Jelentkezz be Regisztrálj

Autók - hírek, vágyak és a többi
#11341
Írta 2008. június 15. - 22:06

a régi gömbölyû mondeo, ha foglalkoznak vele, akkor nagyon sokáig elmegy. vw dízelek dettó.
de sokan morognak a fiatokra, pedig csak a haverok között van két db 300ezer feletti dízel darab gond nélkül.
#11342
Írta 2008. június 15. - 21:56


a ventó dologra: azonos a golffal.
az van, tetszik a futómûve, mivel jó állapotban van. A motor valóban gyenge, de ez van


ezért tetszik a 9x-es széria, mert filléres a javítás, és otthon is megoldható könnyedén.
Ja, és nem versenyezni akarok!

#11343
Írta 2008. június 15. - 21:50

köszi
De ha változtatnék, akkor kerek kombi TDI passat lenne (az elsõ szériás, nem az újabb)
Ha olcsóbb, akkor Vento 1.8 benzin.
ventonak elég takony a futómûve, aki néha picit nyomja neki, senki sem szerette ismerõseim közül. ha meg aláraksz egy normális futómûvet, akkor meg megint nem jössz ki jól pénzügyileg. és az a gond, hogy ezekkel is már szervízbe kell menni, akármi van vele, mert otthon már nem szerelhetõ.
passatból ez a tdi még elég gyengusz, kb olyan lesz mint az sdi golf, mert a legerõsebb 1,9 az 115 ló, a 2,5re meg sokat kell fizetni, ezért gondolom az nem játszik. 1,8turbo, oszt jóvan. eszik, de legalább megy. nehéz ügy ez:D
#11344
Írta 2008. június 15. - 21:42


De ha változtatnék, akkor kerek kombi TDI passat lenne (az elsõ szériás, nem az újabb)
Ha olcsóbb, akkor Vento 1.8 benzin.
Csak semmi értelme sajnos eladósodni egy autó miatt.
A ketyegés meg.. kicsit teherautós ja, de a kinyomócsapágy a ludas benne 50%-ban, ez minden 9x-es vw-ben ezer hangos (L)
#11345
Írta 2008. június 15. - 21:35

régi vectrát és mondeot ne vegyél, omegát se. g astrától és c vectrától jöhetnek, azok már nem romlanak.
vw passattal az a baj, h nagyon kevés belõle a nem szarráhajtott, jaszkaris hülyegyerektõl eladó darab. golfra ugyanez igaz.
én ilyen évjáratból mitsu galantot vennék, 2,5-est, bõröst, a plüsse elég szar.
#11346
Írta 2008. június 15. - 21:34

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11347
Írta 2008. június 15. - 21:31

lehet csak urban legend, de az audinál mondta valaki, hogy meg tudnák csinálni a dízelt is "ketyegésmentesre", csak nem akarják, mert akkor senki nem venné a benzinest...Minek hallgassa az ember a kerregest ha nem kotelezo?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#11348
Írta 2008. június 15. - 21:08


I`m as fast as nobody!
#11349
Írta 2008. június 15. - 20:42

Csak nem tudom hogy mennyire száll el még a gázolaj ára, így még ha ki is fizetem a többletet, és azonos a fenntartása (199x-es autónál így van) akkor is be fogja e hozni, vagy az elszállt árak miatt, és a növekvõ különbség miatt már sosem...

#11350
Írta 2008. június 15. - 20:20

es mennyi km alatt jon vissza az a kulonbozet ami a mostani nagyobb veteli ar
es a majdani ~nagyobb eladasi ar ill fogyasztas/karbantartas-bol kijon
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#11351
Írta 2008. június 15. - 20:18

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11352
Írta 2008. június 15. - 20:15

Azt hiszem vagyok olyan jóhiszemü ember hogy az általad is említett -mert annyiért is megveszik- szöveget igazából nem szeretném elhinni.
Részemrõl kb. 20 év autózás után is maradok a benzinnél.

#11353
Írta 2008. június 15. - 20:12

Éves szinten 30e km-en.... Na matekozok.
#11354
Írta 2008. június 15. - 19:58


Egy liter/köbméter/kübli/egység kõolajból megadott mennyiségû finomabb szénhidrogéneket lehet elõállítani. (Más-más lelõhelyekrõl jövõ kõolajnál ez változik a természet rendje szerint -> lsd. mennyi dínó került bele, milyen mélyen van, stb.).
A benzin egy finom szénhidrogén, az elsõ fázis terméke (a petróleum, a kerozin és társaik is). A második fázisban jön a dízel, a gázolaj (nem teljesen ugyanaz m.a. dízel!, csak átfedés van), az ásványi olaj, és a nehézgázolaj (ezek közös kiindulási anyaga a nafta). A harmadik fázisban jön (vagyis marad) az aszfalt és a pakura. (ez a sor amúgy a szénláncok hosszúságát nézve is kb). Jah és van a maradék trutymák, ami megy távilosztánba útburkolásra. Ez a 3 fõfázis, mindegyik után mindegyik termék további finomításon megy keresztül.
Tehát ezeknek az arányai fixek (adott technológián). A dízel a következõ okok miatt drága:
- sok tartalék volt belõle, ami elfogyott
- annyi dízeles kocsi van hogy tudják hogy adhatják drágábban
- az új dízelmotorok többnyire sokkal jobb minõségû (magasabb cetánszámú) dízelt kívánnak: több utókezelés, több költség, illetve nem lehet felhsználni a harmadik fázisból maradó vákuumgázolajból katalitikus krakkolással csinálható dízelolajat.
Soros György amúgy úgy vélekedett nemrég hogy hamarosan csökkenni fognak az árak. De biztosat senki nem tud.
Egy átlag dízel egyébként (citroennél és mazdánál, ezeket nézem most magamnak) kevesebbet fogyaszt annyival egy azonos telj. benzinesnél hogy megérje. Karbantartásban nem tudok hozzáfûzni semmit, nem volt még dízeles kocsim.
#11355
Írta 2008. június 15. - 19:16

...ha van 30%nyi fogyasztáskül. lesz nemsokára 30%nyi árkülönbség is....ugyanis dízel jelentõsen alacsonyabb árrol indult felfelé mint a benzin.
- ujságcikkek szerint 2literig benzin, utána dízel - átlagos életvitelhez
zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]
#11356
Írta 2008. június 15. - 19:05


#11357
Írta 2008. június 15. - 18:52


Csak megéri e kb 300e-t kiadni plusszban a dízelért, vagy mégjobban elszáll az ára a benzinhez képest...

#11358
Írta 2008. június 15. - 18:51


edit: én ezt nem tudom, de csökkeni biztos nem fog a nyersolaj ára
#11359
Írta 2008. június 15. - 18:49


#11360
Írta 2008. június 15. - 12:55

TraBarna
5:45-tõl Subi

Race, no Rest!