Kedves NERVEX!Nem kéne olyan vitazárónak szánt hozzászólásokat tenni, mint a fentebb idézett, mert ebbõl némi szereptévesztés olvasható ki részedrõl. Nem, nekem egyáltalán nem feladatom megszervezni a Te rendezvényedet, sõt igazad van, nem is biztos, hogy jobban meg tudnám szervezni. Viszont én és a hozzám hasonló amatõrök töltik fel a rendezvényed rajtlistáját, és bár tisztában vagyok vele, hogy pusztán nevezési díjakból nem lehet finanszírozni egy verseny költségeit, de az vitán felül áll, hogy ez nektek bevételt jelent és versenyzõ nélkül meg amúgy sincsen verseny. Egyszóval az én dolgom az, hogy benevezzek, versenyezzek és betartsam a versenyszabályokat, a Tietek meg az, hogy a nevezési díjért cserébe azt a szolgáltatást nyújtsátok, amit elõzõleg a versenykiírásban közzétettetek.
Tudod a hazai országúti versenyek szervezõinek többségével az a probléma, hogy úgy állítják be a tevékenységüket, mintha valami karitatív foglalatosság lenne. A versenyzõ örüljön, hogy versenyezhet, meg hogy emberi áron nevezhet, ezért cserébe viszont ne várjon el színvonalat, örüljön, inkább ha élve hazajut. Ezzel szemben szerintem a versenyszervezés normális esetben egy ugyanolyan üzleti tevékenység/szolgáltatás, mint bármi más, én fizetek valamiért, és ezért cserébe elvárásaim vannak. Ebben a konstrukcióban a versenyzõ fogyasztóként jelenik meg, léte ad értelmet a rendezvénynek, nevezési díja pedig bevételt jelent. Miután a tömegbázis adott, növekszik és fizetõképes, ha valaki ügyes, ebbõl akár jövedelmezõ vállalkozást is kreálhat. Ezért mi nem fogjuk utálni, hanem örülünk, hogy végre csinálnak nekünk normális versenyeket.
Ennek fényében ha valaki egy versenyszervezõnek hozzám hasonlóképpen "beugat" akkor nem kell egybõl elküldeni a rákba, még ha mégoly kissé faragatlan módon is tette, mint ahogyan én korábban. Tudd be ezt a viselkedést inkább annak, hogy már nagyon elegem van abból, hogy egy több mint 110 éve szervezett keretek között mûködõ sportágban, ahol a versenyek lebonyolítása során fellépõ minden egyes problémára kész megoldások vannak, még mindig ritkán sikerül olyan versenyt szervezni, amely ha nem is hibátlan, de legalább érzõdik rajta a tökélyre törekvés.
Lehet, hogy kicsit durván forgattam ki a Cornixos mondandódat, de ha utólag visszaolvasod és a szívedre teszed a kezedet, akkor talán magad is rájössz, hogy picit nevetséges egy csapatkísérõkocsi személyzetének felelõsségét még csak fel is vetni a frissítés elmaradása ügyében. Igenis kellett volna, hogy legyen valaki a rendezõk között, aki ilyesmire is figyel, és intézkedik, ha kell. Váratlan versenyincidensek bármikor elõállhatnak, ezeket egy szervezõgárdának tudni kell kezelnie. Gondolom egy bukás esetére - ami hasonlóképpen váratlan és kiszámíthatatlan - szintén van cselekvési tervetek.
Végül „néhány” építõ jellegû javaslat:
- A honlapotok szállás menüjét lehet, hogy egy kicsit át kéne gondolni. A négycsillagos szállodák 18-20000 forintos napi árakkal csekély eséllyel tarthatnak számot a bringások figyelmére. Nagyon sokan több napra mentek (én is), így ha a honlapon keresztül lehetne emberi áron szállást foglalni, azzal mindenki jól járna - Ti is.
- A verseny elõtt a rajt közelében nem volt bemelegítésre alkalmas hely. Ez megoldható lett volna a fõútvonal rajt elõtt 30 perccel történõ lezárásával, tekintve, hogy ahogy láttam, akár két párhuzamos útvonalra is el lehetett volna terelni a forgalmat.
- A rajt közelébe kellett volna egy kupac mobil WC, hogy a versenyzõknek ne kelljen a kultúrházba bebotorkálni, vagy a buszpályaudvar mellett hugyozni.
- Miután a versenyközpont meglehetõsen kiterjedt volt, nem jött volna rosszul a programfüzetbe egy helyszínrajz. Így például a külföldi versenyzõk is tudták volna, hogy hol a WC.
- Egyáltalán nem tartom normálisnak, hogy rajt elõtt tíz perccel még nem lehet beállni az egyenesbe, illetve ilyenkor még nincs lezárva a rajtzóna. Magyarország legnagyobb országúti kerékpáros szabadidõs sporteseményéhez méltatlan, hogy a rajt elõtt tíz perccel turistabuszokkal kell kerülgetni célkapu elõtt. Ez egyszerre volt röhejes és tragikus. Nekem úgy tûnt, hogy a rajtoltatásra semmiféle koncepció nem volt, pedig egy 450 fõs mezõny esetében már kéne, hogy legyen.
- Ha egy verseny félpályás útlezárás mellett kerül meghirdetésre, és a mezõnyt rendõrök is kísérik, akkor nem kéne engedni, hogy a versenyzõk mindkét sávot elfoglalják. A balesetek szinte kivétel nélkül abból adódnak, hogy a bal sávból szembeforgalom okán visszasoroló versenyzõk fékezésre kényszerítik a jobb sávban haladókat. A másik veszélyforrás, miszerint valaki telibe kap egy terelõszigetet, szintén a kétsávos haladásból eredeztethetõ.
- Nem ártana a kísérõkocsik személyzetét legközelebb eligazítani, hogy mit és hogyan csinálhatnak. Leginkább a verseny elején a jobb sávban a mezõnyön belül haladó - és ezzel a mezõny felét akadályozó és veszélyeztetõ - Shimano "rendszámú" neutrálkocsi személyzete érdemelt volna némi fejtágítást. Idegesítõ volt emellett, hogy az élbolyról pillanatnyilag leszakadókat azonnal megelõzték a kísérõkocsik (Ezt a hatályos versenyszabályok alapján amúgy sem tehették volna meg.), megnehezítve ezzel a versenyzõk visszazárkózását.
- A sajtó munkatársai legközelebb viseljenek sisakot a motor hátsó ülésén.
- A hivatalos fotóanyagban szerintem nem kéne olyan képeket szerepeltetni, amelyen a kísérõmotoros éppen azt demonstrálja, hogy milyen kiválóan tud a tankon ülve a kormány elengedésével haladni, mert ez rossz fényt vet a szervezõk moráljára. Itt emberéletekrõl van szó, ebben a mûfajban bohóckodásnak helye nincs, vagy ha mégis, legalább ne propagáljátok.
Amennyiben a fentieknek legalább a fele megszívlelésre kerül, én már elégedett leszek, bár már nem fog érinteni, hiszen most már tudom, hogy amennyiben valami nem tetszik, akkor jövõre nem kell menni.
Látom sok gondod volt a rendezvénnyel. Hurrá! Kár, hogy nem mind jogos. De legaláb van mibõl mazsolázni. Sajnos idén nem tudom mi volt a felvezetéssel mivel a központban dolgoztam. Tavaj volt egy támogatonk aki gépkocsikat biztosított a kiséréshez, akkor kinn voltam és nagyjából csont nélkül sikerült a járdaszigeteknél körforgalmaknál, keresztezéseknél a jelzni síppal, zászlóval.
A szervezési idõ alatt jeleztem, hogy térkép kellene fontosabb pontok megjelölésével. Szerintem ez a honlapon és a helyszínen is megjeleníthetõ lehetett volna. Szövegesen, ha jól tudom megjelent. Rajzosan sajnos nem. Meakulpa.
Zárás a start elött... Sajnos ez ekkora létszámnál elég nehéz így hogy nem lehetett megoldanunk, pedig mivel a "fõnök néni" volt a védnöke a rendezvénynek idén sokkal könnyebb volt engedélyeket szerezni. De hidd el törekszünk rá. Nekünk is az az érdekünk, hogy a szponzor mikor belenéz rajt elött 10 percel a rajthoz álló sorba akkor megfelelõ tömeget lásson ez pszihózis. Úgy érzi jó helyre tette a pénzét. Járok külföldi maratonokra. Mörbischbe zsáktelepülésként nem gond, hogy az egyébként sem nagy forgalmú nem a Fertõtó partjára vezetõ utcát lezárják. melegíthetsz az egész városba Zürich-ben összekötik a világkupa sorozattal a rendezvényt elõzõ nap lezárnak mindent és a rendezvényt is elviszik a forgalomtól messze, amit valjunk be a Balaton adottságait tekintve nem lehetséges. Ja és egy apróság. A rendõrség hivatalból megy ki és szolgál. Itthon viszont fizetsz érte keményen és utálja, hogy berendelik 7végére szolgálatba. A Balaton körül nem megoldott az autósok elvezetése. Amit tehetünk az az, hogy kellõ sajtó megjelenésel felhívjuk az autósok figyelmét, ha nem muszáj ne menjenek arra. A külföldi tapasztalat az, ha megreked az autós akkor inkább lehúzódik, kiszáll és buzdít. Nem tol le, nem kiabál, nem anyáz, nem int be.
Frissítõ? Nem találkoztam azzal, hogy kocsiból frissítettek volna ami extra szolgáltatás részünkrõl. Ha valakinek meleg volt a folyadék akkor tanúljon biológiát. A testhõmérsékletû folyadék a legjobb frissítõ. Ettõl eltérõ hõmérsékletû az plusz energiát kíván a szervezettõl. Ezért sem a hideg sem a túl meleg nem jó. A kocsiból szerintem nem adtak fel nagyon meleget, hisz folyamatos volt a léghûtés. A frissítõ depokban lehetett volna hûvösebbet felvenni, és ha lett volna elég emder akkor kézbõl is lehetett volna feladni. Nem volt elég.
=-re ennyi mennem kell futni