Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tour de Pelso Balaton Maraton | Siófok

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
1137 replies to this topic

#641
baziErõs

baziErõs

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Nem kéne olyan vitazárónak szánt hozzászólásokat tenni, mint a fentebb idézett, mert ebbõl némi szereptévesztés olvasható ki részedrõl. Nem, nekem egyáltalán nem feladatom megszervezni a Te rendezvényedet, sõt igazad van, nem is biztos, hogy jobban meg tudnám szervezni. Viszont én és a hozzám hasonló amatõrök töltik fel a rendezvényed rajtlistáját, és bár tisztában vagyok vele, hogy pusztán nevezési díjakból nem lehet finanszírozni egy verseny költségeit, de az vitán felül áll, hogy ez nektek bevételt jelent és versenyzõ nélkül meg amúgy sincsen verseny. Egyszóval az én dolgom az, hogy benevezzek, versenyezzek és betartsam a versenyszabályokat, a Tietek meg az, hogy a nevezési díjért cserébe azt a szolgáltatást nyújtsátok, amit elõzõleg a versenykiírásban közzétettetek.

Tudod a hazai országúti versenyek szervezõinek többségével az a probléma, hogy úgy állítják be a tevékenységüket, mintha valami karitatív foglalatosság lenne. A versenyzõ örüljön, hogy versenyezhet, meg hogy emberi áron nevezhet, ezért cserébe viszont ne várjon el színvonalat, örüljön, inkább ha élve hazajut. Ezzel szemben szerintem a versenyszervezés normális esetben egy ugyanolyan üzleti tevékenység/szolgáltatás, mint bármi más, én fizetek valamiért, és ezért cserébe elvárásaim vannak. Ebben a konstrukcióban a versenyzõ fogyasztóként jelenik meg, léte ad értelmet a rendezvénynek, nevezési díja pedig bevételt jelent. Miután a tömegbázis adott, növekszik és fizetõképes, ha valaki ügyes, ebbõl akár jövedelmezõ vállalkozást is kreálhat. Ezért mi nem fogjuk utálni, hanem örülünk, hogy végre csinálnak nekünk normális versenyeket.

Ennek fényében ha valaki egy versenyszervezõnek hozzám hasonlóképpen "beugat" akkor nem kell egybõl elküldeni a rákba, még ha mégoly kissé faragatlan módon is tette, mint ahogyan én korábban. Tudd be ezt a viselkedést inkább annak, hogy már nagyon elegem van abból, hogy egy több mint 110 éve szervezett keretek között mûködõ sportágban, ahol a versenyek lebonyolítása során fellépõ minden egyes problémára kész megoldások vannak, még mindig ritkán sikerül olyan versenyt szervezni, amely ha nem is hibátlan, de legalább érzõdik rajta a tökélyre törekvés.

Lehet, hogy kicsit durván forgattam ki a Cornixos mondandódat, de ha utólag visszaolvasod és a szívedre teszed a kezedet, akkor talán magad is rájössz, hogy picit nevetséges egy csapatkísérõkocsi személyzetének felelõsségét még csak fel is vetni a frissítés elmaradása ügyében. Igenis kellett volna, hogy legyen valaki a rendezõk között, aki ilyesmire is figyel, és intézkedik, ha kell. Váratlan versenyincidensek bármikor elõállhatnak, ezeket egy szervezõgárdának tudni kell kezelnie. Gondolom egy bukás esetére - ami hasonlóképpen váratlan és kiszámíthatatlan - szintén van cselekvési tervetek.


Végül „néhány” építõ jellegû javaslat:

- A honlapotok szállás menüjét lehet, hogy egy kicsit át kéne gondolni. A négycsillagos szállodák 18-20000 forintos napi árakkal csekély eséllyel tarthatnak számot a bringások figyelmére. Nagyon sokan több napra mentek (én is), így ha a honlapon keresztül lehetne emberi áron szállást foglalni, azzal mindenki jól járna - Ti is.
- A verseny elõtt a rajt közelében nem volt bemelegítésre alkalmas hely. Ez megoldható lett volna a fõútvonal rajt elõtt 30 perccel történõ lezárásával, tekintve, hogy ahogy láttam, akár két párhuzamos útvonalra is el lehetett volna terelni a forgalmat.
- A rajt közelébe kellett volna egy kupac mobil WC, hogy a versenyzõknek ne kelljen a kultúrházba bebotorkálni, vagy a buszpályaudvar mellett hugyozni.
- Miután a versenyközpont meglehetõsen kiterjedt volt, nem jött volna rosszul a programfüzetbe egy helyszínrajz. Így például a külföldi versenyzõk is tudták volna, hogy hol a WC.
- Egyáltalán nem tartom normálisnak, hogy rajt elõtt tíz perccel még nem lehet beállni az egyenesbe, illetve ilyenkor még nincs lezárva a rajtzóna. Magyarország legnagyobb országúti kerékpáros szabadidõs sporteseményéhez méltatlan, hogy a rajt elõtt tíz perccel turistabuszokkal kell kerülgetni célkapu elõtt. Ez egyszerre volt röhejes és tragikus. Nekem úgy tûnt, hogy a rajtoltatásra semmiféle koncepció nem volt, pedig egy 450 fõs mezõny esetében már kéne, hogy legyen.
- Ha egy verseny félpályás útlezárás mellett kerül meghirdetésre, és a mezõnyt rendõrök is kísérik, akkor nem kéne engedni, hogy a versenyzõk mindkét sávot elfoglalják. A balesetek szinte kivétel nélkül abból adódnak, hogy a bal sávból szembeforgalom okán visszasoroló versenyzõk fékezésre kényszerítik a jobb sávban haladókat. A másik veszélyforrás, miszerint valaki telibe kap egy terelõszigetet, szintén a kétsávos haladásból eredeztethetõ.
- Nem ártana a kísérõkocsik személyzetét legközelebb eligazítani, hogy mit és hogyan csinálhatnak. Leginkább a verseny elején a jobb sávban a mezõnyön belül haladó - és ezzel a mezõny felét akadályozó és veszélyeztetõ - Shimano "rendszámú" neutrálkocsi személyzete érdemelt volna némi fejtágítást. Idegesítõ volt emellett, hogy az élbolyról pillanatnyilag leszakadókat azonnal megelõzték a kísérõkocsik (Ezt a hatályos versenyszabályok alapján amúgy sem tehették volna meg.), megnehezítve ezzel a versenyzõk visszazárkózását.
- A sajtó munkatársai legközelebb viseljenek sisakot a motor hátsó ülésén.
- A hivatalos fotóanyagban szerintem nem kéne olyan képeket szerepeltetni, amelyen a kísérõmotoros éppen azt demonstrálja, hogy milyen kiválóan tud a tankon ülve a kormány elengedésével haladni, mert ez rossz fényt vet a szervezõk moráljára. Itt emberéletekrõl van szó, ebben a mûfajban bohóckodásnak helye nincs, vagy ha mégis, legalább ne propagáljátok.

Amennyiben a fentieknek legalább a fele megszívlelésre kerül, én már elégedett leszek, bár már nem fog érinteni, hiszen most már tudom, hogy amennyiben valami nem tetszik, akkor jövõre nem kell menni.

Kedves NERVEX!
Látom sok gondod volt a rendezvénnyel. Hurrá! Kár, hogy nem mind jogos. De legaláb van mibõl mazsolázni. Sajnos idén nem tudom mi volt a felvezetéssel mivel a központban dolgoztam. Tavaj volt egy támogatonk aki gépkocsikat biztosított a kiséréshez, akkor kinn voltam és nagyjából csont nélkül sikerült a járdaszigeteknél körforgalmaknál, keresztezéseknél a jelzni síppal, zászlóval.

A szervezési idõ alatt jeleztem, hogy térkép kellene fontosabb pontok megjelölésével. Szerintem ez a honlapon és a helyszínen is megjeleníthetõ lehetett volna. Szövegesen, ha jól tudom megjelent. Rajzosan sajnos nem. Meakulpa.

Zárás a start elött... Sajnos ez ekkora létszámnál elég nehéz így hogy nem lehetett megoldanunk, pedig mivel a "fõnök néni" volt a védnöke a rendezvénynek idén sokkal könnyebb volt engedélyeket szerezni. De hidd el törekszünk rá. Nekünk is az az érdekünk, hogy a szponzor mikor belenéz rajt elött 10 percel a rajthoz álló sorba akkor megfelelõ tömeget lásson ez pszihózis. Úgy érzi jó helyre tette a pénzét. Járok külföldi maratonokra. Mörbischbe zsáktelepülésként nem gond, hogy az egyébként sem nagy forgalmú nem a Fertõtó partjára vezetõ utcát lezárják. melegíthetsz az egész városba Zürich-ben összekötik a világkupa sorozattal a rendezvényt elõzõ nap lezárnak mindent és a rendezvényt is elviszik a forgalomtól messze, amit valjunk be a Balaton adottságait tekintve nem lehetséges. Ja és egy apróság. A rendõrség hivatalból megy ki és szolgál. Itthon viszont fizetsz érte keményen és utálja, hogy berendelik 7végére szolgálatba. A Balaton körül nem megoldott az autósok elvezetése. Amit tehetünk az az, hogy kellõ sajtó megjelenésel felhívjuk az autósok figyelmét, ha nem muszáj ne menjenek arra. A külföldi tapasztalat az, ha megreked az autós akkor inkább lehúzódik, kiszáll és buzdít. Nem tol le, nem kiabál, nem anyáz, nem int be.

Frissítõ? Nem találkoztam azzal, hogy kocsiból frissítettek volna ami extra szolgáltatás részünkrõl. Ha valakinek meleg volt a folyadék akkor tanúljon biológiát. A testhõmérsékletû folyadék a legjobb frissítõ. Ettõl eltérõ hõmérsékletû az plusz energiát kíván a szervezettõl. Ezért sem a hideg sem a túl meleg nem jó. A kocsiból szerintem nem adtak fel nagyon meleget, hisz folyamatos volt a léghûtés. A frissítõ depokban lehetett volna hûvösebbet felvenni, és ha lett volna elég emder akkor kézbõl is lehetett volna feladni. Nem volt elég.
=-re ennyi mennem kell futni :)

#642
Proha

Proha

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 342 posts
Kedves Nervex!

Nem szántam vitazárónak azt amit írtam, csak a személyeskedõ megjegyzéseket mellõzni kéne, mert sajnos - akár hiszed, akár nem - egyenlõre a magyar országúti rendezvényeket a szervezõk csaknem mindannyian karitatív jelleggel teszik. -egyenlõre még én is. (talán az idén már fordul a kocka, de az majd augusztus környékén derül ki.)

Igaz, a ti dolgotok, hogy versenyezzetek, a mienk, hogy a megfelelõ körülményeket biztosítsuk.

Azt hiszem, hogy meg is tettünk mindent, de néhány helyen ahol emberek dolgoznak ott hiba is becsúszhat. Lezáratni az útvonalat, mint minden évben elmondom 10 milliókba kerülne és ezt nem tudjuk vállalni.

A központi frissítõrõl:
Megkérdeztem, hogy miért nem frissítette az elsõ sort, mert én szentül meg voltam gyõzõdve róla, hogy hibázott. A frissítés hiányát köszönhetitek részben magatoknak (nem tudom hogy rajtszám szerint kinek, de majd kérdezzetek utána és köszönjétek meg neki). Azt történt ugyanis, hogy egyik túlfûtött társatok a kiadott és tényleg hidegnek nem mondható italt visszavágta a frissítõkocsiba, és eltalálta a 13 éves srácot (aki mellesleg a sofõr fia volt) azzal a kísérõszöveggel, hogy mejünk a p....ba a hugymeleg frissítõvel erre nincs nekünk szükségünk!
Õ megfogadta és ment a "döglött sorra" õk örültek neki.
Nem mondom, hogy jól tette amit tett, de emberileg teljesen megértem.

És csak annyit, nem csak a Cornixos "autónak", hanem mindenkinek: Ha én megteszem azt, hogy a trehány, figyelmetlen, nemtörõdöm versenyzõket az utolsó napokban is kérésre kedvezményes nevezési díjat adva én felviszem a nevezési listára annak ellenére, hogy mindenki kapott versenykiírást és februártól lehetett nevezni, akkor ennyit elvárhatok tõlük, hogy ha problémát észlelnek, akkor is szóljanak ne csak akkor találják meg a telefonszámomat amikor nekik van szükségük segítségre. Mert úgy gondolom, hogy ez így lenne normális, de elgondolkodtat a dolog és ezekkel a dolgokkal azt érik, éritek el, hogy nincs külön nevezés, kedvezmény - ott a honlap tessék nevezni.

Oppá nevezés, regisztráció:
Sokan morogtak -talán jogosan is, hogy milyen lassan megy. Nos, ha az elõre benevezett versenyzõ akinek e-mailen megküldtük a rajtszámát, amit több helyen ki is függesztettünk, hogy nehogy elfelejtse amíg odaér a regisztrációs asztalhoz, MÉGIS ELFELEJTI a rajtszámát és újra kitölt egy nevezési lapot új rajtszámmal, stb.... akkor ne csodálkozzunk azon, hogy feltartja a sort. kb 40-50 ilyen versenyzõ volt. Lehet, hogy nem is az õ hibája, hanem a csapatveteõé aki semmit nem közölt a versenyzõjével....
Mi csütörtökön 14-20 h között, pénteken 10-20 h között és a rendezvény napján 6-tól vártuk a résztvevõket, a kerékpárosok többsége meg 8 körül bírt odaérni. Valószínüleg jövõre a rendezvény napján a helyszínen nem lesz nevezés, de lehet, hogy már regisztráció sem. Csak elõtte nap és akkor mindenki ráér.

Köszönöm, hogy most építõ jellegû javaslataid is vannak, nem csak általános ledorongoló vélemény.

A honlapra azok kerülnek föl akik valamilyen szinten támogatják a rendezvényt. A www.siofokportal.hu oldalon többszáz szálláslehetõség közül lehet válogatni, de bármilyen keresõvel egy-két kattintással el lehet jutni a siófoki szállásokig.

Abban igazad van és terveztük is, hogy komplett csomagban nevezés, szállás minden benne legyen, de a on-line fizetés bevezetésének csúszása ezt az idén még nem tette lehetõvé. Talán jövõre.

Igaz van egy párhuzamos utca ahová lehet terelni az autós népet, de nem adták meg a városban a lezárásra az engedélyt csak a rajt elõtt 15 perccel. Ezzel semmit nem tudunk kezdeni. Tavaly, mert elõbb zártam az utat, csaknek bilincsben vittek el a rendõrök!!! - és ez nem vicc! A bemelegítéshez a 6 km-es lassúrajt is segítség.

Nem kellett mibil WC, mert a köztéri az ingyenes volt a rajthelytõl 30 m-re és 5 tábla (25x50 cm-es Free WC felirattal) jelezte az irányát a víztorony környékén, többször bemondattuk, és a rendezõket is meg lehetett errõl kérdezni - igen feltûnõ narancssárga pólóban voltak. Ennél többet nem tudok tenni.

A helyszínrajzzal egyetértek, de nem a mûsorfüzetben, hanem ki kellett volna tennünk egy jó nagy térképet az információs pavilonra. Jövõre megoldjuk.

Igazad van méltatlan, hogy nem tudtuk lezérni az utat 15 perccel a rajt elõtt. A rendõrök, akiknek az lett volna az elsõ dolguk, hogy ezt megtegyék akkor még javában valahol tankoltak.... Mert nem siófoki volt mind, ill. csak egy siófoki volt a többi Kaposvárról és Fonyódrõl érkezett. Eligazítást nem tarthatunk nekik mert szabályellenes, amikor a felvezetõ gépkocsiból megkérték õket, hogy zárják le az utat és a kereszezõdéseket a válaszuk az volt, hogy ez nem az õ feladatuk! Na ehhez mit szólsz és sorolhatnám, sorolhatnám a többszázezer forintért mi nem kötelessége a rendõrnek egy ilyen rendezvényen... Ekkor kiküldtem a saját rendezõinket (nem a "narancssárgákat", hanem a "fehéreket" és azonnal lezárták a rajt helyszínét.
Mondjuk hozzá zartozik a dologhoz, hogy amíg nem adunk engedélyt a rajthely elfoglalására, addig ti sem állhattok meg a fõút közepén!

A rendezvény élmezõnyének teljes útlezárást kellett volna a rendõröknek biztosítani, de ezt sem tették meg... a felvezetõknek meg nincs joguk korlátozni a forgalmat, sem a rendezõ motorosoknak, mégis ahol kellett azért csak közbeléptek a rendõrök helyett is.

A maratonokon nincs hivatalosan kísérés, ezért nem is osztottunk sorszámot sem. Aki odatolakodott azt csak saját felelõségére tehette. Valahogy ezt meg kell oldani, de még nem tudom hogyan.

A sajtó munkatársaihoz nem tudok hozzászólni, aki hülye, az hülye. Kár, hogy a rendõreink akik a mezõnnyökkel nem sokat foglalkoztak, velük sem törõdtek. megérdemelték volna a büntit. De ez íly formán nem rám tartozik.

A fotóanyagot a Velo.hu kezeli, ezt írd meg nekik! Egyébként jogos.

#643
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts

Ha nem tetszett, akkor jövõrew nem jössz el! - ennyi. - de, ha Te ezt a rendezvényt jobban levezényled, mint én, jövõre saját zsebbõl fizetek neked egy közösen kialkudott összeget, de ha valami gubanc lesz te fizetsz nekem ugyanannyit, OK?


Nem kéne olyan vitazárónak szánt hozzászólásokat tenni, mint a fentebb idézett, mert ebbõl némi szereptévesztés olvasható ki részedrõl. Nem, nekem egyáltalán nem feladatom megszervezni a Te rendezvényedet, sõt igazad van, nem is biztos, hogy jobban meg tudnám szervezni. Viszont én és a hozzám hasonló amatõrök töltik fel a rendezvényed rajtlistáját, és bár tisztában vagyok vele, hogy pusztán nevezési díjakból nem lehet finanszírozni egy verseny költségeit, de az vitán felül áll, hogy ez nektek bevételt jelent és versenyzõ nélkül meg amúgy sincsen verseny. Egyszóval az én dolgom az, hogy benevezzek, versenyezzek és betartsam a versenyszabályokat, a Tietek meg az, hogy a nevezési díjért cserébe azt a szolgáltatást nyújtsátok, amit elõzõleg a versenykiírásban közzétettetek.

Tudod a hazai országúti versenyek szervezõinek többségével az a probléma, hogy úgy állítják be a tevékenységüket, mintha valami karitatív foglalatosság lenne. A versenyzõ örüljön, hogy versenyezhet, meg hogy emberi áron nevezhet, ezért cserébe viszont ne várjon el színvonalat, örüljön, inkább ha élve hazajut. Ezzel szemben szerintem a versenyszervezés normális esetben egy ugyanolyan üzleti tevékenység/szolgáltatás, mint bármi más, én fizetek valamiért, és ezért cserébe elvárásaim vannak. Ebben a konstrukcióban a versenyzõ fogyasztóként jelenik meg, léte ad értelmet a rendezvénynek, nevezési díja pedig bevételt jelent. Miután a tömegbázis adott, növekszik és fizetõképes, ha valaki ügyes, ebbõl akár jövedelmezõ vállalkozást is kreálhat. Ezért mi nem fogjuk utálni, hanem örülünk, hogy végre csinálnak nekünk normális versenyeket.

Ennek fényében ha valaki egy versenyszervezõnek hozzám hasonlóképpen "beugat" akkor nem kell egybõl elküldeni a rákba, még ha mégoly kissé faragatlan módon is tette, mint ahogyan én korábban. Tudd be ezt a viselkedést inkább annak, hogy már nagyon elegem van abból, hogy egy több mint 110 éve szervezett keretek között mûködõ sportágban, ahol a versenyek lebonyolítása során fellépõ minden egyes problémára kész megoldások vannak, még mindig ritkán sikerül olyan versenyt szervezni, amely ha nem is hibátlan, de legalább érzõdik rajta a tökélyre törekvés.

Lehet, hogy kicsit durván forgattam ki a Cornixos mondandódat, de ha utólag visszaolvasod és a szívedre teszed a kezedet, akkor talán magad is rájössz, hogy picit nevetséges egy csapatkísérõkocsi személyzetének felelõsségét még csak fel is vetni a frissítés elmaradása ügyében. Igenis kellett volna, hogy legyen valaki a rendezõk között, aki ilyesmire is figyel, és intézkedik, ha kell. Váratlan versenyincidensek bármikor elõállhatnak, ezeket egy szervezõgárdának tudni kell kezelnie. Gondolom egy bukás esetére - ami hasonlóképpen váratlan és kiszámíthatatlan - szintén van cselekvési tervetek.


Végül „néhány” építõ jellegû javaslat:

- A honlapotok szállás menüjét lehet, hogy egy kicsit át kéne gondolni. A négycsillagos szállodák 18-20000 forintos napi árakkal csekély eséllyel tarthatnak számot a bringások figyelmére. Nagyon sokan több napra mentek (én is), így ha a honlapon keresztül lehetne emberi áron szállást foglalni, azzal mindenki jól járna - Ti is.
- A verseny elõtt a rajt közelében nem volt bemelegítésre alkalmas hely. Ez megoldható lett volna a fõútvonal rajt elõtt 30 perccel történõ lezárásával, tekintve, hogy ahogy láttam, akár két párhuzamos útvonalra is el lehetett volna terelni a forgalmat.
- A rajt közelébe kellett volna egy kupac mobil WC, hogy a versenyzõknek ne kelljen a kultúrházba bebotorkálni, vagy a buszpályaudvar mellett hugyozni.
- Miután a versenyközpont meglehetõsen kiterjedt volt, nem jött volna rosszul a programfüzetbe egy helyszínrajz. Így például a külföldi versenyzõk is tudták volna, hogy hol a WC.
- Egyáltalán nem tartom normálisnak, hogy rajt elõtt tíz perccel még nem lehet beállni az egyenesbe, illetve ilyenkor még nincs lezárva a rajtzóna. Magyarország legnagyobb országúti kerékpáros szabadidõs sporteseményéhez méltatlan, hogy a rajt elõtt tíz perccel turistabuszokkal kell kerülgetni célkapu elõtt. Ez egyszerre volt röhejes és tragikus. Nekem úgy tûnt, hogy a rajtoltatásra semmiféle koncepció nem volt, pedig egy 450 fõs mezõny esetében már kéne, hogy legyen.
- Ha egy verseny félpályás útlezárás mellett kerül meghirdetésre, és a mezõnyt rendõrök is kísérik, akkor nem kéne engedni, hogy a versenyzõk mindkét sávot elfoglalják. A balesetek szinte kivétel nélkül abból adódnak, hogy a bal sávból szembeforgalom okán visszasoroló versenyzõk fékezésre kényszerítik a jobb sávban haladókat. A másik veszélyforrás, miszerint valaki telibe kap egy terelõszigetet, szintén a kétsávos haladásból eredeztethetõ.
- Nem ártana a kísérõkocsik személyzetét legközelebb eligazítani, hogy mit és hogyan csinálhatnak. Leginkább a verseny elején a jobb sávban a mezõnyön belül haladó - és ezzel a mezõny felét akadályozó és veszélyeztetõ - Shimano "rendszámú" neutrálkocsi személyzete érdemelt volna némi fejtágítást. Idegesítõ volt emellett, hogy az élbolyról pillanatnyilag leszakadókat azonnal megelõzték a kísérõkocsik (Ezt a hatályos versenyszabályok alapján amúgy sem tehették volna meg.), megnehezítve ezzel a versenyzõk visszazárkózását.
- A sajtó munkatársai legközelebb viseljenek sisakot a motor hátsó ülésén.
- A hivatalos fotóanyagban szerintem nem kéne olyan képeket szerepeltetni, amelyen a kísérõmotoros éppen azt demonstrálja, hogy milyen kiválóan tud a tankon ülve a kormány elengedésével haladni, mert ez rossz fényt vet a szervezõk moráljára. Itt emberéletekrõl van szó, ebben a mûfajban bohóckodásnak helye nincs, vagy ha mégis, legalább ne propagáljátok.

Amennyiben a fentieknek legalább a fele megszívlelésre kerül, én már elégedett leszek, bár már nem fog érinteni, hiszen most már tudom, hogy amennyiben valami nem tetszik, akkor jövõre nem kell menni.
nervex

#644
JánosM

JánosM

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Szerintem kimondottan izgalmas volt az Északi parti szakasz, ha nincs a kocsisor, soha nem tudtunk volna néhányan felérni a mezõnyre. De félre a tréfával, ha jól emlékszem tavaly is elég nagy forgalom volt Keszthelynél meg Füreden, meg Csopakon meg még egy csomó helyen. Ha nem lezárt pályán megy a verseny, ez minden évben benne lesz a pakliban, amíg a Balaton körül nem lesznek meg a parttal párhuzamos utak. Tehát vagy marad a február vagy ezzel kell együttélnünk. Ha ehhez képest nézzük a szervezõk meg a motoros kisérõk teljesítményét, akkor ez maga a csoda, hogy így lement a verseny. Szóval én a magam részérõl gratulálok a rendezõknek. Jövõre veletek ugyanitt.

#645
Proha

Proha

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 342 posts
Többen jelezték, jeleztétek, hogy szívesen vettetek volna emblémázott kerékpáros mezt a helyszínen. Sajnos ott behatárolt volt a készletünk. Természetesen lehet utánrendelést leadni, de ahhoz legalább 10 mezt kell rendelnünk. Jelenleg már van 5 rendelésünk.

A mez ára postaköltséggel együtt 7.500,- Ft lesz

Akit érdekel a dolog, az kérem, hogy az info@tourdepelso.hu emilre írjon. Név, cím, méret darabszám megjelölésekkel. Amint megvan a "kritikus mennyiség" visszaigazoljuk és csak akkor kell majd feladni a pénzt!

#646
sardip

sardip

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Proha!
Azért jó hogy nyilvánosan és kulturáltan is meg lehet veled viatni a témákat, és talán bele is lehet szólni a dolgok alakulásába. Nme tudok még egy rendezvényt, ahol ez így menne...

Az idei idõponton már kár rágódni, de a Pünkösdi 3-as ünnep miatt pont lehetett volna vasárnapra rakni nem?
A legnagyobb balatoni forgalom szombaton és hétfõn volt (le- és visszautazók)
Vasárnap már kamionstop volt.
VAsárnap nem aszfaltoztak, nem dolgoztak az úton a munkások, nem szállítottak árut a boltokba stb.
És nem volt Füreden triatlonversney.
Hétfõn még meg lehetett volna az utómunkálatokat csinálni.
Persze tudom, valami pihenés nektek is kell.

Ha ezt a pár "zajt" ki tudjátok szûrni, elviselhetõ lesz a forgalom melletti tekerés.
Ja, a frissítõt nem kell 5 fokra hûteni, de szerintem nem pénzkérdés megoldani, hogy jeges ládákat is vigyetek ki, és ne engedjétek felforrni az üdítõket.

Mi is kézzel lábbal tiltakoztunk tavaly az EB ilyen korai megrendezésében, mert az esetek többségében hideg a víz stb, száz ok szól ellene. De sajnos nem sikerült.

#647
_Mickey_

_Mickey_

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Én az élbollyal jöttem és a csapattársamon kívûl senki nem kisért engem, se edzõ, se kocsi, úgy tudom a Szegediek is hasonlóan helyzetben voltak. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyon megvoltam elégedve a frissítõkocsival, most is számítotamra rá. Sztem az élbolynak ez a legjobb frissítési mód. Két lehetõség van vagy több frissítõkocsi kell, vagy pedig kommunikáció a frissítõkocsi és motorosok között.

Számunkra a forgalom csak az elején jelentett gondot amikor a rendõr mocis állandóan szólt hogy ne lépjük át a záróvonalat, csak hát olyan sokan voltunk, hogy ezt nagyon nehéz volt kivitelezni, igaz ez a próbléma Szentgyörgy után megoldódott. Egyébként minket rendesen biztosítottak a motorosok.

#648
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
heh minket beengettek a bólya sor mögé :P (monjuk a végén volt kereszbe egy tábla :D

#649
Proha

Proha

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 342 posts

Azt le kell szögezni, hogy ennek a versenynek két sarkalatos pontja (hibája) van, az egyik a frissítés, a másik a forgalom.
A frissítéshez pár ötlet: mivel itt együtt szerepel legalább három fajta kerékpáros (profi, amatõr, hobbysta), az igényeik is különbözõek, ezért a kiszolgálásuk is különbözõ. Sajnos ez a feladósdi ezt a különbséget még jobban fokozza, így az élemzõny érdemtelenül szerez jelentõs elõnyt. (Nem tudom pl. mi a szerepe egy amatõr maratonon kontinentális csapatnak?Szándékosan fogalmaztam ilyen árnyaltan...)
Lassan ott tartunk, mint a vadászgépek, akiket a levegõben tankolnak, hogy egy csapattal megy egy tartálykocsi, és kilóg belõle egy-egy csõ a versenyzõ szájába, és szivárog belé az izotóniás energiaital, nehogy ne bírja a 60-as tempót.
Nem lehetne bevezetni azt, hogy csak a frissítõállomásokon lehessen felvenni frissítést? Vagy megáll a versenyzõ és a hivatalos frissítést kapja, veszi el magának, vagy ott a csapatának embere és zsákban, vagy akárhogy feladja a cuccot. Addig mindenki lassít, keresi az emberét. Itt etikátlan támadni stb. Pár km-en bespájzolnak, visszarendezõdik a mezõny, és mehetnek tovább. Ez nagyváros elõtt még jól is jön ki, pl. Keszthely, vagy Füred. Ott úgysem lehet ellépni. A kísérõk pedig az útbiztosítással vannak elfoglalva, és nem azzal, hogy a versenyzõk közelébe férkõzzenek. Elég balesteveszélyes, és külföldön sincs így ha jól tudom.
Engem modjuk nem nagyon foglalkoztat a 2XX-adik helyen, mert én megállok, le is szállok a géprõl, de azért az elején mindig errõl szól a vita. Akkor legyenek egyenlõbbek a feltételek, hamár úgysem azok alapból.

A forgalom talán Füreden volt a legrosszabb. A dombon fölfelé állt a kocsisor, kamionokkal. A triatlonversenynek fél pálya lezárva. Középen bólyasor. A kamion meg a bólya között 30cm. Mit választasz? Leállsz a domboldalon sátrat verni? Balról elõzöl a felezõvonalon? Vagy átmész a bólyasoron, szembe a triatlonistákkal? Én az utóbbit választottam, volt is anyázás, de azért elfértünk.
Szóval kamionstopban, nem hosszúhétvégén 1millió ember között, nem más rendezvénnyel egyidõben, jobb pálya biztosítással kellene a versenyt rendezni.
Ha lehet.
Ha nem, akkor legalább jövõre is lesz min csámcsognunk!


Na ezt szeretem! Van a kritika mellet ötlet is. Igen azt kellene csinálni, hogy van a négy frissítõpont és a profik is ott és csakis ott frissíthetnek, ha van módjuk akkor az edzõ, csapatvezetõ, stb... frissítheti õket a földrõl, úgy hogy a többi résztvevõt ne korlátozza a mozgásában vagy megállnak, mint a többiek. Ez talán jó megoldás lenne.
DE az egyesületeknek sincs 3-4 kocsijuk, azt meg egy többszáz - talán jövöre az 1000-es létszámot is átléphetjük - résztvevõs rendezvényen a kocsik elõzgessék a mezõnyöket ahol amatõrõk és edzettebb hobbysták is vannak??? No majd meglátjuk.

Sajnos nem én tettem a triatlon napjára a rendezvényt, hanem a triatlon a mienkre. Mi 13 éve ebben az idõben rendezzük a Pelso kupát majd a TdP-t. Már most tudom a jövõ évi rendezvény dátumát, de ha megkérdeznéd a triatlon szövetséget, nekik még lila gõzük sincs mikor rendezik... Remélem tanultak az eseménybõl és az erõviszonyok is mellettünk szólnak 450 a kb. 100 ellen... :-)
A biztosításról csak annyit -hasonlóan a külföldi nyíltpályás rendezvényekhez - az élmezõny és 1/2 v. 1 óra hosszát tudják megfelelõen a résztvevõket biztosítani, utána a KRESZ szabályait be kell tartani. Ezt ti is elfogadtátok amikor aláírtátok, ill. elküldtétek emilen a nevezést.

#650
sardip

sardip

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Azt le kell szögezni, hogy ennek a versenynek két sarkalatos pontja (hibája) van, az egyik a frissítés, a másik a forgalom.
A frissítéshez pár ötlet: mivel itt együtt szerepel legalább három fajta kerékpáros (profi, amatõr, hobbysta), az igényeik is különbözõek, ezért a kiszolgálásuk is különbözõ. Sajnos ez a feladósdi ezt a különbséget még jobban fokozza, így az élemzõny érdemtelenül szerez jelentõs elõnyt. (Nem tudom pl. mi a szerepe egy amatõr maratonon kontinentális csapatnak?Szándékosan fogalmaztam ilyen árnyaltan...)
Lassan ott tartunk, mint a vadászgépek, akiket a levegõben tankolnak, hogy egy csapattal megy egy tartálykocsi, és kilóg belõle egy-egy csõ a versenyzõ szájába, és szivárog belé az izotóniás energiaital, nehogy ne bírja a 60-as tempót.
Nem lehetne bevezetni azt, hogy csak a frissítõállomásokon lehessen felvenni frissítést? Vagy megáll a versenyzõ és a hivatalos frissítést kapja, veszi el magának, vagy ott a csapatának embere és zsákban, vagy akárhogy feladja a cuccot. Addig mindenki lassít, keresi az emberét. Itt etikátlan támadni stb. Pár km-en bespájzolnak, visszarendezõdik a mezõny, és mehetnek tovább. Ez nagyváros elõtt még jól is jön ki, pl. Keszthely, vagy Füred. Ott úgysem lehet ellépni. A kísérõk pedig az útbiztosítással vannak elfoglalva, és nem azzal, hogy a versenyzõk közelébe férkõzzenek. Elég balesteveszélyes, és külföldön sincs így ha jól tudom.
Engem modjuk nem nagyon foglalkoztat a 2XX-adik helyen, mert én megállok, le is szállok a géprõl, de azért az elején mindig errõl szól a vita. Akkor legyenek egyenlõbbek a feltételek, hamár úgysem azok alapból.

A forgalom talán Füreden volt a legrosszabb. A dombon fölfelé állt a kocsisor, kamionokkal. A triatlonversenynek fél pálya lezárva. Középen bólyasor. A kamion meg a bólya között 30cm. Mit választasz? Leállsz a domboldalon sátrat verni? Balról elõzöl a felezõvonalon? Vagy átmész a bólyasoron, szembe a triatlonistákkal? Én az utóbbit választottam, volt is anyázás, de azért elfértünk.
Szóval kamionstopban, nem hosszúhétvégén 1millió ember között, nem más rendezvénnyel egyidõben, jobb pálya biztosítással kellene a versenyt rendezni.
Ha lehet.
Ha nem, akkor legalább jövõre is lesz min csámcsognunk!

#651
SzaSza

SzaSza

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Én ezt nem igazán hoztam volna elõ... és ha õ elõzgetné a mezõnyt jobbról, akkor mutatnál neki, hogy 'parancsolj öreg'??


Ez speciel az akarattyai épülõ körforgalomnál volt, ahol az autók kb. 5-10-el szöszmörögtek a dugóban, mikor én odaértem. Tisztában vagyok a kresz szabályaival, hogy elõzni balról kellene, de az adott körülmények ezt nem igazán tették lehetõvé, hozzáteszem, ha ott jön rá egy autósra az ideggörcs, akkor nem a murván, hanem a szembe jövõ autó szélvédõjén kötök ki. Sajnos nem tudtam végig olyan bollyal maradni, ahol kísérõmotoros is volt - mint már említettem - a frissítõknél eléggé szétszakadoztunk. Az élboly - ahol ha jól tudom végig biztosítást kaptak - teljesen felejtõs volt, mert kb. 1:20-at kaptam az elsõ beérkezõtõl. Maradt tehát a jobb oldalon való csordogálás, kb 20-al. Megjegyzem volt olyan is, aki behúzódott balra, hogy elférjek - lehet, hogy ezt is említenem kellett volna az elõbb.
Szerencsére olyan autóssal nem találkoztam, aki jobbról próbált volna elõzni.

#652
Cseya

Cseya

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

...kicsit a végén "elszaladt vele a ló"...


Egyébként egyetértek, az inkriminált poén meg valami olyasmi volt, hogy "be sem teszem ide többé a lábam".
Ami meg az említett kis háromfõs csapatot illeti, hát a maximális tiszteletem az övék. A csapattársam fogalmazott úgy, hogy "látva õket hirtelen semmissé vált a teljesítményünk..."

#653
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Hello Proha!

Nagyon szimpatikusnak találom, hogy itt ilyen gyorsan és kimerítöen reagálsz a versenyeddel kapcsolatos észrevételekre és kritikákra. Példát vehetne sok más rendezö.

#654
Proha

Proha

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 342 posts

A fenti bekezdésbõl három dolog olvasható ki:

1. A rendezõk szerint az élen haladó Cornixosok kisérõinek feladata lett volna felismerni, hogy az élboly nagy része éppen szomjanhalni készül.
2. Az élboly mellett nem tartózkodott olyan felelõs szervezõ, aki konstatálta volna, hogy a beigért frissítõkocsi nincs sehol.
3. A fõszervezõnek úgy tûnik fogalma sem volt arról, hogy a szervezõgárda tagjai közül ki hol tartózkodik, és éppen mit csinál, illetve hogy hogyan helyezkedik el a mezõny a tó körül, hogyan haladnak a bolyok. Amennyiben ezzel tisztában lett volna, akkor öt perc alatt fény derült volna arra, hogy a frissítõkocsi 120 kilométeren keresztül a 2. halott sort frissíti, melynek tagjaként ezúton is szeretném megköszönni a frissítõszemélyzet fáradhatatlan munkáját.

Az teljesen igaz, hogy országúti maratonokon egyáltalán nem általános a központi autóból történõ frissítés, de a versenykiírást elolvasván mindenki számított rá.


1. sehol nem modtam, hogy a feladata lett volna a Cornixnak, hogy hívjon fel, de más ügyben kb. Révfülöp után felhívtak teljesen más ügyben a mezõnnyökkel kapcsolatban. Már akkor is õk adtak vizet a többi kísérõ nélküli versenyzõnek. Talán megjegyezhették volna, hogy nem jön a frissítõkocsi.
2. A sorok mellett, elõtt a felvezetõk voltak, szerintem a tudásuk legjavát adták, hogy a pünkösdi forgalomba senkit ne érjen közúti- (nem verseny-) baleset. Õnekik ez volt a feladatuk, a frissítõkocsinak a frissítés. Elszúrta, ez van, hiába ragozzuk túl a dolgot ezen már változtatni nem tudunk, csak jövõre (lehet, hogy úgy ahogy külföldön teszik: MINDENKI MEGOLDJA MAGÁNAK A FRISSÍTÉST!).

3. Igazad van az adott pillanatban a közel 100 fõs rendezõgárdából csak azok helyzett tudtam akik éppen bejelentkeztek. 200 km, 76 km 25 és 40 km. Versenyközpont: Rajt-cél hely, chipek leadása - mert nem szedtünk kauciót sem (10.000,- Ft-ot), hogy nekten legyen jobb, ajándék, sorsjegy, kaja, kiegészítõ rendezvény, VIP, a végén sorsolás...
És tévedsz, mert azzal tisztában voltam, hogy hol jár a mezõny, de hogy éppen kit frissít a kocsi azt nem tudtuk, hiszen õ nem egy bolyt frissített, hanem többet 20-30 perces intervallumban, csak tévedett és nem ment elõrébb, mert azt hitte a második sorra, hogy az az élmezõny. de ragozhatjuk még a dolgot, csak ettõl már nem változik semmi.
Az meg, hogy Te a saját elképzelésed szerint engem ócsárolsz, hogy mirõl tudtam és mirõl nem, mirõl volt fogalmam, meg mirõl nem, lepereg rólam.
Az értelmes kritikát meghallgatom, és a jövõben megpróbálunk javítani a dolgokon, de a hasonló hozzászólások.....
Ha nem tetszett, akkor jövõrew nem jössz el! - ennyi. - de, ha Te ezt a rendezvényt jobban levezényled, mint én, jövõre saját zsebbõl fizetek neked egy közösen kialkudott összeget, de ha valami gubanc lesz te fizetsz nekem ugyanannyit, OK?

#655
Proha

Proha

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 342 posts

...
Továbbá úgy éreztem, hogy egyik irányból büszkék voltak a szervezõk, hogy ez mennyire nemzetközi, másrészrõl meg volt pár alkalom, amikor magyarul elmondták a tombola nyerõszámát és ha nem jött valaki akkor már újra is húzták. Olyan is volt, hogy angolul és németül elmondták és pár mp-en belül újat húztak.
(Tudom, a vége felé már ellenõrizték, hogy az a számú versenyzõ honnan is jött.)
Szerintem érdemes lehet erre is figyelni és más nyelven is közzétenni ha a magyarok nem jelentkeznek. (Tudom, a külföldi megkérdezheti a szomszédját is.)

Hank


Kedves Hank! Igen, nagyon büszkék voltunk, vagyunk, hogy a 800-nál több résztvevõbõl közel 10%-a külföldi volt, és nem a vége felé, hanem a legelejétõl ott volt a lista és amint megtaláltam a 20 oldalas tömött sorok között a rajtszámhoz tartozó nemzetiségét, ha az éppen nem magyar volt, azonnal bemondtuk németül vagy más nyelven a rajtszámot. Biztosan anagyon fáradt voltál ezért nem emlékszel pontosan. A 200 km, az 200 km ....

mmanoo írta: A rajtnál, meg a befutónál pedig annyira nem tûnt elveszettnek a fazon, szóval nem az idegen terepre fognám ezt a dolgot, inkább az "öncenzúra" hiányára...kicsit a végén "elszaladt vele a ló"...aztán kövezzen meg aki nem így gondolja.

Ebben lehet valami, de ízlések és pofonok...

#656
mmanoo

mmanoo

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Cseya, szerintem egy futóversenyen sem illik vki fogyatékosságával / hovatartozásával viccelni, márpedig ott is elõfordulhat fogyatékos / külföldi...jómagam ezt a poént nem hoztam fel, mert nem emlékeztem a pontos szövegre, ám tény hogy eléggé furcsa arcokat vágtak a körülöttem állók, ebbõl is gondolom, hogy nem csak nekem tûnt fel.
A rajtnál, meg a befutónál pedig annyira nem tûnt elveszettnek a fazon, szóval nem az idegen terepre fognám ezt a dolgot, inkább az "öncenzúra" hiányára...kicsit a végén "elszaladt vele a ló"...aztán kövezzen meg aki nem így gondolja.

#657
Jazzos

Jazzos

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts

...A magyar autósok hozták a formájukat: akarattyánál nem nézték túl jó szemmel, hogy jobbról elõzgettem õket, kedvesen leszorítottak az út murvás szélére - nehogymá' egy biciklis megelõzze õket...


Én ezt nem igazán hoztam volna elõ... és ha õ elõzgetné a mezõnyt jobbról, akkor mutatnál neki, hogy 'parancsolj öreg'??

#658
Cseya

Cseya

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Péter Attila általában a BSI által rendezett futóversenyek "ceremóniamestere", és igazából ott van elemében. Ez a kerékpáros megmozdulás szerintem neki idegen pálya.

#659
hank

hank

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Igen, volt 1-2 furcsa poénja. Pl. amikor a kecskeméti srác aki a fogyatékkal élõkkel jött és átvette a díjat, a mûsorvezetõ bedobott egy "féllábas" viccet (valami olyan volt a csattanó, hogy a "fél lábamat tenném rá" vagy ilyesmi), ami lehet, hogy humoros de az is lehet, hogy a srác és mindenki akinek hasonló gondja van vagy átérzi, nem így élik meg.
Továbbá úgy éreztem, hogy egyik irányból büszkék voltak a szervezõk, hogy ez mennyire nemzetközi, másrészrõl meg volt pár alkalom, amikor magyarul elmondták a tombola nyerõszámát és ha nem jött valaki akkor már újra is húzták. Olyan is volt, hogy angolul és németül elmondták és pár mp-en belül újat húztak.
(Tudom, a vége felé már ellenõrizték, hogy az a számú versenyzõ honnan is jött.)
Szerintem érdemes lehet erre is figyelni és más nyelven is közzétenni ha a magyarok nem jelentkeznek. (Tudom, a külföldi megkérdezheti a szomszédját is.)

Hank

#660
mmanoo

mmanoo

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
76 km-est tekertem (inkább montis lévén, nem akartam szörnyû halált halni), és sok mindenben egyetértek az elõttem szólókkal (itatópont, piahûtés,bicikliutak, stb...) Ennek ellenére abszolut pozitív volt bennem az összkép egészen a tomboláig: ott egy kicsit leromlott...
Azt hirdették mindenhol Péter Attila nevezetû szpíkerrõl, hogy õ az ország legjobb szpíkere. Leszögezem: én korábban nem ismertem, nem hallottam (személy szerint Bíró Ádámhoz vagyok szokva, akit mellesleg montis körökben szintén az ország legjobb szpíkerének tartanak), de amit mûvelt az nem volt olyan magas szintû. Rengeteg volt az ízetlen, szomszédjainkat (még ha azok az osztrákok is - soproniként tudom mirõl beszélek) csúfoló "tréfa". Én sem szívesen mennék ki Ausztriába túrázni, ha azon élcelõdnek pl hogy " kevesebb pacalt kellett volna ennem, akkor jó lenne a nyert mez" .
Jó, hogy egy tombolát nem lehet csöndben megrendezni, de talán értelmes poénokat lehet nyomni (nyomott is közbe-közbe)...