Jelentkezz be Regisztrálj
Autók - hírek, vágyak és a többi
#8221
Posted 2009. January 19. - 12:22
#8222
Posted 2009. January 19. - 12:02


4 kerék kapcsolható, és 6.9D van némi nyomaték, meg 6 személy+pici plató a trágyának:)
Elgondolkodtam:)
#8223
Posted 2009. January 19. - 03:01
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8224
Posted 2009. January 19. - 02:49
hagyni kellett volna szopni mindenkit.
aki beér reggelig mehet tovább aki nem az bukta....
ahogy Gordon mondta:
"This is a race about survival, you have to survive. If you can’t survive, go home! Is that simple."
Az autóvillamosság tök egyszerü:
-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray
-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag
#8225
Posted 2009. January 19. - 02:04
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8226
Posted 2009. January 18. - 23:26
Viszont ez az elsõ diesel gyõzelem ugye?
Igen ez volt az elsõ Vw gyõzelem is
jah és az a pletyka járja, hogy a Vw kiszáll a dakarból, már csak a baja sorozatban indulnak ezzel
Dehogy alapozott erre, mondom nagy szerencséjük volt talán....arra alapozott volna Palik, hogy ha bentragadnak, akkor kiterelik a sivatagbol es levagjak a nehez reszt? szerintem ezt nem tudhatta elore
de ezt nem tudjuk...
De egyébként:
Szalay Dakar Team hírlevél
Tények
�Nem kis viszontagságok árán ért célba a Szalay Dakar Team. De a történeti hûség kedvéért tekintsünk vissza a Fiambala � La Rioja szakaszra.
Az eredetileg mindössze 253 km-es szakaszt a szervezõk kb. 30 km-rel tovább rövidítették. Már elõre jelezték, hogy ez a szakasz valószínûleg átformálja a ranglistát. Már az elsõ CP ellenõrzõ pont elérése is nagyon nehéz volt. A CP2 ponthoz érni � mely a 137. km-nél volt � sem volt túl könnyû, de a versenyzõk többsége 2 óra alatt teljesítette annak elérését.
Ezután jött a feketeleves: a fennmaradó 116 km maga volt a pokol. Ezt a távot már mindössze csak 39 autó tudta teljesíteni. Volt olyan páros, akinek 7 óra 40 percre volt szüksége ennek a 116 km-nek a megtételéhez. Õk is úgy tudtak csak, csúszva-mászva végigautózni. Több versenyzõt, aki nagyon lemaradt, illetve a 170. km-nél lévõ GPS pontot nem tudta megcsinálni, a szervezõk kiintették a pályáról. Akiket a 170. km után kitereltek a pályáról � merthogy több órája ott ástak és egyeseket a kamionjuk húzott ki -, azok a szervezõk megítélése alapján nem tudták volna teljesíteni a távot.
Aznap este a táborban Palik László a beszélgetésünk során elmondta, hogy a 170. km-nél lévõ GPS pontot egyszerûen több óra után sem tudták megközelíteni. A Palik csapat internetes honlapján is az volt olvasható, hogy Palik Lászlót a T4 versenykamionja húzta ki a dûnék közül. Többször elõfordult Afrikában, hogy kizárással sújtottak ilyen eseteket.
A meglepetés másnap érte a célba érkezetteket a 13. szakasz rajtja elõtt, amikor kiderült, hogy a versenybírók mindössze 1 óra büntetést adtak azoknak a versenyzõknek, akik nem jutottak túl a CP2 ellenõrzõ ponton. A szabályok szerint egy GPS pont kihagyása a dûnék között 6 óra, míg egy gyorshajtás 2,5 óra idõbüntetést von maga után. Amennyiben egy versenyzõ több mint négy GPS pontot kihagy, kizárással büntethetõ (lásd Nasser Al-Attiyah). A 170. km után több mint 15 GPS pontot hagytak ki a versenyzõk. A reggeli rajtnál így mindenki fel volt háborodva a versenybíróság által hozott döntésen, mivel a kb. 60 versenyzõ - aki nem teljesítette a szakaszt - közül a legtöbb a kapott idõk miatt azon versenyzõk elé kerültek, akik teljesítették a szakaszt. Jól mutatja, hogy milyen nehéz volt ez a része a pályának, hogy a 116 km teljesítésére még a legjobbnak is több mint 3 órára volt szüksége. Mi 3,5 óra alatt tettük kockára az autónkat, ill. magunkat is, hogy célba érjünk. A második Hummer például 30 perc alatt tudta megtenni az utolsó 10 km-t egy folyókanyonban.
A VW csapat szerint a versenybírók döntése a minimális 1 óra idõbüntetésrõl a Mitsubishi lobbijának volt köszönhetõ, hiszen Joan Nani Roma is azon versenyzõk közé tartozott, akik technikai probléma miatt nem tudták teljesíteni az adott távot.
Mintegy 30 versenyzõvel együtt közösen adtunk be egy észrevételt (angolul notice-nak hívtuk), melybe azt írtuk, hogy nem tartjuk fairnek a versenybíróság döntését. Aznap (13. szakasz) nekünk technikai problémánk volt és késõn (19 óra után) értünk a táborba. Emiatt ezt az észrevételt 19:40-kor adtuk le a versenybíróságon. Este 20 órakor a versenybírók kifüggesztettek egy döntést, mely alapján minden versenyzõ, aki nem ért célba a 12. szakaszon, 12 óra büntetés kap. Ezt a dokumentumot utólag Bunkoczi Laci leszedte a tábláról, melyet amint tudunk, közzéteszünk az interneten.
Az RTL Klub egy, a csapatunk ellen irányuló hadjáratba kezdett, miszerint a Palik Laci minket okol azért, mert büntetést kapott. Soha nem adtunk be a Palik Laci ellen semmilyen kérelmet, észrevételt, vagy fellebbezést. Sõt, egyáltalán semmilyen fellebbezést nem adtunk be. A mi általunk tett észrevételben mindössze megkérdeztük a versenybírókat, hogy fair-e a döntésük. A mi � harminc versenyzõtársunkkal közös � észrevételünk mellett egyébként még három másik észrevétel is érkezett a versenybírókhoz tõlünk függetlenül.
Olyan még soha nem történt a versenybíróságnál, hogy miután valaki leadott egy észrevételt, 20 perc múlva írásban kint van a döntésük a faliújságon. Ebben az esetben a döntésüket jóval elõbb meghozták, mint a mi észrevételünk beadására sor került volna. Egyébként a versenybírók este 7 és 8 között általában vacsoráztak, és döntést csak úgy hoztak, hogy mindenki ott tartózkodott. Mint utólag megtudtuk, minden nap 18 órakor és 22 órakor volt bizottsági ülésük.
Tóth Anita, a Nemzeti Sport újságírója, riportot készített az egyik portugál zsûritaggal, aki minden döntésüknél jelen volt. Õ elmondta, hogy a mi észrevételünknek semmi köze nem volt az õ döntéshozatalukhoz. Az RTL Klub teljesen hamis alapokon vádolja csapatunkat, akik szerint Palik László miattunk kapott büntetést. Palik László kizárólag maga miatt kapta a büntetést, mivel nem tudta teljesíteni a verseny teljes távját.�
Szalay Balázs
Az autóvillamosság tök egyszerü:
-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray
-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag
#8227
Posted 2009. January 18. - 23:21
Turbo nyomást emelgetni nagyon ésszel kell.
Most utána jártam a témának, de egy jó chiptuning, max 20%-os teljesítménynövekedéssel kevésbé "káros"...
Ismerõs XM-jében ugyanez a motor. nyomás felemelve ~1,2bar-ra. már vagy 2éve. Semmi baja.
Tesóéba 1,3-ra lett emelve (ez volt a max
akkor készültek ezek:
Aztán másnap vissza lett véve 0,6ra
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#8228
Posted 2009. January 18. - 23:19
#8229
Posted 2009. January 18. - 23:12
Vagy könnyíts meg a gázáralmást és azt még az automatika is lekezeli.Tesó kezdett el gondolkodni egy V6on..
De a turbo nyomás emelés is csodákra képes
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8230
Posted 2009. January 18. - 23:11
Most utána jártam a témának, de egy jó chiptuning, max 20%-os teljesítménynövekedéssel kevésbé "káros"...
A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt.
#8231
Posted 2009. January 18. - 22:57
egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...
Na de pont a V6, ami igazán megy:) Meg olcsó. Diesel nem köll:D
Tesó kezdett el gondolkodni egy V6on..
De a turbo nyomás emelés is csodákra képes
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#8232
Posted 2009. January 18. - 22:49
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8233
Posted 2009. January 18. - 22:10
Egyébként a Szalayval megtette volna a Palik is fordított helyzetben.
Illetve arról is nagy a kuss, hogy mi volt a Palik kocsijával azon a szakaszon, mert sokáig állt, és a kamionnal együtt jött ki a gyorsról.
Kérdés az vajon olyan gondjuk volt -e, amivel végigértek volna a maradék 80 km-en, vagy igazából mázlijuk volt, hogy kiterelték õket...
a fórumon, meg már gyûjtenek a szalainak, hogy tudjon indulni a dakaron ha esetleg a szponzorok elfordulnának tõle aggggrhhhh :rofl:
Az autóvillamosság tök egyszerü:
-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray
-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag
#8234
Posted 2009. January 18. - 21:12
ja és mostanság igen nagyot lehet alkudni a készleten lévõ autókból.
#8235
Posted 2009. January 18. - 20:55
Chevrolet Lacetti Sedan (2.800.000)http://lada.hu/lada2170.html errõl mi a vélemény? találkozott már vki vele?
egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...
Dacia Logan (1.650.000)
Fiat Linea (2.800.000)
Renault Thalia (1.790.000)
Renault Mégane Limousine (2.800.000)
És ezek csak az akciós, 0 km-es, négyajtós modellek.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8236
Posted 2009. January 18. - 20:38
egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...
astrat, p207est, swiftet lehet ennyiert kapni par ezer kilometerrel bemutatoautokent hasznaltat. full elektromos mindennel, klimaval, garanciaval. ez a lada belulrol ugy nez ki mint anno a Samara.
nem normalis aki ennyi penzt ad erte. kb egy millaval tul van arazva.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8237
Posted 2009. January 18. - 19:24
#8238
Posted 2009. January 18. - 17:39
viszont akkor Szalay nyomhatta volna neki, mert még így is +2 órát kapott Paliktól...
Szalay célja a célba érés lehetett. Mivel kiesett a szervízkamionja (motorhiba miatt) finoman kellett mennie.
#8239
Posted 2009. January 18. - 16:46
thommey, a kétezres még vállalható, nem csak V6os van ám! Én is kétezrest vennék utolsókból, SB száriásokból, bár azok lazán milla fölött vannak. Bár lehet hogy józanabb ésszel a 110lovas HDi-t választanám és kombiban, de az Activa varázsát is ki kéne próbálni
Na de pont a V6, ami igazán megy:) Meg olcsó. Diesel nem köll:D
#8240
Posted 2009. January 18. - 16:40
http://lada.hu/lada2170.html
errõl mi a vélemény? találkozott már vki vele?
Hogy a Sandero porba alázza. Ha mindenképp 4ajtós csapást akar akkor inkább Logan, arra nem panaszkodnak.
thommey, a kétezres még vállalható, nem csak V6os van ám! Én is kétezrest vennék utolsókból, SB száriásokból, bár azok lazán milla fölött vannak. Bár lehet hogy józanabb ésszel a 110lovas HDi-t választanám és kombiban, de az Activa varázsát is ki kéne próbálni
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám

Sign In
Create Account

Back to top






