Jelentkezz be Regisztrálj
Teló helyett merevvilla
#142
Posted 2010. April 21. - 21:35
#143
Posted 2010. April 21. - 21:12
Egy kis segítséget szeretnék kérni tôletek, teló/villa vásárlással kapcsolatban.
Van nekem egy ilyen K bringám
Most egy 100-as RST Omega TnL teló van benne, ami nem volt egy jó választás. (sem súly, sem tartósság tekintetében)
Szerintetek érdemes egy 80-as, pl Dart2-essel próbálkozni -szeretném, hogy az eleje a lehetô legalacsonyabban legyen, mert jelen állapotában alig lehet vele hegyet mászni, folyton rám akar borulni- vagy felejtsem el a telót és barátkozzak a merevvilla gondolatával?
Árát tekintve nem szeretnék rá túl sokat költeni, nem akarok vmi hiper-szuper telót venni, annyit nem járok terepre, inkább városi bringás vagyok, de arra van másik vasam.
Az ötleteket elôre is kössz.
#144
Posted 2010. April 11. - 21:41
#145
Posted 2010. April 11. - 21:38
velvartbmx.hu
ezt keresd:
S&M 24" Race XLT Fork
#146
Posted 2010. April 11. - 21:27
#147
Posted 2010. April 10. - 09:42
#148
Posted 2010. April 08. - 22:38
#149
Posted 2009. November 21. - 17:44
#150
Posted 2009. November 21. - 17:43
#151
Posted 2009. September 10. - 12:20
Mivel a P2 ára (is) kezd csillagászati magasságokba emelkedni, elgondolkoztam egy ilyen beszerzésén:
http://www.koloaspor...pells-xf5-long/
Ismeri-e valaki a márkát, esetleg a típust? Vagy felejtsem el, mert "olcsó sz.r"? Olipapa ennek a nagytesóját használja, Õ még nem törte el.
Teleszkópot nem akarok. Tavalyi Pyxis vázba tenném, ideiglenesen.
Jutottál ebben a témában valamire?
Én nem beszélni jól csehül, ezért arra nem találtam választ, hogy 29er méretben van-e.
Árban több mint a P2 nem? Súlyban mennyi a P2?
#152
Posted 2009. September 09. - 23:26
#153
Posted 2009. September 09. - 23:01
Illetve egy a témába nem vágó kérdés, így ha valaki válaszolna csak röviden. Ma egy roh@dt kutya megkapott a HHH-rõl lefelé. Szerencsére nem túl vészes a seb. Kérdésem, milyen önvédelmi cuccot lehet így tekerés közben cipelni, amit viszonylag gyorsan használni is lehet? Épp egy enyhén lejtõs, viszonylag rossz minõségû úton jöttem lefelé, így a féket is húztam, tehát sajnos nem is igen tudtam volna semmit sem elõvenni, ha lett volna nálam. Ráadásul a kutya is sunyi volt, mert szembõl jött, elment mellettem, és hátulról kapott vissza a vádlimba.
#154
Posted 2009. September 04. - 14:54
tegnap hoztam el a bicajt a szervizbõl, eddig még csak aszfalton használtam és kemény földutakon. Azt tudom mondani, hogy ilyen terepen semmiféle hátrányt nem érzek a teleszkóphoz képest. Sõt... Igaz a teleszkópom nekem már kuka volt, nem igen tudok egy normálisan mûködõ komolyabb telóhoz hasonlítani. De most kifejezetten tetszik a merev. Annyival könnyebbnek érzem az elejét, szinte mintha levegõben suhanna. Hétvégén majd valószínû kinézek terepre is, azután majd okosabb leszek.
Tény, amit írtatok, oda kell nagyon figyelni, fõleg lefelé, mert itt csak a kezeddel tompítasz, tompíthatsz. No meg max valamennyire a gumi, de az túl sokat úgysem tud elnyelni. De azt hiszem ez bõven megéri, hogy a kezem majd valamivel jobban fog fáradni, mert sok elõnye van egy merev villának.
#155
Posted 2009. September 03. - 23:57
#156
Posted 2009. September 03. - 22:48
Hát igen, elsõre biztos nem fog tetszeni, aztán késõbb csak megbarátkozom vele. De végül is tekerni kell, és nem divatbemutatóra járni:) Simát én azért nem akartam, mert azzal nagyon elõrebukott volna a váz. A boltban odatettük a bicaj mellé a magasítottat, és ezzel kb u azon a magasságon lesz az eleje. De hát kinek a pap, kinek a papné
Én eddig csak merevvillával nyomtam. Jelenleg a GT alu vázban nekem gyárilag van egy GT bologna lite cr-mo villa. A scottomban is cr-mo van, de az ilyen egyenes, lapított féle, mint az országutikban, míg a GT klasszikusan hajlított. Hát van különbség.
Arra figyelj terepen, hogy laza, enyhén behajlított alkarral fogd a kormányt (ami nekem sima egyenes, 52 cm-es), kicsit mindíg emeld ki magad a nyeregbõl, durva akadályokat inkább kerüld vagy húzd át rajta, de ez egy idõ után reflex szerûvé válik. Õsszel pedig a falvelek alatt is lehet gödör, stb. amire készülni kell, mert adott esetben (éppen jól ráterhelsz a kormányra) olyat üt, hogy lezsibbad a csuklód egy idõre.
Terepen is csak akkor szar, amikor nagyon köves + meredek is, mert ha húzod a féket akkor már nem tudod lazán fogni a kormányt (a legjobb, ha nem is kell a fékkarhoz nyúlni) és akkor hamar lefárad az alkarod.
Nekem nagyon bejön a merev villa, jól kanyarodik, könnyû kiemelni az elejét, nincs vele gond, nem kell karban tartani, szar terepen egyensúlyozva nem sûlyed el az eleje.
Az egyetlen igazi hátránya, hogy olyan akadályok ellen nincs benne plusz tartalék, amire nem készülsz, nem látod, pl az említett falevelek alatt. Szóval folyamatosan figyelni kell.
A felütésekrõl: én még soha életemben nem ütöttem fel gumit, pedig nem vagyok túl igényes erre a témára, akkor fújok bele sokszor mikor már csak 1,5 bar van az 1,75 gumákban, terepre meg 2-2,5 fél körül használom az 1,95-öst.
#157
Posted 2009. September 03. - 15:38
szeretni fogod. nekem a p2-bõl a sima van, ami nincsen magasítva (a magasított szerintem bután néz ki), az is elég jó, csak kövesd az elõzõ kb 2 oldalon megadott instrukciókat (széles rizer kormány normál befogóval, széles gumi kis nyomáson, stb). a kifékezett vagy gyökeres részeket kivéve használható nagyobb tempónál is.
Hát igen, elsõre biztos nem fog tetszeni, aztán késõbb csak megbarátkozom vele. De végül is tekerni kell, és nem divatbemutatóra járni:) Simát én azért nem akartam, mert azzal nagyon elõrebukott volna a váz. A boltban odatettük a bicaj mellé a magasítottat, és ezzel kb u azon a magasságon lesz az eleje. De hát kinek a pap, kinek a papné
#158
Posted 2009. September 03. - 01:06
#159
Posted 2009. September 02. - 19:53
Egyébként egy 2002-es Merida Matts Drifter bicajon váltja ki a gyári telót. Már csak az a kérdés, hogy a bicaj mennyire fogja szeretni, fõleg a váz. Bár ahogy írtam, a régi teló lényegében már függõlegesen nem mozgott.
Mászásnál gondolom nagy elõny lesz, lefelé eddig sem száguldoztam, majd meglátjuk. No és arra is kíváncsi vagyok, hogy a kb 1,5kg mínusz mennyire lesz érezhetõ.
Hajrá :cheers:
#160
Posted 2009. August 26. - 17:45
Az Axon árábol már kijön egy tora... De a merevnél off...
Lehet csak nem mindegy hogy milyen kategóriában nézed... a tora 2200g acél, míg az axon 1600g alu, és ha megtalálom belinkelem merevségre mit írtak róla a fritzek!
Mozgásban recon/reba szinten van.... de ne offoljuk szét ezt a topicot, ha részeletekre vagy kíváncsi akkor gyere át a suntour topicba!