Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teló helyett merevvilla

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
486 hozzászólás a témában

#1
retrofan

retrofan

    újonc

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

A neten utánanézve kiderítettem hogy keményforrasztva lett a villa.Mivel acél így gondolom jó pár évet kibír még.



#2
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.817 hozzászólás

Segítségeteket kérném.Milyen javítás lehetett ezen a villán? https://www.kephost.com/image/JaK9

 

azt nem tudom, de ha kétségeid vannak, van két merevvillám, amiket nem használok.  :rolleyes:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3
retrofan

retrofan

    újonc

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

Segítségeteket kérném.Milyen javítás lehetett ezen a villán? https://www.kephost.com/image/JaK9

 



#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.817 hozzászólás

nálam erősen beszűkíti a lehetőségeket az 1 1/8-os fejcső :(
On-one-ból régóta nem látom azt a hajlítottat, ami neked van, amit árulnak, az szerintem Exotic lehet (az van nekem is, csak nem 490, hanem 465mm-es, akkor még csak az létezett).
460mm körül van pár lehetőség egyenes nyakkal, de magasabb csak elvétve.
Méregettem szögeket fotózós technikával, majd abban maradtam, hogy nagyjából jó ez így, de azért motoszkál még a kisördög, hogy ez a váz (Inbred) mintha magasabb villára lett volna tervezve, hiába írnak mindenfélét.


Salsa Firestartet? 483mm

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.147 hozzászólás

Nem igazán merném bevállalni ezeket, inkább drágábban egy On-One, vagy még drágábban Ritchey WCS.

nálam erősen beszűkíti a lehetőségeket az 1 1/8-os fejcső :( 

On-one-ból régóta nem látom azt a hajlítottat, ami neked van, amit árulnak, az szerintem Exotic lehet (az van nekem is, csak nem 490, hanem 465mm-es, akkor még csak az létezett).

460mm körül van pár lehetőség egyenes nyakkal, de magasabb csak elvétve.

Méregettem szögeket fotózós technikával, majd abban maradtam, hogy nagyjából jó ez így, de azért motoszkál még a kisördög, hogy ez a váz (Inbred) mintha magasabb villára lett volna tervezve, hiába írnak mindenfélét.



#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.519 hozzászólás

Nem igazán merném bevállalni ezeket, inkább drágábban egy On-One, vagy még drágábban Ritchey WCS.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#7
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.147 hozzászólás

gyönyörű mérnöki átgondoltság, még véletlenül se rövid tartóbakot tervezzenek kicsit feljebbre, maradjon az eredeti helyen, csak legyen jó hosszú nyúlvány. a féknek. http://www.ebay.co.u...sd=192129808259

 

 



#8
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.896 hozzászólás

Szerintem gond nélkül. Nem tudom, mikori váz és milyen geometriával, de annyit nem változik a monoblokk magassága. Ha magas teló volt benne eddig, akkor azt kell megszoknod, hogy meredekebb lesz a fejcsőszög és így érzékenyebb az irányítás, ha ez zavar, kicsit tudod kompenzálni a stucninál és a kormánynál. Én Author cro-mo villát használtam hasonló módon pár évig, nem volt vele gondom.  

 

Üdv!

Régóta foglalkoztatott a gondolat hogy a telót kidobjam a bringából mivel 99%-ban aszfalton használom a bringát. Sajnos jelenleg nincs lehetőségem országútira váltani.
A minap sikerült hozzájutnom egy Kona P2 merev vilához ami nem emelt magasságú (400mm a beépítési magassága). A bringa amibe be lett építve az egy Kona Caldera vázra épült ami 80-100 mm-es telóhoz van tervezve. 
Kérdésem az volna, hogy használható-e így ez a setup? Van valakinek tapasztalata hasonló beépítési magasságú villáva+ MTB váz kombóval kapcsolatosan? Nem tudom mennyire okoz problémát hogy így lentebb került a középcsapágyház. Gőzöm nincs hogy egy átlagos országúti bringának milyen magasan van a csapágyháza.



#9
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.529 hozzászólás

Üdv!

Régóta foglalkoztatott a gondolat hogy a telót kidobjam a bringából mivel 99%-ban aszfalton használom a bringát. Sajnos jelenleg nincs lehetőségem országútira váltani.
A minap sikerült hozzájutnom egy Kona P2 merev vilához ami nem emelt magasságú (400mm a beépítési magassága). A bringa amibe be lett építve az egy Kona Caldera vázra épült ami 80-100 mm-es telóhoz van tervezve. 
Kérdésem az volna, hogy használható-e így ez a setup? Van valakinek tapasztalata hasonló beépítési magasságú villáva+ MTB váz kombóval kapcsolatosan? Nem tudom mennyire okoz problémát hogy így lentebb került a középcsapágyház. Gőzöm nincs hogy egy átlagos országúti bringának milyen magasan van a csapágyháza.


Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#10
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

2,5mm-t simán össze lehet húzni a gyorszárral. Kicsit jobban rá kell tekerni az anyát.

Vagy beraksz 1-1 db alátétet a gyorszár alá.



#11
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás

Sziasztok! 

Kérném a segítségeteket.A minap vettem neten keresztül egy régi cr-mo merevvillát.

Beszereltem a vázba és a kerék behelyezése után ahogy ráfordítottam a gyorszárat,kiderült hogy nem fogja meg a kereket.

Megmértem a villapapucs távolságát 102,5mm.

Hogyan lehet orvosolni a problémát?

Válaszaitokat köszönöm.



#12
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Azt a rohadt milyen menetet gyűrtél ezzel a spéci géppel!

Lehet hogy téged láttalak az egyik Crosskovácsin pont egy ilyen géppel - innen jött az ihlet hogy én is kipróbáljam, persze akkor még őrültségnek tűnt.

Most már engem néznek félig annak, de jó ez így.

 

Porcerősítőt kell szedni attól átmenetileg jó lesz megint az ízület, aztán ki tudja. Én is csak ezzel vagyok "kemény legény" :)

 

Hogy működik ez a strava?



#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.519 hozzászólás

Tavaly ezzel mentem pár hónapig. Még a tempómmal sem volt gond: https://www.strava.c...ities/184705136

Aztán meghúzódott a jobb térdem, kb. 5 hónap alatt jött helyre... Idén nem erőltetem, pedig alapvetően tetszett.

35_7209.jpg


  • niner kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#14
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Hétfőn visszatettem a Rebát, már most hiányzik a merev villa.

Kedd reggel azon mosolyogtam montizás közben, hogy egyrészt folyton azt hiszem, defektet kaptam, másrészt mennyivel kényelmesebb így; de mégis, olyan, mint mikor egy gokartból visszaülök a személyautóm volánja mögé. Valahogy nem érzem az "egységet", semmi nem olyan közvetlen. :)

 

A merev a versenyautó, a teló a kényelem - de csak lefelé!

Ha lenne olyan verseny amely nem kanyarodna vissza a startvonalra, hanem folyamatosan emelkedve fent érne véget nem is lenne kérdés mivel mennének az emberek.

És ha lefelé nem akarod behozni a többieket csak úgy leereszkedsz,  a merev a nyerő :)

De mindez még fokozható ha singlespeeddel megfejeled!

 

A merev a nyerő nem a ruganyos,

A biciklis lány mindig aranyos :)



#15
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Evvan, én már beletörődtem... :D

...

Úgyhogy a merev villa megmarad az igazi kemény legényeknek akik már rájöttek arra, amire más még csak rá fog :)

 

http://www.bikerumor...thru-axle01.jpg


  • niner kedveli ezt

#16
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Szóval, jó volt kipróbálni a merevet, de sokkal könnyebb, egyszerűbb telóval menni, sokkal kevésbé igényli az ember figyelmét az út, a mindenféle gödrök, döccenők, nyomvájúk. Tény, hogy sokkal jobban gyorsul/kanyarodik merevvel a bringa, de 1000% figyelmet igényel végig. Nehéz ezt megfogalmazni, fejben sokkal jobban lefáraszt egy merev villás menés, mint egy telós.

 

Én a Crosskovácsin egy Niner karbon merev villával mentem. Ha csak egyenes vagy fölfelé lenne ez lenne a legjobb választás. Ennél nincsen jobb de ha lefelé is kell menni, és a terep annyira vacak mint itt, akkor utána 3 napig zsibbad még a tenyered és fele olyan gyorsan megy. De nagyon direkt nagyon közvetlen mint egy versenyautóban!

Kisebb terepegyenetlenségeket kikompenzál a karbon, de ha keményebb a terep tartsd jó szögben a csuklód vagy akkorát esel mint a ház :)

Mindezek mellett vissza nem cserélném a Foxra - ami a maga nemében kiváló, főleg a terra logic - de ezzel az érzéssel nem vetekszik, és szerencsére nem is akar!

Úgyhogy a merev villa megmarad az igazi kemény legényeknek akik már rájöttek arra, amire más még csak rá fog :)

 

http://www.bikerumor...thru-axle01.jpg


niner módosította - 2015. június 23. - 16:42

  • mgy kedveli ezt

#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.519 hozzászólás

Hétfőn visszatettem a Rebát, már most hiányzik a merev villa.

Kedd reggel azon mosolyogtam montizás közben, hogy egyrészt folyton azt hiszem, defektet kaptam, másrészt mennyivel kényelmesebb így; de mégis, olyan, mint mikor egy gokartból visszaülök a személyautóm volánja mögé. Valahogy nem érzem az "egységet", semmi nem olyan közvetlen. :)


  • MJani01 és niner kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Visszaraktam a telót, mentem ma vele egy kíváncsiság kört. Végig az a vicc járt az eszemben, mikor a bolond kalapáccsal veri az ujját...

Szóval, jó volt kipróbálni a merevet, de sokkal könnyebb, egyszerűbb telóval menni, sokkal kevésbé igényli az ember figyelmét az út, a mindenféle gödrök, döccenők, nyomvájúk. Tény, hogy sokkal jobban gyorsul/kanyarodik merevvel a bringa, de 1000% figyelmet igényel végig. Nehéz ezt megfogalmazni, fejben sokkal jobban lefáraszt egy merev villás menés, mint egy telós. Ennek ellenére megtartom, télire biztosan visszarakom. Meg meglátjuk, milyen lesz a 24h pályája, ott számít minden wattocska, lehet akkor is használom majd.

Az enyém olcsó ebayes átmenőtengelyes, Gyakorlatilag semmi gondom nem volt vele az elmúlt fél év alatt, nyoma sincs a használatnak. Igaz, a végén a (elnézést nem tudom a nevét) kónuszos dörzsi, amit a rózsa helyett használunk már nyekergett a helyén, nem tudom, mivel rakom majd vissza legközelebb. Megsmirgliztem ugyan pár napja, kicsit segített, de nem múlt el.

Mindent összefoglalva, örülök, hogy belevágtam, van egy újabb eszköz a palettán, amit szükség esetén használni lehet.

 



#19
JMate6

JMate6

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

De ezt hogy, te jó ég..Remélem, én nem járok így..:) Egyébként egy Giant xtc-ről van szó és annak is rövid a fejcsöve, pedig 19-es a váz.

Ilyen: 

 

http://i151.photobuc...10/1ad9d5f9.jpg

 

És vannak, akik már meglépték:)

 

http://www.pinkbike....photo/10056961/

 



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.519 hozzászólás

Szia, köszönöm szépen a választ. Szerintem is a kicsit magasabb lesz a befutó, hogy a jelenlegi geometria nagyon ne változzon. Néztem ezeket a on-one karbon villákat, de kicsit félek tőlük (92-95 kg vagyok), bár azt is hallottam, nincs ok a parára. Sajnos a Salsa most elfogyott az angol boltban, amit nézek, ha belefutok egy jó ajánlatba, még a karbon sincs kizárva, de első sorban crmoban gondolkodom. Üdv! 

A neten láttam már tört villát, de nem jellemző. :) VIszont ez beszédes: http://forums.mtbr.c...tml#post7468705

577247d1288658292-gary-fisher-ferrous-ep


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507