Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#11341
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
na opel dízelt sose. elmegy 150ezret kb. gond nélkül. utána adagoló (300k min) és sorban minden... max az 1.7 isuzut, mert idõtlen idõkig elmeg, de az meg annyira gyenge, hogy...
a régi gömbölyû mondeo, ha foglalkoznak vele, akkor nagyon sokáig elmegy. vw dízelek dettó.
de sokan morognak a fiatokra, pedig csak a haverok között van két db 300ezer feletti dízel darab gond nélkül.

#11342
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
ja, és a benzint ki fogja vizetni? :)
a ventó dologra: azonos a golffal.
az van, tetszik a futómûve, mivel jó állapotban van. A motor valóban gyenge, de ez van :) és nem füstöl!!!! pedig 200e felett van. Itthon szerelem, futómû, fék és motortér szinten. A motor persze más téma, de az csak ritkán szerelendõ... :) (dízel)

ezért tetszik a 9x-es széria, mert filléres a javítás, és otthon is megoldható könnyedén.

Ja, és nem versenyezni akarok! :) most 75 ló, és tök jó nyugodtan autózom azóta.

#11343
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

köszi :)
De ha változtatnék, akkor kerek kombi TDI passat lenne (az elsõ szériás, nem az újabb)
Ha olcsóbb, akkor Vento 1.8 benzin.


ventonak elég takony a futómûve, aki néha picit nyomja neki, senki sem szerette ismerõseim közül. ha meg aláraksz egy normális futómûvet, akkor meg megint nem jössz ki jól pénzügyileg. és az a gond, hogy ezekkel is már szervízbe kell menni, akármi van vele, mert otthon már nem szerelhetõ.
passatból ez a tdi még elég gyengusz, kb olyan lesz mint az sdi golf, mert a legerõsebb 1,9 az 115 ló, a 2,5re meg sokat kell fizetni, ezért gondolom az nem játszik. 1,8turbo, oszt jóvan. eszik, de legalább megy. nehéz ügy ez:D

#11344
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
köszi :)
De ha változtatnék, akkor kerek kombi TDI passat lenne (az elsõ szériás, nem az újabb)
Ha olcsóbb, akkor Vento 1.8 benzin.


Csak semmi értelme sajnos eladósodni egy autó miatt.


A ketyegés meg.. kicsit teherautós ja, de a kinyomócsapágy a ludas benne 50%-ban, ez minden 9x-es vw-ben ezer hangos (L)

#11345
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
régi dízelt nem vennék, füstöl. ha már dízel, akkor egy két liter körüli új darab, húzva (min 170ló és 400Nm), részecskeszûrõvel. ha 2000 elõtti autóban gondolkozol, akkor 94-97 honda accord elég jó tipp. nem olcsó, de jó. megbízható, keveset fogyaszt, kényelmes, megy és nem esik le az útról. alkatrész is van hozzá, mondjuk az elég drága. de kevés kell belõle szerencsére.
régi vectrát és mondeot ne vegyél, omegát se. g astrától és c vectrától jöhetnek, azok már nem romlanak.
vw passattal az a baj, h nagyon kevés belõle a nem szarráhajtott, jaszkaris hülyegyerektõl eladó darab. golfra ugyanez igaz.
én ilyen évjáratból mitsu galantot vennék, 2,5-est, bõröst, a plüsse elég szar.

#11346
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Akkor vajon miért egy TDI és nem egy TFSI Audi nyert Le Mans-ban? Ha megvan rá a megoldás akkor megcsinálják, mert akkor a konkurenciától veszi a vevõket. Egyébként van már olyan dízel, amin nem is hallani semmit.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#11347
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Minek hallgassa az ember a kerregest ha nem kotelezo? ;)

lehet csak urban legend, de az audinál mondta valaki, hogy meg tudnák csinálni a dízelt is "ketyegésmentesre", csak nem akarják, mert akkor senki nem venné a benzinest...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#11348
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Minek hallgassa az ember a kerregest ha nem kotelezo? ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#11349
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Naja, ezt tudom, hisz most is 2 dízel ketyeg itthon.
Csak nem tudom hogy mennyire száll el még a gázolaj ára, így még ha ki is fizetem a többletet, és azonos a fenntartása (199x-es autónál így van) akkor is be fogja e hozni, vagy az elszállt árak miatt, és a növekvõ különbség miatt már sosem... :)

#11350
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
hat ugye azt kell szamolnod, hogy a dragabban vett auto a dragabb uzemanyagbol kevesebbet fogyaszt.
es mennyi km alatt jon vissza az a kulonbozet ami a mostani nagyobb veteli ar
es a majdani ~nagyobb eladasi ar ill fogyasztas/karbantartas-bol kijon

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#11351
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Benzinest, gázossá alakítva (187 Ft/liter)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#11352
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Valószinüleg igazad lehet, nem vagyok vegyész, csak a gyakorlati végfelhasználással foglalkozom, ill. a lepárlást is csak alapszinten tanultam, és azt is már régen. Ezért tûnt hihetõnek amit az illetõ elég szakmai jellegü stilusban leadott, én elhittem. Amúgy az arányok eltolódása az valós, személyes tapasztalat is.
Azt hiszem vagyok olyan jóhiszemü ember hogy az általad is említett -mert annyiért is megveszik- szöveget igazából nem szeretném elhinni.
Részemrõl kb. 20 év autózás után is maradok a benzinnél.;)

#11353
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Tehát bárhogy olvasom, az 1-2 liter eltérésért nem éri meg plusz pénzt adni már.
Éves szinten 30e km-en.... Na matekozok.

#11354
the_d

the_d

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.416 hozzászólás
elbandi, céges tréner bevett valami marketingpirulát. :)

Egy liter/köbméter/kübli/egység kõolajból megadott mennyiségû finomabb szénhidrogéneket lehet elõállítani. (Más-más lelõhelyekrõl jövõ kõolajnál ez változik a természet rendje szerint -> lsd. mennyi dínó került bele, milyen mélyen van, stb.).

A benzin egy finom szénhidrogén, az elsõ fázis terméke (a petróleum, a kerozin és társaik is). A második fázisban jön a dízel, a gázolaj (nem teljesen ugyanaz m.a. dízel!, csak átfedés van), az ásványi olaj, és a nehézgázolaj (ezek közös kiindulási anyaga a nafta). A harmadik fázisban jön (vagyis marad) az aszfalt és a pakura. (ez a sor amúgy a szénláncok hosszúságát nézve is kb). Jah és van a maradék trutymák, ami megy távilosztánba útburkolásra. Ez a 3 fõfázis, mindegyik után mindegyik termék további finomításon megy keresztül.

Tehát ezeknek az arányai fixek (adott technológián). A dízel a következõ okok miatt drága:
- sok tartalék volt belõle, ami elfogyott
- annyi dízeles kocsi van hogy tudják hogy adhatják drágábban
- az új dízelmotorok többnyire sokkal jobb minõségû (magasabb cetánszámú) dízelt kívánnak: több utókezelés, több költség, illetve nem lehet felhsználni a harmadik fázisból maradó vákuumgázolajból katalitikus krakkolással csinálható dízelolajat.

Soros György amúgy úgy vélekedett nemrég hogy hamarosan csökkenni fognak az árak. De biztosat senki nem tud.

Egy átlag dízel egyébként (citroennél és mazdánál, ezeket nézem most magamnak) kevesebbet fogyaszt annyival egy azonos telj. benzinesnél hogy megérje. Karbantartásban nem tudok hozzáfûzni semmit, nem volt még dízeles kocsim.
Meguntam az aláírásom....

#11355
hé én

hé én

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
engem az zavarna a dízeleknél, hogy sokkal mesteribb technikát igényel a sok ezer bar-os befecskendezési nyomás elõállítása. ha ott vmi kis bizgerentyû elszáll - egy 4 grammos tûcske ami mögött 1600bar lapul - sokkalta kevésbé javítható mint egy átlag benzin. alacsonyabb kategoriákban - uj focus - vmi oknál fogva eltet 30perc is mire felmelgedet az autó télen. akaro mondani elkezdett rendesen fûteni. ninsc dízel autonk, nincs tapasztalatom csak ilyen utazos.
...ha van 30%nyi fogyasztáskül. lesz nemsokára 30%nyi árkülönbség is....ugyanis dízel jelentõsen alacsonyabb árrol indult felfelé mint a benzin.


- ujságcikkek szerint 2literig benzin, utána dízel - átlagos életvitelhez

zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]


#11356
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Elvileg a dolog lényege valami olyasmi, hogy a kõolaj lepárlásakor egy adott arányú benzin-gázolaj elõállítása a leggazdaságosabb. De az elmult évtized során a lakossági diesel használat nagyarányú novekedése miatt ez az arány felborult, a régebbi kb.felefele helyett most kb. negyed-háromnegyed a GO javára, igy gazdaságtalanabbá vált az elõállitása. Ennek eredményeképp elöbb a GO feljött a benzin árszintjére, majd ahogy most is látjuk el is kerülte. A céges tréner ilyen szöveggel magyarázta ezt a dolgot. Diesel kocsit ha csak évi pártizezer km kell menni akkor semmiképp nem vennék, más kérdés hogy én személyesen még felette sem :) de ez a személyes véleményem.

#11357
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Komolyan :)

Csak megéri e kb 300e-t kiadni plusszban a dízelért, vagy mégjobban elszáll az ára a benzinhez képest... :)

#11358
xenium

xenium

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.448 hozzászólás
ezt te sem komolyan kérdezed? :)

edit: én ezt nem tudom, de csökkeni biztos nem fog a nyersolaj ára
Sei, soku Si.

#11359
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
van vmi stratégia (elõre ismert) a benzin/gázolaj jövõbeni árára? vagy már nem is lehet számítani a gázolaj árcsökkenésére?:) (azaz megéri e még dízel autóban gondolkodni)

#11360
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

TraBarna

5:45-tõl Subi :)
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!