Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Please log in to reply
19503 replies to this topic

#5241
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

nem fér. fentebb írtam :)
Thommey, L200-al van tapasztalat brutálisan sokba kerül szervizelni .


Ezt nem hittem vona:( Pedig az elõzõ széria nagyon tetszett. A mostani a buta elejével kevésbé. Pedig állítólag a legvalamilyenebb pickupnak meg is választották. Tudom, hogy nem a legrosszabbnak:D

De egy 3,5T-s autót nem is lehet személynek vizsgáztatni ha jól tudom? Tegnap néztem, hogy pl a Tesco parkolóba is tgk-val behajtani tilos:D Azért az vicces. Nem tudom ez külföldön hogy megy.
Az új Grand Scenicnek viszont durván jó ára van. És még szép is. Csak pici:D

#5242
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts

1405 kg + 820 kg pakolhatóság :) Így a scudo, az expert, meg a harmadik is bennevan(partner?). Hacsak nem full üveges, etc etc.

Szóval nem nehéz kifogni olyat, amivel nem kell aggódni a teherautós szabályok megszegésének esetén. (nyilván, hosszított, magasított dögök már szóba se jöhetnek, de a személyautónak elsüthetõek igen)


Én pl. a MB VITO-kat 2500 kg-ra vizsgáztattam. Így nincsen izgalom, csak a közegnek kell felhívni a figyelmét rá, ha megállít. Ez a trükk csak azon típusoknál jöhet számításba, ahol a forglmazó rendelkezik a módosított forgalomba helyezéshez szükséges hatósági engedéllyel. (pl. a Ford Transitokat nem lehet így vizsgáztatni.)

#5243
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
nem hianyzik, csak ujdonsagkent hatott a belter.

sajat kormanyom van es kesztyuben vezetek.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#5244
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

holnap elnézek pestre, úgyhogy ha valaki tudan adni egy címet (esetleg árat is tudna) ahova elvihetem az autót állapotfelmérésre, azt megköszönném.

Szia!
Cromax, az Asztalos Sándor úton, vagy bármelyik Ford szalon/szerviz megcsinálja , úgy gondolom. Elõzetes egyeztetés kellhet .Az eladó meg ha nem megy bele egy ilyen procedúrába, már ott is kell hagyni.

1405 kg + 820 kg pakolhatóság Így a scudo, az expert, meg a harmadik is bennevan(partner?).

Jumpy :) A partner berlingo-analóg(mint a cégesünk)

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#5245
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
1405 kg + 820 kg pakolhatóság :) Így a scudo, az expert, meg a harmadik is bennevan(partner?). Hacsak nem full üveges, etc etc.

Szóval nem nehéz kifogni olyat, amivel nem kell aggódni a teherautós szabályok megszegésének esetén. (nyilván, hosszított, magasított dögök már szóba se jöhetnek, de a személyautónak elsüthetõek igen)

#5246
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

en mar ultem bebee. a tesom fele shimanosban. sot vezettem is. iszonyat fogasa van a kormanynak, kb mintha 400-as csiszolopapirral lenne bevonva. azon kivul semmi kivetnivalom nem volt vele. de kerdezzuk meg Pitet lehet hogy van rola velemenye [4500karakter minimum, kepekkel linkekkel illusztralva?]


Céges egyes 1,6, egy csapott, egy lépcsõshátú és egy kombi 1,6os benyásat szoktam terelgetni. (Vmiért szereti a cégünk a fordokat...)
Fókáról írtam már vagy 5× úgyis (:D), én egyest vennék, 1,8ast, kombit.
Szeretnél képeket is? :lol1:



Magoo, általában a váltója és kipufogója is szarabb a városi kocsiknak.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5247
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
holnap elnézek pestre, úgyhogy ha valaki tudan adni egy címet (esetleg árat is tudna) ahova elvihetem az autót állapotfelmérésre, azt megköszönném.
__________________

#5248
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Igazatok van!

Viszont a 2,5t az össztömeg, amit csak a legkisebb teherautók nem érnek el, kb. a Scudo az utolsó ami talán még beleférhet. :)

nem fér. fentebb írtam :)

ww caddy, partner, berlingo, doblo ilyesmik + a lelemezelt 2 üléses VAN-ok kisautókból (fiesta, punto, c2, corsa etc). viszont ezeknek az áfa visszatérítése meg a költségelszámolása is macerásabb. illetve ami röhejes hogy ugyan ezeknek a tgknak számító mikrobuszoknak ( 8 személyes scudo, 9 személyes jumper pl) van személyváltozatuk, semmivel sem könyebbek. és innen tartom az egész hatályos szabályozást faszságnak.
de azért azt még megnézem mikor elkezdik a lefotózótt pick-up tulajoknak kiküldeni a számlákat :)
de mikor azzal a fostalicska seat inca-val jártam volt nálam kimásolva kresz cikkely, mert némely rendõrök rendszeresen be akartak szivatni a "nem látta a tgk-val behajtani tilos táblát ? " jelmondattal. igy meg nem jött össze nekik.

Thommey, L200-al van tapasztalat brutálisan sokba kerül szervizelni .
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5249
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,228 posts
Igazatok van!

Viszont a 2,5t az össztömeg, amit csak a legkisebb teherautók nem érnek el, kb. a Scudo az utolsó ami talán még beleférhet. :)
Like a rock...

#5250
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

A 2.5 tonna alattiakra is vonatkozik.

azokra nem

amúgy ráadásul

autópálya nem 90 hanme 80
autóút, országút 70

viszont Thez a scudódnak elvileg 2,5 fölött kéne lennie . pár éve mikor szigorították az adójogszabályokat nem gyözték õket telepakolni légkonditól kezdve minden szarral hogy meg legyen a 2,5t + (egyik ismerõspm épp akkor vett expertet)

ne köss rá fogasást hogy nem mûxik, górénak kiküldtek a sprinteer autópályás 115-re 40 ropit
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5251
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

A 2.5 tonna alattiakra is vonatkozik.



Akkor az új módosítás lehet, mivel:

26. § (1) Az egyes jármûvekkel legfeljebb a következõ sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival


- autópályán 130 km/óra,


- autóúton 110 km/óra,


- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,


- lakott területen 50 km/óra,



r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegû, zárt kocsiszekrényû tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezõgazdasági vontatóval és lassú jármûvel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegû ilyen jármûvel tilos behajtani;


Tehát a teherautó scudommal bárhol mehetek úgy, mint bármilyen személyautó, bárhova bemehetek, ahova egy személyautó.

Ellenben Rocsi pl nem, mivel neki nyitott gépkocsiszekrényû teherautója van. De ha az össztömeg neki is 2500 alatt lenne, mehetne 130/110/90-el. Ellenben, mintha nehezebb lenne.

#5252
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,228 posts

2.5 tonna alatt szerencsére egyik szabály se vonatkozik a tgk-kra. Egyedül a menetlevél.

Bár a thy által nézett autóknak az önsúlya több ennél... :)


A 2.5 tonna alattiakra is vonatkozik.
Like a rock...

#5253
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
Rendszám alapján, tavaly májustól. Bár szerencsére a mai napig nem mûködik a rendszer.
2.5 tonna alatt szerencsére egyik szabály se vonatkozik a tgk-kra. Egyedül a menetlevél.

Bár a thy által nézett autóknak az önsúlya több ennél... :)

#5254
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Ez a nehezebb kérdés. Meg hát sok helyre be sem mehetnél vele. De lehet 4 milla helyett megéri. 90-nél legalább nem eszik sokat:D Az kérdés, hogy a trafi mikorra tudja megkülönböztetni.

#5255
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,228 posts

Mindenképpen tgk a cél, mert nincsen regadó, és ha jól tudom az áfa meg visszaigényelhetõ céges autónál.


Azt belekalkuláltad, hogy ez esetben autópályán 90, városban mindenhol 50 (ott is ahol 70es tábla van!!!), országúton 80 km/h a megengedett?

Nem csak azért, mert mérnek, hanem ha, ne adja az ég, bármi balesethez közöd lesz akkor ezek a sebességek a mérvadóak elbíráláskor.
Persze ez a kérdés mindenkihez szól, aki teherautónak papírozza az autóját, mert így jár jobban anyagilag.
Like a rock...

#5256
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

en mar ultem bebee. a tesom fele shimanosban. sot vezettem is. iszonyat fogasa van a kormanynak, kb mintha 400-as csiszolopapirral lenne bevonva.


az tényleg hiba, de a ghia bõrkormánya már elég fain darab.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5257
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Nekem csak kapcsolható összkerék játszik, mert a két bükkfától Pest megye már nem takarítja télen az utat. A teljes értékû utastér a két hét múlva érkezõ gyerkõc miatt alap. A hosszú plató jó, de abban lehet kompromisszum. Az F150, meg a RAM csak kicsivel van, ha jól tudom. Mindenképpen tgk a cél, mert nincsen regadó, és ha jól tudom az áfa meg visszaigényelhetõ céges autónál. És nem lehet 280cm-nél szélesebb, mert nem jutok el a garázsig:D A sok 3 betûsrõl nekem az jut eszembe, hogy tuti qrva drága lesz javíttatni...
Kiváncsi lennék, mikor egy kanyarxenon, vagy DSG beszarik, az mennyibe fáj.

#5258
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
euro besorolás nem érdekel :) de szarabb anyagok (mindenhol), viszont abból legalább több van. csak az újabbakban van kipörgésgátló, esp meg ilyenek. nem tudom, hogy mentél-e már pickuppal, de csúszós úton a hátsóhajtás-könnyû plató elég izgulós. szóval kell az elektronika, hogy segítsen.
ja, az europaiak jóval kisebbek. fater f150ére egy dh bicaj úgy ment fel, hogy csúszkált benne, a rangeren meg a kormányt el kell fordítani. de ha nem fontos a teljes értékû hátsó üléssor, akkor vegyél clubcab-et, azon a plató 20-30 centivel hosszabb. a kétszemélyes meg hát már hatalmas.
nálam a 2.5 ranger le tud menni 8ra is, ha csak max 100al közlekedek itt a környékben. ha viszont huzamosabban 130-160 körül nyomom, akkor könnyedén lesz 10 littyó átlagban.

#5259
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
A butábbat mire érted? Extrák hiánya? Vagy Euro besorolás?
A fogyasztás is fura, beszélgettem hosszabban errõl Pupuval (Karlovitz Kristóf, mint megrögzött rekus), és õ is megerõsítette a tesztekben is olvasottakat, hogy egy Navara, vagy Ranger(ezt te is írtad),és a hasonlók is megkajálják a 3L-es motorral a 10-11-et. Ez nekem egy "kis" autóhoz sok. Azért az általam is linkelt C/K 2500-asnak a platójára majdnem felférnek ezek:) Rengeteg hurcolnivaló van, és én nem szeretném a belsõ teret összegányolni. Pont ez a baja a mostaninak is. Hely van benne, de a plüss nem szereti a fát, meg a bringás cuccokat:D Mondjuk egy EU pikappal könnyebb mozogni, de nem érzem valósnak az árukat:(

tegnap néztem az új toyotát. 3.0 d4d, 171 Le, automata, esp, kipörgésgátló, kormányról vezérelhetõ magnó, kihangosító stb. 6.8+áfa. és ez elég új még. de sose a listaárat nézd. mondtak nekem másfél éve fullextrás új navarára bruttó 6.4-et. de akkor se kéne olyan autó, amiben pina van a motorház alatt :) még ha pite ajánlja akkor sem :)

az amcsikat meg azért ejtettem (bár vérzett a szívem), mert azok sokkal butábbak, mint az európai testvéreik. hajtásban, kényelemben mindenben. fogyasztásról nem is beszélve.


dave és a többieknek: http://www.detektorbolt.hu/



#5260
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en mar ultem bebee. a tesom fele shimanosban. sot vezettem is. iszonyat fogasa van a kormanynak, kb mintha 400-as csiszolopapirral lenne bevonva. azon kivul semmi kivetnivalom nem volt vele. de kerdezzuk meg Pitet lehet hogy van rola velemenye [4500karakter minimum, kepekkel linkekkel illusztralva?]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F