Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#8221
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
tyíí ez nagy királyság! ha most lenne fölös 600am, már le is foglalóztam volna elõtted :D ;)
__________________

#8222
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Szerintetek 600-ért?
Posted Image
Posted Image

4 kerék kapcsolható, és 6.9D van némi nyomaték, meg 6 személy+pici plató a trágyának:)
Elgondolkodtam:)

#8223
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egyetertek. ennyi erovel add fel az osszes szakaszt 10km utan, rangattasd ki magad a kamionnal, es csorogj be az etapon. ha mindegyikert csak 1 ora buntit kapsz meg ugy is tuti nyersz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8224
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
a szervezõk hibáztak nagyot, nem lett volna szabad ilyet csinálni....
hagyni kellett volna szopni mindenkit.
aki beér reggelig mehet tovább aki nem az bukta....

ahogy Gordon mondta:
"This is a race about survival, you have to survive. If you can’t survive, go home! Is that simple."

Az autóvillamosság tök egyszerü:

-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray

-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag


#8225
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
igy belegondolva igazuk van. ok vegigszenvedtek a tavot, atmentek minden idomero ponton, es vegul olyanok akik meg a felenel ki lettek emelve bekerulhettek elejuk. magyar vagy nem magyar, en is fellebbeztem volna egy ilyen dontes ellen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8226
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás

Viszont ez az elsõ diesel gyõzelem ugye?


Igen ez volt az elsõ Vw gyõzelem is
jah és az a pletyka járja, hogy a Vw kiszáll a dakarból, már csak a baja sorozatban indulnak ezzel


arra alapozott volna Palik, hogy ha bentragadnak, akkor kiterelik a sivatagbol es levagjak a nehez reszt? szerintem ezt nem tudhatta elore

Dehogy alapozott erre, mondom nagy szerencséjük volt talán....
de ezt nem tudjuk...
De egyébként:
Szalay Dakar Team hírlevél

Tények

�Nem kis viszontagságok árán ért célba a Szalay Dakar Team. De a történeti hûség kedvéért tekintsünk vissza a Fiambala � La Rioja szakaszra.

Az eredetileg mindössze 253 km-es szakaszt a szervezõk kb. 30 km-rel tovább rövidítették. Már elõre jelezték, hogy ez a szakasz valószínûleg átformálja a ranglistát. Már az elsõ CP ellenõrzõ pont elérése is nagyon nehéz volt. A CP2 ponthoz érni � mely a 137. km-nél volt � sem volt túl könnyû, de a versenyzõk többsége 2 óra alatt teljesítette annak elérését.

Ezután jött a feketeleves: a fennmaradó 116 km maga volt a pokol. Ezt a távot már mindössze csak 39 autó tudta teljesíteni. Volt olyan páros, akinek 7 óra 40 percre volt szüksége ennek a 116 km-nek a megtételéhez. Õk is úgy tudtak csak, csúszva-mászva végigautózni. Több versenyzõt, aki nagyon lemaradt, illetve a 170. km-nél lévõ GPS pontot nem tudta megcsinálni, a szervezõk kiintették a pályáról. Akiket a 170. km után kitereltek a pályáról � merthogy több órája ott ástak és egyeseket a kamionjuk húzott ki -, azok a szervezõk megítélése alapján nem tudták volna teljesíteni a távot.

Aznap este a táborban Palik László a beszélgetésünk során elmondta, hogy a 170. km-nél lévõ GPS pontot egyszerûen több óra után sem tudták megközelíteni. A Palik csapat internetes honlapján is az volt olvasható, hogy Palik Lászlót a T4 versenykamionja húzta ki a dûnék közül. Többször elõfordult Afrikában, hogy kizárással sújtottak ilyen eseteket.

A meglepetés másnap érte a célba érkezetteket a 13. szakasz rajtja elõtt, amikor kiderült, hogy a versenybírók mindössze 1 óra büntetést adtak azoknak a versenyzõknek, akik nem jutottak túl a CP2 ellenõrzõ ponton. A szabályok szerint egy GPS pont kihagyása a dûnék között 6 óra, míg egy gyorshajtás 2,5 óra idõbüntetést von maga után. Amennyiben egy versenyzõ több mint négy GPS pontot kihagy, kizárással büntethetõ (lásd Nasser Al-Attiyah). A 170. km után több mint 15 GPS pontot hagytak ki a versenyzõk. A reggeli rajtnál így mindenki fel volt háborodva a versenybíróság által hozott döntésen, mivel a kb. 60 versenyzõ - aki nem teljesítette a szakaszt - közül a legtöbb a kapott idõk miatt azon versenyzõk elé kerültek, akik teljesítették a szakaszt. Jól mutatja, hogy milyen nehéz volt ez a része a pályának, hogy a 116 km teljesítésére még a legjobbnak is több mint 3 órára volt szüksége. Mi 3,5 óra alatt tettük kockára az autónkat, ill. magunkat is, hogy célba érjünk. A második Hummer például 30 perc alatt tudta megtenni az utolsó 10 km-t egy folyókanyonban.

A VW csapat szerint a versenybírók döntése a minimális 1 óra idõbüntetésrõl a Mitsubishi lobbijának volt köszönhetõ, hiszen Joan Nani Roma is azon versenyzõk közé tartozott, akik technikai probléma miatt nem tudták teljesíteni az adott távot.

Mintegy 30 versenyzõvel együtt közösen adtunk be egy észrevételt (angolul notice-nak hívtuk), melybe azt írtuk, hogy nem tartjuk fairnek a versenybíróság döntését. Aznap (13. szakasz) nekünk technikai problémánk volt és késõn (19 óra után) értünk a táborba. Emiatt ezt az észrevételt 19:40-kor adtuk le a versenybíróságon. Este 20 órakor a versenybírók kifüggesztettek egy döntést, mely alapján minden versenyzõ, aki nem ért célba a 12. szakaszon, 12 óra büntetés kap. Ezt a dokumentumot utólag Bunkoczi Laci leszedte a tábláról, melyet amint tudunk, közzéteszünk az interneten.

Az RTL Klub egy, a csapatunk ellen irányuló hadjáratba kezdett, miszerint a Palik Laci minket okol azért, mert büntetést kapott. Soha nem adtunk be a Palik Laci ellen semmilyen kérelmet, észrevételt, vagy fellebbezést. Sõt, egyáltalán semmilyen fellebbezést nem adtunk be. A mi általunk tett észrevételben mindössze megkérdeztük a versenybírókat, hogy fair-e a döntésük. A mi � harminc versenyzõtársunkkal közös � észrevételünk mellett egyébként még három másik észrevétel is érkezett a versenybírókhoz tõlünk függetlenül.

Olyan még soha nem történt a versenybíróságnál, hogy miután valaki leadott egy észrevételt, 20 perc múlva írásban kint van a döntésük a faliújságon. Ebben az esetben a döntésüket jóval elõbb meghozták, mint a mi észrevételünk beadására sor került volna. Egyébként a versenybírók este 7 és 8 között általában vacsoráztak, és döntést csak úgy hoztak, hogy mindenki ott tartózkodott. Mint utólag megtudtuk, minden nap 18 órakor és 22 órakor volt bizottsági ülésük.

Tóth Anita, a Nemzeti Sport újságírója, riportot készített az egyik portugál zsûritaggal, aki minden döntésüknél jelen volt. Õ elmondta, hogy a mi észrevételünknek semmi köze nem volt az õ döntéshozatalukhoz. Az RTL Klub teljesen hamis alapokon vádolja csapatunkat, akik szerint Palik László miattunk kapott büntetést. Palik László kizárólag maga miatt kapta a büntetést, mivel nem tudta teljesíteni a verseny teljes távját.�

Szalay Balázs

Az autóvillamosság tök egyszerü:

-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray

-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag


#8227
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Turbo nyomást emelgetni nagyon ésszel kell.
Most utána jártam a témának, de egy jó chiptuning, max 20%-os teljesítménynövekedéssel kevésbé "káros"...


Ismerõs XM-jében ugyanez a motor. nyomás felemelve ~1,2bar-ra. már vagy 2éve. Semmi baja.

Tesóéba 1,3-ra lett emelve (ez volt a max :D) De letiltotta a computer (kb 140nél), ha vehemensen akartál gyorsulni.

akkor készültek ezek:


Aztán másnap vissza lett véve 0,6ra
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#8228
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Viszont ez az elsõ diesel gyõzelem ugye?

#8229
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Tesó kezdett el gondolkodni egy V6on.. :D
De a turbo nyomás emelés is csodákra képes ;)

Vagy könnyíts meg a gázáralmást és azt még az automatika is lekezeli.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8230
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13.478 hozzászólás
Turbo nyomást emelgetni nagyon ésszel kell.
Most utána jártam a témának, de egy jó chiptuning, max 20%-os teljesítménynövekedéssel kevésbé "káros"...

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#8231
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...


Na de pont a V6, ami igazán megy:) Meg olcsó. Diesel nem köll:D


Tesó kezdett el gondolkodni egy V6on.. :D

De a turbo nyomás emelés is csodákra képes ;)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#8232
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
arra alapozott volna Palik, hogy ha bentragadnak, akkor kiterelik a sivatagbol es levagjak a nehez reszt? szerintem ezt nem tudhatta elore
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8233
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
mert igazából szerintem a VW volt az elsõ mert azon a szakaszon Roma-nak is gondjai voltak a Mitsu-val, így még a dobogó közelébõl is elküldték õket....
Egyébként a Szalayval megtette volna a Palik is fordított helyzetben.
Illetve arról is nagy a kuss, hogy mi volt a Palik kocsijával azon a szakaszon, mert sokáig állt, és a kamionnal együtt jött ki a gyorsról.
Kérdés az vajon olyan gondjuk volt -e, amivel végigértek volna a maradék 80 km-en, vagy igazából mázlijuk volt, hogy kiterelték õket...
a fórumon, meg már gyûjtenek a szalainak, hogy tudjon indulni a dakaron ha esetleg a szponzorok elfordulnának tõle aggggrhhhh :rofl:

Az autóvillamosság tök egyszerü:

-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray

-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag


#8234
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
2millióhat egy ladáért? annyiért kombi logant lehet venni, ami még jól is néz ki. és naaagy.
ja és mostanság igen nagyot lehet alkudni a készleten lévõ autókból.

#8235
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

http://lada.hu/lada2170.html errõl mi a vélemény? találkozott már vki vele?
egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...

Chevrolet Lacetti Sedan (2.800.000)
Dacia Logan (1.650.000)
Fiat Linea (2.800.000)
Renault Thalia (1.790.000)
Renault Mégane Limousine (2.800.000)

És ezek csak az akciós, 0 km-es, négyajtós modellek.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8236
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

egyik oszttársam 60-as éveiben járó édesapja van megindulva érte... Én inkább egy Corsára szavaznék...


astrat, p207est, swiftet lehet ennyiert kapni par ezer kilometerrel bemutatoautokent hasznaltat. full elektromos mindennel, klimaval, garanciaval. ez a lada belulrol ugy nez ki mint anno a Samara.

nem normalis aki ennyi penzt ad erte. kb egy millaval tul van arazva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8237
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
A magyar hozzállásról annyit, hogy véleményem szerint (nyilván nem voltam ott) nem Palik ellen óvott a Szalay, hanem kb. 40 autó ellen együttvéve. Van aki sokallja a 12 órát, de aki végigküszködte a szóbanforgó szakasz hátralévõ nehéz részét annak az autója is jobban amortizálódott (nem értve ide a gyári csapatokat, akiknek úgyis a fél autót cserélik est), szóval én reálisnak tartom a bûntetést, bár a szervezõ bizottság nagyot hibázott. A rövidítéseket én is túlzásnak tartom, több, mint 1000 km-t levettek a távból...
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#8238
stork13

stork13

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

viszont akkor Szalay nyomhatta volna neki, mert még így is +2 órát kapott Paliktól...


Szalay célja a célba érés lehetett. Mivel kiesett a szervízkamionja (motorhiba miatt) finoman kellett mennie.
A béke más, mint szünet két háború közt a Jó nem rossz Rossz.

#8239
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

thommey, a kétezres még vállalható, nem csak V6os van ám! Én is kétezrest vennék utolsókból, SB száriásokból, bár azok lazán milla fölött vannak. Bár lehet hogy józanabb ésszel a 110lovas HDi-t választanám és kombiban, de az Activa varázsát is ki kéne próbálni :D


Na de pont a V6, ami igazán megy:) Meg olcsó. Diesel nem köll:D

#8240
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

http://lada.hu/lada2170.html


errõl mi a vélemény? találkozott már vki vele?


Hogy a Sandero porba alázza. Ha mindenképp 4ajtós csapást akar akkor inkább Logan, arra nem panaszkodnak.



thommey, a kétezres még vállalható, nem csak V6os van ám! Én is kétezrest vennék utolsókból, SB száriásokból, bár azok lazán milla fölött vannak. Bár lehet hogy józanabb ésszel a 110lovas HDi-t választanám és kombiban, de az Activa varázsát is ki kéne próbálni :D

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám