igen, 20%-kal kerül többe + a macera (mondják a fuvarozók), de sajnos csak 2 db erre alkalmas pu. van, egy Sopronban, egy Kiskundorozsmán.
meg Budafokon
http://tranzit.hu/1/...-magyarorszagon3. bekezdés
"Ro-La terminál jelenleg három van Magyarországon: Sopronban, Budafok-Hároson és Szeged-Kiskundorozsmán. RoRo terminál üzemel Baján, a Csepeli Szabadkikötõben és a Gyõr-Gönyüi Kikötõben. Konténerforgalmat, csereszekrényeket és félpótkocsikat is kezelni képes kombiterminálok vannak Sopronban, Pécsett, Bp.-Józsefvárosban (szerepét a BILK veszi át), Szegeden, Miskolc-Gömöri pu.-n, Szolnokon, Debrecenben és Záhonyban. Ezenkívül még további nyolc városban található nemzetközi forgalomra is megnyitott konténerterminál, további 16 helyen pedig belföldi konténereket kezelnek a vasútállomások."
A ... sok kamionról...
A vállalkozó cég meg inkább a sofõr belét hajtja ki, minthogy a biztonságot nézné, mert az neki kevesebbe van.
azért nem így van.
nem hajthatja túl a fuvarozó a munkavállalót, mert ha elkapják túlvezetéssel (tárgyhét plusz két hétre visszamenõleg magánál kell tartani a tachográf korongokat a menetlevéllel együtt) súlyos pénzeket sarcoltatnak vele.
ilyenkor a felelõsség a munkavállalóé, de ha kiderül, hogy felsõbb nyomásra - értsd munkaadó, esetleg megbízó - vezette túl a napi 9 órát, akkor a felelõsség megoszlik. a nagy pénzek alatt többszáz eurókat értek. (pl. egy 5 perces túlvezetés kb. 50-100 ezer forintba fájhat)
itt egy kis áttekintõ táblázat a vezetési idõkrõl:
a Ro-La (gördülõ országút) és a Ro-Ro valóban jó gondolat, de mint írtátok Ti is, drágább és macerásabb.
Elõnye annyi, hogy amíg egy országon végigvonatozik a kamion, a sofõr el tudja tölteni a pihenõidejét és közben mégis halad.
egyébként ha minden kamiont vasúton és vízi úton "transzporálnánk" át az országon, akkor minek építettünk olyan széles autópályákat? meg akkor ki fog a használatukért súlyos pénzeket fizetni?
csak egy példa.
ismerõs 40 tonnás kamionnal, kb. 50 ezer ft-ból tudott végigmenni ausztrián. és ez csak az autópálya díj. erre még rájön az üzemanyag költség, a sofõr bére stb...
elkalandozva ezen a vonalon:
németeknél volt olyan eset, hogy pihenõidõt töltött a parkolóban, rendõrök körbejárták a kamiont, benéztek a dobfék kémlelõ ablakán (nem találok rá szebb szót) és megpillantottak egy hajszálrepedést -
kevés fékpofa van hajszálrepedés nélkül - a fékpofán -
ez nem jelent semmit, még sok tízezer kilóméteren keresztül biztonságosan használható -, egybõl ébresztették a sofõrt, hogy ezt meg kéne csináltatni. 1000-2000 Eurós plusz költség a munkáltatónak...
ha belegondolunk, rengeteg kiadása van a vállalkozónak, s a folyamatos árversenyek - valamint, hogy már mindenki vehet kamiont - hatására egyre nehezebb a helyzetük.