Nyugodtan jöhetnek aTDP-ra is könyöklõvel. Csak rajt elött szereljék le.A nagyatádi tratlonisták kérdezték:
Könyöklõt :scared: használhatnak-e?
- Igen, de nem ezen a rendezvényen!:no:
Nem szeretnénk, ha véletlenül egymásra ugranátok!!
Frissítõt kiszállítunk-e?:chin:
- kizárólag "csoportoknak", és egyben arra a -még kettõ- frissítõállomásra ami a versenykiírásban szerepel!
Õk az Iron-Man-re edzenek. Haladhatnak-e a 71-es fõúton, ha leszakadnak az élbolytól?
- csak saját felelõsségükre haladhatnak, még akkor is, ha a 10 rendezõ-motoros egyike éppen mellettük halad a mezõny utáni kb. 20-50 km-es szakaszon! Ez annyit jelent a 30 km/h-val haladóknak, hogy a vége felé (Bfüredtõl) olyan 5-8 km-ként lesz motoros rendezõ az útvonalon, de õk a saját meghatározot (pl. 38-36-35-34-33-32-31km/h-ás:slimak: ) sebességükkel haladnak a cél felé. Aki annál is lassab az már tényleg túra tempót diktál és megfelelõ neki a kerékpárút!
Prohi
Jelentkezz be Regisztrálj
Tour de Pelso Balaton Maraton | Siófok
#1081
Posted 2005. April 27. - 16:27
#1082
Posted 2005. April 27. - 16:21
#1083
Posted 2005. April 27. - 14:47
Könyöklõt :scared: használhatnak-e?
- Igen, de nem ezen a rendezvényen!:no:
Nem szeretnénk, ha véletlenül egymásra ugranátok!!
Frissítõt kiszállítunk-e?:chin:
- kizárólag "csoportoknak", és egyben arra a -még kettõ- frissítõállomásra ami a versenykiírásban szerepel!
Õk az Iron-Man-re edzenek. Haladhatnak-e a 71-es fõúton, ha leszakadnak az élbolytól?
- csak saját felelõsségükre haladhatnak, még akkor is, ha a 10 rendezõ-motoros egyike éppen mellettük halad a mezõny utáni kb. 20-50 km-es szakaszon! Ez annyit jelent a 30 km/h-val haladóknak, hogy a vége felé (Bfüredtõl) olyan 5-8 km-ként lesz motoros rendezõ az útvonalon, de õk a saját meghatározot (pl. 38-36-35-34-33-32-31km/h-ás:slimak: ) sebességükkel haladnak a cél felé. Aki annál is lassab az már tényleg túra tempót diktál és megfelelõ neki a kerékpárút!
Prohi
#1084
Posted 2005. April 27. - 11:49
Õ kíváncsi volt pcycle reagálására. A reagálás megint csak szajkózás volt, nem érvelés, és erre + az én hosszú esszémre nem kívánt reagálni tpresident.
Szerintem az értelmes, érvelõs, aztán egymás álláspontját megértõs vitában benne van õ is. "Szerintem".:chin:
Prohi
#1085
Posted 2005. April 27. - 11:37
Abban igazad van hogy jövõ héten úgyis lesz verseny, DE meddig mert minden évben egyre nehezebb megrendezni egy rendezvényt. Az okokat nem írom le mindenki el tudja képzelni. Gondolj bele, hogy ha tavaly a pelsonak 500e ftos vesztesége volt, akkor mennyi alaptõkével indulnak neki a Szervezõk az idei évnek.
Szóval én úgy vagyok vele hogy kellenek a viták akár adott emberekkel is, elõbb útóbb úgyis lenyugszanak a kedélyek és a színvonal is valószínûleg emelkedni fog.
Egyszó mint száz:
Csak vitázzunk jókat a forumokon és tekerjünk minnél többet együtt a minél jobb és több bringás rendezvényen!
#1086
Posted 2005. April 27. - 09:48
Sopronban 1.475,- Ft/fõ áron van szállás az Ady E. utcai kollégiumban, szombaton este 5-1/2 6-kor indulunk a Dokihoz, onnan kb.: 6-kor indulunk Sopronba.
Mikor megyünk ki átmozgatni? Aztán nem eldurrogtatni minden puskaport!!:rocketman
Prohi
#1087
Posted 2005. April 26. - 16:59
#1088
Posted 2005. April 26. - 16:52
#1089
Posted 2005. April 26. - 16:46
Nem közlöm a véleményemet, mert 1: süket fülekre talál. 2: semmi értelme, mert jövõ héten úgyis lesz verseny, amiben biztos,h leszs hiba, ami után újrakezdõdik minden.
1 szó, mint száz:
Ez, egy értelmetlen küzdelem egy makulátlan elmével!
#1090
Posted 2005. April 26. - 13:59
A kerékpáros sportban ez még sajnos nem így van: Akiket esetleg látsz a honlapokon támogatókat -legalábbis a Pelsoén- a legtöbb termékkel esetleg valamilyen szolgáltatással v. kedvezményes árral járul hozzá a rendezvényhez. Köszönjük nekik! DE EBBÕL MÉG NEM LEHET EGY RENDEZVÉNYT MEGVALÓSÍTANI!! Súlyos 100000-ket kell összeszedni pályázatokból, kuncsorgással -kidobnak az ajtón, bemégy az ablakon, hogy egyenlõre nektek legyenek hasonló rendezvények. Talán pár év múlva ebbõl mi rendezõk is profitálunk.
Míg én érvelek és elmondom, hogy mi, miért úgy van, addig Te a 30-35-ös, esetleg nagyobb tempóddal vagy elfoglalva és ha valakik ennél nagyobb tempót diktálnak az már egy szemét! Mi pedig nem biztosítjuk neked a 100%-os útvonalbiztosítást! -Ez jön le minden irományodból, és ha ez nem volna elég, akkor nem találod a frissítõt, ráadásul a Balaton körül képes vagy eltévedni. És ezért kizárólag mi rendezõk vagyunk a felelõsek.
OK ezért mi vagyunk a felelõsek. Sõt azért is, hogy a Balatonkörön kizárólag a kerékpárúton folyt a túrzás, ami neked nem megfelelõ.
Az az igazság, hogy fogalmad nincs mivel jár együtt egy rendezvény megszervezése, az ahhoz szükséges pénzöszeg elõteremtése. Tavaly -te is tudod, hogy a szakadó esõ miatt csak 122-en vágtak neki a 200 km-nek az elõzetes érdeklõdések alapján több mint 350 fõt vártunk, a 76 km-esre meg 400 fõt. Ehhez a létszámhoz igazítottuk a rendezõi létszámot stb...
Tényleges résztvevõ összesen 155 fõ volt. Ez 550.000,- Ft-os deficitet jelentett amit nem Te fizettél ki, hanem én.
A külföldi rendezvényeken 30-35 euro alatt nincs nevezési díj, de nem ritkák a 60 eus nev. díjak sem, pedig nem csak 5-600 fõs rendezvényekrõl van szó, hanem 5-15 ezres résztvevõi létszámúakról is!!! menj ki pl. a Dolomit Maratonra fizessed ki az utiköltséget, vegyél ki szállodai szobát 2 éjszakára + a nevezési díj és már a nem horibilis nevezési díjad kb. 60.000,- Ft-ra fog rúgni. Ott a régiós turisztikai hivatal is támogatja a rendezvényt, viszaforgatja a résztvevõk szállásdíjából, elköltött adójából befolyt pénzt, nálunk ez nem így van.
Ezzel én is befejezem, mert a parttalan vitát nem érdemes folytatni.
A konklúzió: A kiírást pontosan el kell olvasni, ha tetszik a rendezvény el kell rajta indulni, ha nem akkor nem kell elindulni. Mi csak annyit tudunk teljesíteni, amennyit a kiírásben felvállalunk, de annyit teljesítünk is, még ha ráfizetéssel is zárul a rendezvény!
Ja és ne hasonlítsunk egy 10 km-es útszakasz 1 órás lezárását egy 200km -es 5 órás lezárásával. Nem sportszerû összehasonlítani. SZERINTEM + a gumicsirkém szerint sem.
Prohi
u.i: A hozzászólásokról: Ha jól megnézi valaki egy-egy oldalhoz általában 10-20 ember szól hozzá, pedig jóval többen olvassák. A te véleményed szerint a versenyszínvonal-ak miatt, szerintem azért mert nem merik vállalni sokszor a véleményüket v az adott témához nem tudnak érdemben reagálni, mert nem vettek a rendezvényen részt.
Azt hiszem tavaly is elmondtam - és nem azért mert nem vállalom fel a érdemi vitát, hogy nem szerencsés nyíltan a rendezvényeket ócsárolni, mert esetleg a potenciális támogatók is olvashatják az oldalakat. Ez olyan, mint a kabátlopási ügy...
Én adott esetben a konkurencia versenyeit is, ha részt vettem rajta, és ha megérdemelték csak dícsértem és gratuláltam, még akkor is, ha kisebb hibák elõfordultak. Viszont, ha volt kisebb általam észrevett hiányosság azt személyesen v emilben v más módon elmondtam nekik.
#1091
Posted 2005. April 26. - 12:42
Külföldön sem horribilis összegek a nevezési díjak, vagy pl. itthon a Vivicittán kevesebb, mint a TdP-n és teljes útzár, ellátás, mindennek megvan a helye (a záróautó, mentõ valóban a legutolsó után jön! stb...). Szóval nem kötözködésrõl van szó, ahogy be akarjátok állítani. Ezzel csak azt éritek el, még kevesebben fogják választani ezt a sportot... Részemrõl befejezve a vita meg.
Egyébként még gratulálok a "nevetõ harmadik" rosszindulatához!
#1092
Posted 2005. April 26. - 11:03
... Prohi: Pcycle nekünk is minden évben ír kritikát a forum elején, hogy ez most tt vagy verseny , mert tavaly is "leszakítós taktika volt". Egyenlõre annyit, hogy a mi rendezvényünkön nem találkoztam vele az utóbbi években, mint résztvevõ, úgyhogy nemtudom miért alkot róla kritikát! Egy forumban leírt élménybeszámoló azért még mindig csak az adott személy véleményét tükrözi, ebbõl nem lehet messzemenõ következtetéseket levonni...
Az értelmes kritikával szemben nincs kifogásom. Sokan a résztvevõk közül nem tudják, tudhatják, hogy mi rendezõk mit miért úgy csinálunk, ahogy csináljuk. Amikor az ismereteik hiányából fakadóan fogalmaznak meg kritikát és erre válaszolunk, akkor fogadják el azt amit mondunk, nem vagyunk politikusok, hogy valamiféle "hatalomvágy" v más "magasabb cél" miatt ne a valós dolgokat mondjuk el.
Az is igaz, hogy ha olyan kritika, esetleg kérés fogalmazódik meg ami építõ jellegû -pl. kismaszat tegnapi kérdése - arra oda kell figyelnünk és amennyiben lehetséges, a résztvevõkért változtatnunk kell rajta.
Egyébként 2004-ben indult a Pelso-n a pcycle. Joga van kritikával élni -nekem meg jogom adott esetben 16.000,- Ft-os* nevezési díjat kérni és akkor megoldható a kérése!!!
*= ne vedd komolyan, az összeget (most még!!)
Prohi
#1093
Posted 2005. April 26. - 10:36
Köszi!
Prohi
#1094
Posted 2005. April 26. - 10:32
#1095
Posted 2005. April 26. - 10:29
Proha: szerintem már nem hadakozunk (és akkoriban nem is csak én tettem kritikai észrevételt), amirõl szó volt az egy éve történt és a Tour de Pelsora vonatkozott, nem az itt tárgyalt más szervezésû TT-re. A fedõnév alatt én sem tudom ki van, de ha szervezõ vagy, érdekes módon oldottátok meg a problémát az ezévi TdP versenykiírásában: aki leszakad az élbolyról az TT-snek számít. És ha szökés van az egész boly annak fog számítani?
pcycle: Úgy látom megint nem olvastad el figyelmesen a kiírást, idézem "túrázónak minõsül az a résztvevõ, aki az élmezõnybõl lemarad és az orvosi kocsi vagy a mentõ elkerüli."
Szerintem világos megfogalmazás. Azt meg kérlek, hogy 30 éves sportmúltam, 17 éves kerékpáros múltam és 15 éves sportszervezõi és kerékpáros gyakorlatommal én a rendezvény fõrendezõje eldönthessem majd, hogy ki az akit már elkerülhet a mentõ, mert saját erejébõl nem tud visszavergõdni az élmezõnyhöz. Ez volt a gyakorlat a II. és a III. Tour de Pelson is.
Nem mi találtuk ki a KRESZ szabályait és sajna nem mi engedélyezzük ill. nem engedélyezzük a különbözõ kerékpáros rendezvényeknek a fõúton való haladást -csak rendõri felvezetéssel, hanem a Zala és Veszprém Megyei Állami Közútkezelõ Kht. Ha továbbra is ezen lovagolsz, kérlek Te külön kérj engedélyt egyéni fõúton való haladásra ezen Kht.-któl! Ja, 2.500,- Ft az ügyintézés díja!
Amennyiben ezen szabályok -kiírás szerint- neked nem megfelelõek nem kell elindulni, ha elfogadod, akkor meg köteles vagy betartani ill. saját felelõsségedre haladhatsz a fõúton, és bizakodj abban, hogy a cirkáló rendõrök nem büntetnek meg v egy idióta autós -akit a többi "szabálytalanül" közlekedõ bringás felbosszantott- nem üt el.
Ez van! "Eszi, nem eszi, nem kap mást!"
Én szeretnék nyugodtan aludni és a be nem tartott szabályok miatt elszenvedhetõ károk, balesetek terhét nem fogom viselni! Te sem viselnéd.
Majd, ha egyszer 2-3000 fõ teker a Pelson, akkor már meg tudjuk engedni magunknak, hogy legyen legalább 10-20 motoros rendõr, azaz az utolsó 100 km-en 5-10 km-enként 1fõ.
Köszi!
Természetesen a "hadakozás" csak arról szól, hogy ha egy kérdésre szerintem kimerítõ választ ad valaki azt a kérdést nem hozzuk fel 15x. Én ezt minden alkalommal megtettem kezdek a makacságodba belefáradni. A többiek akik felvetették a témát az elmúlt évben, megértették elsõre -rosszabb esetben másodikra, a mit miért dolgot. Inkább az energiádat arra használd, hogy felkészülten gyere -ha jössz- és menj végig az élmezõnnyel!
Jó felkészülést!
Prohi (Prohászka Attila a Tour de Pelso fõrendezõje, Somogy M-i Kerékpáros Szöv. elnöke)
u.i.: Én tudom, hogy Te ki vagy, és Te is tudtad, h. én ki vagyok, hiszen tõlem kértél 2004-ben segítséget, nehogy lekésd a rajtot.
#1096
Posted 2005. April 25. - 18:15
#1097
Posted 2005. April 25. - 17:50
Jó felkészülést addig is!
Prohi
#1098
Posted 2005. April 25. - 17:38
2004-ben nem mentünk mert rossz volt az idõ, remélem most jó lesz. Akkor megyünk!! :bananadan
kismaszat
#1099
Posted 2005. April 25. - 17:17
#1100
Posted 2005. April 25. - 09:18
Melyik rendezésûrõl van szó?, mert múlt évben kettõ is volt, és mindkettõ túrajellegû volt (meghirdetve) + a Pelso verseny is, TT is. Aztán az lett, hogy mindkettõ túra és verseny jellegû lett, aszerint ki mennyire bírta. Két javaslat: a biztonság és az irányítás javítása. Az érintett településeket jó lenne elõre tájékoztatni, mire számíthatnak, és az utat biztosítani (mert ugye a "kerékpárút" nem jön szóba komolyan??). Továbbá nem szombatra kellene tenni, mert akkor olyan forgalom van, mint hétköznap. A leágazásoknál legyen valaki, hogy minden eltévedési lehetõség ki legyen zárva. És a hátsó traktust sem sorsára hagyni, történjék velük aminek meg kell történnie, másodrangú kerósokként bánni velük. A frissítõállomások ne legyenek eldugva.
A másik: hiába van valami TT-nek hirdetve, ha a társaság egy része versenynek fogja fel, ilyenkor mi van?
Tisztelt "pcycle"!
Igaz a kérdésed, hogy "Melyik rendezésrõl van szó?" a Balatonkör oldalán jelent meg, de úgy érzem válaszolnom kell!
1. Mindig el kell olvasni a kiírásokat.
2. Azután el kell dönteni, hogy megfelel-e ez az "én" elvárásaimnak.
3. Amikor beneveztél és aláírásoddal elfogadtad a feltételeket, azután ne reklamálj ezen témában.
A "teljes" biztonság csak a kerékpárúton garantálható. A Tour de Pelson 10 órás szintidõvel kell teljesíteni a távot, de mindenki mehet a saját tempójában. Az élmezõny saját tempója versenyzésre kiválóan alkalmas, ezért ott biztosítjuk az ehhez szükséges feltételeket. Utána nem tudunk minden ember mellé rendõrt állítani, hogy Zala és Veszprém megyében a fõúton haladhasson. természetesen saját felelõségére ezt megteheti. Mi viszont nem "kényszerítjük" a gyorsabban haladni képes résztvevõket arra, hogy kizárólag a leglassabb tempójával menjen. Össze lehet állni úgy 5-10-15 fõs csoportokba, hogy kényelmesen, egymást segítve teljesítsétek a 200 km-es távot.
Nem vagy teljesen tisztában a Balaton menti forgalommal. Pénteken jönnek le a partra és vasárnap délután mennek vissza. Mind szombaton, mind vasárnap esetleg kirándulni mennek el a telkükrõl az emberek. De az biztos, hogy vasárnap du. 4 órától indulnak haza. Mivel este 7-ig tart a túra ezért sokkal több kocsival lehet találkozni vasárnap, mint szombaton.
A 2004-es év kivétel volt, mert Pünkösd miatt akkor érkezett rengeteg német és osztrák, de az õ vezetési kultúrájuk sokkal fejlettebb, mint hazai társainké.
Abban igazad van, hogy az irányváltó elágazásoknál legyen jobb az irányítás. Ezt az elmúlt években A/4-es méretû színes, emblémás, nyíllal ellátott táblákkal próbáltuk megoldani, de mindig vannak gyüjtögetõk és nem sikerült mindet pótolni, ezért elnézést kérünk. Arra sajnos még nincs lehetõségünk, hogy embereket állítsunk mindenhová.
A hátsó traktust sem hagyta soha senki sorsára! A túrázók mögött 20 km/h-ás sebességgel szervízkocsi és zárókocsi haladt. Ezt sajnos többen igénybe is vették mindig.
A frissítõállomásokat kizárólag olyan helyre telepítettük ahol a fõút és a kerékpárút egymástõl nem messzebb mint 3 méterre volt egymástól. A segítõk -mert mindegyik helyen 3 fõ állt készen segíteni, akár kulacsot tölteni, akár az elgémberedett kezûeknek megpucolni a banánt v. a csokit még kiáltottak is azok után akik lehajtott fejjel próbálták az élmezõnyt 30-35-ös tempóval megfogni. Aki így sem vette észre a frissítõállomást ....
Kedves "pcycle", Gábor! Legközelebb, (2006-ban mert a 2005-ös kiírás is elkészült) megpróbálunk Neked csinálni egy TT-t. Írd meg, hogy hol szeretnél frissíteni és hányszor, milyen tempóval tudsz és szeretnél haladni, adunk melléd egy egyéni kísérõt, és talán sikerül vasárnapra tenni a Te TT-det.
Ha jól emlékszem tavaly arra kértél, hogy várjunk meg a rajttal, mert a vonatod az utolsó pillanatban érkezik meg. Üzenetet hagytunk neked a fórumon, hogy ezt hogyan tudjuk elképzelni, próbáltunk fuvart szervezni mások segítségével, de Te nem reagáltál a megkeresésekre, valahogy nem tudtunk elérni az utolsó héten telefonon sem. Ezek után nem értem a véleményedet a TT-krõl, a Balatonkörrõl stb..., igazából téged nem értelek.
Prohi