért is?

Az tény hogy elég meredek a lejtõ, de ha hátra helyezed a testsúlyod, szorítod a combod belsõ felével a nyerget illetve nem blokkolod az elsõ kereket hanem szépen adagolod akkor simán lejutsz, de ez a bulifutam nem errõl szólt, hanem arról hogy a szurkolók/nézõk jót röhögjenek. :)

#226
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Egy kis lejtõzés:
BUCS 2011 X.C Carnage! on Vimeo
:D


hu, ezt nezni is rossz volt... egy ilyen csuszos lejton nem is tudom, hogy lett volna a jo taktika, mert kanyarodni is kellett volna. kis sebesseggel megfekszel, nagyobbal meg elcsuszol jo esellyel.

#227
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Nem... sosem lesz vége, mert itt a kerékpárút építés alapja, hogy eltüntessék a bicikliseket az útról, .... A lényeg, hogy megmutathassák országnak, világnak hogy mennyire "törõdnek" a biciklisekkel.
Nemrég jártam Hollandiában... példát lehetne venni az ottani hozzáállásról a biciklis közlekedéssel kapcsolatban. Elmondani nem lehet, azt látni kell!



A közelmúltig, ha elsõbbség meg nem adása miatt valahol baleset történt, egyértelmûnek tûnt a helyzet: A vétkest vétkesnek tekintette a közvélemény is, a jog is, és legfeljebb enyhítõ körülményként kerültek szóba az út geometriájával, a beláthatósággal összefüggõ részletek.
Ma mit látunk?
Lassan nem is tudják a legöregebb útépítõk sem, hogy milyen egy sima, T vagy + alakú keresztezõdés mackósajttal, netán jobbkézszabállyal!
Pökömnyi kis utcákba villanyrendõrt tesznek (pl. Tarcsay-Árpád sarok), mert nem tekintik a jármûvezetõket (en bloc) képesnek arra, hogy felmérjék: védve, vagy ellenkezõleg, elsõbbségadásra kötelezve vannak-e éppen! "Minél inkább hozzászoknak a közlekedõk ahhoz, hogy a legtöbb döntést a jelzõlámpa átveszi tõlük, annál kevésbé lesznek abban a helyzetben, hogy a megmaradó feladatokat felelõsségteljesen és idõben megoldják." Ezt nem én találtam ki, a Tudomány és közlekedés, Utak a kerékpározáshoz címû, a KEROSZ és a VCÖ (Verkehrsclub Österreich) szakértõi által összeállított tanulmányban olvasható sok, a gyõri útszervezõi gyakorlatnál sokkal korszerûbb gondolat társaságában.
Magyarország, és benne Gyõr erre a bolondériára különösen rátesz a körforgalmak erõltetésével. Az Árkádnál, Szigethy-Fehérvári utaknál a forgalom nagysága indokolja az ilyen megoldást, más tészta, hogy ezek szerintem nem körforgalmak, a bejáratuknál kirakott körforgalom tábláknak csak zavaró hatásuk van. (nem véletlen, hogy hivatalosan körgeömetriás csomópontnak hívják)
Tehát igenis, a körforgalom jó, hasznos eszköz a forgalom biztonságos kezelésére, de könyörgöm, nem mindenáron! Kétszer egysávos kis mellékutak esetében csak lassítja a forgalmat, és következetesen egyre debilebbé teszi a közlekedõket! Vagy van józan magyarázat arra, miért kell körforgalom a Révai és Jókai utak találkozásához? Elég volt néhány tragikus baleset a Nép utca és az 1-es út találkozásánál, a sajtóban -mint vonító farkascsorda- megjelent a körforgalmat hiányolók kórusa. És nyakamat rá, meg is építi a város, képes lesz egy fõút teljes forgalmát gyakorlatilag megállítani a Laposra bekanyarodók miatt (jó, a Jedlik híd megépülte után majd naponta húsz jármûvel többet számolhatunk abban az irányban).
Megbízni abban lehet, akiben megbíznak. Akit dedósként kezelnek, az hamarosan úgy is fog viselkedni, vezessen akár gépjármûvet, akár biciklit.
Sajnos az elkülönített kerékpárutak ugyanezt a kedvezõtlen tendenciát erõsítik.
El sem kell menni Hollandiába, hogy az ember lássa, milyen a jó úthálózat, bárki otthonról (tervezõirodából is) megnézheti a például Google Street View segítségével: Münchenben, Karlsruhéban az emberek képesek hagyományos keresztezõdésekben közlekedni, biciklik, autók együtt.
És nem látszanak hullahegyek a járdák szélére dobálva!

#228
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

Néhány évig azt hittem, a Tihanyin levõ kerékpárút rossz hírének, valamint az ott szerzett tapasztalatoknak köszönhetõen több hasonló szörnyszülött nem készül a városban.
Tévedtem.
Méltó társának ígérkezik, amit a Jedlik-hídra, illetve az elvezetõ utcákba készítettek (illetve még mindig készítik). Sosem lesz vége a gettósításnak?


Nem... sosem lesz vége, mert itt a kerékpárút építés alapja, hogy eltüntessék a bicikliseket az útról, hogy a felsõbbrendû autósoknak ne kelljen foglalkozni velük. Emiatt és azért mert akik tervezik, azt sem tudják hogy a biciklit eszik-e vagy isszák, csak amennyire látványos annyira használhatatlan szörnyûségek készülnek. A lényeg, hogy megmutathassák országnak, világnak hogy mennyire "törõdnek" a biciklisekkel.
Nemrég jártam Hollandiában... példát lehetne venni az ottani hozzáállásról a biciklis közlekedéssel kapcsolatban. Elmondani nem lehet, azt látni kell!

#229
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Kizavarni az összes óvodást + kerékpáros nyugdíjast, majd mondani a tervezõnek, hogy „ Pláza – Deák 8 perc.” Ha nem sikerül 30 botütés + gyerekenként +20. :D


Néhány évig azt hittem, a Tihanyin levõ kerékpárút rossz hírének, valamint az ott szerzett tapasztalatoknak köszönhetõen több hasonló szörnyszülött nem készül a városban.
Tévedtem.
Méltó társának ígérkezik, amit a Jedlik-hídra, illetve az elvezetõ utcákba készítettek (illetve még mindig készítik). Sosem lesz vége a gettósításnak?

#230
RedEagle

RedEagle

    vendég

  • fórumtag
  • 151 hozzászólás

A Tihanyi Árpád úti kerékpárúton minimum 100x végigzavarnám a tervezõjét! Természetesen biciklivel...


Kizavarni az összes óvodást + kerékpáros nyugdíjast, majd mondani a tervezõnek, hogy „ Pláza – Deák 8 perc.” Ha nem sikerül 30 botütés + gyerekenként +20. :D

Munkába járós, edzõs rozsdaboglya
Kapott már randa sárvédõket és reflex fóliákat
Feltöltött kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.

#231
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Mint ahogyan Gabe is írta a láthatósági mellény csak éjszaka és korlátozott látási viszonyok között kötelezõ (ill. nem láthatósági mellény, hanem fényvisszaverõ ruházat van elõírva).
Egyébként én olyan pofátlan vagyok, hogy vettem egy "fullos" direkt bicikliseknek gyártott mellényt, így lehet én is "kirakat mann" vagyok, viszont nem rohadok bele a mellénybe. Úgyhogy vállalom hogy ilyen elvetemült vagyok és rendes, kényelmes ruhákban tekerek... :D

Egyébként én pl. Nyúlon nem használom a kerékpárutat, mert az egy nagy baromság pár száz méter miatt ha Gyõr felé jövök át kellene menni a fõúton keresztbe oda-vissza. Nagyobb a balesetveszély, mintha az út szélén teker az ember.
A Tihanyi Árpád úti kerékpárúton minimum 100x végigzavarnám a tervezõjét! Természetesen biciklivel...

#232
norok999

norok999

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás
A lényeget majdnem el is felejtettem.Nem tudtam ellenálni a kísértésnek ,így hát el kellett ma mennem kis körtúrára.Rögtönzött volt ezért nem írtam.Mondhatni kicsit én is berozsdásodtam.Kezdetnek csak aszfaltkörut volt az is kicsibe Gyõr-Ménfõ-Baráti-Gyõr,de kezdetnek ez is elég volt.Baráti és Gyõr között volt olyan szembeszelem,hogy azt hittem sosem érek be a városba. :) De mondhatni nagyon jó érzés volt újra a nyeregben ülni.Állítólag jövõ héttõl bejön a jóidõ(remélem így is lesz),lehet meglesem az erdei utakat is.Bár szerintem még lehet várni kell.Majd meglátjuk.Alkalom szüli a lehetõséget. :)

#233
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Kötelezõ városon kívül éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között nappal, egyéb esetben nem!
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#234
norok999

norok999

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás
Tisztelt Urak !

Ha már ennyire elmélyültünk a szabályos közlekedés rejtelmeibe,lenne egy idetartozó kérdésem.Biztosan hallottátok ,hogy kötelezõ a fényvisszaverös mellény városon kívûl.Én megmondom õszintén sokáig hordtam is mert rámijesztedtek,hogy 10000 ft-os büntetés jár ha elkapnak.Namost akikkel találkoztam kerékpárosokkal 10-bõl 1-en volt mellény.Nem is beszélve arról,hogy jobb idõben ugy bele lehet sülni mint állat.Mintha neilonzacskó lenne rajam,és simán ki lehet benne fulladni.Aztán ugy döntöttem nem akarok benne megpusztulni ezért belecipzároztam a hátitáskámba,de ugy hogy kilogjon(jó látható legyen)persze az autosok mindjárt kaptak a helyzeten és villogtattak,dudáltak stb..Bezzeg akin akkor nem volt mellény le sem szar..ák.Akkor még nem is beszéltem a fullos ruházatu kerékpárosokró.A polo márkaszintje felér egy fényvisszaverõs mellényel??Mert õk sem horják,pedig õk komolyan bringáznak.Errõl mi a véleményetek???

#235
norok999

norok999

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás
[quote name='RedEagle']Hát azért az a lejtõ elég durva.
Nyeregcsövet meg nem igen toligálnak verseny közben. A másik oldalon meg fel kellet jönni, az meg tökig letolt nyereggel nem igazán szokott menni, legalább is hosszabb ideig keveseknek.




Ezzel teljen egyetértek,én is haonloan gondoltam,de ha jobban szemügyre veszed irreálisan magason van a nxsereg.Egyébként hasonló esetben én le szoktam engedni magam a nyereg(nyeregcsõ)mögé és innen a súlypont már teljesen hátul van,csak arra kell vigyázni a segget be ne darálja a hátsókerék. :)

#236
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Az útszéli brúzolás lakott területen kívül? :D

Jobbról elõzni? Hát igen ha van hely, akkor szoktam, de keresztezõdések elõtt figyelni kell, mert hamar a kocsi alatt végzi az ember.
Kerékpárúton 35-45? Ja megesik, de ha nagy a forgalom a kerékpárúton, inkább lemegyek az úttestre pl.:Tihanyi Á.u. . ami kerékpár út megléte esetén szabálytalan.
Csanakról visszafelé tiltó tábla ellenére kint az úton, ha nem vagyok fáradt szigorúan tempóban. Megjegyzem a járda - amit nem tudom talán kineveztek? - kerékpárútnak, használhatatlan és veszélyes. (ház kapujából kilépõk még ésszerû sebesség mellet is akár az életükkel játszanak. (Volt rá példa, meg tudtam állni a mountival, outival gyalu lett volna)


Ugyan kérem, a gép mûködéséhez alapvetõen szükséges funkciók miért volnának tilosak?

Jó beszédkészséggel vajon ki lehet-e dumálni a szerv elõtt az úttesten haladást? Az elõzõ Kresz-ben még benne volt, ha a gyalogkerékpárúton a bringás úgy érezte, hogy zavarja a gyalogosokat (vagy vicaverza), ilyenkor haladhatott az úttesten. Ez most kimaradt.
Tényleg sokan tudnak-akarnak a Kresz által elõírt sebességhatároknál gyorsabban haladni biciklivel. Alapeset: gyalogkerékpárút: 20 km/ó.
Ezt értelmezhetem-e úgy, hogy joggal megyek ki a forgalomba, mert nem akarok szüttyögni, avagy egyenértékû azzal, hogy "errefelé márpedig bicigli enné gyosabban nem mehet na"!
Más emlékeim is elõjönnek: csak egy esetre emlékszem, hogy lakott területen kívül fõútvonalról balra kanyarodás helyett toltam a bicajt. Ide tartozik a "a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia" szabály.
Annyira életszerûtlenek ezek! Tulajdonképpen a Kresz elsõbbségadásról szóló fejezeteihez képest semmi plusz biztonságot nem adnak, viszont -minthogy valószínûleg senki nem tartja be- csak tovább rombolják az amúgy is elég alacsony szabálykövetési hajlandóságot.
Azt is írja: "54. § (1) Kerékpárral ....a kerékpársávon.... kell közlekedni." Ha szó szerint veszem, ez azt jelenti, hogy az ilyen utakon (mármint ahol a szerintem leginkább emberbarát biciklis létesítmény, kerékpársáv van) elõzni kerékpárral nem lehet, ugyanígy balra kanyarodni sem. Márpedig megteszem.
Dohogni szoktam amiatt, hogy a rendõrség évi egy-két újságcikkes, csinnadrattás kukásmellényes akciótól eltekintve nagy ívben tesz a biciklisekre, és emiatt van az, hogy a lámpátlan-féktelen-részeg-selátsehall biciklisek szabadon rombolhatják a normális többség becsületét. Azt viszont nem szeretném, ha a fent említett (szerintem) ostoba szabályokat egyszercsak számon akarnák kérni rajtunk!
Márpedig van rá példa. A normális rend felõl a túlszabályozás irányába haladunk!

#237
RedEagle

RedEagle

    vendég

  • fórumtag
  • 151 hozzászólás

Naaaggyyoonn jóóóóó! Elismerés !!! Mennyi eszük van az embereknek,elõbb épp ezt ecseteltem.20%-os lejtõn jön le a faszikám fullos ruházatban felhuzott nyeregcsõvel és csodálkozik,hogy fejre áll :D:D:D Ennyi éssszzz,meg egy vödör mész azt menj el kõmüvesnek .Haláliiii mekkora burulásokkkk,ennyii bénát :D :D


Hát azért az a lejtõ elég durva.
Nyeregcsövet meg nem igen toligálnak verseny közben. A másik oldalon meg fel kellet jönni, az meg tökig letolt nyereggel nem igazán szokott menni, legalább is hosszabb ideig keveseknek.


Rendezzünk egy nyilvános gyónást, ki hol vét az úton legalább az illem elln?


Az útszéli brúzolás lakott területen kívül? :D

Jobbról elõzni? Hát igen ha van hely, akkor szoktam, de keresztezõdések elõtt figyelni kell, mert hamar a kocsi alatt végzi az ember.
Kerékpárúton 35-45? Ja megesik, de ha nagy a forgalom a kerékpárúton, inkább lemegyek az úttestre pl.:Tihanyi Á.u. . ami kerékpár út megléte esetén szabálytalan.
Csanakról visszafelé tiltó tábla ellenére kint az úton, ha nem vagyok fáradt szigorúan tempóban. Megjegyzem a járda - amit nem tudom talán kineveztek? - kerékpárútnak, használhatatlan és veszélyes. (ház kapujából kilépõk még ésszerû sebesség mellet is akár az életükkel játszanak. (Volt rá példa, meg tudtam állni a mountival, outival gyalu lett volna)
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.

#238
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

szerény személyem ahol, és amikor csak lehet. persze ez nem mindig igaz, de néha elkap a gépszíj, mert 30al tötymörög elõttem az autós (pedig nem indokolná semmi. se tábla, se a forgalom), így hát letolom. szeretek haladni. voltak (és ahogy magamat ismerem lesznek is) konfliktushelyzetek. van amikor én vagyok a hülye, van amikor a másik fél.


Ha ilyen helyzetbe kerülök, az én májamnak is igen jót tesz az elõzés.
Hülyeséget meg mindenki csinál, legfeljebb letagadja. Pont ezek miatt a hülyeségek miatt érzem fontosnak, hogy lehetõleg tartsuk magunkat a közlekedés írott és íratlan szabályaihoz, ha így teszünk, két találkozó fél közül legalább az egyik jóvoltából elkerüljük a nagyobb bajt.
Úgyhogy ne vedd hízelgésnek, de egyáltalán nem effélékre gondoltam. Erõs vagy, gyors, természetes, ha kihasználod az adódó alkalmat.
Valamikor nagyon régen egy biciklis lapon közzétettek egy kérdõívet, azt puhatolandó, ki hol sérti meg szándékosan a Kreszt.
Piroson áthaladástól tilosba hajtáson át járdázásig mindenféle kérdések voltak, örömmel töltögettem, mert ezeket nem szoktam csinálni. Egyszercsak hopp, azt firtatták, szoktam-e jobbról elõzni? Beikszeltem az igent, és igen kínosan éreztem magamat önmagam elõtt, hiszen ugyanez mondjuk kocsival azért elég durva szabálysértés volna. Ott, a lapon nem lehetett árnyalni az esetet, hogy én csak a keresztezõdéseknél feltorlódó autók mellett szoktam elmenni jobbról, ha tudtam, rendesen elõztem, az akkori Kresz szerint tetszik vagy nem, ez jobbról elõzés volt.
Tényleg vacak érzés volt szembesülnöm azzal, hogy leírtam: olyat teszek, amit mástól nem szívesen fogadok el.
Az utókor a 2010-es Kresz-változtatással felmentett, azóta újra vígan csordogálok a sorok elejére, ha lehet.
Meglevõ bûnöm, hogy a stop-táblát biciklin csak szigorított medvesajtnak tekintem, csak akkor állok meg elõtte, ha a védett úton jön valaki.
Ja, meg ha nincs forgalom, szeretem elengedni a kormányt.
Ki lehet róni a penitenciát! (háromszor menj végig a Tihany Árpád úti kerékpárúton anélkül, hogy emlegetnéd a tervezõje felmenõt, vagy valami ilyesmit) Öt már durva volna!

#239
slippy

slippy

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás

Rendezzünk egy nyilvános gyónást, ki hol vét az úton legalább az illem elln?


szerény személyem ahol, és amikor csak lehet. persze ez nem mindig igaz, de néha elkap a gépszíj, mert 30al tötymörög elõttem az autós (pedig nem indokolná semmi. se tábla, se a forgalom), így hát letolom. szeretek haladni. voltak (és ahogy magamat ismerem lesznek is) konfliktushelyzetek. van amikor én vagyok a hülye, van amikor a másik fél.

Nevezésed elfogadva :D,remélem hamarosan tudunk majd menni.Úgy vettem észre mintha visszajött volna tél,nem?Pedig már nagyon várom a tavaszt.


inkább csak jöjjön az a tavasz :D, mert szeretnék már egyet tekerni. bár a terepezéshez nem is a jóidõ kéne, hanem hogy ne legyen ilyen taknyos idõ :)

#240
Tekercs

Tekercs

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Aztán mikor elcsapja õket egy autó,mert persze akinek nagy arca van nem áll meg a keresztezõdésbe és elütik,még õ perel mert a drága holmija tönkrement.

Nem tudom, korábban volt-e itt téma, ki miként áll az utcai közlekedéshez.
Nekem feltûnt egy magatartás-típus, ami teljesen márkafüggetlen, magamban a csuszamlósságukra utaló jelzõvel neveztem el. A fõ jellemzõje: megállni tilos. Az így haladó kerékpáros nem tekinti fontosnak, hogy a testbeszéde, magatartása révén a többiek kitalálhassák, mik a szándékai.
Gyorsítással, lassítással, le- vagy behúzódással, kerékpáron még a tekintetünkkel, testtartásunkkal is információkat adhatunk a környezetnek a kötelezõ irányjelzésen kívül, hogy mik a szándékaink.
Na, ez a csusszanó stílusó biciklis mindezzel nem foglalkozik, kizárólag a továbbhaladás lehetõsége érdekli, kis- és nagyívû kanyarodás, elõre kiszámítható haladási útvonal számára ismeretlen fogalom. Keresztezõdéshez érve ha például balra kíván továbbmenni, nem foglalkozik a védett irányú forgalom elhaladásával, simán nekivág a bal szélen, forgalommal szemben halad, majd lesz valahogy. Jobbra kanyarodásnál kihasználja, hogy a gépjármûvek nem egészen a padkánál haladnak, beleáll ebbe a kicsi résbe, a többi legyen a mögötte jövõ gondja. Ha csak egy kicsit is lassabb a keresztezõ forgalom ötvennél, keresztezõdésen való egyenes áthaladáskor lendületes kanyarokat téve megtalálja az araszoló gépjármûvek közti kis réseket.
Teszi mindezt úgy, hogy szerintem legfeljebb a szemgolyóját mozgatja, még a feje elfordításával sem utal a szándékaira, minden mozdulatával meglepetést szerez a többi közlekedõnek.
Mindeközben nem száguld, ugyanezzzel a sebességgel halad késõbb a tiszta helyzetekben is, ezért biztos, hogy néhány másodpercen belül le lehet elõzni. Belvárosi viszonyok közt viszont újra keresztezõdés következik, utolér, átcsusszan, frászt hoz, ismét leelõztetik és így tovább.
Rendezzünk egy nyilvános gyónást, ki hol vét az úton legalább az illem elln?