Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Please log in to reply
19503 replies to this topic

#13301
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

dizel legyen, abs legyen, 4 légzsák legyen és '99 utáni legyen. meg ne kelljen folyton szervizbe hordani.

Ford Focus Tournier
Cirtoën Xsara Break
Peugeot 306 Break
VW Golf Variant
Seat Cordoba Variant
Renalt Mégane Grandtour

Válassz ízlés és tûrõképesség szerint! ;)
Szerintem akkor még csak a komolyabb autókba szereltek oldallégzsákot...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#13302
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
2 lufi nem elég?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#13303
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ilyet max eco-ból kapsz.

ha ilyen létezne, mindenki ilyennel menne.

#13304
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
2000-res évjáratú 2,0 dtl astra kombi helyett valami más ajánlat másfél milláig?
dizel legyen, abs legyen, 4 légzsák legyen és '99 utáni legyen.
meg ne kelljen folyton szervizbe hordani.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#13305
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

De ne az én lelkiismeretemre.

@LL

120 volt az _ütközési_ sebesség ?


meg mondom neked öszintén konkrét adatot passzolok.
a vétkes sofõr mondta, hoyg annyival jött. /persze a rendõröknek már nem ez a verzió ment/

http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=1364
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#13306
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

igen, 20%-kal kerül többe + a macera (mondják a fuvarozók), de sajnos csak 2 db erre alkalmas pu. van, egy Sopronban, egy Kiskundorozsmán.

meg Budafokon
http://tranzit.hu/1/...-magyarorszagon
3. bekezdés
"Ro-La terminál jelenleg három van Magyarországon: Sopronban, Budafok-Hároson és Szeged-Kiskundorozsmán. RoRo terminál üzemel Baján, a Csepeli Szabadkikötõben és a Gyõr-Gönyüi Kikötõben. Konténerforgalmat, csereszekrényeket és félpótkocsikat is kezelni képes kombiterminálok vannak Sopronban, Pécsett, Bp.-Józsefvárosban (szerepét a BILK veszi át), Szegeden, Miskolc-Gömöri pu.-n, Szolnokon, Debrecenben és Záhonyban. Ezenkívül még további nyolc városban található nemzetközi forgalomra is megnyitott konténerterminál, további 16 helyen pedig belföldi konténereket kezelnek a vasútállomások."



A ... sok kamionról...
A vállalkozó cég meg inkább a sofõr belét hajtja ki, minthogy a biztonságot nézné, mert az neki kevesebbe van.


azért nem így van.
nem hajthatja túl a fuvarozó a munkavállalót, mert ha elkapják túlvezetéssel (tárgyhét plusz két hétre visszamenõleg magánál kell tartani a tachográf korongokat a menetlevéllel együtt) súlyos pénzeket sarcoltatnak vele.
ilyenkor a felelõsség a munkavállalóé, de ha kiderül, hogy felsõbb nyomásra - értsd munkaadó, esetleg megbízó - vezette túl a napi 9 órát, akkor a felelõsség megoszlik. a nagy pénzek alatt többszáz eurókat értek. (pl. egy 5 perces túlvezetés kb. 50-100 ezer forintba fájhat)

itt egy kis áttekintõ táblázat a vezetési idõkrõl:
Feltöltött kép

a Ro-La (gördülõ országút) és a Ro-Ro valóban jó gondolat, de mint írtátok Ti is, drágább és macerásabb.
Elõnye annyi, hogy amíg egy országon végigvonatozik a kamion, a sofõr el tudja tölteni a pihenõidejét és közben mégis halad.

egyébként ha minden kamiont vasúton és vízi úton "transzporálnánk" át az országon, akkor minek építettünk olyan széles autópályákat? meg akkor ki fog a használatukért súlyos pénzeket fizetni?

csak egy példa.
ismerõs 40 tonnás kamionnal, kb. 50 ezer ft-ból tudott végigmenni ausztrián. és ez csak az autópálya díj. erre még rájön az üzemanyag költség, a sofõr bére stb...

elkalandozva ezen a vonalon:
németeknél volt olyan eset, hogy pihenõidõt töltött a parkolóban, rendõrök körbejárták a kamiont, benéztek a dobfék kémlelõ ablakán (nem találok rá szebb szót) és megpillantottak egy hajszálrepedést - kevés fékpofa van hajszálrepedés nélkül - a fékpofán - ez nem jelent semmit, még sok tízezer kilóméteren keresztül biztonságosan használható -, egybõl ébresztették a sofõrt, hogy ezt meg kéne csináltatni. 1000-2000 Eurós plusz költség a munkáltatónak...

ha belegondolunk, rengeteg kiadása van a vállalkozónak, s a folyamatos árversenyek - valamint, hogy már mindenki vehet kamiont - hatására egyre nehezebb a helyzetük.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#13307
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts

akkor folytatom a gondolatmenetet.
Csak, és kizárólag magamat veszélyeztetem.(ez sem igaz, számtalan esetben a biztonsági õv hiánya menti meg az utast. Ja és nincs légzsákom :-))
Senki mást.

AKkor ez miért olyan nagy bûn? Miért egyenértékü egy gyorshajtással, egy ittas vezetéssel?


Aki így akar meghalni, tegye.


De ne az én lelkiismeretemre.

@LL

120 volt az _ütközési_ sebesség ?

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#13308
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

A kurvasok kamionról volt nemrég cikk a TotalCar-ban. Ötletelés. Mert ugye a kamionforgalom jó része tranzit, ami nekünk valójában sehogy se jó. De ha mondjuk ennek a tranzitnak legalább egy része vonaton vagy hajón zajlana, akkor az mennyivel szebb-jobb lenne... Van is ilyen szolgáltatás nálunk, csak nem óccsó. A vállalkozó cég meg inkább a sofõr belét hajtja ki, minthogy a biztonságot nézné, mert az neki kevesebbe van.

igen, 20%-kal kerül többe + a macera (mondják a fuvarozók), de sajnos csak 2 db erre alkalmas pu. van, egy Sopronban, egy Kiskundorozsmán.

Autópálya biztonságról pedig: az M3-on szoktunk közlekedni Bp-Miskolc viszonylatban. A tapasztalatom pedig az, hogy 130 környékén gyakorlatilag életveszély a közlekedés, mert a belsõ sávban 150-160-nal húz a sor, a külsõben meg 90 környékén. Gyakorlatikag lehet választani, hogy melyik sebességet óhajtom, mert az elõzgetés igen-igen macerás még akkor is, ha van némi erõ az autóban.
--Trifo

abszolut így van, 130 a legrosszabb. ráadásul én most leggyakrabban egy olyannal megyek pályán, aminek a végsebessége 125-130 körül van és csak lejtõn lehet elõzni - totális para, ha bemegyek a belsõbe, mert akár fél-1 perc is lehet az elõzés :)

#13309
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts

Én a múltkor lemértem ezt a dolgot Bp.-Gyõr viszonylatban.
Az elsõ esetben 16.3 literes fogyasztást írt a computer és 14 perccel voltam gyorsabb a másodiknál, ahol 7.4-et írt fogyasztásra.
Egyszóval rohadtul nem éri meg.

Néhány hete Barcsra mentem a Suzival(1.0) Debrecenbõl.
Oda 130-140km/h két megállással (folyóügyek végett) 6 óra a menetidõ
Vissza Budapest alatt KB 50Kmre müszaki hiba.Onnantól 60-70km/h.
7és fél óra menetidõvel és drasztikusan lecsökkent fogyasztással. :D
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#13310
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

A kurvasok kamionról volt nemrég cikk a TotalCar-ban. Ötletelés. Mert ugye a kamionforgalom jó része tranzit, ami nekünk valójában sehogy se jó. De ha mondjuk ennek a tranzitnak legalább egy része vonaton vagy hajón zajlana, akkor az mennyivel szebb-jobb lenne... Van is ilyen szolgáltatás nálunk, csak nem óccsó. A vállalkozó cég meg inkább a sofõr belét hajtja ki, minthogy a biztonságot nézné, mert az neki kevesebbe van.

Autópálya biztonságról pedig: az M3-on szoktunk közlekedni Bp-Miskolc viszonylatban. A tapasztalatom pedig az, hogy 130 környékén gyakorlatilag életveszély a közlekedés, mert a belsõ sávban 150-160-nal húz a sor, a külsõben meg 90 környékén. Gyakorlatikag lehet választani, hogy melyik sebességet óhajtom, mert az elõzgetés igen-igen macerás még akkor is, ha van némi erõ az autóban.

--Trifo


erre a máv pont ugyanannyira van felkészülve, mint a bkv a p+r-es parkolókra...:)

semennyire.

#13311
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
evox
http://response.jp/i...ages/154920.jpg
http://img180.images.../3ymkqbqpq1.jpg
http://www.leftlanen...volution-x.html
http://www.lancerreg...15&pagenumber=1

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#13312
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
A kurvasok kamionról volt nemrég cikk a TotalCar-ban. Ötletelés. Mert ugye a kamionforgalom jó része tranzit, ami nekünk valójában sehogy se jó. De ha mondjuk ennek a tranzitnak legalább egy része vonaton vagy hajón zajlana, akkor az mennyivel szebb-jobb lenne... Van is ilyen szolgáltatás nálunk, csak nem óccsó. A vállalkozó cég meg inkább a sofõr belét hajtja ki, minthogy a biztonságot nézné, mert az neki kevesebbe van.

Autópálya biztonságról pedig: az M3-on szoktunk közlekedni Bp-Miskolc viszonylatban. A tapasztalatom pedig az, hogy 130 környékén gyakorlatilag életveszély a közlekedés, mert a belsõ sávban 150-160-nal húz a sor, a külsõben meg 90 környékén. Gyakorlatikag lehet választani, hogy melyik sebességet óhajtom, mert az elõzgetés igen-igen macerás még akkor is, ha van némi erõ az autóban.

--Trifo

#13313
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,694 posts
Ezekrõl már én is hallottam. Nagyon gonosz emberek.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#13314
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Naja. A varosban rendszeresen beesnek elenk is "fektavon" :)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#13315
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
a kamionosok nem a taho miatt mennek csak annyival meg, hogy vonatozva felváltva spóroljanak?

engem a tatáknál jobban frusztrálnak a dukátós meg egyéb erõs kisteherautós kispöcsû IQ harcos vállalkozók.
meg az olyan sportautós tolakodók, akik bevágnak, erõsen fékeznek, nem számolva azzal, hogy én 5-600 kilót cipelve nem tudok olyan könnyen megállni. ha meg beleszállok én vagyok a hibás, mert én vagyok hátul.

#13316
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

minek sietsz annyira?
indulj el hamarabb!


Azért a szezont a faszommal keverni nem érdemes.

#13317
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

minek sietsz annyira?
indulj el hamarabb!

ez tök jó ötlet :)
induljunk el mindnehova tegnapelött.

#13318
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

A völgyhíd meg jó, mert 1 órát nyerek vele Nagykanizsára menet!


minek sietsz annyira?
indulj el hamarabb!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#13319
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Engem a kamionosok nem zavarnak. Ök, ha befejezték az elözést legalább visszamennek jobbra. Igazán hosszú több perces elözés ritkaságszámba megy náluk. Én a felesleges balsávfoglalóktól vagyok rosszul még akkor is, ha ezt 200-zal teszik.

#13320
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Az elsõ jogsi elõtt.


A kalaposokkal van a legkevesebb gond. Azt messzirõl kiszúrod.5 kockáztatóból 4,8 wannabe zsírnyakú rallydriver. Szutyukitól M6-ig.