Jelentkezz be Regisztrálj
Autók - hírek, vágyak és a többi
#13721
Posted 2007. August 15. - 16:27
viszonylag új Scaniak vannak felhúzva 450-500 lóerõrõl 600 körülre...
míg padlógázzal mentél x sebességgel, a chipelés után ~félgázzal tartod ugyanazt a tempót, kisebb fogyasztással.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#13722
Posted 2007. August 15. - 16:18
márpedig, ha ennyien, ennyi helyen beszélnek róla, meg komplett "cégek" alakulnak köré, akkor ez elõbb utóbb bekövetkezik.
de lehet, hogy ez soha nem következik be, akkor viszont hajrá - nélküle már szinte élni sem lehet
#13723
Posted 2007. August 15. - 15:58
elnézést, nem csak a 3-mas golfot nem akarok venni, hanem ugy nagyjából semmit '98-99 elõttrõl.http://www.eszakauto....php?item=48451
http://www.eszakauto...?item=837200000
az autókkal az a baj (és azért van kismillio "chiptuning" - de ronda szó ez amugy) mert ezek messze nincsenek kihegyezve. olyan ez mint a számtech ipar: azt a teljesitményt kell adni és garantálni, amin mind elmegy majd, ami a szalagról lejön. ezért lehet olyan processzorom, ami szalagról leérve 1,86ghz-es volt, most meg 3,22ghz-es.
a gyártó magával b*szna ki, ha végletekig kihegyezett verdákat árulna milliós nagyságrendben.
minek az esélye nagyobb a meghibásodásra, valaminek ami a maximum 90%-án pörög vagy ami 60%-on?
thommey: minden hétvégén 250km-t levezetni azért kell egy normális, kényelmes autó, ami esetleg nem ijjed meg ha elõzni kell. de nem akarom a gatyámat rákölteni. éppen csak annyit, amennyi minimálisan elég. az autón ugyis csak bukni lehet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13724
Posted 2007. August 15. - 15:56
#13725
Posted 2007. August 15. - 15:27
Asszem valami ADAC teszben csippeltettek BMW-ket, aztán mértek...a többségnél semmi egy kettõnél teljesítmény csökkenés...
#13726
Posted 2007. August 15. - 14:50
A válasz sejthetõen: sehogy. Nagy valószínûséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt
2000métek környékén 20-22%al csökken a légköri nyomás – ugyanannyival csökken az auto teljesitménye is. Mert a szoftver vigyáz a turbora nem enged neki nagyobb ford számot, vagy ha eleve ki volt hegyezve akkor meg nincs feljebb…
Azért is lehet egy passat pl 170 vagy 150 lovas mert nem biztos hogy az az auto ugy sikerült hogy 170 lovas legyen. Jo neki a 150 lo is persze ezt a chip dönti el. Merciknél gyakori a turbo vagy aleömlõ nem ugyanolyan irányú elvezetése ugyanazon blokktípusnál. A blokk ugyanaz, de ha még a környezete nem is, egykét olyan alkatrész lehet más ami miatt a sokdiplomás mérnökök a pl 141 lo mellett döntenek- azon akaratuk elleneére hogy a konkurencia 7loval erõsebbet csinált
Saját gondolat: A kendácsolos mûhelyekben dolgozo, épphogy csak a szakmunkás sulit elvégzõ emberkékre, hogy lehet „ilyen mélységû” munkát bizni??
zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]
#13727
Posted 2007. August 15. - 14:18
http://www.eszakauto....php?item=484511.9tdi csak 3-mas golfból van.
olyat meg nem akarok.
http://www.eszakauto...?item=837200000
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#13728
Posted 2007. August 15. - 13:50
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#13729
Posted 2007. August 15. - 13:49
Ne egyen sokat, de menjen...ja...
#13730
Posted 2007. August 15. - 13:47
Mi a faxnak chip...ha erõs kocsi kell, vegyél erõset...10%+ lófasz, 50+nál meg kell jobb fék hûtõ, stb... Bejárni neked 4km-rõl nem kell chip...csak tartós autó...
ááá, de nem jóó, drága egy erõs autót fenntartani..
könnyebb szarból várat (ami nem utolsó sorban drágábban jön ki, ha rendesen van megcsinálva)
#13731
Posted 2007. August 15. - 13:45
#13732
Posted 2007. August 15. - 13:44
Sima TD. Fõleg.
Mellesleg: hogy jött ide a tuning? Minek?
Használat igen, ember függõ, öreg néni is para, aki kettesnél nem vált feljebb, de ennek kisebb a valószinüsége, mint hogy a cégesek lelakottan álljanak (több kézen forgó)
Para mind2-tõl venni, de errõl szól a használtautó vásárlás.
#13733
Posted 2007. August 15. - 13:41
PerszeÉrtsem ez alatt, hogy Ford elõéletet?
(Gondoltam ne fogjak mellé rossz szériával, motorral, etc.)
...természetesen vétel elõtt minden létezõ forrást végigkérdezek itt is, máshol is...
szervizben történt alkatrészcsere,kötelezõ szervizek stb
nekem tételesen elmondták a szilentcserétõl kezdve mindent
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#13734
Posted 2007. August 15. - 13:36
nekem ebbõl a honlapból az jön le, hogy õszinték. ez a "chiptuning" nagyon zûrös biznisz. sok a kókler (nem azt mondom, lehet hogy ez a cég is az) ergo jól körbenézek mielõtt pénzt adok ki valamiért.Engem a honlapjuk akadályozna meg.
" 2. A lehetséges maximum. Teljesítménynövekedés 60-80%.
Természetesen nincs garancia, van viszont hihetetlen gyorsulás."
Ilyesmire magára valamit is adó cég egyszerüen nem vállalkozik. nekem 210-böl 230-at még megcsináltak csupán software-es beavatkozással a 252-höz már nagyobb töltölevegöhütö és más kipufogó kellett.
ahol te csináltattad az autódat, ott is képesek lettek volna 252-nél is többre. persze gondolom a feltüntetett 60-80%-ot itt sem csupán a chippeléssel érik el.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13735
Posted 2007. August 15. - 13:34
Azt gondolom, ha autót veszel, akkor az autó állapotát kell minnél jobban felmérni, felméretni.
A használat ember függõ, aki nem vigyáz a cégesre, az vélhetõen a sajátra sem.
Ha egy falábú sofõr vigyázott az autójára, azzal te nem mész semmire.
A céges autók jobb helyeken meg legalább rendesen vannak karbantartva.
(Nyilván lehet hozni példát pro-kontra.)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#13736
Posted 2007. August 15. - 13:32
1.9tdi csak 3-mas golfból van.sima 1.9 tádé, ami ugye barátok közt is 75 .
és ebbõl nem 3-5%, vagy 100 lóerõ lesz, hanem még nem keveset kell hozzáképzelni.
És valós, és mûködik is.
Míg a motor fix, mely be van írva a forgalmiba, motorszám se változik, valamint a térfogat sem éppen....
igaz kicsit kormol, de amíg kamazokat, és kamionokat, BKV és egyéb buszokat hagynak közlekedni, addig ez is elenyészõ.
olyat meg nem akarok.
ha másfél milla van rászánva, és tegyük fel 1,450-ért veszem, akkor marad 50k okoskodni. elsõ körben ha nincs benne, akkor váltózár.
utána ha nincs hozzá, akkor téligumi.
utána jöhet a "chiptuning" vagy a kilincsek karosszéria szinére fényeztetése, vagy amit kitalálok.
elsõ a biztonság.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13737
vendég_Charon_*
Posted 2007. August 15. - 13:25
(Gondoltam ne fogjak mellé rossz szériával, motorral, etc.)
...természetesen vétel elõtt minden létezõ forrást végigkérdezek itt is, máshol is...
#13738
Posted 2007. August 15. - 13:22
csak egy cégesnél nagyobb esély van rá hogy szartak rá és mindenki ütötte vágtaNem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.
vigyázni ott szoktak rá ahol könyv szerinti 0-ra írásnál (5év ugye) megveheti a dolgozó, de azok meg nem is nagyon kerülnek piacra...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13739
Posted 2007. August 15. - 13:22
szólj ha aktuális lesz,mert a fórumon már van pár ember akinek lehet adni a szavára és esetleg tudja az elõéletét az autónak(persze ha végig szervizelve volt)Én most ezzel szemezek: http://www.hasznalta...creenwidth=1280
Kifogás?
(aktuális csak decemberben lesz, de elméleti síkon most...)
ott a pont... meg lehet nézni a mi pöszópartnerünket,jobban van kímélve ,mint a sajátNem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#13740
Posted 2007. August 15. - 13:20
Engem a honlapjuk akadályozna meg.
" 2. A lehetséges maximum. Teljesítménynövekedés 60-80%.
Természetesen nincs garancia, van viszont hihetetlen gyorsulás."
Ilyesmire magára valamit is adó cég egyszerüen nem vállalkozik. nekem 210-böl 230-at még megcsináltak csupán software-es beavatkozással a 252-höz már nagyobb töltölevegöhütö és más kipufogó kellett.
ahogy mondod, de mivel ez nem igazán cég, hanem elvileg magánember, így...
Garanciát sem vállal rá senki, és nem is keveset kell beleheccölni a motorba
a 75 lovas sima TDbõl kb 150 ezer ft beleölésével tudnánk egy 120 körüli ménest leigazolni.
És ez messze nem a véglet, és ahogy mondod, intercooler, turbó, adagoló, hûtõ, közdarab, mindent cserélni kell, nem csak egy számmal nagyobb turbó.
Nem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.
ugye jelenleg egy ex-céges kishaszonnal mászkálok.
Rengeteg van belõle, egyik legstrammabb dög.
Csak mikor tegnap is jöttem egy laza 120 körül haza pályán osztrákiából, lepõdtem meg hogy egy-két tesó-autó olyan 170 feletti tempóval elillant mellettem.
Azonos autó, azonos felépítmény, azonos motor, és váltó.
Mikor megveszed, lehet hogy van még benne kompresszió is, a turbó is mûködik, de fél év múlva az egész autó összeesik.
Céges volt, nem vigyáztak rá, hiszen senki sem a gazdája.
Míg az enyém, melyet szinte 100%osra hoztam, nem hajtom ki a belét, folyamatosan szervízelem ahogy kell, legkisebb parára is ott figyel a problémamegoldó embernél, sztem bármikor eladható.
Tehát persze nem szükségszerü, de amikor az ember a saját autóját hajtja, fõként vigyáz rá.
Míg a cégest igen kevesen kímélik. Kivéve mikor egy fix ember használja, valamint amortizáció keretein belül kisajátítható lesz. De itt is max 1-2 ember használja csak.