Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Please log in to reply
19503 replies to this topic

#13721
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
teherautóknál is hallottam chip tuningról.
viszonylag új Scaniak vannak felhúzva 450-500 lóerõrõl 600 körülre...
míg padlógázzal mentél x sebességgel, a chipelés után ~félgázzal tartod ugyanazt a tempót, kisebb fogyasztással.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#13722
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
ez a csiptuning téma addig lesz csak érdekes itthon, amíg rendesen rá nem szállnak a környezetvédelmi engedélyek kiadásakor...
márpedig, ha ennyien, ennyi helyen beszélnek róla, meg komplett "cégek" alakulnak köré, akkor ez elõbb utóbb bekövetkezik.

de lehet, hogy ez soha nem következik be, akkor viszont hajrá - nélküle már szinte élni sem lehet ;)

#13723
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

http://www.eszakauto....php?item=48451
http://www.eszakauto...?item=837200000

elnézést, nem csak a 3-mas golfot nem akarok venni, hanem ugy nagyjából semmit '98-99 elõttrõl. :)

az autókkal az a baj (és azért van kismillio "chiptuning" - de ronda szó ez amugy) mert ezek messze nincsenek kihegyezve. olyan ez mint a számtech ipar: azt a teljesitményt kell adni és garantálni, amin mind elmegy majd, ami a szalagról lejön. ezért lehet olyan processzorom, ami szalagról leérve 1,86ghz-es volt, most meg 3,22ghz-es.
a gyártó magával b*szna ki, ha végletekig kihegyezett verdákat árulna milliós nagyságrendben.
minek az esélye nagyobb a meghibásodásra, valaminek ami a maximum 90%-án pörög vagy ami 60%-on?

thommey: minden hétvégén 250km-t levezetni azért kell egy normális, kényelmes autó, ami esetleg nem ijjed meg ha elõzni kell. de nem akarom a gatyámat rákölteni. éppen csak annyit, amennyi minimálisan elég. az autón ugyis csak bukni lehet.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#13724
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
azért úgy gondolom, nem csak úgy lehet bármihez hozzáállni, hogy kizárólag az atomtudós/fizikus végzettségüek nyúlhatnak hozzá bármihez úgy, hogy jó süljön ki belõle...

#13725
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Itt az igazság...
Asszem valami ADAC teszben csippeltettek BMW-ket, aztán mértek...a többségnél semmi egy kettõnél teljesítmény csökkenés...

#13726
hé én

hé én

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Mérnökünk üldögél a százmilliókat érõ fékpadnál, és miután tucatnyi lukat fúrt a hengerfejbe, hónapokat töltött a megfelelõ turbó kiválasztásával, a fordulatszám, az égési csúcsnyomás és a kipufogógáz-hõmérséklet pontos beállításával, azon töpreng, vajh' hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.
A válasz sejthetõen: sehogy. Nagy valószínûséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt


2000métek környékén 20-22%al csökken a légköri nyomás – ugyanannyival csökken az auto teljesitménye is. Mert a szoftver vigyáz a turbora nem enged neki nagyobb ford számot, vagy ha eleve ki volt hegyezve akkor meg nincs feljebb…

Azért is lehet egy passat pl 170 vagy 150 lovas mert nem biztos hogy az az auto ugy sikerült hogy 170 lovas legyen. Jo neki a 150 lo is persze ezt a chip dönti el. Merciknél gyakori a turbo vagy aleömlõ nem ugyanolyan irányú elvezetése ugyanazon blokktípusnál. A blokk ugyanaz, de ha még a környezete nem is, egykét olyan alkatrész lehet más ami miatt a sokdiplomás mérnökök a pl 141 lo mellett döntenek- azon akaratuk elleneére hogy a konkurencia 7loval erõsebbet csinált

Saját gondolat: A kendácsolos mûhelyekben dolgozo, épphogy csak a szakmunkás sulit elvégzõ emberkékre, hogy lehet „ilyen mélységû” munkát bizni??

zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]


#13727
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

1.9tdi csak 3-mas golfból van.
olyat meg nem akarok.

http://www.eszakauto....php?item=48451
http://www.eszakauto...?item=837200000

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#13728
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
en azert kivancsi lennek amikor a melo vegen kernek egy merest hogy allna a szaja.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#13729
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Aki erõset akar, vegyen benyásat, aki kormosat, az ***** le...örülök, mikor elõttem ilyen szar sztrítrécsinges passat, egyéb diesel szutykok gyorsítanak, én meg vakarjam a kormot...fakk...
Ne egyen sokat, de menjen...ja...

#13730
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

Mi a faxnak chip...ha erõs kocsi kell, vegyél erõset...10%+ lófasz, 50+nál meg kell jobb fék hûtõ, stb... Bejárni neked 4km-rõl nem kell chip...csak tartós autó...



ááá, de nem jóó, drága egy erõs autót fenntartani..
könnyebb szarból várat :) (ami nem utolsó sorban drágábban jön ki, ha rendesen van megcsinálva)

#13731
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Mi a faxnak chip...ha erõs kocsi kell, vegyél erõset...10%+ lófasz, 50+nál meg kell jobb fék hûtõ, stb... Bejárni neked 4km-rõl nem kell chip...csak tartós autó...

#13732
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ezek fapados autókat tuningolnak, amik nem I-betüsek.
Sima TD. Fõleg.
Mellesleg: hogy jött ide a tuning? Minek?:)

Használat igen, ember függõ, öreg néni is para, aki kettesnél nem vált feljebb, de ennek kisebb a valószinüsége, mint hogy a cégesek lelakottan álljanak (több kézen forgó)

Para mind2-tõl venni, de errõl szól a használtautó vásárlás.

#13733
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

Értsem ez alatt, hogy Ford elõéletet?

(Gondoltam ne fogjak mellé rossz szériával, motorral, etc.)

...természetesen vétel elõtt minden létezõ forrást végigkérdezek :) itt is, máshol is...

Persze
szervizben történt alkatrészcsere,kötelezõ szervizek stb
nekem tételesen elmondták a szilentcserétõl kezdve mindent ;)

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#13734
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Engem a honlapjuk akadályozna meg.

" 2. A lehetséges maximum. Teljesítménynövekedés 60-80%.
Természetesen nincs garancia, van viszont hihetetlen gyorsulás."

Ilyesmire magára valamit is adó cég egyszerüen nem vállalkozik. nekem 210-böl 230-at még megcsináltak csupán software-es beavatkozással a 252-höz már nagyobb töltölevegöhütö és más kipufogó kellett.

nekem ebbõl a honlapból az jön le, hogy õszinték. ez a "chiptuning" nagyon zûrös biznisz. sok a kókler (nem azt mondom, lehet hogy ez a cég is az) ergo jól körbenézek mielõtt pénzt adok ki valamiért.
ahol te csináltattad az autódat, ott is képesek lettek volna 252-nél is többre. persze gondolom a feltüntetett 60-80%-ot itt sem csupán a chippeléssel érik el.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#13735
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
Én ezt kissé másként látom.
Azt gondolom, ha autót veszel, akkor az autó állapotát kell minnél jobban felmérni, felméretni.

A használat ember függõ, aki nem vigyáz a cégesre, az vélhetõen a sajátra sem.
Ha egy falábú sofõr vigyázott az autójára, azzal te nem mész semmire.
A céges autók jobb helyeken meg legalább rendesen vannak karbantartva.
(Nyilván lehet hozni példát pro-kontra.)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#13736
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

sima 1.9 tádé, ami ugye barátok közt is 75 .

és ebbõl nem 3-5%, vagy 100 lóerõ lesz, hanem még nem keveset kell hozzáképzelni.

És valós, és mûködik is.

Míg a motor fix, mely be van írva a forgalmiba, motorszám se változik, valamint a térfogat sem éppen....

igaz kicsit kormol, de amíg kamazokat, és kamionokat, BKV és egyéb buszokat hagynak közlekedni, addig ez is elenyészõ.

1.9tdi csak 3-mas golfból van.
olyat meg nem akarok.
ha másfél milla van rászánva, és tegyük fel 1,450-ért veszem, akkor marad 50k okoskodni. elsõ körben ha nincs benne, akkor váltózár.
utána ha nincs hozzá, akkor téligumi.
utána jöhet a "chiptuning" vagy a kilincsek karosszéria szinére fényeztetése, vagy amit kitalálok.
elsõ a biztonság.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#13737
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Értsem ez alatt, hogy Ford elõéletet?

(Gondoltam ne fogjak mellé rossz szériával, motorral, etc.)

...természetesen vétel elõtt minden létezõ forrást végigkérdezek :) itt is, máshol is...

#13738
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,271 posts

Nem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.

csak egy cégesnél nagyobb esély van rá hogy szartak rá és mindenki ütötte vágta

vigyázni ott szoktak rá ahol könyv szerinti 0-ra írásnál (5év ugye) megveheti a dolgozó, de azok meg nem is nagyon kerülnek piacra...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13739
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

Én most ezzel szemezek: http://www.hasznalta...creenwidth=1280

Kifogás?

(aktuális csak decemberben lesz, de elméleti síkon most...)

szólj ha aktuális lesz,mert a fórumon már van pár ember akinek lehet adni a szavára és esetleg tudja az elõéletét az autónak(persze ha végig szervizelve volt)

Nem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.

ott a pont... meg lehet nézni a mi pöszópartnerünket,jobban van kímélve ,mint a saját

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#13740
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

Engem a honlapjuk akadályozna meg.

" 2. A lehetséges maximum. Teljesítménynövekedés 60-80%.
Természetesen nincs garancia, van viszont hihetetlen gyorsulás."

Ilyesmire magára valamit is adó cég egyszerüen nem vállalkozik. nekem 210-böl 230-at még megcsináltak csupán software-es beavatkozással a 252-höz már nagyobb töltölevegöhütö és más kipufogó kellett.



ahogy mondod, de mivel ez nem igazán cég, hanem elvileg magánember, így...
Garanciát sem vállal rá senki, és nem is keveset kell beleheccölni a motorba

a 75 lovas sima TDbõl kb 150 ezer ft beleölésével tudnánk egy 120 körüli ménest leigazolni.

És ez messze nem a véglet, és ahogy mondod, intercooler, turbó, adagoló, hûtõ, közdarab, mindent cserélni kell, nem csak egy számmal nagyobb turbó.


Nem szólnék bele a céges - nem céges dologba, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki volt az elõzõ tulajdonos, cég, vagy magánszemély, lényeg az, hogy hogy használták.



ugye jelenleg egy ex-céges kishaszonnal mászkálok.
Rengeteg van belõle, egyik legstrammabb dög.

Csak mikor tegnap is jöttem egy laza 120 körül haza pályán osztrákiából, lepõdtem meg hogy egy-két tesó-autó olyan 170 feletti tempóval elillant mellettem.
Azonos autó, azonos felépítmény, azonos motor, és váltó.

Mikor megveszed, lehet hogy van még benne kompresszió is, a turbó is mûködik, de fél év múlva az egész autó összeesik.
Céges volt, nem vigyáztak rá, hiszen senki sem a gazdája.

Míg az enyém, melyet szinte 100%osra hoztam, nem hajtom ki a belét, folyamatosan szervízelem ahogy kell, legkisebb parára is ott figyel a problémamegoldó embernél, sztem bármikor eladható.

Tehát persze nem szükségszerü, de amikor az ember a saját autóját hajtja, fõként vigyáz rá.
Míg a cégest igen kevesen kímélik. Kivéve mikor egy fix ember használja, valamint amortizáció keretein belül kisajátítható lesz. De itt is max 1-2 ember használja csak.